Als je voor jezelf en jouw geluk kiest...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:30

ik hoop zo dat Schaduw-Roos (schaduwaccount) dit topic leest... de positiviteit in dit topic heeft zij zo hard nodig. Zij zit nog in de situatie, heeft de moed nog niet opgevat om weg te gaan, heeft een eigen topic geopend hierover en is daarin door een aantal bokkers ondersteunt, maar ook door een heel aantal voor belachelijk uitgemaakt dat ze nog bij haar vriend is.
Hier lees ik zoveel begrip over hoe moeilijk het is om weg te gaan. En ik weet uit ervaring dat dat zo is, jammer dat Schaduw-Roos zoveel onbegrip te horen heeft gekregen.
(het topic is inmiddels gesloten)

Aria_zz

Re: Als je voor jezelf en jouw geluk kiest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:42

Begrip is inderdaad enorm belangrijk.
Ik ken een verhaal waar het omgekeerd leek, de man was bij iedereen geliefd, iedereen hield van hem en was onder de indruk.
Maar binnenshuis was er psychologische oorlogsvoering. Hij was niet de man voor wie hij zich uitgaf. 20jaar heeft het geduurd voor zij zich durfde losmaken. En nu lukt geen enkele relatie meer. Niemand begreep haar, want hij was toch zo 'fantastisch' en zij een kreng door bij hem weg te gaan.

Begrip is absoluut belangrijk, steun vanuit vrienden, familie of andere waar je terecht kan.
Daarom is het zo mooi als een verhaal zo positief kan eindigen en gedeeld worden.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:46

Wat een top wijf ben jij! _/-\o_
Heel fijn dat je nu een relatie hebt waar je gelukkig mee bent, en dat je jezelf weer kan zijn. Ook al ken ik je niet, ik ben trots op je!

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 07:42

Nikass schreef:
ik hoop zo dat Schaduw-Roos (schaduwaccount) dit topic leest... de positiviteit in dit topic heeft zij zo hard nodig. Zij zit nog in de situatie, heeft de moed nog niet opgevat om weg te gaan, heeft een eigen topic geopend hierover en is daarin door een aantal bokkers ondersteunt, maar ook door een heel aantal voor belachelijk uitgemaakt dat ze nog bij haar vriend is.
Hier lees ik zoveel begrip over hoe moeilijk het is om weg te gaan. En ik weet uit ervaring dat dat zo is, jammer dat Schaduw-Roos zoveel onbegrip te horen heeft gekregen.
(het topic is inmiddels gesloten)

Ach.. Wat erg.. Zulke mensen weten niet waar ze het over hebben, hebben niet in die schoenen gestaan, en dan is oordelen lekker makkelijk... Ik zei ook altijd dat niemand mij dit zou aandoen, maar je glijdt er stilletjes aan in, het gebeurd heel subtiel... En als je het dan eindelijk doorhebt, moet je echt gaan knokken... Je neemt niet "zomaar" de beslissing om bij iemand weg te gaan, zelfs niet bij zo'n idioot... Men mag niet vergeten dat wij zo'n vent niet aankunnen, als ze ons 1 flinke mep geven liggen we KO, en weggaan is dus niet zo makkelijk...
Het zal haar wel lukken hoor. Ik had ook een aanloop nodig.
Ik wil wel proberen haar te pb'en op haar SA.. Mss heeft ze daar wat aan, al is het maar een luisterend oor...

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 07:54

Lieve TS, ik wil jou heel graag een dikke knuffel geven. Erg dat je dit hebt meegemaakt, maar je moet trots zijn dat jij dit hebt overwonnen! Je hebt je eigen sterke kant laten zien en ik ben oprecht blij voor jou dat jij nu jouw echte held hebt gevonden! Ga er lekker van genieten!! :o

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 09:43

Ik merkte zelf wel dat de beslissing er veel makkelijker komt wanneer je afstand neemt.
Bij mijn ex bv, die woonde voor stage een tijd terug in onze ouderlijke stad ipv in de studentenstad waar we op dat moment een huurhuis hadden. Pas in die periode kon ik echt beseffen hoe het zat en er een eind aan maken.

