Mishandeld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:59

@ Cayenne: dat...... het jezelf vertellen dat hij niet zo is, dat hij het wel echt meent, dat het aan zijn moeilijke jeugd ligt, aan zijn ouders, aan...... jezelf. Jezelf het verwijten. Had ik dit maar gedaan, had ik dat maar gedaan, ik had toch kunnen weten dat....... hij niet van kip houdt, geen tomaten lust, geen weet ik wat lust....... en er maar rekening mee houden. Dit triggerde hem, dat triggerde hem, hij was altijd het slachtoffer, maar alles wat ik leuk vond, kon ik niet meer doen. Ik hield van hem, dus ik had het voor hem over. Hij gebruikte mijn empathie als wapen tegen mij.
Ik begon bij te houden wat hij precies niet lustte. Ook raar, achteraf, eigenlijk...... bij de meeste mensen hoeft dat helemaal niet, raar is dat. Maar ik leek wel last te hebben van geheugenverlies, en elke keer was het precies anders dan ik me herinnerde, gek was dat. Hij zei me ook dat ik een slecht geheugen had. Dus ik schreef het op...... en toen ging mij een licht op. Het veranderde steeds. Het lag niet aan mij. Hij zocht een reden om mijn geest te gebruiken als boksbal....... ik was gaan geloven dat alles aan mij lag.........

Toen begreep ik ook waarom hij nooit wilde sms-en of appen, maar altijd bellen....... ik begon gesprekken op te nemen...... en er gingen mij lichten op. Filmzonnen. Opeens begreep ik alles, en nog, nog zocht ik excuses. Borderline. Traumatische gebeurtenissen van vroeger. Maar therapie wilde hij niet, ik ben naar therapie geweest omdat ik dacht dat het lag aan mijn stijl van communiceren, dat ik niet duidelijk genoeg was......
Ik wilde relatietherapie, omdat ik dacht dat we langs elkaar heen praatten. Dat was voor ik begreep dat hij woorden niet gebruikte om te communiceren, maar om te controleren. Het ging er niet om wat hij zei, het ging om het effect op mij......
Het duurde nog een half jaar tot het tot me doordrong dat het niet beter zou worden, dat hij echt gestoord is, maar dat hij dat zelf doet.

Mishandeling is een keuze. Het is altijd de keuze van de mishandelaar, en wat je ook doet, hij zal altijd een excuus vinden.......

@ Cayenne, dikke knuf van een lotgenoot <3

@ TS: voor de honden: bel de fokker, breng ze naar het asiel, naar je ouders, weet ik wat....... ik heb mijn hond destijds door de fokker laten ophalen, mijn ex was zo "lief" om de andere in te laten slapen....... zover gaan ze, namelijk......
Je paarden? Verkoop ze, stal ze bij een ander...... of wacht, zodat hij jou zover krijgt dat je ze uit schuldgevoel verkoopt.......
Uiteraard heb je de training af moeten zeggen? Hoeveel vrienden ben je al kwijtgeraakt in de tijd dat je een relatie hebt met hem? Ga je nog weleens uit met vriendinnen? Heb je nog een leven voor jezelf?

Dit is het punt: je raakt uiteindelijk alles kwijt, dus blijf niet bij hem om iets te houden. Uiteindelijk heb je alleen nog maar een chagrijnig, negatief, destructief stuk mens over, die om de zoveel tijd jou als boksbal of schietschijf of wat dan ook gebruikt, dat is zijn drug....... hij zal je ook niet laten gaan, als jij weg wilt, zal hij alles uit de kast trekken zodat jij blijft, niet omdat hij van je houdt, maar omdat hij ervan houdt een mens als marionet te gebruiken en pijn te doen wanneer hij zin heeft, tot jij jezelf kwijt bent, en niet eens meer weet wie je bent, wat je voelt, wat je leuk vindt, en wat niet, wat je hobby's zijn, wat je interesses zijn.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:59

Natuurlijk is dit voor iemand die niet in jouw situatie zit heel makkelijk te zeggen: weg daar.
Heel veel sterkte TS :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:01

Zo is een vriendin van me er een van een tweeling. Haar moeder is pas weggegaan toen papa-lief de andere baby levenloos had getrapt in de buik.

Die vent had ook van die bevliegingen. Maar ja... Veel druk op zijn schouders dus 'gerechtvaardigd'... -O-

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:04

Schaduw_roos schreef:
Alleen het advies weg rennen lost tot zover niet op. Dan gebeurt het ander vroeg of laat. Ik wil eerst weten of therapie zin heeft of niet. En dat ik excuses zoek om niet weg te kunnen gaan ga ik niet te ver op in. Maar mijn honden zijn geen standaard europees of amerikaanse huishond.

