Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. lieveli schreef:Hartelijk gefeliciteerd dat je van deze kwal af bent!
Stappenplan:
Haal een bak ijs
Download wat film
Geef toe aan je verdriet
Overmorgen feliciteer je jezelf dat je van dat stuk verdriet af bent en deze hele zomer ga je genieten van je vrijheid totdat je iemand tegenkomt die 100 keer leuker is dan deze gast.
Eoweyn_x schreef:A3a1 schreef:Eerlijk gezegd vind ik het gedrag niet zo bij blowen passen, dat zijn vaak hele zachte mensen, iets wat ook door blowen wordt versterkt.
Dit past meer bij andere verslavingen.
Ook zie ik er wel iets in wat ik meer bij persoonlijkheidsstoornis zou zoeken.
Dit even snel, op basis van wat ik in je openingstopic lees, en daaruit op maak.
Dan mijn persoonlijke ervaring met alkoholistische mensen.
Het was echt mijn valkuil dat ik veel had geinvesteerd en daarom heel veel moeite had met loslaten, ik hielp ze, zorgde voor ze, vergaf altijd.
Maar toen het puntje bij paaltje kwam, was ik gewoon opgebruikt en werd gedumpt, nieuw exemplaar wat nog vers was, kon weer half jaartje mee.
Het werd enorm symbiotisch en wel van mijn kant, ik meen dat ook een beetje in jouw verhaal te herkennen.
Ik heb er enorm van geleerd om de problemen van de ander daar te laten, die had hij al, voordat ik hem leerde kennen.
Maar me juist te focussen op mijn eigen patronen, wat doe ik, waarom doe ik het en hoe kan ik mezelf helpen. Waarom reageer ik zoals ik reageer? Waarom zoek ik altijd de probleem gevallen op?
Waarom heb ik het nodig om iemand te pamperen?
En blijven zien, wie ben jij, wie ben ik, duidelijke scheidingslijn.
Volwassen mensen moeten in eerste instantie gewoon voor zichzelf zorgen.
Wat heb ik nodig om een relatie aan te gaan met een gezond persoon.
En daar kwam bij mij de aap uit de mouw, slecht zelfbeeld.
Het is een groeiproces om jezelf te helen en uit de valkuil te trekken, nu 25 jaar later, is het nog altijd aandachtspunt.
Dat inderdaad... Hij is ook verslaafd aan harddrugs geweest. Geweest, hoewel hij er nogal belabberd uitzag de laatste keer dat ik 'm zag.
Ik denk ook dat er meer speelt. Komt het door het blowen, of is het de aard van het beestje..?
Na gisteren weer een uitbarsting terwijl ik alleen maar vroeg om mijn pijnstilling die daar ligt, was voor mij de koek op. Ik heb hem geblokkeerd en ik laat hem nu. Het doet pijn en het was gisteren nogal huilen geblazen, maar dat is maar voor kort hoop ik. Ik heb de neiging om te denken "maar als ik hem nou zijn afstand had gegeven waren we nog samen..." En dan zeg ik tegen mezelf: "maar wil je dat?" En dan voel ik me weer iets beter
Eoweyn_x schreef:Dat komt helemaal goed! Ik heb het prima naar mijn zin zo. Hele last van me afgevallen.
En zoals ik al voorspelde... Moest gisteren mijn telefoon resetten en blijkbaar verandert Whatsapp dan ook. Geblokkeerde contacten waren weg en hij appte me net dus. Met oude foto's van ons samen. Tja... Jammer dan. Vorige week was hij uitgesproken, en nu ik.
Vanaf nu kan het alleen maar beter worden!
Laat het hem maar lekker zelf uitzoeken met z'n rotzooi, dat wou hij toch zo graag? Dit is 't niet waard, kies voor jezelf.
Joolien schreef:Eoweyn_x schreef:Dat komt helemaal goed! Ik heb het prima naar mijn zin zo. Hele last van me afgevallen.
En zoals ik al voorspelde... Moest gisteren mijn telefoon resetten en blijkbaar verandert Whatsapp dan ook. Geblokkeerde contacten waren weg en hij appte me net dus. Met oude foto's van ons samen. Tja... Jammer dan. Vorige week was hij uitgesproken, en nu ik.
