vriend heeft gelogen weet zelf niet wat het probleem is

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:16

Sunrise_ schreef:
Maar bij dit soort dingen moet je denk ik gewoon iemand zoeken die bij je past, die het zelfde over dergelijke dingen denkt. Er is geen goed of fout.

Klopt als een bus! Mensen zijn zoals ze zijn. En tuurlijk, als je om iemand geeft heb je vaak wel wat ervoor over. Ben je ook bereid meer te geven.
Maar: als je om iemand geeft mag je die persoon niets verplichten. En daar zit het probleem tussen TS en vriend.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:22

MWS -> LZP

lelberse

Re: vriend heeft gelogen weet zelf niet wat het probleem is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 15:57

Veel van jullie praten er dan ook wel heel gemakkelijk over zovan ja je kan beter iemand zoeken die beter bij je past. Maar ik zie dit gewoon als een *** situatie waar we samen uit moeten komen. Lukt dat niet dan hebben jullie gelijk en is het klaar. Lukt dat wel dan kom je er samen sterker uit. Maar ik hou ontzettend veel van hem en hij ook van mij dus ik ben niet van plan het zomaar uit te maken.

Winged

Re: vriend heeft gelogen weet zelf niet wat het probleem is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:59

Dan moet je met hem een rustig gesprek aangaan. Geef aan hoe je je voelt zonder te verwijtend over te komen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:02

lelberse schreef:
Veel van jullie praten er dan ook wel heel gemakkelijk over zovan ja je kan beter iemand zoeken die beter bij je past. Maar ik zie dit gewoon als een *** situatie waar we samen uit moeten komen. Lukt dat niet dan hebben jullie gelijk en is het klaar. Lukt dat wel dan kom je er samen sterker uit. Maar ik hou ontzettend veel van hem en hij ook van mij dus ik ben niet van plan het zomaar uit te maken.

Heel goed! Voor een relatie moet je samen vechten. Maar probeer dan ook je eigen mankementen in te zien.

Je vriend geeft duidelijk aan dat hij jouw gezeur niet leuk vind. Hou daar dan ook mee op. Zul je zien dat jullie het veel gezelliger hebben en hij je ook geen chagrijn meer noemt.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 16:05

Winged schreef:
Dan moet je met hem een rustig gesprek aangaan. Geef aan hoe je je voelt zonder te verwijtend over te komen.

ja dankje, ik vind dat ook heel moeilijk om rustig te vertellen hoe ik me erbij voel omdat ik soms het idee heb dat het hem niet interesseert.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:06

lelberse schreef:
Winged schreef:

ja dankje, ik vind dat ook heel moeilijk om rustig te vertellen hoe ik me erbij voel omdat ik soms het idee heb dat het hem niet interesseert.

En dat moet je juist voor leggen.
Als jij op deze manier gewoon niet serieus word genomen is dat gewoon niet gezond in een relatie.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 16:07

Palmera schreef:
lelberse schreef:

Heel goed! Voor een relatie moet je samen vechten. Maar probeer dan ook je eigen mankementen in te zien.

Je vriend geeft duidelijk aan dat hij jouw gezeur niet leuk vind. Hou daar dan ook mee op. Zul je zien dat jullie het veel gezelliger hebben en hij je ook geen chagrijn meer noemt.

Het idee dat ik het er nog 1 keer goed over wilt hebben vind hij al rampzalig. Ik wil echt niet op hem zeuren en vaak probeer ik dat dan ook niet te doen maar dit kan ik niet van me af zetten dus dan blijf ik er over doorgaan. Als we het nu eens goed uitpraten dan zal ik hier ook zeker niet meer om zeuren. Maar dan moet het dus wel uitgepraat zijn...

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:10

Sinds wanneer is iemands gevoel gezeur? TS voelt dit, en haar vriend kan dit heel vervelend vinden. Maar gezien de geschiedenis is dit zeker een gegrond gevoel, en niet een overmatige jaloerse reactie.

Zou wel erg makkelijk zijn voor haar vriend dat als hij aangeeft dat het gezeur is dat TS het er dan maar niet meer over moet hebben.

Ik zou toch echt nog in gesprek gaan, en het er dan ook niet bij laten. Je niet laten afwimpelen met dat hij geen zin heeft in gezeur. En als dat gesprek tot een goed einde komt kun je het afsluiten, en dan zul je het ook moeten loslaten. Want als iets goed uitgesproken is is het vreselijk als iemand er steeds weer over begint.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:12

Dat is dan waarschijnlijk omdat jullie het er al zo vaak over gehad hebben. ;) Hij heeft vast geen behoefte aan wéér dezelfde vragen en opmerkingen.

Laat het los, het is al genoeg besproken, en je vriend geeft heel duidelijk aan dat hij het beu is.