O heel simpel als jouw honden niet standaard zijn en zich ook niet kunnen aanpassen volgens de maatschappij dan rest maar 1 ding.... Iets wat jij moet doen als je verantwoordelijkheid hebt.

Dat er het een en ander gaat gebeuren staat vast ongeacht wat, maar niet een post openen dat je in zkh ligt met messteken. Of een ander ernstig letsel.

Je wilt niet weg, je wilt niet veranderen en als laatste je gelooft in sprookjes.
Therapie is een hulpmiddel geen wondermiddel, omdat hij als 12-jarige blijkbaar ook agressief was is dit gewoon een karaktertrek en die verander je niet zomaar.

Maar maak maar vast een noodplan want jullie zullen niet gelukkig gaan worden samen.

Hoezo is het moeilijk om te zeggen weg daar.......
Er is geen vent of vrouw die mij zomaar in elkaar mag slaan zonder dat ie er zelf voor beboet gaat worden, komop ik heb wel eigen waarde ik ben het niet waard om inelkaar gemept te worden.
In deze situatie is geen excuus meer, deze vent is ziek, dat je je vriendin zo inelkaar slaat is al niks maar dat hij toestaat dat ze voor hem gaat liegen, is het helemaal geen man.
Een kneus die zijn agressie graag laat gaan op iets wat niet sterker is een weerloze vrouw want dat ben je als je op de grond ligt en hij ramt door.

Hij is geschikt voor dwangpleging

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:18

Ik denk dat het lastige is dat, hoe heftiger anderen zeggen dat hij verschrikkelijk is en dat dit gedrag onacceptabel is, hoe meer je als vriendin geneigd bent hem in bescherming te nemen. "Hij is toch lief soms? We hebben toch leuke herinneringen? Hij kan er toch niks aan doen dat hij ziek/druk is? Misschien moet ik hem minder lastig vallen en beter steunen!" of "Bij ons is het lang zo erg niet als X beschrijft!"

Daardoor komt goedbedoeld advies niet altijd even duidelijk binnen, en wordt het misschien zelfs makkelijker om de ernst van de situatie te ontkennen.

Ik denk dat de bottom line is dat alleen TS zelf kan besluiten wat ze wil en wat zij denkt dat het handigst en/of veiligst is om te doen. Ze heeft hier een luisterend oor gekregen, al vele adviezen van ervaringsdeskundigen gehad, praktische tips om weg te gaan en om veilig te blijven, en informatie over geweld. Andere dingen kan dit topic (helaas) niet bieden.

Sem_

Re: Mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:19

TS, wat als iemand anders dit topic had geopend, wat zou je die persoon adviseren?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:21

Ts.
Als je nu geen honden of paarden had gehad was je dan ook aan het twijfelen geweest wat te doen?

Hij heeft zijn verleden voor je verzwegen. Wat is dat nu voor basis.
Hij heeft nu in eerste instantie gelogen.
En slaat je helemaal tot moes.
Dat je niet invalide bent of zelfs dood is geluk. Meer niet.

En dan lees ik. Ik kan niet weg want ik heb de dieren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:26

Aangifte heb je zeker gedaan?

Tja, weet je ts... Ik gun het je enorm dat hij nou net die ene zou zijn die volledig zou veranderen. Maar mocht je een kinderwens hebben, zou jij hem vertrouwen als vader? Ik zou zo'n figuur iig nooit willen bij mijn kind. Rare manier van liefhebben.

Ik snap heus wel dat je hoop houdt, maar het is ijdele hoop. En ik hoop dat je dat wel inziet voordat je weer in het ziekenhuis wordt gemept en bedenk ook: dit had ook zeker dodelijk kunnen aflopen. Zoek therapie voor jezelf en leer hoe je van jezelf moet houden. en hopelijk zie je dan in dat je meer waard bent dan wandelende boksbal zijn....

En wees ook naar anderen eerlijk toe hoe je die verwondingen hebt opgelopen, als je dat gaat verbloemen dan weet je ook zelf dat het totaal ontoelaatbaar is.

Als je door een willekeurige voorbijganger zo was mishandeld, had je allang actie ondernomen. Maar waarom verdraag je zoveel van iemand van wie je gek genoeg houdt?
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 04-07-16 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:29

VN
Nee tuurlijk niet, komt niet in haar op. Ze houdt hem hand boven het hoofd.
Samen glashard liegen op de SEH ....dat hij zich daar durft te vertonen. :r

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:35

De mensen op de SEH zijn ook niet gek, maar ja...wat doe je eraan?