Nog manipuleren ook, wat een helder licht
Ragdollcat schreef:Relatiebreuk: Wat te doen?
Wees heel blij en gezegend dat je niet meer met die eikel bent.
Ik snap het echt niet hoor, dat je almaar met hem bleef omgaan ondanks dat hij loog over dat hij een opleiding deed en een baan had.......en om geld vraagt bij jou en jou in de hoek zetten en erom mokte toen hij het niet kreeg van je.
Eerlijk gezegd was ik al direct m gepeerd haha.
Bah, wat een griezel.
Courses schreef:Och, dat piekeren komt altijd erna maar dat is een periode waar je even door heen moet. Als je voor jezelf dit topic alleen al even terug leest, kijk wat 'ie heeft geflikt tegenover je. Als iemand veel om je geeft (houden van, you name it) dan behandel je iemand niet op die manier. En een ding wat ik heel duidelijk geleerd heb: Je blijft met je poten van iemand af. Ook al zeg je later sorry, dat praat je niet goed.
Mijn vorige exvriend had een beetje hetzelfde karakter als wat ik hier lees. Ik heb 2 jaar een relatie met hem gehad en ik ben er zelf bijna falikant aan onder door gegaan. Het was op gegeven moment enorm ge-escaleerd, van meubilair wat vernield werd in een drift tot mij bij m'n keel grijpen en noem het maar op. Uiteindelijk kwam hij na 2 jaar, out of de blue, met de mededeling dat hij 'tijd nodig had, de hele zomer wou feesten en andere vrouwen in zijn bed wou'. Op dat moment zelf was ik in alle staten en dit heeft best een tijd geduurd voordat ik hier weer normaal overheen was. Ik heb me nog nooit zo enorm vergist in iemand, maar ik heb me ook nog nooit zo enorm verraden gevoeld. Na alles wat ik voor hem gedaan had die 2 jaar lang, durf je mij recht in m'n ogen aan te kijken en te zeggen dat je andere vrouwen in je bed wil? Toen ik eenmaal die realisatie kreeg was al het piekeren, 'oh ik mis hem' en boosheid weg, ik voelde gewoon helemaal niks meer voor hem. Ik was er 100% klaar mee. Aan het eind van het verhaal was hij degene die continue contact op bleef/blijft nemen en ondertussen weet mijn huidige vriend het hele verhaal en heeft hij mij ook enorm geholpen in bepaalde beslissingen (contact compleet verbreken enzovoort) en kan ik heel goed met hem bespreken wanneer er weer iets gebeurt o.i.d.
Mijn leer: Zulke mensen die 'hun problemen' op andere projecteren krijgen het niet voor elkaar dat voor zichzelf op te lossen en dat gaat een heeele lange tijd duren voordat dat wel gebeurt. Ik heb respect voor mensen die daar wel door heen kunnen kijken, maar voor mij was het na 2 jaar klaar. Ik kon mezelf niet meer wegcijferen terwijl hij keer op keer doodleuk mijn gevoelens zo de grond in drukte dat ik me niks meer waard voelde en toen hij het uitmaakte was dat echt de druppel. Het is een aardige jongen, maar als er mensen te dichtbij komen gaat het mis. Zulke mensen moeten eerst zichzelf op de rails krijgen. Wees jezelf voor voordat je in een emotionele bui wel weer contact op gaat nemen, blokkeer hem zelf overal op. Zijn nummer, Social Media, alles. Je wilt hem niet meer in je buurt hebben want je moet eerst jezelf op een punt krijgen dat je er vrede mee hebt en daar hoef je zijn gezeik niet bij te hebbenLaat het hem maar lekker zelf uitzoeken met z'n rotzooi, dat wou hij toch zo graag? Dit is 't niet waard, kies voor jezelf.
You go girl
zowel via whatsapp, Facebook als bellen en sms.IMJ schreef:Ik vind het sowieso raar dat ze op zijn uitnodiging ingegaan is. Als ik opgesloten en mishandeld was Door iemand ging ik er niet heen om te chillen.
Gelukkig heeft het maar een half jaar geduurd inderdaad. Snap dat het zeer doet maar stap erover heen. Hij is niets meer dan een low life!