Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
antje_vip schreef:Ik vind het lachwekkend dat ze IDkaarten tegenwoordig door een scanner kunnen halen welke zegt of je al volwassen bent of niet. Kunnen mensen niet eens een klein beetje meer rekenen tegenwoordig?
Mavelle schreef:antje_vip schreef:Ik vind het lachwekkend dat ze IDkaarten tegenwoordig door een scanner kunnen halen welke zegt of je al volwassen bent of niet. Kunnen mensen niet eens een klein beetje meer rekenen tegenwoordig?
Vergeet niet dat het nog kinderen zijn, die 16-jarigen achter de kassa. Dat heeft echt niks met domheid te maken.

purny schreef:De jeugd van tegenwoordig kan niet tellen. Hoevaak ik wel niet losse zegeltjes in m'n la vind. Is het dan zo moeilijk om bij 3 zegels voor de streep op het rolletje er telkens 5 op te tellen? Of ben ik nou superslim.
Wisselgeld tel ik ook altijd na en terug in de hand van de klant
purny schreef:De jeugd van tegenwoordig kan niet tellen. Hoevaak ik wel niet losse zegeltjes in m'n la vind. Is het dan zo moeilijk om bij 3 zegels voor de streep op het rolletje er telkens 5 op te tellen? Of ben ik nou superslim.
Mavelle schreef:antje_vip schreef:Ik vind het lachwekkend dat ze IDkaarten tegenwoordig door een scanner kunnen halen welke zegt of je al volwassen bent of niet. Kunnen mensen niet eens een klein beetje meer rekenen tegenwoordig?
Vergeet niet dat het nog kinderen zijn, die 16-jarigen achter de kassa. Dat heeft echt niks met domheid te maken.
MariekeB schreef:Sammy_xxs schreef:Hier ook bijna altijd gevraagd om legitimatiebewijs, ben 28 en heb 2 kidsen zelfs als ik met mn kids in de rij sta vragen ze het alsnog.
Ik kon me er eerst echt boos om maken, maar ik heb t maar achter me gelaten, ik zie het inderdaad maar als compliment![]()
Laatst zelfs de glazenwasser aan de deur gehad met de vraag: "Is je vader of moeder misschien thuis"![]()
Uhmm dat ben ik zelf![]()
Wordt nog steeds regelmatig 18 geschat, soms zelfs jonger hahha
Prima vind ik het als ik maar straks als ik 38 ben ook 28 wordt geschat
Reken er maar op !! 44 en twee weken geleden nog om m'n ID gevraagd bij het kopen van een fles 43![]()
![]()
M'n oudste dochter mag zelfs al drank kopen .....![]()
Of ik even m'n studentenpas wil laten zien, want dan krijg ik korting , komt ook nog regelmatig voor.
Dat zijn wel de bizarre uitzonderingen hoor. Ik kan prima voor 34 door gaan ,maar ik zie toch echt wel dat ik geen 25 meer ben hoor.
In m'n werk ( manager internationaal) is het verschrikkelijk onhandig, maar kleding en make up doet gelukkig veel. En ik probeer bij de eerste kennismaking gelijk te vertellen dat ik al 19 jaar in het vak zit..... dat helpt meestal ook.
SindyKaya schreef:purny schreef:De jeugd van tegenwoordig kan niet tellen. Hoevaak ik wel niet losse zegeltjes in m'n la vind. Is het dan zo moeilijk om bij 3 zegels voor de streep op het rolletje er telkens 5 op te tellen? Of ben ik nou superslim.
Yeah laten we iederen over 1 kam scheren![]()
SindyKaya schreef:purny schreef:Maar Sindy en Terra kunnen jullie ook terugtellen in de hand van de klant?
Ja, hoe wil je anders terug tellen?
Bijv:
Ik: dat word dan 34,60
Klant geeft 50,-
Dan zeg ik : 40 cent maakt het 35, met 5 maakt het 40 en 10 maakt 50. En dat leg in omstebeurt in de hand van de klant.