x

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:56

Ach, ik kan mij er echt niet druk om maken, ik heb mijn rijbewijs altijd mee in mijn portemonnee. Kost de caissière meer moeite dan mij denk ik dan maar. En ik heb er dit jaar al 4 flesopeners aan over gehouden met mijn 33 jaar :D

antje_vip

Re: Wat ik nou weer mee maak..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:08

Ik vind het wel goed hoor, dat ze vragen. Leeftijd inschatten is gewoon moeilijk. Ik had een x in Duitsland, die vrouw vroeg mijn ID dus ik geef die gewoon, ik was 20. Ging ze zich helemaal verontschuldigen :+

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:57

Ik vind het vreselijk vermoeiend, en ook geen nette actie van deze mevrouw. Heb een keer met m'n vriend bij de AH gestaan en we wilde 2 flessen wijn kopen. Kregen we niet mee als mijn vriend zijn id niet ging halen. Hij is 37 en ook echt wel te zien, meisje van 16 achter de kassa. Het is gewoon vermoeiend.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:36

antje_vip schreef:
Ik vind het lachwekkend dat ze IDkaarten tegenwoordig door een scanner kunnen halen welke zegt of je al volwassen bent of niet. Kunnen mensen niet eens een klein beetje meer rekenen tegenwoordig?

Vergeet niet dat het nog kinderen zijn, die 16-jarigen achter de kassa. Dat heeft echt niks met domheid te maken.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:19

Mavelle schreef:
antje_vip schreef:
Ik vind het lachwekkend dat ze IDkaarten tegenwoordig door een scanner kunnen halen welke zegt of je al volwassen bent of niet. Kunnen mensen niet eens een klein beetje meer rekenen tegenwoordig?

Vergeet niet dat het nog kinderen zijn, die 16-jarigen achter de kassa. Dat heeft echt niks met domheid te maken.

Als 16jarige werkte ik in een pretpark op de verkooppunten en werd er van mij verwacht dat ik het juiste bedrag aan wisselgeld terug gaf, dat op de juiste manier kon terugtellen zonder dat wij een kassa hadden die het voor ons uit rekenden.

16 jarige zijn kinderen, maar ze zijn niet achterlijk. Iedere 16 jarige kan leren met welk jaartal de klant 18 is.

Dus als ze dat niet kunnen, dan vraag ik mij af waar het mis gaat.

(Een van mijn grootste ergernissen is dat geld niet meer terug geteld wordt... je krijgt nu gewoon een hoopje wisselgeld in je handen gedrukt en moet er maar van uit gaan dat het klopt. Als je geluk hebt wordt nog net het totaal bedrag aan wisselgeld opgenoemd)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:28

De jeugd van tegenwoordig kan niet tellen. Hoevaak ik wel niet losse zegeltjes in m'n la vind. Is het dan zo moeilijk om bij 3 zegels voor de streep op het rolletje er telkens 5 op te tellen? Of ben ik nou superslim.
Wisselgeld tel ik ook altijd na en terug in de hand van de klant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:33

Hier een cassiere.. iedereen waarbij ik denk dat hij/zij onder de 25 is moet ik vragen. Dus ook 22 jarigen :)

Hier is het 'verplicht' om de geboortedatum in het systeem in te tikken. Bij 1998 doe ik dat ook, terwijl ik het zelf ook zo zou kunnen 'uitrekenen'.

Jammer van de cassiere dat ze het niet netjes oploste.. idd niet zo klantvriendelijk.

purny schreef:
De jeugd van tegenwoordig kan niet tellen. Hoevaak ik wel niet losse zegeltjes in m'n la vind. Is het dan zo moeilijk om bij 3 zegels voor de streep op het rolletje er telkens 5 op te tellen? Of ben ik nou superslim.

Hebben jullie koopzegels?
Ik doe ook wel eens een losse zegel in de la (geen koopzegels) wanneer de klant de zegel niet spaart en ik hem al van de rol gehaald had.

Terugtellen doe ik ook. Gewoon extra controle om te kijken of je het juiste teruggeeft. Heeft me al eens gered van een la-verschil :P

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:46

purny schreef:

Yeah laten we iederen over 1 kam scheren *\o/* 8-)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:52

@joaltijd: ja wij hebben koopzegels
@sindy: bij alle winkels waar ik kom krijg ik het geld ook in m'n hand gedropt. En dat zijn over het algemeen jongeren. Laatst werd het zelfs op de balie gelegd. Vond ik helemaal aso

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:54

En toch betekend dat niet elke jongere dat doet, hier word het geld echt niet in je hand gepleurd hoor. This ook nog een beetje zelf controle

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:13

Ik dacht dat je boven de 25 niet meer verplicht was om je legitimatiebewijs te laten zien. Dat je het mag weigeren. Klopt dat wel?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:14

Je mag het weigeren, maar ik geef het dan niet mee ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:15

Hier ook een.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:21

Mavelle schreef:
antje_vip schreef:

Yep. De overweging om die dingen in te zetten zal weinig met rekenen te maken hebben. Ik denk dat het voor een caissière, en zeker voor sommige jonge caissières, makkelijker is als dat apparaat een duidelijk 'nee' verkoopt (door een rood lampje en een pieptoon) dan dat ze dat zelf moeten doen. En dat het ding bij de kassa staat, is dat voor jongeren bij voorbaat al een teken dat er op gelet wordt. Dat zou een deel van de jongeren ervan kunnen weerhouden om het te proberen.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:31