Dus een vriendin in een benarde, slechte relatie? Neem ze eens mee op reis :D

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:32

@ junkdeluxe: in het andere topic is ts niet belachelijk gemaakt maar werd ze er gewoon op gewezen dat wanneer het eerste fysiek geweld al direct resulteert in een gebroken kaak, er echt wel sprake is van acuut levensgevaar... Dat ging er bij ts niet in...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:36

Dat wist ze echt wel en gaf ze ook toe. Maar ze twijfelde om het nog te proberen met hem, hem een kans te geven. Dat is heel normaal. En ik hoef toch de onbeschofte en cynische reacties hopelijk hier niet te herhalen? Ik heb er in dat topic met plaatsvervangende schaamte wat van gezegd.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 20:59

maximuss schreef:
@ junkdeluxe: in het andere topic is ts niet belachelijk gemaakt maar werd ze er gewoon op gewezen dat wanneer het eerste fysiek geweld al direct resulteert in een gebroken kaak, er echt wel sprake is van acuut levensgevaar... Dat ging er bij ts niet in...

Dat ging er bij mij ook niet in... :n
Ik had altijd zoiets van, "ach, hij zal me wel niet dood slaan", en "ik krijg hem wel veranderd", "ik hou van hem, het zou toch mooi zijn als we hier als sterker koppel uit geraken", ...
Héél naïef, en eigenlijk gewoonweg dom, maar... Als je zo denkt, dan denk je zo... En dat is niet makkelijk om te veranderen... Weet je wat het is, je beseft ergens wel dat dit ZO fout is, maar dat echt hardop toegeven, is heel eng. Want dat betekent dat je dingen moet gaan doen, hem eruit schoppen of zelf weg gaan (in zo'n situatie ga je dus zelf weg, en dat moet je plannen met zo'n psychoot), je spullen pakken en weten dat je het meeste moet achterlaten, je weet ook op voorhand dat je een hele hoop mensen gaat verliezen, en eigenlijk zowat je hele leven... Je weet ook dat je super veel vragen én commentaar gaat krijgen, zowel in your face als achter je rug.
En dan spreek ik nog niet over getrouwd zijn, laat staan kinderen hebben.
Je bent op een bepaalde (mss zieke?) manier gewend geraakt aan hem, en aan jullie (trieste) leven samen. Triest, maar wel jouw leven... En dat ga jij dan willens en wetens aan diggelen slaan; en ook al weet je dat dit moet, en dat je beter verdiend... It's scary.

Op een bepaald moment gaan je ogen wel open hoor. Maar, dat is iets wat niet geforceerd kan worden, door omstaanders, hoe ver of dicht die ook bij de persoon ik kwestie staan. Zolang ze het zelf niet ten volle beseft en erkent, zal er niks veranderen, mogen wij nog hele topics vullen zoveel we willen. Ze doet het ook niet expres...

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:18

Wat een heerlijk topic, ondanks de nare dingen die je hebt meegemaakt, maar jouw kracht en huidige geluk straalt van jouw posts af!

Hopelijk kun je hier inderdaad andere vrouwen in dezelfde situatie helpen! Ook al heb ik het (gelukkig) nooit meegemaakt kan ik mij erg goed voorstellen hoe moeilijk het is om zo'n stap te zetten. Laat jouw verhaal een bewijs zijn voor andere dames dat ook zij uit hun situatie kunnen ontsnappen!

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:31

Je bent geweldig, TS.
Hier kunnen vele vrouwen kracht uit halen!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:50

ik heb hier 2 woorden voor:

Respect, dat je je eigen weg bent gegaan onddanks de omstandigheden.
:j :j :j
Kippenvel, dat je doorgegaan bent met je leven, waar hij je in probeerde te manipuleren en jij sterk in je schoenen stond. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

en nu mooi genieten van je nieuwe relatie *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* :(:) :(:) :(:)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 09:55

Ik heb voor mezelf gekozen vandaag, denkend aan jouw verhaal.. bedankt :j

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 10:10

Wauw, respect... Wat heftig om mee te maken zeg. Hopelijk een inspiratie voor velen.

Wat ik me wel serieus af vraag, waarom kan iemand zich zo gedragen zoals jouw ex deed? Wanneer je weg ging was hij blijkbaar mega verdrietig en had hij heel veel spijt, wat toch duidt op een houden van? Maar iemand totaal niet respecteren en gewoon geestelijk en lichamelijk mishandelen lijkt toch helemaal niet op liefde? Ik snap dat niet... Hoe werkt dat? Heb jij daar enig idee van TS? Als je er niet te diep op in wil gaan snap ik dat hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 10:15

Ik lees al even mee en heb zelf iets soortgelijks meegemaakt.

