Last van muggen; wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:35

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Last van muggen; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:52

Dit jaar is het hier extreem erg met de muggen, lekker buiten zitten is er niet bij. Was al lek geprikt op mijn benen (en ik word normaal nooit gestoken, ook niet in regenwouden), dus lange broek aan en lange mouwen. Wel sneaker sokken, en dat randje daar net boven staat helemaal vol met muggenbulten. Desondanks in huis geen last. Maar wij hebben overal horren voor. Alles wat open kan heeft een hor. Werkt perfect.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:25

Ik heb de klamboe vannacht uit geprobeerd. Heerlijk zonder muggen geslapen. Werd alleen 6x wakker gemaakt door mijn kat. Die snapte nog niet helemaal hoe ze weer op het bed kon komen als de klamboe dicht is. Eraf lukt wel, maar terug op bed springen ging niet.Dan kwam ze op d klamboe terecht en ze wist niet hoe ze er weer onderdoor moest komen.

Horren zijn hier lastig met smalle ramen van de grond tot aan het plafond.
Die horren die hier genoemd worden met klittenband, zijn die ook in lange lengte maten verkrijgbaar?
Ramen kiepen hier naar binnen toe open, of ik kan ze als een deur open zetten zeg maar.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:27

Ik meld me ook aan. In de slaapkamer zitten heel veel muggen en vooral nu het erg warm op zolder zet ik de waaier op stand 1 en dan valt het met de muggen wel mee, ze hebben tegen mij ooit eens gezegd dat muggen niet van wind houden.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 01:07

Ik heb me vanavond ingesprayd met spray voor paarden :Y) Er staat op dat het tegen muggen werkt en je mag het als mens ook gebruiken.

Dus we zullen zien... :D

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 01:36

ik heb hier zon elektrisch racket maar ik zit ook aan zee dus maar heel af en toe vliegt er hier een.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 06:34

Gisteravond een of meerdere gehoord zit vast nu een bult :( leuk dat logeren zeg :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 06:49

kirri schreef:
ik voel met je mee, ik kan hier in zweden echt NIET tegen de muggen in nederland nooit zo veel problemen mee gehad.

Wij hebben zo'n speciala lamp hangen en nog ben ik de sjaak. Zo ziet het eruit :+ je kunt je woorstellen dat ik niet blij ben.

[ [url=m/KQZkrN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Holy oliebol! Kan toch niet gezond zijn?!

Ik merk nu ook idioot veel muggen op. Rondom hebben we horren maar desondanks ben ik vannacht op oorlogstoer geweest. :\

In de badkamer hangt nu een flinke felle grote lamp aangezien we boven graag de deuren los houden ivm de warmte.

Itsmi, je kunt horren op maat laten maken. Wij hebben klik-horren voor hetzelfde type ramen namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 06:57

Muggenstekker gekocht in Duitsland. In Nederland zijn ze verboden omdat ze mogelijk niet veilig zijn voor baby's, maar in Duitsland zijn ze gewoon op de markt. Heb al maanden geen mug meer in mijn kamer gehad, terwijl het altijd voo zat met muggen. Ding kostte 3 euro bij de drogist. De DM en de Rosmann heeft ze.

Qua bulten: als dat te gortig wordt slik ik antihistamine (hooikoortstabletje). Ik reageer vrij heftig op beten en antihistamine werkt heel goed. Maar dat is nu niet nodig meer met onze mugvrije slaapkamer.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 08:25

Ik hoor net op t.v. dat Nederland een Muggenplaag heeft.Vandaar dat vele zoveel meer gestoken worden dan andere jaren.[o.a. ik,voorheen bijna nooit].

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 08:53

Al heel mijn leven wordt ik lek gestoken. En sinds ik zo een dingetje heb voor in het stopcontact heb ik er nooit meer 1 gespot!
Zelfs met het raam open!

Het eerste wat ik meeneem als ik ergens anders slaap is dat ding ;-)

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:01

hier een hor voor het slaapkamerraam en de deur van de slaapkamer blijft overdag dicht. Met een beetje geluk blijft het dan bij 1 of 2 mugge, ipv 10 vorige week.

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:05

Ik ben gisteren achter dé tip gekomen hoe je van de jeuk afraakt: hooikoortstabletjes! Gewoon van de Kruitvat, werkt perfect! Normaal zwellen de bulten bij mij helemaal op en krab ik alles open, nu was na een uur de jeuk helemaal weg :D Wellicht kan iemand hier iets mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:36

Alle ramen hebben een hor. Zelf gemaakt, klittenband, ouderwetse houten frame en een Hamstra hordeur voor de tuindeur. Heb oa 3(grootste maat) Velux dakramen.
Mede vanwege de afwijkende maten een dure hobby.
Zelf voor de ramen met klittenband de horren genaaid. Tip, koop klittenband zelf, dus niet lijmen, gaat veel langer mee.
Maar resultaat: er kom geen mug doorheen. Hordeur nadeel, zijn duur in aanschaf.
Voordeel gaat jaren mee. Mocht een mug toch prikken, niet krabben maar Vics er overheen smeren.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:48

Misschien een tip heb het net doorgekregen van mijn vriend die las het in de krant. (Miss is die al gegeven hier) Ik ben zelf allergisch voor muggenbeten heb hiervoor wel pilletjes. Er stond:

Een oud huisarts geeft de tip om B1 (Thiamine) van 50 - 100 mg in tabletvorm in te nemen. Hierdoor heb je geen last van muggenbeten

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:50

pas een muggenstekker gehaald (die van 10 euro bij AH) geen mug meer gehad, maar elke ochtend wakker met een droge keel.
Nu maar eens de vitamine B1 proberen, wellicht wat gezonder.

