Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
mijn vriend is ook 20 jaar ouder. Zinzi_jewel schreef:Is al sinds jaar en dag bekend dat er Belgen zijn die wat hebben tegen Hollanders .
Ik zeg dam doodleuk dat hollander van boven de grote rivieren komen .
( Oops discrimineer ook nu )
Maar fijn dat je t nu verteld hebt
ik vind dat ook wel heel erg bijzonder dat ze er een dusdanig probleem mee hebben. Zinzi_jewel schreef:Is al sinds jaar en dag bekend dat er Belgen zijn die wat hebben tegen Hollanders .
Shirley schreef:Zinzi_jewel schreef:Is al sinds jaar en dag bekend dat er Belgen zijn die wat hebben tegen Hollanders .
Wij Brabanders zijn ook reserve-Belgen![]()
Goed, meid!
En nou maar hopen dat ze hem gewoon leuk gaat vinden
xLes schreef:Ik ben heel blij met de reactie, een last van mijn (en zijn toch ook wel) schouders. Ik had het me ook niet ingebeeld hoor, mikte eerder op een man van rond de 30. Maar dat is dus misgelopen.
Ik ben erg benieuwd wat ze van hem gaat vinden eenmaal ze hem ontmoet. Hopelijk kan hij een paar vooroordelen van haar wegnemen. Nu is hij van Zeeland en in België naar school geweest, dat zal ze wel merken.
Maar ik snap dat dus ook niet he. Ik heb een jaar met Nederlanders gewerkt, daarvoor een jaar met Belgen. Techniekers die ik als dispatcher de baan opstuurde om defecte servers enzo te gaan repareren.
Het verschil tussen BE en NL was daarin erg duidelijk en ik weet wel met welke mensen ik het liefst samenwerkte... Niet de Belgen dus. Oke, onze Noorderburen kunnen erg recht voor de raap zijn en dat is soms confronterend in het begin, maar eenmaal daaraan gewend vind ik het net een pluspunt. Je weet tenminste waar je aan toe bent.
Ik denk dan, je moet de persoon beoordelen, niet diens nationaliteit/kleur/whatever... Maar ons ma en discriminatie... Ik ben zo ook opgevoed geweest maar ondertussen gelukkig wijzer geworden.
Net zoals niet alle Belgen achterbaks zijn, zijn niet alle Nederlanders recht voor de raap. Jij bent even bevooroordeeld als je moeder (degene die zegt geen vooroordelen te hebben, liegt, onze geest kan nl niet functioneren zonder vooroordelen, we gebruiken ze om de regels van de maatschappij te begrijpen en toe te passen én nog tijd te hebben om meningen te vormen zonder overbelast te raken.) en als ik.
Enkel hinderlijker momenteel.
Dus ik hoop voor jou dat dat bij jouw moeder ook zo is. Maar dat weet jij (en zij) pas als "die Nederlander" een persoon is geworden.... Als ze hem dus ontmoet heeft.
Ik wil ook in belgie gaan studeren en wellicht ook in belgie gaan wonen later. Ik denk dat het echt per persoon verschillend is. croyslover schreef:dan moet hij zij door de keuring bij mij , afgekeurd? doei! goedgekeurt? welkom! (afgekeurt of goedgekeurt ligt eraan of de persoon goed is voor mijn eventuele kind)
_Nadia_ schreef:croyslover schreef:dan moet hij zij door de keuring bij mij , afgekeurd? doei! goedgekeurt? welkom! (afgekeurt of goedgekeurt ligt eraan of de persoon goed is voor mijn eventuele kind)
En wat als die persoon volgens jou niet goed genoeg is? Denk je dat je daar op de leeftijd van TS wat over te zeggen hebt?
Shirley schreef:Zinzi_jewel schreef:Is al sinds jaar en dag bekend dat er Belgen zijn die wat hebben tegen Hollanders .
Wij Brabanders zijn ook reserve-Belgen![]()
Goed, meid!
En nou maar hopen dat ze hem gewoon leuk gaat vinden