MariekeB schreef:
Sammy_xxs schreef:
Hier ook bijna altijd gevraagd om legitimatiebewijs, ben 28 en heb 2 kids :') en zelfs als ik met mn kids in de rij sta vragen ze het alsnog.
Ik kon me er eerst echt boos om maken, maar ik heb t maar achter me gelaten, ik zie het inderdaad maar als compliment :D
Laatst zelfs de glazenwasser aan de deur gehad met de vraag: "Is je vader of moeder misschien thuis" :=
Uhmm dat ben ik zelf :')
Wordt nog steeds regelmatig 18 geschat, soms zelfs jonger hahha
Prima vind ik het als ik maar straks als ik 38 ben ook 28 wordt geschat :P

Reken er maar op !! 44 en twee weken geleden nog om m'n ID gevraagd bij het kopen van een fles 43 :D *\o/*
M'n oudste dochter mag zelfs al drank kopen ..... :D
Of ik even m'n studentenpas wil laten zien, want dan krijg ik korting , komt ook nog regelmatig voor.

Dat zijn wel de bizarre uitzonderingen hoor. Ik kan prima voor 34 door gaan ,maar ik zie toch echt wel dat ik geen 25 meer ben hoor.

In m'n werk ( manager internationaal) is het verschrikkelijk onhandig, maar kleding en make up doet gelukkig veel. En ik probeer bij de eerste kennismaking gelijk te vertellen dat ik al 19 jaar in het vak zit..... dat helpt meestal ook.

Hahahah nou dat zijn dan wel hele mooie complimenten :D }>
Voel je je toch weer jong *\o/*
Maar snap dat het soms wel heel onhandig kan zijn hoor!

Maarja aan de andere kant denk dat veel vrouwen een moord ervoor doen om forever young te lijken hahaha.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:43

Over dat scan ding, ik ben verplicht die te gebruiken. Hij geeft vaak een foutmelding en dan kijk ik naar de datum. Het heeft niets te maken dat ik niet kan tellen, maar gewoon dat het moet van mijn baas. Maar wel tof dat hier mensen zijn die er dan gelijk vanuit gaan dat ik niet kan tellen +:)+

Verder ben ik met mijn 22 jaar nog nooit gevraagd, dus ik zal wel een oude kop hebben :')

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:55

Ik denk dat zo een scan ding niet eens zozeer is voor mensen die niet kunnen tellen maar ook om valse id kaarten te achterhalen.

Ik had ook een keer zo een stomme situatie. . Had net een pakje sigaretten gekocht, echt minder dan 1 minuut later, was de winkel nog niet uit, bedacht ik me dat ik flesje drank vergeten was. Toen ik bij dezelfde persoon als van de sigaretten afrekende moest ze alsnog weer mn id zien :')

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:01

SindyKaya schreef:
purny schreef:

Yeah laten we iederen over 1 kam scheren *\o/* 8-)

Wou ik ook zeggen. Ben 15 maar kan toch echt wel tellen. Dus om dat over iedereen te zeggen..

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:05

Ik word met mijn 19 jaar regelmatig om mijn ID gevraagd, opzich heel logisch want ik zie er ook nog eens best jong uit. Maar als ik een fles drank wil kopen en vervolgens moet eerst elk personeelslid mijn ID bekijken en vervolgens wordt er nog gezegd dat ik hem waarschijnlijk vervalst heb omdat ik écht nog geen 18 kan zijn en dus de drank niet mee krijg, dan wordt ik wel goed boos. :(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:06

Maar Sindy en Terra kunnen jullie ook terugtellen in de hand van de klant?

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:18

Ach, ach,ach. Ik zou dat ze het een keer aan mij vroegen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:19

purny schreef:

Ja, hoe wil je anders terug tellen?

Bijv:
Ik: dat word dan 34,60
Klant geeft 50,-

Dan zeg ik : 40 cent maakt het 35, met 5 maakt het 40 en 10 maakt 50. En dat leg in omstebeurt in de hand van de klant.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:30

Ach ik ben 32 en heb 7 kinderen en nog moet ik me legitimeren als ik een PC spel van 18+ voor mijn man haal (wij roken en drinken niet) zelfs als ik de kinderen (de oudste is 9) bij me heb.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:31

inderdaad raar dat ze niet gewoon nog een keer keek.
Ik werk ook in een supermarkt, daar moeten we wel zelf terug rekenen. Ik snap dat ze goed wil controleren, het is nou eenmaal heel erg streng. Ik heb het ook vaker fout gedaan. maar als degene zegt dat ze toch echt 18 is kijk ik toch nog een keer hoor.

Ik had laatst wel dat 2 meisjes alcohol kwamen kopen, 1 had er geen id bij. de ander was geloof ik ongeveer 20 (dus niet zo gek dat ik een id vraag als je tot je 25 een id moet laten zien). Dus ik zei dat ik het niet mee mocht geven. lopen ze chagerijnig naar buiten. komt daarna de ene die wel dr id bij had terug, en de ander stond nog buiten. Leuk geprobeerd maar zo werkt het niet. Mag ik ook niet mee nemen. even laten kwamen ze allebei terug met id.

nog verbaas ik me ooit over de blikken die ik krijg als ik een id vraag, dan denk ik: heb ik ze nou zoveel jonger geschat? zijn ze 19 of 20 :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:33

SindyKaya schreef:
purny schreef:

Ja, hoe wil je anders terug tellen?

Bijv:
Ik: dat word dan 34,60
Klant geeft 50,-

Dan zeg ik : 40 cent maakt het 35, met 5 maakt het 40 en 10 maakt 50. En dat leg in omstebeurt in de hand van de klant.

Dan ben je echt een van de weinige die dat nog doet