Ik haat TT Assen, I need my beautysleep

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:18

De TT baan lag er al (met bijbehorende feest) voor baggelhuizen gebouwd werd. Ik als oud assenaar heb 12 jaar in baggelhuizen gewoond en ja vaak hoorde je op zondag auto's of motoren op de baan. En zelfs een keer een verdwaalde dronken Engelsman of duitser(weet het niet meer precies) in de tuin die zijn roes uit lag te slapen na de TT nacht. Als de wind "verkeerd" stond kon je het feest thuis meebeleven. Tja daar kun je je heel druk om maken. Zal de zaak niet veranderen. TT en Assen is 1. Zo zal overal wel een evenement zijn die op een bepaald moment overlast kan geven. Gelukkig voor jou maar een paar dagen per jaar.

Bovendien is er niet een nacht bij gekomen voor de gezelligheid maar omdat alle motorraces op zondag zijn behalve de TT Assen die altijd op zaterdag verreden werd.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:21

Ik snap het wel heel goed TS, toen ik nog een meisje van tien was. Ergerde ik mij dood aan Midden Drenthe Pop en Nacht van Börk. (woon er een paar 100 meter van af) Maar goed, nu dan niet meer want daar ben ik bij. :D Maar kan het goed begrijpen!

Toch ben ik dit jaar weer van de partij om er een groot feest van te maken, morgen en zaterdag zal ik gaan genieten. :D

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:21

Mijn god, heel Assen overhoop! Maar ik begrijp je, ik woon op het "TT eiland" Isle of Man.
Hier zijn de races net voorbij _/-\o_ Sterkte!! Het zijn maar twee weekjes per jaar :(:)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 22:33

Lien2 schreef:
Tip: volgend jaar op zoek gaan naar iemand die gráág naar de TT wil en daarmee een paar dagen van woning ruilen. Kan jij rustig slapen en de ander heeft een voordelig slaapplaats dichtbij de TT.
Iedereen blij en probleem opgelost

Het is niet mijn woning, denk niet dat paps er zo blij is als er ineens iemand anders in mijn bed ligt haha.

MightyJoe schreef:
Vervelend TS, voor volgend jaar maar iets proberen te regelen? Gaat je weiland niet helemaal stuk trouwens?

Hoe zit het eigenlijk met het verkeer naar de stad? Ik moet morgen ochtend werken en kom over de N33 en ik heb geen idee wat ik kan verwachten :=

Nee, gelukkig niet. Er is 1 plek voor de zwaardere dingen, zoals caravans en waar de auto's mogen staan. Dat stukje gaat iets modderig worden altijd. De rest daar staan allemaal tentjes op, ze mogen er geen vuur hebben, ook niet in korven, houden het netjes, ruimen hen troep op als ze weg gaan. Dus als mijn paarden er weer staan is er één weide die moet herstellen, maar de rest geen probleem. Nog nooit in al die jaren gehad. Alleen is het wel kort gemaaid, maar gras is er met een week ook zo weer aan. We hebben ook vier stukken om te gebruiken, dus dan kan het ook gewoon snel weer groeien.

Vala schreef:
Ik snap je helemaal hoor ts en in jouw geval mag je absoluut even lekker klagen hier. Fijn dat je naar een vriendin kan!

Precies, gewoon even lekker van me af typen, maar niet alleen voor het klagen, ik was oprecht geïnteresseerd in of er een aantal bokkers bekend mee waren en wat ze ervan vonden, of ze net zoals ik het altijd al niet leuk hebben gevonden of juist dik fan zijn.

MISTRAL94 schreef:
De TT baan lag er al (met bijbehorende feest) voor baggelhuizen gebouwd werd. Ik als oud assenaar heb 12 jaar in baggelhuizen gewoond en ja vaak hoorde je op zondag auto's of motoren op de baan. En zelfs een keer een verdwaalde dronken Engelsman of duitser(weet het niet meer precies) in de tuin die zijn roes uit lag te slapen na de TT nacht. Als de wind "verkeerd" stond kon je het feest thuis meebeleven. Tja daar kun je je heel druk om maken. Zal de zaak niet veranderen. TT en Assen is 1. Zo zal overal wel een evenement zijn die op een bepaald moment overlast kan geven. Gelukkig voor jou maar een paar dagen per jaar.

