Vreemdgegaan, tweede kans, nu relatie verbroken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

josien_m_

Re: Vreemdgegaan, tweede kans, nu relatie verbroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 08:50

Een mens is, net als een paard, een nieuwsgierig wezen en op zoek naar ervaringen. Soms valt iets tegen, doe je nooit weer, soms is het leuk en wil je er meer van. Zo leren wij nou eenmaal. Al zijn er natuurlijk ook mensen die vanuit theorie leren en leven!
Ervaringen veranderen je, in welke richting is de vraag. Door relatief snel uit een relatie te stappen leer je misschien beter herkennen wat echt niet bij je past. Of je leert jezelf minder open te stellen zodat je niet weer gekwetst zal worden. Of je leert eerder te praten over wat je werkelijk verwacht in een relatie en ga zo maar door.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:25

moonfish13 schreef:
Ik vind de visie van hc wel interessant, het leeftijd verhaal.
Zelf jong ziek geworden, met 15 al en ik ben nu 24.
Eigenlijk ben ik een totaal ander mens geworden, met gedachtes waarvan ik ze nooit aan heb zien komen.
Ik kan niets meer met leeftijdgenoten en lijk totaal anders in relaties te staan.
Waar ik ooit dacht als X of y gebeurt is het klaar, denk ik nu 180 graden anders.
Ik zeg eerlijk dat de insteek van veel mensen mij bekneld doet voelen, en dat ik niet kan begrijpen dat mensen 20 jaar huwelijk weggooit door een keer vreemdgaan.
Dan vraag ik me echt af of diegene wel zo diep in je hart zat als je dacht.

Je hebt pm.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:32

Ik snap dat je het lastig hebt met de woorden van HC. Toch begrijp ik hem wel. Ik was exact zoals jij. Inmiddels 40 en nu kijk ik anders tegen de zaken aan. Ik zie nu dat ik de grote liefde was (en ben) van m'n toenmalige vriend. Op dat moment was ik te jong om dat te begrijpen.

Dat jij je voelt zoals nu, snap ik. Wellicht verandert dat ook nog eens. Misschien ook niet. Met beide is niks mis.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:41

Lang geleden, toen ik 19 was, had ik een relatie met mijn eerste vriendje. En toen ging ik vreemd. Donken zoenen met een ander.
Voor mij was dat een teken dat de relatie voorbij was. Mijn vriendje wilde nog wel door, maar ik niet meer.
Hij was een ontzettend lieve jongen met wie ik echt wel een klik had (we konden/kunnen uren praten met elkaar). Maar een relatie werkte uiteindelijk niet tussen ons, dat heeft die keer zoenen in een dronken bui met een ander mij echt duidelijk gemaakt.

Een half jaar later kwam ik mijn man tegen (tussendoor heb ik nog heel even wat gehad met de jongen van de dronken zoen, maar dat was totaal geen match :')). En die relatie is vanaf het begin af aan anders. En dat is nu alweer 17 jaar geleden.
Wat dat anders precies is, kan ik niet helemaal omschrijven denk ik. Maar vanaf het begin af aan hebben we ons beiden totaal open gesteld voor de ander. Dat heeft ook voor flinke botsingen gezorgd (iets wat met mijn vroegere vriendje dus gewoon niet gebeurde) waardoor we elkaar uiteindelijk alleen maar beter leerden kennen. Denk ik.

We hebben beide geen behoefte aan een ander, maar ik denk wel/hoop wel, dat het fundament onder deze relatie zo stevig is, dat we dat door zouden kunnen komen. Tenminste: als er maar eerlijkheid is. Een jarenlang dubbelleven overleeft denk ik geen enkele relatie (tenzij ook daarover eerlijkheid bestaat, er schijnt hier in de omgeving een man twee gezinnen te hebben bijvoorbeeld).

Het leuke is wel dat mijn man en mijn vroegere vriendje elkaar kennen, die zaten bij elkaar op de basisschool. En we zijn al die jaren vrienden gebleven. Mijn vroegere vriendje woont hier vlakbij met zijn vriendin. Zij zorgen voor mijn paarden als ik op vakantie ben, ik zorg voor hun dieren als zij weg zijn, etc. Gewoon vrienden. Dat kan ook, als je dat zou willen. Al moet ik wel zeggen dat het in ons geval ook te danken is aan een totaal gebrek aan haatdragendheid van mijn ex.
Het is in die zin een geweldige vent, en zijn huidige vriendin weet dat te waarderen!