Als ie echt van plan was te veranderen, had hij zichzelf bij de politie gemeld dat hij zijn vriendin ernstig heeft toegetakeld.... Dan hadden zijn acties écht gevolgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:39

Het is al gezegd, maar ik zou hem eruit kicken. Jij woont bij jouw grootouders. Regel wat met de financieen met hun?

Of ga je wachten op de volgende tik?

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:42

Lieve meid, je hebt je de eerste keer niet kunnen verweren, ook zelfs hem niet een beetje kunnen stoppen in de agressieve bui.
Dan ben je nu zijn respect verloren, de eerste keer kijken ze gewoon hoe ver ze kunnen gaan....ver dus, veel te ver.

En gezien je verhaal, je kunt er donder op zeggen dat hij aan de hard drugs is.
Sterk vermoeden dat het cocaine is.

Zoals ze in de volksbuurt waar ik vroeger woonde zeiden: dat zijn mensen, die schijten in hun eigen huis.

Ik hoop dat je wijs bent en je boeltje pakt.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:43

Ik zou me om de dooie donder niet laten verjagen van mijn eigen erf en al helemaal niet als ik daarom mijn beesten in de steek zou moeten laten!
Wel wil ik je adviseren om de boel zo goed mogelijk op een rijtje te zetten en melding te maken bij de politie van dit voorval. Dit houd in dat je geen officiele aangifte doet tegen je vriend, maar als je weer eens belt dat het uit de hand loopt, komen ze met grote spoed naar je toe vanwege de melding in hun systeem.
Ik snap dat je niet zomaar uit elkaar wilt gaan, maar mocht je toch in gaan zien dat dit beter (en veiliger) is, schop hem er dan alsjeblieft uit en ga zelf niet op de loop

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:44

TS: Misschien heb ik er overheen gelezen, maar zijn jouw ouders en grootouders op de hoogte van wat er is gebeurd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:45

A3a1 schreef:
Lieve meid, je hebt je de eerste keer niet kunnen verweren, ook zelfs hem niet een beetje kunnen stoppen in de agressieve bui.
Dan ben je nu zijn respect verloren, de eerste keer kijken ze gewoon hoe ver ze kunnen gaan....ver dus, veel te ver.

En gezien je verhaal, je kunt er donder op zeggen dat hij aan de hard drugs is.
Sterk vermoeden dat het cocaine is.

Zoals ze in de volksbuurt waar ik vroeger woonde zeiden: dat zijn mensen, die schijten in hun eigen huis.

Ik hoop dat je wijs bent en je boeltje pakt.

Dat vind ik wel een knappe conclusie...

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:46

Cayenne schreef:
TS: Misschien heb ik er overheen gelezen, maar zijn jouw ouders en grootouders op de hoogte van wat er is gebeurd?

Haar moeder is gekomen toen het net gebeurd was en heeft met beiden gepraat.

TS, ik vraag het nogmaals: heb je er met je moeder over gepraat? Is er iemand (je moeder of iemand anders) die je in vertrouwen kunt nemen, die jou onvoorwaardelijk steunt, en waarmee je een 'nood-signaal' af kunt spreken als het weer heel erg mis gaat?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:48

idylle schreef:
Ik zou me om de dooie donder niet laten verjagen van mijn eigen erf en al helemaal niet als ik daarom mijn beesten in de steek zou moeten laten!
Wel wil ik je adviseren om de boel zo goed mogelijk op een rijtje te zetten en melding te maken bij de politie van dit voorval. Dit houd in dat je geen officiele aangifte doet tegen je vriend, maar als je weer eens belt dat het uit de hand loopt, komen ze met grote spoed naar je toe vanwege de melding in hun systeem.
Ik snap dat je niet zomaar uit elkaar wilt gaan, maar mocht je toch in gaan zien dat dit beter (en veiliger) is, schop hem er dan alsjeblieft uit en ga zelf niet op de loop

Als je je handen aan je telefoon krijgt terwijl je k.o geslagen wordt...

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:49

Tivoli schreef:
idylle schreef:

Vandaar ook: installeer een nood-knop op je gsm waarmee je, desnoods in je broekzak, alleen maar op het start-knopje hoeft te drukken ofzo om een nood-smsje te versturen met voorbereide boodschap ("help! Bel zsm 112, ik ben in gevaar!"). Dat kan met deze app bijvoorbeeld, die er 'gewoon' uitziet als een nieuws-app: https://www.whengeorgiasmiled.org/the-aspire-news-app/

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:51

Tivoli schreef:
idylle schreef:

