Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
luuntje schreef:Als je meer inkomen hebt vervallen allerlei toeslagen.
Ook de peuterspeelzaal komt dan volledig voor eigen rekening.
Soms kan je beter onder een bepaald bedrag verdienen dan krijg je wel alle toeslagen.
Onze puber eet veel, heeft pc nodig en smartfoon voor school.
Boeken en een goede fiets. Schoolgeld en excursies.
Bril en regelmatig ziekenhuisbezoeken.
Dan nog (schone) kleding, dak boven het hoofd en een douche.
Sporten en hobbys.
Natuurlijk kies je zelf voor kinderen.
Maar iemand moet straks je kont afvegen of je rollator maken.
Ik vind die 4x per jaar kinderbijslag erg fijn.
pmarena schreef:Met zijn allen een stukje investeren in gezond groot brengen van kinderen vind ik helemaal niet verkeerd, maar dat domweg een volledig vrij te besteden bedrag overmaken naar iedereen die een kind heeft....dat is gewoon geld weggooien.
En ja uiteraard accepteer ik dat bedrag ook gewoon nu wij ook een kleintje hebben....natuurlijk is het fijn om te krijgen![]()
Ik betaal er immers ook al jaren voor. Maar dat neemt niet weg dat ik het heel gek vind dat je dat bedrag zomaar in je schoot geworpen krijgt en er net zo goed een paar sloffen sigaretten van kan kopen....
Sannens schreef:ukkiepuk schreef:
Voor 2 dagen dagopvang van 1 kind betalen wij 701 euro bruto per maand. Voor 1 kind 2 dagen KDV en 1 kind 3dgn BSO (en vakantie opvang) betalen we ong. 980 euro bruto.
Zo dan.![]()
Dat is echt een kapitaal ja.
pmarena schreef:Met zijn allen een stukje investeren in gezond groot brengen van kinderen vind ik helemaal niet verkeerd, maar dat domweg een volledig vrij te besteden bedrag overmaken naar iedereen die een kind heeft....dat is gewoon geld weggooien.
En ja uiteraard accepteer ik dat bedrag ook gewoon nu wij ook een kleintje hebben....natuurlijk is het fijn om te krijgen![]()
Ik betaal er immers ook al jaren voor. Maar dat neemt niet weg dat ik het heel gek vind dat je dat bedrag zomaar in je schoot geworpen krijgt en er net zo goed een paar sloffen sigaretten van kan kopen....

. Ik moet me er meer in verdiepen voor ik een mening geef, dus vandaar het verwijderen van mijn ongegronde mening.LadyMadonna schreef:Wat een belachelijke prijzen voor kinderopvangdaar had ik echt geen idee van...
Maar: daar krijg je dus ook weer een toeslag voor? Dus daar is de kinderbijslag dan niet voor bedoelt...

fionaf09 schreef:Ukkepuk en vuurneon: mijn reactie heb ik direct na het plaatsen verwijderd, omdat het inderdaad erg kort door de bocht is. Ik moet me er meer in verdiepen voor ik een mening geef, dus vandaar het verwijderen van mijn ongegronde mening.
Edit: zie dat het niet is doorgekomen om mijn reactie te verwijderen.. Lang leven internet in de trein.
De belastingbetaler 'draait' inderdaad ook op voor kosten van o.a. studies zoals vuurneon al aangeeft. Ik deel de mening dat we zo elkaar allemaal een handje (proberen) te helpen in de maatschappij.
pmarena schreef:Ik betaal er immers ook al jaren voor. Maar dat neemt niet weg dat ik het heel gek vind dat je dat bedrag zomaar in je schoot geworpen krijgt en er net zo goed een paar sloffen sigaretten van kan kopen....