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:47

@josien mijn ex was iemand die absoluut niet "aanhalig, knuffelig" of zo was. Laten zien of laten voelen dat ie van me hield was heel erg moeilijk. Het is daarom dat het imo niet "alleen" maar een kus was, maar een daadwerkelijk vreemdgaan.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:29

Ik vind het echt zorgelijk dat er adviezen worden gegeven over nadenken wat je weg doet voor "alleen maar een dronken zoen" terwijl TS haar verhaal wel wat meer diepgang laat zien. Nl. dat ze het niet leuk vond wie ze geworden was in hun relatie, dat ze zich teveel heeft gevoegd naar zijn wensen en dromen en daarin haarzelf verloren is. Wat dan de reden van de breuk is is mijns inziens irrelevant, dat zij leert wat haar wensen, dromen, verlangens zijn en vanuit daar kunnen groeien en nieuwe relaties aan kunnen gaan is zo veel malen belangrijker. En wellicht maakt ze vanuit die groei de volgende keer ook wel een andere keuze mocht een toekomstige relatie een grens overschrijden.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:02

Och, ik heb het al een beetje opgegeven. Er mogen dan misschien van allerlei 'volwassen' mensen dingen geroepen worden dat wij 'nog maar 21 zijn en het wel meemaken', maar welkom in 2016 waar wij relaties bouwen op vertrouwen. Als jij dronken wil tongworstelen met iemand en jou partner is daar gelukkig mee, doe het vooral. Maar ik ben gek als ik zou zeggen 'Nee prima schat, doe maar'. Jullie mogen dan denken dat jullie het allemaal wel weten met 'echte liefde' maar wij zijn ook niet achterlijk ;)

Ik heb de TS al via PB gesproken, ik vind het jammer dat HC toch altijd zijn mening overal door wil drukken maar dat gebeurt bijna bij elk relatie topic dus in dat opzicht ben ik niet eens verrast. Ik dacht dat je al een tijdje terug (op verzoek van TS) niet meer zou reageren, maar alsnog blijf je door gaan. Begin me toch een beetje af te vragen wat je nou precies wilt bereiken met je 'adviezen' als er duidelijk aangegeven wordt dat dat niet gewaardeerd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:05

Mwah, ik ben 30, dus val dan net tussen de 'jongeren' en de 'ouderen' in, maar ook hier van beide kanten een dikke exit, óók als het in een dronken bui zou zijn.
Dat je teveel gedronken hebt, betekent niet dat je geen verantwoordelijkheid meer hoeft te nemen naar je partner toe.

Overigens is er niks mis met een open relatie als beide partners daar achter staan, alleen kiezen mijn partner en ik daar niet voor.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:42

Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties, wat één van de redenen geweest is om mijn eigen verhaal toch kort te schetsen (wat ik eerst niet van plan was). Wat mij vooral steekt is de betrekkelijk domme opmerking over leercurves verkorten. Alsof we allemaal naar dat ene heilige moment moeten toewerken waar 'de ouderen allemaal zitten die het al allemaal hebben gezien'. We spreken over gevoelens en emoties, dat zijn geen leercurves zoals bij het opnemen van een opleiding waarbij droge informatie wordt doorgegeven van leraar op leerling. Als iemand zich niet goed voelt bij een bepaald inzicht of een bepaalde aanpak is het emotioneel niet mogelijk die toe te passen en zal dit dus niet sneller of trager gaan dan wanneer iemand hier zelf gaandeweg achter komt. Kan het gevoel bij een bepaalde invalshoek veranderen als je ouder wordt? Jazeker, maar daarbij is die levensweg dus van cruciaal belang, inzicht krijgen in jezelf, waar je wel en niet mee kan leven en wat voor jezelf het beste is. Dan nog wil dat echt niet zeggen dat iedereen met hetzelfde beeld van de liefde en relaties eindigt. Ik word nogal misselijk van dat soort generaliserend gezwets.

