Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
moonfish13 schreef:Ik vind de visie van hc wel interessant, het leeftijd verhaal.
Zelf jong ziek geworden, met 15 al en ik ben nu 24.
Eigenlijk ben ik een totaal ander mens geworden, met gedachtes waarvan ik ze nooit aan heb zien komen.
Ik kan niets meer met leeftijdgenoten en lijk totaal anders in relaties te staan.
Waar ik ooit dacht als X of y gebeurt is het klaar, denk ik nu 180 graden anders.
Ik zeg eerlijk dat de insteek van veel mensen mij bekneld doet voelen, en dat ik niet kan begrijpen dat mensen 20 jaar huwelijk weggooit door een keer vreemdgaan.
Dan vraag ik me echt af of diegene wel zo diep in je hart zat als je dacht.
). En die relatie is vanaf het begin af aan anders. En dat is nu alweer 17 jaar geleden.
moonfish13 schreef:Ik zeg eerlijk dat de insteek van veel mensen mij bekneld doet voelen, en dat ik niet kan begrijpen dat mensen 20 jaar huwelijk weggooit door een keer vreemdgaan.
Dan vraag ik me echt af of diegene wel zo diep in je hart zat als je dacht.
Amandavd schreef:TS, laat je alsjeblieft niks vertellen door mensen zoals Josien en HC, erg respectloos om zo denigrerend om te gaan met de gevoelens en gedachten van een ander, ongeacht hoe jezelf in een soortgelijke situatie zou reageren. Dat doet nog niks af aan het gevoel van de ander. Heel jammer dat we tegenwoordig in een maatschappij leren waarbij je een ander geen hart onder de riem meer kan steken maar vooral op een neerbuigende wijze je eigen mening moet ventileren.
Lieve TS, het komt goed. Toen het uit ging tussen mijn ex en ik dacht ik dat de zon nooit meer zou schijnen. Inmiddels heb ik alweer bijna 4 jaar een relatie met veel ups en downs en zijn we samen sterk. Geniet van je leven, ontdek jezelf en hou vast aan je eigen normen en waarden en laat je nooit door een ander vertellen dat die fout zijn of minderwaardig.
Anoniem schreef:Amandavd schreef:TS, laat je alsjeblieft niks vertellen door mensen zoals Josien en HC, erg respectloos om zo denigrerend om te gaan met de gevoelens en gedachten van een ander, ongeacht hoe jezelf in een soortgelijke situatie zou reageren. Dat doet nog niks af aan het gevoel van de ander. Heel jammer dat we tegenwoordig in een maatschappij leren waarbij je een ander geen hart onder de riem meer kan steken maar vooral op een neerbuigende wijze je eigen mening moet ventileren.
Lieve TS, het komt goed. Toen het uit ging tussen mijn ex en ik dacht ik dat de zon nooit meer zou schijnen. Inmiddels heb ik alweer bijna 4 jaar een relatie met veel ups en downs en zijn we samen sterk. Geniet van je leven, ontdek jezelf en hou vast aan je eigen normen en waarden en laat je nooit door een ander vertellen dat die fout zijn of minderwaardig.
Het is juist goed om van alle mogelijke opties en vormen van relaties op de hoogte te zijn, zodat je gewoon je eigen mening kunt vormen en zelf kunt kiezen wat voor jou (en je partner) werkt.
Whatever makes you happy!!
Mirashiba schreef:Naa, ik weet niet hoe het komt. ik wil gewoon zo graag verder en het een plekje geven en 'sterk en onafhankelijk' worden, maarja, hóe dan? Helaas is er daarvoor geen handboek en ik ben bang dat het gewoon tijd nodig heeft en ik veel initiatieven moet nemen en naar mezelf moet luisteren.
Kon je er maar gewoon in een keer mee dealen he, dan was het daarna klaar..
Wilde hij eerst niet inzien, waardoor valse beloftes gemaakt werden en ik gekwetst.. na een goed gesprek kwam het eruit. Hij vond het zelf verschrikkelijk ook. Maar ik kon mezelf wel ophangen.

Suzanne F. schreef:Mijns inziens hebben teveel mensen een relatie terwijl ze eigenlijk liever nog flirten en scharrelen.
Het ligt net aan de wederzijdse verwachtingen in een relatie en daarom is goede communicatie zo belangrijk.
Resistance schreef:Alsof ik het zelf geschreven heb... die gevoelens, dat zeurende gevoel wat altijd op de achtergrond is waardoor je totaal niet meer jezelf bent, en als het dan over is... even verdriet. Maar daarna geluk.
Ik heb nu een hele lieve nieuwe vriend, en het heeft een hele tijd geduurd voordat ik hem helemaal vertrouwde. Ik kon eerst uren thuis in de stress zitten als hij naar een feestje was en ik niet... hij heeft me daar ontzettend in gesteund. Maar toch, ik blijf snel jaloers.
Het komt goed TS.