Ongewenste cadeaus.. Help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Re: Ongewenste cadeaus.. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:35

Go Eline!

0091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 19:47

Prachtig geschreven Eline!

Inderdaad dag hoor ik vaak.. "Maar het zijn wel je ouders". Een zin die ik inmiddels ben gaan haten. "Ze houden vast van je". Nou dat hebben ze nog nooit laten blijken en daarvan kan ik voldoende voorbeelden geven waaruit het tegendeel blijkt. "Ze hebben vast het beste met je voor". Pff laat me niet lachen. "Maar je zoon verdiend een opa en oma". Die heeft hij, via mijn partner en als ze zouden zijn overleden had hij ze ook niet gehad. Wat je niet kent mis je niet.

Ze hebben genoeg kasen gehad, meer dan ieder ander zou hebben gekregen. Het is klaar de deur is dicht. Niet op een kier, niet met een kijktgaatje, dicht!

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 23:18

Amandavd schreef:
Yvette81 schreef:
Het is een hele vervelende situatie. Maar jij bent nu wel dingen voor je ouders aan het invullen.

Ik heb (nog) geen gefiagnosticeerde stoornis. Maar als een kind van mij geen contact meer met me zou willen zou ik ook alles bijzetten om dit te herstellen. En misschien ging ik van ellende ook wel stalken. Ik zou er helemaal aan onderdoor gaan om op deze wijze een kind te verliezen.
En je ouders zullen je van alles hebben aangedaan. Maar ik begrijp hu standpunt. En een kleinkind er bij is een ontzettende trigger wat het gemis om jou nog eens zo erg maakt.

Wat een onzin zeg. TS is door haar ouders haar baan een keer kwijtgeraakt, geld verloren etc. Die mensen geven echt geen ruk om TS en willen alleen maar aandacht krijgen, op welke manier dan ook.

Ik zeg niet dat ze contact aan moet gaan omdat het haar ouders zijn. Ik zeg dat die mensen contact willen omdat het haar ouders zijn.
Hoe Ts hier mee om gaat is aan haar. Ik geef alleen beweegredenen en hardnekkigheid aan.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 00:21

Je hebt al flink veel goede tips gekregen.
Ik hoop dat het je gaat lukken!

Oh en ik was de spoiler niet nodig om te weten dat het om je ouders ging. Snapte hem direct

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 01:02

Paulina schreef:
Prachtig geschreven Eline!

Inderdaad dag hoor ik vaak.. "Maar het zijn wel je ouders". Een zin die ik inmiddels ben gaan haten. "Ze houden vast van je". Nou dat hebben ze nog nooit laten blijken en daarvan kan ik voldoende voorbeelden geven waaruit het tegendeel blijkt. "Ze hebben vast het beste met je voor". Pff laat me niet lachen. "Maar je zoon verdiend een opa en oma". Die heeft hij, via mijn partner en als ze zouden zijn overleden had hij ze ook niet gehad. Wat je niet kent mis je niet.

Ze hebben genoeg kasen gehad, meer dan ieder ander zou hebben gekregen. Het is klaar de deur is dicht. Niet op een kier, niet met een kijktgaatje, dicht!

Juist! Op den duur houden de kansen uitdelen op. Ik heb mijn moeder ook zoveel kansen gegeven en ook zoveel met haar gepraat over waar ik mee zat. Dan kon ze op dag 1 best heel begripvol zijn en op dag 2 flipte ze hem dan helemaal dat ik haar beschuldigde van dingen die niet waar waren en dingen verzon om haar de grond in te boren en blabla. Alles wat ik wilde was geliefd zijn door mijn moeder. Dat was het enige. En dat kon ze me al niet geven. Ze zegt wel dat ze van me houd, maar die woorden zijn leeg en hol, want haar acties bewezen het tegendeel. Ze houd van me als het haar uitkomt en als er iets mee te verkrijgen valt, zoals aandacht, sympathie en medeleven. Alleen dan ben ik interessant. Ik speel dat spelletje gewoon niet meer mee.

