Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vervelend of lekker rustig voor de verandering? In hoeverre heb je een telefoon 'nodig'. Mobiele telefoon uitzetten, zodat je als je echt echt echt in de problemen komt, m aan kunt zetten om 112 te draaien.Citaat:Mobiele telefoons hadden geen bereik meer.
Het duurt uren voordat het huis is afgekoeld in de winter, tenzij je echt een slecht geïsoleerd huis hebt.. Lekkere dikke trui aan, plaid omslaan, vroeg je bed in, tegen elkaar aankruipen zijn allemaal eenvoudige dingen om de eerste nacht door te komen. Als de uitval zolang is dat je buiten temperaturen binnenshuis krijgt, heeft een gemeente allang een noodoplossing in het leven geroepen voor de mensen die geen onderdak elders kunnen vinden.. Dat wordt dan 'ouderwets' per omroepwagen wel geregeld.Citaat:De ketel is dan ook uitgevallen.
Poedelen bij de kraan, als je water hebt. vroagah was warm water ook een luxe toch? wassen met koud water is nog eens extra gezond ook.. haren wassen kan ook prima een paar dagen zonder.. Koken.. meeste mensen hebben voldoende in hun koelkast liggen om een salade in elkaar te flansen of twee dagen brood eten.. Maar hebben we het nu over uitval van gas, licht en water tegelijk?Citaat:Geen warm water dus en je kan niet koken en douchen.
Heel ouderwets, met campingbezempje stoffer en blik (zelfs vloerbedekking krijg je dan het overtollige troep wel uit.Citaat:Ik dacht ga wel schoonmaken geen warm water en stofzuigen ging ook niet.
alleen als bekend is dat de situatie wel eens langer dan een dag kan duren.Citaat:Supermarkten gaan dicht ivm plunderen
Thioro schreef:Nope, ik zou me niet lang redden. Verwarming: electrisch, koken: inductie, waterketel: electrisch. Dus zonder stroom zing ik het niet lang uit.
En nu komt de grap: in Frankrijk valt regelmatig de stroom uit (bijna bij elke fikse regenbui). Meestal duurt het maar een paar uur en dat overleef je wel. Blikvoer, kaarsen of pillamp, als internet nodig is:4g en ook zonder stroom kan je nog een vlugge lauwe douche nemen met wat er rest in de ketel.
Langste was 2 dagen, ook overleefd. Op het werk heeft de stroompanne toen een week geduurd (blikseminslag op een generator, meerdere dorpen zaten toen geruime tijd zwart), hebben we uiteindelijk wel een aggregaat aangesloten. Net als de boeren, die melkten hun koeien ook op aggregaat.
Het was flink vervelend maar we hebben het ook gewoon overleefd. Er was trouwens ook geen sprake van paniek, plunderen of hamsteren. Mensen wachten hier gewoon rustig af tot het weer werkt, met het nodige gefoeter en geklaag, dat wel.
. Twee jaar terug hebben we toen in Toronto met meer dan een miljoen mensen zonder stroom gezeten, was natuurlijk ook onder het vriespunt
Britta31 schreef:Wij hebben altijd de 2 paarden nog om op te eten.Ben alleen bang dat Britta met haar 33 een beetje taai zal zijn
.
. Trouwens, zeg nooit nooit, maar ik zie dat nog niet zo heel erg snel gebeuren hier in NL.