Waarom denk jij dat hij verder leuk en gezellig is alsof er niets aan de hand is? Omdát er wat hem betreft niets aan de hand is. Maak jij dan ook geen problemen die er niet zijn.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:13

Geef hem dit keer het voordeel van de twijfel en zet je erover, hoe lastig ook. Ik begrijp je vriend wel, als er écht niks aan de hand is, kan het best rot overkomen voor hem.

Verder zou ik even waakzaam zijn, geen gekke dingen doen maar ik zou wel even goed op blijven letten. Mocht er wel wat geks aan de hand zijn, kom je er vanzelf wel achter.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:14

lelberse schreef:
Het idee dat ik het er nog 1 keer goed over wilt hebben vind hij al rampzalig. Ik wil echt niet op hem zeuren en vaak probeer ik dat dan ook niet te doen maar dit kan ik niet van me af zetten dus dan blijf ik er over doorgaan. Als we het nu eens goed uitpraten dan zal ik hier ook zeker niet meer om zeuren. Maar dan moet het dus wel uitgepraat zijn...

Waarom vind hij dat rampzalig, waarom noemt men dit zeuren? Als hij om je geeft, en het had toch allemaal niks te betekenen, dan zou hij toch willen dat dit uit de lucht is? Dat alles erover gezegd is? Want dat is toch een relatie? problemen bespreken, totdat er niemand meer mee zit...
Als hij van je houdt, dan is dat toch geen moeite, je wilt toch samen fijn in een relatie zitten, ik zou me er niet fijn bij voelen als mijn vriend het al rampzalig vind... Want wáárom is het rampzalig :) Jou gevoel is voor jou wsl ook rampzalig..
Vergeet alleen nooit dat je gevoel niet zomaar 'een gevoel is'.. En als hij het er niet meer over wilt hebben, tja, dan jezelf maar afvragen waarom, want hij is begonnen met liegen niet jij :) , en iemand liegt niet zomaar en nee ook niet 'om geen ruzie te krijgen' dan zijn vaak maar 'smoesjes' als ik het zo mag verwoorden, lekker makkelijk..
Laatst bijgewerkt door Like_peres op 11-08-16 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:15

TS, misschien nog wel handig om bij jezelf na te gaan: Wat verwacht je precies van je vriend, wat heb je van hem nodig om dit los te kunnen laten?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:18

Monster_tos schreef:
Maar gezien de geschiedenis is dit zeker een gegrond gevoel, en niet een overmatige jaloerse reactie.

Maar vriend zegt dat er niets gebeurd is met dat meisje. En dat nemen we dus voor waar aan, want er is namelijk geen enkel bewijs tot op heden dat hij liegt.

Kortom: er is helemaal geen negatieve geschiedenis! Maar hij word er wél van beticht! Dat is toch unfair? Dan mag dat toch wel zeuren genoemd worden?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:21

Palmera schreef:
Monster_tos schreef:
Maar gezien de geschiedenis is dit zeker een gegrond gevoel, en niet een overmatige jaloerse reactie.

Maar vriend zegt dat er niets gebeurd is met dat meisje. En dat nemen we dus voor waar aan, want er is namelijk geen enkel bewijs tot op heden dat hij liegt.

Kortom: er is helemaal geen negatieve geschiedenis! Maar hij word er wél van beticht! Dat is toch unfair? Dan mag dat toch wel zeuren genoemd worden?

Hij zei ook geen nummers uitgewisseld te hebben, wat wel gebeurd is.
Hij zei ook dat hij geen contact meer gehad heeft, maar heeft een volledig gesprek gewist op telefoon EN ziet haar bij zijn beste vriend.
Pas nadien heeft hij gezegd dat het de zus is van... Dit boezemt geen vertrouwen in

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:24

Palmera schreef:
Monster_tos schreef:

En dat nemen we dus voor waar aan, want er is namelijk geen enkel bewijs tot op heden dat hij liegt.

3 keer eerder liegen vind ik toch echt wel bewijs, en absoluut een negatieve geschiedenis.
Ik sta echt helemaal aan jou kant als dit er niet was, maar helaas is dit er dus wel.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 16:24

Monster_tos schreef:
TS, misschien nog wel handig om bij jezelf na te gaan: Wat verwacht je precies van je vriend, wat heb je van hem nodig om dit los te kunnen laten?