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 14:24

Ik waardeer al jullie reacties, ik probeer me natuurlijk alleen op een positieve manier te laten beïnvloeden door meningen van anderen, maar begon inderdaad toch wel te twijfelen aan mijn eigen mening en ideeën. Dus fijn om te horen dat ik niet de enige ben.

Niet dat het heel belangrijk is, maar die dronken kus betekende een jaar geleden voor mij dus niet dat de relatie over was, ik heb hem een tweede kans gegeven. Hoe we ook allebei ons best hebben gedaan om erover heen te komen, is het niet gelukt. Ik zou in de toekomst geen tweede kans meer geven omdat ik weet dat ik daar zelf niet mee kan dealen en het vertrouwen niet snel terug zal krijgen. Daarnaast denk ik dat als er zoiets gebeurd, je partner schijnbaar toch verlangt naar iets/iemand anders en voor mij betekent dat dat de relatie niet helemaal goed (meer) zit. Dat draagt er ook aan mee dat ik, de volgende keer als dit me zou overkomen, ermee zou stoppen. Ik wil en verdien iemand die óók volledig voor mij gaat en verder geen behoefte heeft aan anderen.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:38

Goed geschreven Miras, maakt niet uit hoe oud je bent, je gevoel is je gevoel, en je bent waar je voor staat.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:39

Los daarvan, ik heb met mijn ex ook ooit een relatiecrisis gehad. Het was een diep dal waar we toen in zaten (geen bedrog, maar gewoon omstandigheden die samenkwamen en voor twijfels zorgden), en we hadden toen beloofd dat we ervoor zouden werken en keihard aan de relatie zouden werken. Maar achteraf gezien zijn we daar nooit meer van hersteld, hij heeft toen dingen gezegd die voor mij heel veel veranderd hadden en waardoor ik hem anders zag en ook het gevoel had dat hij helemaal anders in de relatie stond dan ik. Er zijn nou eenmaal dingen, situaties, uitspraken die heel veel kunnen veranderen en helaas zijn dat soms dingen waar je amper of niet van kan herstellen als koppel. Ik vind het dan geen slechte keuze om dan toe te geven dat het niet werkt, of het nou door bedrog is of iets anders.

En TS, je hoeft je echt niet te excuseren of verantwoorden over je gevoelens. Hoe jij je voelt is niet hoe een ander zich in die situatie zou voelen, maar het zijn wel jouw emoties en die moet je gewoon respecteren en omarmen. En anderen moeten dat ook respecteren. Er zijn geen regels voor wat in àlle relaties wel/niet acceptabel hoort te zijn, dat is iets persoonlijks. En het is net goed dat jij nu voor jezelf goed weet waar jouw grenzen liggen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:54

TS, laat je alsjeblieft niks vertellen door mensen zoals Josien en HC, erg respectloos om zo denigrerend om te gaan met de gevoelens en gedachten van een ander, ongeacht hoe jezelf in een soortgelijke situatie zou reageren. Dat doet nog niks af aan het gevoel van de ander. Heel jammer dat we tegenwoordig in een maatschappij leren waarbij je een ander geen hart onder de riem meer kan steken maar vooral op een neerbuigende wijze je eigen mening moet ventileren.

Lieve TS, het komt goed. Toen het uit ging tussen mijn ex en ik dacht ik dat de zon nooit meer zou schijnen. Inmiddels heb ik alweer bijna 4 jaar een relatie met veel ups en downs en zijn we samen sterk. Geniet van je leven, ontdek jezelf en hou vast aan je eigen normen en waarden en laat je nooit door een ander vertellen dat die fout zijn of minderwaardig.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:05

moonfish13 schreef:
Ik zeg eerlijk dat de insteek van veel mensen mij bekneld doet voelen, en dat ik niet kan begrijpen dat mensen 20 jaar huwelijk weggooit door een keer vreemdgaan.
Dan vraag ik me echt af of diegene wel zo diep in je hart zat als je dacht.