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:51

Ook ik ben al mijn leven lang de klos in de familie, nu ook naast mijn vriend in huis. Mijn bloed schijnt toch echt lekkerder te zijn _-:( . Na een vakantie een paar jaar terug in Italië waarbij (vermoedelijk) een insect in mijn slaapzak heeft gezeten en mijn benen er helemaal onder zaten, zit ik nu volgens de huisarts aan mijn maximum qua insectengif in mijn lichaam. Kennelijk bouw je dat gedurende je leven op en zit ik na die nacht aan mijn max (leuk nieuws op je 24e :') ), waardoor elke beet nu volgens mijn lichaam te veel is. Nu dus inderdaad een allergische reactie bij elke beet. In Italië toen uiteindelijk bij de EHBO terecht gekomen, omdat de bulten met vocht op mijn benen in de warmte alleen maar bleven groeien...sommigen tot de grootte van halve golfballen. Dat was toen wel even schrikken.

Oplossing voor mij is inderdaad horren (maar die lijken nog niet 100% muggenproof te zijn bij ons), voor de zekerheid dagelijks anti-allergie pillen en vitamine B slikken gedurende het muggenseizoen, een zalfje voor als ik toch gestoken wordt dat de allergische reactie verminderd/tegenhoud en een kalmerende gel voor als ik gebeten ben (die voelt heel koud aan en houd daarom de reactie wat tegen...ik heb gemerkt dat warmte de hoeveelheid vocht bij de beet kan verdubbelen).

smurffie schreef:
Ik las vandaag toevallig op FB dat het kan helpen om vitamine B1 bij te slikken om niet gestoken te worden. Wij gaan het experiment morgen starten, want ik wordt gek van de jeuk!
LisaFaded schreef:
Een oud huisarts geeft de tip om B1 (Thiamine) van 50 - 100 mg in tabletvorm in te nemen. Hierdoor heb je geen last van muggenbeten

Vitamine B helpt niet zozeer om helemaal niet gestoken te worden. Maar ik slik het op advies van de huisarts om inderdaad minder aantrekkelijk te zijn. Het voorkomt niet alle beten, maar maakt jou vooral minder aantrekkelijk dan je vader/moeder/broer/zus/vriend(in)/man/vrouw. Let wel op dat vitamine B natuurlijk ook in bepaald eten/drinken voorkomt. Bijvoorbeeld veel in bier. In mijn geval, als mijn vriend besluit een weekendje flink te drinken dan doet dat echt mijn ene vitamine B-pil per dag wel te niet, waardoor ik uiteindelijk toch aantrekkelijker ben om te steken dan hij die naast me ligt ;) .

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:53

oeh, vriendlief en ik gaan samen aan de vitamine B, hoop wel dat het dan ook nog helpt!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:17

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 08:38

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 08:45

Gisteren was er een bioloog op de radio. Alle middeltjes, als deet, vitamine, zo'n ding in stopcontact trekken muggen zich niets van aan. Hij zei bij de bron aanpakken. Geen stilstaand water in de tuin en niet bij de buren, dus ook niet in schoteltjes, kleine potjes etc. Horren in de raam en een klamboe boven het bed zijn het meest effectief.

Gisteren dus de regenton leeg gemaakt, daar zaten super veel muggen in en dus bij behorende larven. Ben benieuwd of ik nu beter buiten kan zitten.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 08:50

Nadat mijn dochter 16 muggenbulten in 1 nacht had gekregen (ik vermoed ook via zo'n facebook pagina van de muggen, er waren blijkbaar nogal wat familieleden uitgenodigd :+) hebben we een bedtent gekocht van Deryan. Werkt alleen op 1 persoonsbedden, maar is ideaal. Ze slaapt dus in een "klamboe-tent" met rits, dus geen flappen die elkaar moeten overlappen.

Ik ben ook zo'n smakelijk hapje blijkbaar. Maar de hor bij ons raam doet vrij veel. Een soortgelijk systeem als die deryan bedtent staat hoog op mijn wishlist. Heb er 1 gevonden met klittenband ipv rits. Alleen voor een groot tweepersoonsbed valt t nog niet mee.

Deet werkt hier helaas niet, ik word net zo enthousiast gestoken, en mijn kinderen wil ik daar niet mee insmeren.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 09:15

Sassefras, 80% Deet? In NL mag tot 50% en dat is niet voor niets helaas.... Ik heb met Deet mijn nagellak kunnen verwijderen. Werkte net zo goed als remover. Het brand in in wondjes en schijnt soms zelfs plastic te laten smelten....Het is bocht waarmee je zelf een flinke allergische reactie van zou kunnen oplopen met 80%.

Gisteren hier een lamellen hordeur aangeschaft. Is nu met 20% korting bij verschillende doe-het-zelf zaken. Ben er blij mee. Geen vliegbeesten binnen gehad gisteren maar wel de deur fijn open kunnen laten staan. De hond vond het wel even vreemd....hoe moest ze nu naar buiten??? :D Hier muggenoverlast voor het eerst sinds 15 jaar. Heb voorheen altijd s avonds de deur open gehsd en er kwam nooit een mug binnen. Dat is deze zomer wel anders.

Fjelle8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 09:25

Ik gebruik gewoon een klamboe :D had er altijd superveel last van tot ik een klamboe ophing :j
Gewoon goed dichthouden

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 09:53

Vroeger had ik ook een klamboe, maar daar had ik altijd ruzie mee, ik raakte er altijd mee in de knoop en trok er dan gaten in.
Ook ben ik bang dat het gewoon niet gaat werken met mijn blinde oogjes (omdat ik heel slecht zie doe ik alles op de tast als ik 's nachts een keer naar de wc moet.

Dus ik lees even mee voor andere oplossingen. Maar de beste is denk ik nog het dempen van het vijvertje voor het huis...