Hoe dit te vertellen tegen moeder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Hoe dit te vertellen tegen moeder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 19:40

Mooi dat het meeviel :)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 19:41

Zie je nu, je maakte je druk voor niks! Heel eerlijk zou ik ook niet superblij zijn met 20 jaar leeftijdverschil, maar het zou nog altijd de keuze van mijn dochter zijn dan. Als ik zou zien dat zij gelukkig is en hij goed voor haar zou is, dan is het toch prima!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 19:42

Kijk dat klinkt toch al heel goed!
Die stress is nu ook al wat minder hopelijk ;)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:04

Oeps, ja, 20 jaar is wel veel, maar als het jou gelukkig maakt, zal ze het best inzien. En ja, wat heeft ze toch tegen Hollanders?? Daar ben ik wel benieuwd naar!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:06

Dat ze 20 jaar verschil geen probleem vindt, maar dat het een Nederlander is wel vind ik toch bijzonder :D

Wat heeft ze tegen ons :+

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:38

Is al sinds jaar en dag bekend dat er Belgen zijn die wat hebben tegen Hollanders .
Ik zeg dam doodleuk dat hollander van boven de grote rivieren komen .
( Oops discrimineer ook nu )
Maar fijn dat je t nu verteld hebt

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:46

Wel fijn dat haar reactie mee viel :) mijn vriend is ook 20 jaar ouder.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:56

Zinzi_jewel schreef:
Is al sinds jaar en dag bekend dat er Belgen zijn die wat hebben tegen Hollanders .

Niet bij iedereen hoor ;) ik vind dat ook wel heel erg bijzonder dat ze er een dusdanig probleem mee hebben.

Ts: ben je opzich wel blij mwt de reactie?

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 21:24

gelukkig viel het mee!
stel voor ik zou een kind hebben die wil met iemand van 20 jaar ouder zou het eerst kuch zijn, dan weet je het zeker, dan moet hij zij door de keuring bij mij , afgekeurd? doei! goedgekeurt? welkom! (afgekeurt of goedgekeurt ligt eraan of de persoon goed is voor mijn eventuele kind)
ik ben erg blij voor je dat je ma het oke vond! (op hollander zijn na duhh, maar oke)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 21:48

Zinzi_jewel schreef:

Wij Brabanders zijn ook reserve-Belgen :Y)

Goed, meid!
En nou maar hopen dat ze hem gewoon leuk gaat vinden :j

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:17

Shirley schreef:
Zinzi_jewel schreef:

Goed, meid!

EN NU SNEL MET ZN ALLEN DUIMEN!!!!!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:19

Ik zou zeggen spreek af in een café, kunnen wij er vast flauwe moppen over maken. Nodig dan ook direct een Duitser uit!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:53

MarlindeRooz schreef:
Ik zou zeggen spreek af in een café, kunnen wij er vast flauwe moppen over maken. Nodig dan ook direct een Duitser uit!

Vind ik leuk _/-\o_

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 23:02

MarlindeRooz schreef:

_O-

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 00:19

Ik ben heel blij met de reactie, een last van mijn (en zijn toch ook wel) schouders. Ik had het me ook niet ingebeeld hoor, mikte eerder op een man van rond de 30. Maar dat is dus misgelopen.

Ik ben erg benieuwd wat ze van hem gaat vinden eenmaal ze hem ontmoet. Hopelijk kan hij een paar vooroordelen van haar wegnemen. Nu is hij van Zeeland en in België naar school geweest, dat zal ze wel merken.

Maar ik snap dat dus ook niet he. Ik heb een jaar met Nederlanders gewerkt, daarvoor een jaar met Belgen. Techniekers die ik als dispatcher de baan opstuurde om defecte servers enzo te gaan repareren.
Het verschil tussen BE en NL was daarin erg duidelijk en ik weet wel met welke mensen ik het liefst samenwerkte... Niet de Belgen dus. Oke, onze Noorderburen kunnen erg recht voor de raap zijn en dat is soms confronterend in het begin, maar eenmaal daaraan gewend vind ik het net een pluspunt. Je weet tenminste waar je aan toe bent.

Ik denk dan, je moet de persoon beoordelen, niet diens nationaliteit/kleur/whatever... Maar ons ma en discriminatie... Ik ben zo ook opgevoed geweest maar ondertussen gelukkig wijzer geworden.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 06:38

Fijne up date, komt wel goed als het ijs gebroken is en je vriend zal dat wel doen, ben ik zeker van.
Niemand kan da beter dan een Nederlander 8-)

Wanneer gaat het door, dat we kunnen duimen voor jullie?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 20:10

xLes schreef:
Ik ben heel blij met de reactie, een last van mijn (en zijn toch ook wel) schouders. Ik had het me ook niet ingebeeld hoor, mikte eerder op een man van rond de 30. Maar dat is dus misgelopen.