Beter geen relatie dan zo'n relatie hoor!

Het begin van een verandering bij mij was dat m'n ex in een ruzie zei dat ie hoopte dat mijn paard haar nek zou breken... Wait What?!
Daarna besloot ie het bij een vriendin van me te zoeken maar wou mij er wel naast houden...

Thank God had ik eindelijk genoeg eigenwaarde om een grens bereikt te hebben.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 10:41

Ts. Wat onwijs goed dat je je verhaal hier heby neergezet.
Ik liep ook al langer rond om mijn verhaal neer te gaan zetten voor mensen die net als ons nu nog in hetzelfde schuitje zitten.

Ik hoop echt dat er nog meer mensen ermee geholpen worden. Iedereen heeft recht op geluk.

En lieve mensen die nu in een drama relatie zitten. Waar een wil is een weg.
Ook al heb je kinderen. Ik heb 2kinderen van mijn ex en ja tuurlijk maakt dat het niet makkelijker. Maar ow wat ben ik blij na mijn definieve beslissing weg te gaan bij mijn ex.

En vrienden ...veel verloren want ik was/ben ook de boe vrouw. Maar ook vrienden overgehouden waar ik het nooit van had verwacht.

Mijn pb box staat ook open voor mensen die het kunnen gebruiken. Jullie zijn niet alleen.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 11:38

Thesserd schreef:
Wauw, respect... Wat heftig om mee te maken zeg. Hopelijk een inspiratie voor velen.

Wat ik me wel serieus af vraag, waarom kan iemand zich zo gedragen zoals jouw ex deed? Wanneer je weg ging was hij blijkbaar mega verdrietig en had hij heel veel spijt, wat toch duidt op een houden van? Maar iemand totaal niet respecteren en gewoon geestelijk en lichamelijk mishandelen lijkt toch helemaal niet op liefde? Ik snap dat niet... Hoe werkt dat? Heb jij daar enig idee van TS? Als je er niet te diep op in wil gaan snap ik dat hoor :)

Dat heb ik mij ook ZO vaak afgevraagd!
Ik had altijd zoiets van, als ik iemand graag zie, dan KAN ik daar niet zo l*llig tegen doen. Dan kan ik die persoon niet lopen uitschelden en afbreken, en geestelijk zo door de mangel halen.
Voor mij is een relatie gebaseerd op vertrouwen, eerlijk zijn, zichzelf kunnen zijn, ten allen tijde werken aan wat je hebt, en elkaar de ruimte geven om ook je eigen ding te kunnen doen. Dat is voor mij houden van.
Iemand vertrouwen is eng, maar moet je gewoon doen.
Hij was van het type dat dat absoluut niet kon, en dat ging alleen van kwaad naar erger. Zijn versie van "houden van", was letterlijk mij bij hem houden. Als ie me aan een ketting had kunnen doen, had ie het gedaan hoor. Totaal verknipt, ik zou het absoluut niet kunnen... Ik snap er ook niks van haha.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 11:40

onbarefeet schreef:

GOED ZO!!! *\o/* *\o/* *\o/* Trots op jou!!
Mijn inbox staat ten allen tijde open he!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 01:01

JunkDeLuxe schreef:
Thesserd schreef:

Dat heb ik mij ook ZO vaak afgevraagd!
Ik had altijd zoiets van, als ik iemand graag zie, dan KAN ik daar niet zo l*llig tegen doen. Dan kan ik die persoon niet lopen uitschelden en afbreken, en geestelijk zo door de mangel halen.
Voor mij is een relatie gebaseerd op vertrouwen, eerlijk zijn, zichzelf kunnen zijn, ten allen tijde werken aan wat je hebt, en elkaar de ruimte geven om ook je eigen ding te kunnen doen. Dat is voor mij houden van.
Iemand vertrouwen is eng, maar moet je gewoon doen.
Hij was van het type dat dat absoluut niet kon, en dat ging alleen van kwaad naar erger. Zijn versie van "houden van", was letterlijk mij bij hem houden. Als ie me aan een ketting had kunnen doen, had ie het gedaan hoor. Totaal verknipt, ik zou het absoluut niet kunnen... Ik snap er ook niks van haha.

Nou inderdaad, verknipt. Totaal verkeerd beeld van hoe liefde werkt lijkt wel.

