Problemen met kinderbijslag tussen ouders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:58

Sammie schreef:
Ik vermoed dat ts nu kleedgeld misloopt en dat de reden is waarom dit topic is geopend :=

Ik snap eigenlijk sowieso niet zo goed wat je bij je vader doet als je hem hier zo zwart maakt :=

Precies dat en de kinderbijslag is niet voor kinderen zelf bedoeld als zakgeld, dat is iets wat de ouders zelf bepalen, dus TS heeft zelf het recht niet om het te krijgen/ ontvangen.

Het is iets tussen de ouders.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:59

Maar waar is hier het machtspelletje?

Vader had en heeft recht op het kindergeld, punt. Als ts bij haar vader woonde kreeg ze ook het kindergeld niet, waarom zou ze nu zijn kindergeld wel moeten krijgen nu ze bij haar moeder woont? Ze is toch niet de dupe, aangezien ze ook niets heeft mislopen, want ze heeft er geen recht op.

orkaan

Re: Problemen met kinderbijslag tussen ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 16:10

of het nu wel of geen recht hebben op is...het blijft sneu voor TS (en daar zit ook het pijnpunt)

TS had er natuurlijk op gerekend/geteld etc

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 16:16

Ik vrees dat TS en haar vader van hetzelfde laken een pak zijn. En dat botst dan. :)
Vader heeft 1x kinderbijslag gehad voor die vijf maanden. IMO heeft hij moreel ook gewoon recht op die vergoeding.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 16:16

En dat is weer een wijze les, reken nooit op geld waar je geen recht op hebt.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 16:20

Ayasha schreef:
Ik vrees dat TS en haar vader van hetzelfde laken een pak zijn. En dat botst dan. :)
Vader heeft 1x kinderbijslag gehad voor die vijf maanden. IMO heeft hij moreel ook gewoon recht op die vergoeding.

2x

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 16:36

Misschien zit ik er helemaal naast maar... Mijn partner heeft zoiets ook eens gehad, zijn ex krijg uiteindelijk het geld gerekend vanaf de datum van inschrijven/wijziging alsnog direct, en hij krijg een brief met wat hij terug moest betalen. Dit hoef je als ik me niet vergis helemaal niet onderling op te lossen. Zure was wel dat hij het al overgemaakt had en dat niet meer terug kreeg maar ja...

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 18:36

Brainless schreef:
xMarieke schreef:
Als je in mei 18 bent geworden, komt er nog 1 keer kinderbijslag.

Hoe is verder het contact met je vader?

Nee.
Je krijgt kinderbijslag tot en met het kwartaal dat je 18 wordt.
TS werd 18 in het 2de kwartaal (april/mei/juni), dus het 3de (vanaf 1 juli) is er geen recht meer op kinderbijslag.

Oja ik met m'n gare hoofd
Ik bedacht hetzelfde, alleen niet doorgehad dat t al lang juli is oeps.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 18:47

Welkom to the real world, je had gedacht het geld te krijgen en wist vast ook al wat je er mee ging doen. Ik herken het, je denkt wat geld over te hebben, en door een omstandigheid is het weg.Omdat bv de veearts moest komen, ja zo gaat dat helaas. Het is een les die je moet leren, kijk naar wat je heb niet naar wat je niet heb.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 16:14

Als je op 1 april nog bij je vader woonde/ingeschreven stond, heeft hij gewoon recht op de kinderbijslag. Dit is mijn uitspraak en zo zit het :+.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 17:46

Ach ts, veel te warm om je druk te maken om niets.

Dat hij recht had op geld van de nam hoef je hier niet bij te betrekken, staat er los van. Je hoeft het sowieso niet op jezelf te betrekken over de kinderbijslag, je moeder mag dat doen.
Verdien je niet teveel trouwens? Want dan heeft ie niets gekregen immers.

En omdat je idd achteraf kinderbijslag krijgt, klopt het gewoon. En goddank dat de overheid niet bepaald dat je het maar direct aan je kind moet geven zodat die wel vrijheid krijgt om uit te geven zoals hij/zij het blieft. O wee als je als ouder dat doet :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 18:03

xSlvna schreef:
Ayasha schreef:

2x

pfoehee, twee hele keren dan. Ook goed. Als pa nauw gaat rekenen dan gaat TS haar spaarrekening mogen aanspreken vrees ik.
Maar dat doet pa niet, want, het is haar pa. Wat ie wel doet is de kinderbijslag waar ie wettelijk recht op heeft, houden, en gelijk heeft hij.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 18:33

Ts, je lijkt me een goede kandidaat voor de Dr. Phil show. Je roept veel, gaat los op je vader, haalt er van alles bij maar eigenlijk ben je gewoon boos op Paps. Het waarom daarvan lijkt me niet iets om op Bokt over te hebben. Je vader kan zijn kant niet toelichten/zich verdedigen tegen je aantijgingen, da's niet netjes.
Laten we eerlijk zijn, kan best zijn dat jij een verwend vervelend lastig veeleisend dametje bent. Weten we niet, maar kan zomaar, pas als Pa en Ma hun (eerlijke) verhaal doen hebben we een duidelijk beeld.
Voor nu: zoek de schaduw op geniet van de zomer, kijk vooruit en ga verder met je leven.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 19:00

Een kind tot die het huis uit is kost meer Dan 100.000 euro. Dus dan sta je niet in je recht.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 22:46

gaan we lekker ?
Kort samengevat is ts een verwend nest wat vind dat kinderbijslag haar kleedgeld is en ze moet maar eens een flinke schop onder haar kont krijgen want papa is een arme sloeber die vast zijn hele leven krom heeft gelegen voor haar?

Gelukkig word er niet gespeculeerd op bokt... Dan zou het pas vervelend worden

T's , kinderbijslag word achteraf betaald.
Verder zou ik het ook los proberen te laten. Vrees dat het een anders een bal energie kost waar je uiteindelijk niets voor terug krijgt