genja schreef:Ts je klinkt eerlijk gezegd behoorlijk naïef in deze dingen. Denk dat het verstandig is dat je eerst is wat meer gaat verdiepen in wat een eigen bedrijf hebben inhoudt. Wat een hypotheek allemaal inhoudt etc. Je klinkt nu of je er heel makkelijk over denkt.
Heb je ondere andere al bedacht dat als je dit al zou gaan doen je baan hoogstwaarschijnlijk op moet zeggen? Zo pensioen stalling is over algemeen heel veel werk dat redt je niet met een baan. Dus die inkomsten heb je dan ook niet.
En je zegt dat je nu geen geks kwijt aan huur etc neem aan dat je niet tot je 50e wil blijven wonen waar je nu woont ?
Ik zeg ook niet dat ik het effectief al beslist heb eh.
En ik lijk misschien naief, maar ik ben alles behalve dat.
Ik ben gewoon eens aan het nadenken en rondhoren wat mogelijk is en dus ook wat niet.
Daarom ben ik dingen aan het opzoeken en info zoeken.
Ik zeg ook niet dat ik morgen iets ga ondernemen of beslissen he.
Het lijkt voor jullie natuurlijk heel onrealistisch, want jullie kennen de situatie niet.
Misschien moet ik het even proberen iets duidelijker te schetsen...
Het gaat over een kleinschalige springstal.
Ik ben door deze mensen 8 jaar geleden enorm uit de nood geholpen. Ze zijn eigenlijk meer familie voor mij dan mijn eigen familie.
Ik ken deze mensen beter dan mijn familie.
Ik heb altijd vrijwillig op deze stal geholpen toen ik nog naar school ging (en dat was meer dan gewoon een beetje voeren of eens een paard buiten halen). Ik heb hiervoor in ruil heel veel gekregen (geen geld, maar gratis stalling, lessen, gebruik van transport, verzorging van mijn paard als ik met vakantie was en gebruik van alles wat er maar te vinden was).
Ik ben daar meer thuis dan bij mijn eigen thuis.
Enkele maanden geleden boden ze mij een (halftijdse) job aan, wat perfect aansloot op mijn bijberoep.
En ik ben nog nooit zo gelukkig geweest met mijn job.
dus nu willen de eigenaars elk hun eigen weg gaan. Maar omdat er zo veel werk en moeite is gestoken in het opbouwen van de stal, wil 1 van de 2 het niet opgeven en wil er niet weg.
Dus als ze het moeten verkopen, ben ik mijn job kwijt en mijn box, mijn thuis en zoveel meer. deze stal is mijn leven en ik word er niet slecht voor betaald.
Daarom wil ik niet dat het zo ver moet komen dat de stal verkocht wordt.
Dus daarom da ik aan het kijken was of er een mogelijkheid is dat ik mijzelf kan inkopen of de helft kopen van het bedrijf.
De eigenaar die er in zou blijven, zou maar 2 of 3 paarden houden. 5-6 boxen zouden verhuurd worden. (nu staat er hetzelfde aantal paarden en doe ik dus al het werk met de paarden).
Ik was aan het denken om dus als er een mogelijkheid zou zijn, geld te financieren zodat de ene het kan blijven behouden en er voor de rest niets veranderd. Ik blijf de paarden doen, wordt hier gewoon per uur voor betaald. De rest van de verdeling van kosten en opbrengsten zou moeten geregeld worden, maar aangezien hij de stal wil behouden, zouden we een plan kunnen maken dat we bv samen de afbetaling doen van de lening (de andere blijft les geven en handel in paarden doen), terwijl ik mijn bijberoep kan blijven doen buiten de situatie van deze stalling.
Nogmaals, dit is gewoon een idee. ik ben gewoon de opties aan het bekijken. En wordt het niks, dan is het ook zo en zal ik mij hierbij neerleggen.
Maar ik ben geen opgever en ik ben een harde werker. Dus ik zou niet weten waarom ik er niet over mag denken of dit zou kunnen werken of niet...
. En onderhoud, hoeveel denk je dat dat is? Een keer in de 5 a 10 jaar wat verf op de kozijnen en een keer in de 15jaar een ketel? Die grote kosten zijn geen kosten die jaarlijks terugkomen