Echt heel fijn om te lezen hoe jij uit dat dal gekropen bent. Super!! *\o/*

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 04:07

Vet Applaus voor jou voor die kopstoot alleen al hahahaha goed zo. En wat goed van je dat je ook nog anderen wilt helpen door hen jouw verhaal te vertellen, Dan heb je ballen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 04:09

onbarefeet schreef:

ook heel goed van jou veel succes en sterkte

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 07:20

onbarefeet schreef:

Zet hem op!
Hou ons op de hoogte hoe het met je gaat.

Ts heel knap dat jij je verhaal gedeeld hebt hier.
Heel veel geluk en liefde voor je in de toekomst!
Je nieuwe vriend klinkt inderdaad als een topper.
Lekker genieten nu.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 08:07

Ik heb het 15 jaar uitgehouden bij zo'n klootzak.. Getrouwd, 2 kids, 2 katten.. De zak hooi ging vreemd, sloeg me als hij gezopen had, geestelijk probeerde hij me naar de knoppen te helpen, verkracht door hem.. Helaas voor hem was ik niet bang voor hem.. Ik had al een leven vol met pesten en seksueel geweld achter de rug, dus dacht dat het zo hoorde.. Ondanks zijn verboden toch cursussen gedaan en mezelf ontwikkeld.. Hoe vaak ik fantaseerde over zijn dood en hoe ik dit het beste kon doen wil je eigenlijk niet weten.. Ik had besloten om het nog 5 jaar vol te houden, want zo lang duurde de opleiding die ik wilde gaan doen.. Toen kwam ik, via de telefoon nota bene, mijn huidige vriend tegen.. We werden verliefd door de telefoon en binnen 3 weken zo nieuwsgierig naar elkaar dat we elkaar ontmoet hebben.. Een week later woonden we samen.. Achteraf is dit mijn redding geweest..

Ik geloofde de leugens van de verwekken van kids.. Ex is teveel eer voor hem..

Helaas heeft hij m'n dochter seksueel misbruikt.. Maar aangezien m'n dochter haar klep verder dicht hield heb ik hier nooit een zaak van kunnen maken.. Toen hij zijn huidige vrouw kreeg stopte het.. Maar het geestelijk kapotmaken van haar ging verder.. Zowel door hem als zijn vrouw.. Heb haar herhaaldelijk gezegd dat ze dan moest melden aan hem dat ze niet meer kwam.. Dit durfde ze niet.. Heb uiteindelijk zelf dit maar gedaan.. Zoon gaat er nog wel naartoe..

Zelfs na die relatie heeft hij me mishandeld terwijl ik mij. Zoon verdedigde.. Maargoed.. Kan hier wel een boekwerk vol over schrijven..

TS.. Super dat je voor jezelf hebt gekozen.. Ik hoop echt dat je heel veel vrouwen inspireert en dat ze de kracht hebben om weg te gaan uit zo'n situatie..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:20

Thesserd schreef:

Vaak sprake van anti-sociale of narcistische persoonlijkheidstrekken,
Deze mensen hebben zelf soms een bepaalde kwetsbaarheid (hetgeen ze ook aantrekkelijk kan maken op het eerste gezicht: stoere kerel, nergens bang voor, maar klein hartje, huilen, spijt hebben, afhankelijk zijn)
Emotioneel onvolwassen (gelijk willen hebben als een klein kind, directe behoefte bevrediging)
Weinig zelfinzicht en een gebrek aan empatisch vermogen. En vooral natuurlijk een gebrek aan opkossingsvaardigheden (er op slaan of dreigen) en laag zelfinzicht (dit overschreeuwen door een ander te kleineren).
Dit alles kan deels karakter zijn, maar vaak ook een scheefgroei in de persoonlijkheid.
De vriendin die veel te veel verdraagt ziet steeds die kwetsbare kant, die afhankelijkheid, voelt zich verantwoordelijk, schuldig, en een appèl als "ik kan niet zonder jou", kan dan iemand weer aan het twijfelen brengen en besluiten toch niet weg te gaan.

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:36

TS, superknap dat je dit topic gepost hebt en dat je zelfs anderen hier al hebt weten te inspireren en motiveren met je verhaal. Ik ben blij dat je weer gelukkig bent en de kracht had gevonden om je leven te veranderen. Daar mag je heel trots op zijn. +:)+