Dat geldt toch ook voor de vreemdganger?
Dat is nl degene die 20 jaar huwelijk op het spel zet door vreemd te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:15

Amandavd schreef:
TS, laat je alsjeblieft niks vertellen door mensen zoals Josien en HC, erg respectloos om zo denigrerend om te gaan met de gevoelens en gedachten van een ander, ongeacht hoe jezelf in een soortgelijke situatie zou reageren. Dat doet nog niks af aan het gevoel van de ander. Heel jammer dat we tegenwoordig in een maatschappij leren waarbij je een ander geen hart onder de riem meer kan steken maar vooral op een neerbuigende wijze je eigen mening moet ventileren.

Lieve TS, het komt goed. Toen het uit ging tussen mijn ex en ik dacht ik dat de zon nooit meer zou schijnen. Inmiddels heb ik alweer bijna 4 jaar een relatie met veel ups en downs en zijn we samen sterk. Geniet van je leven, ontdek jezelf en hou vast aan je eigen normen en waarden en laat je nooit door een ander vertellen dat die fout zijn of minderwaardig.

Het is juist goed om van alle mogelijke opties en vormen van relaties op de hoogte te zijn, zodat je gewoon je eigen mening kunt vormen en zelf kunt kiezen wat voor jou (en je partner) werkt.
Whatever makes you happy!!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:18

Anoniem schreef:
Amandavd schreef:

Het is juist goed om van alle mogelijke opties en vormen van relaties op de hoogte te zijn, zodat je gewoon je eigen mening kunt vormen en zelf kunt kiezen wat voor jou (en je partner) werkt.
Whatever makes you happy!!

Ik denk dat je mijn bericht verkeerd begrepen hebt. Ik heb het over het feit dat er gezegd wordt, pff waar maak je je druk om, hoe diep zit de liefde dan als je daarom je relatie verbreekt etc. Dat is het afdoen van iemands gevoel. Je kan ook zeggen goh wat rot voor je. Jammer dat het zo gelopen is. In mijn relatie dit en dat etc. Dat is al heel anders dan zeggen dat je om dit topic moet grinniken.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:25

Wat rot voor je TS. Ik hoop dat je jezelf weer helemaal terugvindt en er uiteindelijk sterker uitkomt. 6.5 jaar is lang, dus je hebt ook alle recht om verdrietig te zijn. Succes en gaat helemaal goedkomen met jou ! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:44

Alsof ik het zelf geschreven heb... die gevoelens, dat zeurende gevoel wat altijd op de achtergrond is waardoor je totaal niet meer jezelf bent, en als het dan over is... even verdriet. Maar daarna geluk.

Ik heb nu een hele lieve nieuwe vriend, en het heeft een hele tijd geduurd voordat ik hem helemaal vertrouwde. Ik kon eerst uren thuis in de stress zitten als hij naar een feestje was en ik niet... hij heeft me daar ontzettend in gesteund. Maar toch, ik blijf snel jaloers.

Het komt goed TS.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:20

Mijns inziens hebben teveel mensen een relatie terwijl ze eigenlijk liever nog flirten en scharrelen.
Het ligt net aan de wederzijdse verwachtingen in een relatie en daarom is goede communicatie zo belangrijk.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:24

Ik vind zoenen geen vreemdgaan maar wel ongewenst omdat je daarmee een besmettelijk herpesvirus kunt overdragen. :(

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 23:32

Mirashiba schreef:
Naa, ik weet niet hoe het komt. ik wil gewoon zo graag verder en het een plekje geven en 'sterk en onafhankelijk' worden, maarja, hóe dan? Helaas is er daarvoor geen handboek en ik ben bang dat het gewoon tijd nodig heeft en ik veel initiatieven moet nemen en naar mezelf moet luisteren.
Kon je er maar gewoon in een keer mee dealen he, dan was het daarna klaar..