Jaren later snappen mijn zus en mijn vader eindelijk mijn keuze en voor eens staat hij achter mijn keuze om geen contact te hebben. Hij heeft voor mij ook het contact mag haar afgebroken. Ik kan daardoor nu eens echt die deur compleet dicht smijten. Hij stond daarvoor altijd op een kiertje. Ik durfde nooit helemaal die knoop door te hakken.

Ik ben er zolang op neer gekeken door familie. Alsof ik degene was die fout was. Ik was de schuldige. Ik hield niet van haar Dat werd mij kwalijk genomen, want ze is mijn moeder. Ze manipuleerde me links en rechts, maar dat deed er niet toen Ze weet niet beter, zeiden zd. Ze is ziek. Ze snapt het niet. Je bent haar dochter. Je bent familie. Dan kan dat toch niet zomaar, dat geen contact.

Ik werd daar eerder een beetje onpasselijk van. En boos ook. Natuurlijk deed het me pijn om het contact te verbreken. Hartstikke. Nu wind ik me er nog weleens over op (zie vorige post immers), want de leidt is nooit makkelijk. Ouders moeten je (bijna) onvoorwaardelijk liefhebben. Maar als ze jouw niet onvoorwaardelijk liefhebben, dan houd het toch op.

Gelukkig heb ik ook een zus en twee broers met kinderen die ook geen contact met haar hebben. Dan zei ze altijd tegen mij, als die kinderen 18 zijn dan komen ze wel naar mij toe en dan zullen ze de waarheid weten over hun ouders. Dan kiezen ze wel voor oma. De oudsten varieren van 11 tot 18 en geen 1 is ooit langs geweest. Terwijl dat wel mag. Maar hun ouders zijn altijd open en eerlijk geweest over de toestand met hun oma. Ik heb ook weleens gevraagd, toen ik nog contact met haar had, hoe is ze, wat is ze voor iemand? Natuurlijk zijn de kinderen nieuwsgierig. Maar ze zijn ook niet dom en weten wel beter dan contact te zoeken met iemand die hun ouders zo'n pijn heeft gedaan. Plus, als tiener heb je wel belangrijkere dingen aan je hoofd dan een oma die je niet kent. Wat je niet hebt gehad kan je ook niet missen. Dus ik denk dat het met je zoon ook helemaal prima komt later.

In ieder geval succes en sterkte.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 01:13

Niet alles gelezen maar het eerste wat in me op kwam is: stop met berichtjes sturen. Je hebt al eens gezegd geen contact meer te willen, als je dit toch blijft sturen nadat er weer een cadeau is gekomen hebben ze toch weer "contact" gehad, en of dat nu positief of negatief is, ze "raken" je blijkbaar nog en dit weten ze.

Wbt het "wat zullen anderen er wel niet van denken/vinden", als jij maar weet hoe het zit, jij er oke mee bent, en wat een ander daar dan van vindt, mag die vinden. Maar laat dat bij hun. Jij hebt voor jezelf gekozen en dat is ontzettend knap van je!

Dat het je ouders zijn wil niet betekenen dat je dan maar contact moet blijven houden, ook als iemand daar wat van zegt moet je maar zo denken, diegene weet niet hoe dat is, kan zich er waarschijnlijk niets bij voorstellen.

Zelf ook al jarenlang geen contact meer met mijn biologische "vader".
Voordat je als kind breekt met 1 van je ouders is er vaak al een heleboel gebeurd, ik ben er namelijk zelf van ovetuigd dat je als kind erg loyaak bent naar je ouders en er niet zomaar voor kiest.

Sterkte in deze moeilijke situatie ts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:40

Niet sturen dat je het gebaar waardeert, want dat doe je absoluut niet!
En verder hoef je je hier niet te verantwoorden waarom je geen contact wil met ze. Iemand schreef wij kunnen er niet over oordelen, nou daar vraagt TS ook niet om?
Succes, hoop dat je rust vind uiteindelijk!