Ik ben erg benieuwd wat ze van hem gaat vinden eenmaal ze hem ontmoet. Hopelijk kan hij een paar vooroordelen van haar wegnemen. Nu is hij van Zeeland en in België naar school geweest, dat zal ze wel merken.

Maar ik snap dat dus ook niet he. Ik heb een jaar met Nederlanders gewerkt, daarvoor een jaar met Belgen. Techniekers die ik als dispatcher de baan opstuurde om defecte servers enzo te gaan repareren.
Het verschil tussen BE en NL was daarin erg duidelijk en ik weet wel met welke mensen ik het liefst samenwerkte... Niet de Belgen dus. Oke, onze Noorderburen kunnen erg recht voor de raap zijn en dat is soms confronterend in het begin, maar eenmaal daaraan gewend vind ik het net een pluspunt. Je weet tenminste waar je aan toe bent.

Ik denk dan, je moet de persoon beoordelen, niet diens nationaliteit/kleur/whatever... Maar ons ma en discriminatie... Ik ben zo ook opgevoed geweest maar ondertussen gelukkig wijzer geworden.

Om heel eerlijk te zijn denk ik dat het puur van je ervaringen af hangt. Ik heb dispatch gedaan voor techniekers waaronder ook Nederlandse firma's en belgische firma's met Nederlanders in dienst, wij hadden juist het meeste problemen met de Nederlanders. :) Net zoals niet alle Belgen achterbaks zijn, zijn niet alle Nederlanders recht voor de raap. Jij bent even bevooroordeeld als je moeder (degene die zegt geen vooroordelen te hebben, liegt, onze geest kan nl niet functioneren zonder vooroordelen, we gebruiken ze om de regels van de maatschappij te begrijpen en toe te passen én nog tijd te hebben om meningen te vormen zonder overbelast te raken.) en als ik.

Dat jouw moeder haar vooroordelen jou nu toevallig in de weg zitten maken ze niet slechter dan de jouwe. :) Enkel hinderlijker momenteel.

Nu woon ik in een streek die druk bezocht wordt door Nederlanders en als je hier gaat rondvragen zal je weinig positief horen. Echter, komt puntje bij paaltje en ontmoeten ze de persoon, dan is het "anders". Ze kunnen die Nederlandse persoon dan helemaal prima vinden maar toch nog steeds in het algemeen erg sceptisch staan tov Nederlanders in het algemeen. ;) Dus ik hoop voor jou dat dat bij jouw moeder ook zo is. Maar dat weet jij (en zij) pas als "die Nederlander" een persoon is geworden.... Als ze hem dus ontmoet heeft.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 21:00

Tja, ik heb op school gezeten met Nederlanders en Belgen, maar ik weet toch wel zeker waar ik het liefste ben, Belgie :o Ik wil ook in belgie gaan studeren en wellicht ook in belgie gaan wonen later. Ik denk dat het echt per persoon verschillend is.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 22:01

croyslover schreef:
dan moet hij zij door de keuring bij mij , afgekeurd? doei! goedgekeurt? welkom! (afgekeurt of goedgekeurt ligt eraan of de persoon goed is voor mijn eventuele kind)

En wat als die persoon volgens jou niet goed genoeg is? Denk je dat je daar op de leeftijd van TS wat over te zeggen hebt?

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 22:09

_Nadia_ schreef:
croyslover schreef:
dan moet hij zij door de keuring bij mij , afgekeurd? doei! goedgekeurt? welkom! (afgekeurt of goedgekeurt ligt eraan of de persoon goed is voor mijn eventuele kind)

En wat als die persoon volgens jou niet goed genoeg is? Denk je dat je daar op de leeftijd van TS wat over te zeggen hebt?

nee, dan is het voor mij doei van als ij niet aardig bent tegen mijn kind, zal ik ook niet liefdevol tegen hem haar doen

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 22:32

Shirley schreef:
Zinzi_jewel schreef:

Goed, meid!

Ik zeker , heb in belgie gewoond en woon nu al enkele jaren in Luijksgestel .
Dat dorp is ooit Belgisch grond gebied geweest
Haha

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 03:19

Hij heeft in België gestudeerd en een tijdje gewerkt. Maar de Belgische bazen bevielen hem niet erg haha. Hij vertelt honderduit over zijn werk en bazen in Zeeland en dat klinkt ideaal, maar dat zal eerder zijn omdat hij dit echt leuk vind en de vrije hand krijgt.

Die ontmoeting staat over niet onafzienbare tijd gepland, daar gaan we zondag nog eens over babbelen, maar dat zal wellicht voor volgende vrijdag zijn. Kan ik hem ook voorstellen aan Astrid, de vriendin van ons ma. Die is reuze benieuwd haha.
Ik weet 1 ding zeker. Als hij tegen hen doet zoals hij tegen mij doet, zijn ze binnen de 5 minuten om... Een dergelijke onbaatzuchtig, fijn persoon ben ik nog nooit tegengekomen... He's one of a kind.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 07:16

Hahahaha super, dat geeft heel veel vertrouwen. Je vriend fikst dat wel! :j