Och TS ik heb precies hetzelfde helaas.. (Alleen heb ik ook nog een afhankelijkheidsstoornis)

De wending in jouw verhaal komt echt bizar veel overeen met die van mij. Echter hier geen vreemdgaan in het spel. Wel een hele héle bijzondere, hechte vriendschap. Veel meegemaakt ook samen. Maar na 4,5 jaar van mijn kant geen verliefde gevoelens meer.. Terwijl we altijd gedacht hadden samen oud te worden. Heeft heel lang geduurd ook voor ik de relatie echt verbroken had (uiteraard wist ie wel al van mijn twijfels enzo). Maar voor de rest bleef alles hetzelfde. Hielden gewoon zo intens veel van elkaar en we zouden alsnog 'samen' oud worden.
Echter is hij na een aantal maanden wel erg veranderd en ook in hoe hij mij ziet. :( Wilde hij eerst niet inzien, waardoor valse beloftes gemaakt werden en ik gekwetst.. na een goed gesprek kwam het eruit. Hij vond het zelf verschrikkelijk ook. Maar ik kon mezelf wel ophangen.

Maar nu voel ik me op veel momenten wel goed eigenlijk. Precies net als jij. Het is weer een heel nieuw leven. Jij hebt het goed omschreven hoe het voelt! Ik denk ook echt dat het goed is voor ons. :)

Ik twijfel ook over het contact tussen hem en mij. nu spreek ik hem heel soms via facebook (nummer heb ik verwijderd). Maar we zijn nog maar twee weken verder, na het gesprek.

Wil je heel veel sterkte wensen maar ook veel plezier! Ik ken het gevoel om je nieuwe leven te willen gaan leiden :P

Overigens zou ik me denk ik hetzelfde voelen na die kus, ondanks dat ik mijn relatie er niet voor zou willen opgeven. Nouja het ligt er nogal aan. Een kus gebeurt vaak niet zomaar. De gedachte dat hij het zover heeft laten komen.. zou mijn vertrouwen flink schaden. Een dronken gek die hem zomaar zoent waarbij hij terug zoent vind ik een heel ander verhaal.

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 12:42

Suzanne F. schreef:
Mijns inziens hebben teveel mensen een relatie terwijl ze eigenlijk liever nog flirten en scharrelen.
Het ligt net aan de wederzijdse verwachtingen in een relatie en daarom is goede communicatie zo belangrijk.

Helemaal waar. Jammer dat die mensen daardoor anderen zo moeten kwetsen..

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 12:44

Resistance schreef:
Alsof ik het zelf geschreven heb... die gevoelens, dat zeurende gevoel wat altijd op de achtergrond is waardoor je totaal niet meer jezelf bent, en als het dan over is... even verdriet. Maar daarna geluk.

Ik heb nu een hele lieve nieuwe vriend, en het heeft een hele tijd geduurd voordat ik hem helemaal vertrouwde. Ik kon eerst uren thuis in de stress zitten als hij naar een feestje was en ik niet... hij heeft me daar ontzettend in gesteund. Maar toch, ik blijf snel jaloers.

Het komt goed TS.

Want ontzettend fijn voor je dat je vriend je daarin geholpen heeft! We moeten maar denken; niet iedereen is hetzelfde. :)

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 12:46

Vannacht weer over m gedroomd, dit keer dat we toch weer opnieuw iets hadden. Het enige positieve wat ik daarin ervoer waren de knuffels, het gevoel dat je geliefd wordt, maar voor de rest kwam dat onzekere gevoel meteen terug, verschrikkelijk. Misschien proberen mn dromen me iets duidelijk te maken, haha.

Nu bedenk ik ook dat we misschien toch wel veel verschilden; we willen allebei hele andere dingen wanneer we naar de toekomst kijken en misschien heb ik me daar toch wel altijd zorgen om gemaakt. Het lijkt me heerlijk om op een lijn te zitten met je vriend wat betreft de toekomst en daar geen zorgen om hoeven te maken!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 12:53

Heel veel sterkte! :(:)

Dat elke dag dromen herken ik. Ik droomde dat we nog steeds bij elkaar waren en dat waren de mooiste momenten van mijn dag. :=
Nu moet ik er om lachen maar toen was ik helemaal kapot van de breuk. Heb maanden liggen te janken. Geef jezelf de tijd! Iedereen verwerkt het op een andere manier. De een gaat iets met vriendinnen doen en de ander kijkt liever een jankfilm met een bak ijs. Er is geen juiste manier om het te verwerken. Tijd heelt bijna alles! :D