Dat zal idd niet meevallen. Waar ik wel op doel , stel ze gaan uit elkaar, zal ze niet zo snel van hem af zijn. Als je dan al meldingen hebt gemaakt en ze zou hem aan zien komen rijden, is 1 telefoontje naar alarmbel voldoende.
Heb in een gelijke situatie gezeten en het heeft mij toch echt gesterkt dat ik 112 mocht (nouja, moest) bellen Vd politie als er ook maar een glimp van hem zichtbaar was.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:53

Als jij daar niet weg kan dan gaat hij maar weg. En nee niet wachten tot therapie wel of niet aanslaat. Uit elkaar op welke manier dan ook. En als therapie eventueel aanslaat dan nog eens bedenken. Ik spreek Helaas uit ervaring. Dit word erger voordat het beter word.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:55

Goed dat zo'n app bestaat :j
Toch zijn er ook situaties dat je geen tijd hebt om je telefoon te pakken te krijgen.
Neemt niet weg dat alle kleine beetjes helpen...

Wat alleen het 'foute' is, is dat je een soort schijnveiligheid om je heen gaat creëeren.
Je gaat je zoveel mogelijk aanpassen,zoveel mogelijk maatregelen nemen, om vervolgens toch in een gevaarlijke situatie te stappen.
Net of je in je auto gaat zitten en met 100 km per uur op een muur af rijdt en dan zegt: 'maar ik heb wel een gordel om gedaan'.
Met andere woorden,je zou helemaal niet op de muur af moeten rijden in de hoop dat je er zonder kleerscheuren vanaf komt... Je zou de andere kant op moeten rijden,of uit moeten stappen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:58

TS als je vriend er echt spijt van had dan had hij er in het ziekenhuis wel voor uit gekomen dat ie losse handjes heeft. Als de bliksem die relatie beëindigen en zorg voor je eigen veiligheid. Je bent de idiootste smoesjes aan het verzinnen. Bedenk wat je zou adviseren als dit je zus, vriendin, moeder of buurvrouw overkomen was....
En dat ie ineens whatsapp heeft en fb..... : de moderne manier van drugs bestellen..... De plaats van dealen heeft zich verplaatst van straat naar internet ....

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:00

Ygritte schreef:
Cayenne schreef:

Haar moeder is gekomen toen het net gebeurd was en heeft met beiden gepraat.

Dat vind ik ook onbegrijpelijk. Als je mijn dochter was geweest, had ik je daar weg gesleept en niet meer terug laten gaan.
En vader had hem even duidelijk gemaakt dat er zo niet met onze dochter wordt om gesprongen.

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:01

Tivoli schreef:
Goed dat zo'n app bestaat :j
Toch zijn er ook situaties dat je geen tijd hebt om je telefoon te pakken te krijgen.
Neemt niet weg dat alle kleine beetjes helpen...

Wat alleen het 'foute' is, is dat je een soort schijnveiligheid om je heen gaat creëeren.
Je gaat je zoveel mogelijk aanpassen,zoveel mogelijk maatregelen nemen, om vervolgens toch in een gevaarlijke situatie te stappen.
Net of je in je auto gaat zitten en met 100 km per uur op een muur af rijdt en dan zegt: 'maar ik heb wel een gordel om gedaan'.
Met andere woorden,je zou helemaal niet op de muur af moeten rijden in de hoop dat je er zonder kleerscheuren vanaf komt... Je zou de andere kant op moeten rijden,of uit moeten stappen.

Dat is zo. Maar zolang TS (nog) niet bij hem weg wil/kan/durft, en misschien zelfs door sommige reacties gelooft dat het allemaal wel meevalt en/of dat anderen hem afvallen en dat zij hem moet blijven steunen, is zo'n beetje veiligheid beter dan niets.

Een (anonieme) melding bij de politie kan ook altijd, met de boodschap "als er gebeld wordt met dat er iets is op mijn adres kan dat zeer levensbedreigend zijn, want er is al eerder iets gebeurd." Ook is een "Veiligheidsplan" en "Wegga-plan" maken (met contactpersonen, een tas met belangrijke spullen, etc.) altijd handig, ook als je niet verwacht of denkt dat je weggaat of dat er iets zou gebeuren. Veiligheid gaat voor alles!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:03

Oh meisje meisje meisje toch, hoe blind liefde maakt maakt dit topic wel weer duidelijk.
Ga bij hem weg of zet hem het huis uit, wel waar iemand bij is overigens. Voor hetzelfde geld flipt hij weer en slaat hij je wel dood.
Vervang de sloten als je hem er uit zet en geef niemand behalve je moeder een sleutel

En doe aangifte!! Dit is zware mishandeling en daar staan serieuze straffen op.
Hij kan nu wel mooi weer spelen en zeggen dat hij spijt heeft, maar iemand die zó door het lint gaat verdient het imo om achter de tralies te zitten