Dat vind ik ook een goede om goed overna te denken. Want ik wil het inderdaad gewoon los kunnen laten en van me af kunnen zetten maar wat heb ik daar nou precies voor nodig. Eigenlijk zou ik graag die gesprekken dan willen lezen als daar volgens hem niks bijzonders in staat maarja die heeft hij dus verwijderd..
Gewoon als ik het idee heb dat hij echt 100% eerlijk tegen me is en dat ook blijft en dat gevoel heb ik nu nog niet. Ik zou eigenlijk bewijs moeten zien dat het echt niks is ipv dat hij het alleen zegt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:26

Als alles wat jij opnoemt verboden zou zijn en/of het absolute vermelden waard is in een relatie kun je maar echt beter geen relatie hebben.

Al dat ziekelijke wantrouwen, hoogstwaarschijnlijk om niets.... Het is toch logisch dat die jonfen dat niet leuk vind en dingen gaat verzwijgen? Als hij bij alles wat hij doet/appt een wekenlange discussie en evaluatie toegeschoven krijgt is dat toch niet eerlijk naar hem toe?

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:28

Misschien als je praten moeilijk vind je gevoel eerst op papier zetten? Dan kun je er eerst goed over nadenken en het nog een keer nalezen.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 16:30

Palmera schreef:
Als alles wat jij opnoemt verboden zou zijn en/of het absolute vermelden waard is in een relatie kun je maar echt beter geen relatie hebben.

Al dat ziekelijke wantrouwen, hoogstwaarschijnlijk om niets.... Het is toch logisch dat die jonfen dat niet leuk vind en dingen gaat verzwijgen? Als hij bij alles wat hij doet/appt een wekenlange discussie en evaluatie toegeschoven krijgt is dat toch niet eerlijk naar hem toe?

Dus jij vind dat liegen niet verboden is in een relatie? Waarom ben ik zo wantrouwig geworden naar hem? Omdat hij er 3 keer over gelogen heeft. Of het wel of niet eerlijk is weet ik niet maar ik weet wel dat hij ook rekening moet houden met mij en mijn gevoelens niet zo mag afwimpelen

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:30

En nog 1 punt: waarom is het gerechtvaardigd dat TS moet weten met wie hij appt, nummers uitwisseld en wie hij waar ziet? Die jonfen heeft ook rechten op een eigen leven.

Sorry, maar ik heb echt wat beters te doen dan me met zoiets bezig te houden. En als ik een partner zou treffen die al mijn stappen en apjes wil weten zou ik herl nerveus van zo'n detective worden. Je kunt nsmelijk ook zoeken om te zoeken, en daar is TS imo mee bezig.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 16:31

_Zoe schreef:
Misschien als je praten moeilijk vind je gevoel eerst op papier zetten? Dan kun je er eerst goed over nadenken en het nog een keer nalezen.

Dat ik mijn gevoel hier kan uiten dat scheelt al een hoop! maar misschien kan ik het inderdaad ook nog even opschrijven.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:31

lelberse schreef:
Palmera schreef:

Dus jij vind dat liegen niet verboden is in een relatie? Waarom ben ik zo wantrouwig geworden naar hem? Omdat hij er 3 keer over gelogen heeft. Of het wel of niet eerlijk is weet ik niet maar ik weet wel dat hij ook rekening moet houden met mij en mijn gevoelens niet zo mag afwimpelen

Maar hij liegt vanwege jouw reactie! Doe jezelf een plezier en snap dit, alsjeblieft!

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 16:34

Palmera schreef:
En nog 1 punt: waarom is het gerechtvaardigd dat TS moet weten met wie hij appt, nummers uitwisseld en wie hij waar ziet? Die jonfen heeft ook rechten op een eigen leven.

Sorry, maar ik heb echt wat beters te doen dan me met zoiets bezig te houden. En als ik een partner zou treffen die al mijn stappen en apjes wil weten zou ik herl nerveus van zo'n detective worden. Je kunt namelijk ook zoeken om te zoeken, en daar is TS imo mee bezig.

Dan moet je eens weten hoe het voelt dan begrijp je het miscchien beter. Als je op een feest bent en al geïrriteerd bent door een akkefietje eerder. en je vriend de grootste schik heeft met een ander en nummers uitwisseld. en je vraagt dat vervolgens normaal hij zegt van niet maar blijkt wel zo te zijn. Dan liegt hij gewoon keihard in je gezicht en daarom ben ik zo wantrouwig geworden.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 16:35

Palmera schreef:

Dus jij vind dat liegen niet verboden is in een relatie? Waarom ben ik zo wantrouwig geworden naar hem? Omdat hij er 3 keer over gelogen heeft. Of het wel of niet eerlijk is weet ik niet maar ik weet wel dat hij ook rekening moet houden met mij en mijn gevoelens niet zo mag afwimpelen[/quote]
Maar hij liegt vanwege jouw reactie! Doe jezelf een plezier en snap dit, alsjeblieft![/quote]
Dus als iemand wat chagrijnig is mag je wel gewoon liegen en de keren erop ook?