Bovendien is er niet een nacht bij gekomen voor de gezelligheid maar omdat alle motorraces op zondag zijn behalve de TT Assen die altijd op zaterdag verreden werd.

Wij vonden eens een dronken iemand in onze paardenweiland op mijn oude pensionstal. Gelukkig stonden de paarden binnen :+ . Daarna ook met elke TT ze toch maar ergens anders gestald. Ben veel te bang dat er een dronken iemand op probeert te kruipen of iets anders onprettigs met ze doet. Ook omdat pensioneigenaresse nu minder controleren kan omdat ze zelf slechter ter been is geworden en haar zoon is overleden die dit altijd met haar deed, de camping. Daarvoor had ik er wel meer vertrouwen in, ze bleven beide namelijk gewoon de hele nacht wakker en paardlief werd in de gaten gehouden, maar dat was het jaar daarop al minder, dus toen toch maar ergens anders stallen voor even.

Berdien schreef:
Helaas TS, mijn logeerkamer is dit weekend al bezet. Anders was je welkom geweest :)

Wat betreft evenementen, het is een beetje geven en nemen. Toen ik nog bij het centrum van Groningen woonde was het elke zomer ook raak met Noorderzon. Tja, da's wel eens wat onhandig (en je slaapt inderdaad wat later), maar er lopend naar toe kunnen had ook écht zo z'n voordelen :))

Sowieso is (geluid)overlast iets wat heel persoonlijk is. Waar de één al horendol wordt van lichte bastonen in de verte slaapt de ander nog vredig verder als een motor naast z'n bed vertrekt.

Ah, Noorderzon. Daar woonde ik toen ook een tijd in de buurt. Straat aan het plantsoen. Maar Noorderzon vond ik wel leuk en had ik minder moeite met het kabaal, want ik was vaak ook tot laat daar aanwezig :+ Geven en nemen inderdaad. Denk dat elke stad of dorp wel ergens een keer overlast heeft van een evenement. Het hoort er ook een beetje bij, hoe rot ook. Maar ik weet wel dat als ik ergens een huis koop ik dit wel even heeeeel goed ga controleren, of er daar niet zoiets is als dit :')

Irisjeeh1999 schreef:
Allereerst: sorry, maar ik ga dit weekend ook naar de TT in Assen. 1ste keer weliswaar, maar ook met vrienden die zichzelf graag iets te veel inschenken :')

Veel plezier dan dit weekend!

slimmerik schreef:
Jazeker. TS heeft overlast ervaren. Maar zal toch moeten accepteren dat ze vier nachten wat slechter slaapt. En ja ik weet dat TS herstellende is en mag dus best klagen maar ik vind dat ze dit van te voren heeft kunnen weten en daar maatregelen voor had moeten nemen. Zal ze de komende nachten ook wel doen vermoed ik zo. En ik leef best wel met haar mee hoor.... Ff doorbikkelen dus...

Ik heb zelf ook ervaringen met hulpdiensten tijdens een evenement en het geeft zeker wel meer dan eens problemen. Ze kunnen niet altijd overal door of makkelijk bij. Dat jij het zelf nog nooit zo ervaren hebt, betekend niet dat het niet gebeurd. De mens is maar een mens en ook de organisatie, bestaande uit een grote groep mensen, maken fouten wat betreft goede doorgangen voor nood etc.

Verder, ik had dit inderdaad van te voren kunnen weten, maar had er niet echt over nagedacht eigenlijk. Mijn slaapmedicatie maakt me meestal toch aardig snel eh, bewusteloos en ik herinnerde me niet hoe hard het geluid hier kon zijn.. Het is ook alweer vier jaar terug. Dus verkeerd ingecalculeerd. Vanavond moet ik er nog een nacht doorheen, maar voor het weekend zit ik lekker in een andere stad ver weg van hier :D

Hillady schreef:
Ik snap het wel heel goed TS, toen ik nog een meisje van tien was. Ergerde ik mij dood aan Midden Drenthe Pop en Nacht van Börk. (woon er een paar 100 meter van af) Maar goed, nu dan niet meer want daar ben ik bij. :D Maar kan het goed begrijpen!

Toch ben ik dit jaar weer van de partij om er een groot feest van te maken, morgen en zaterdag zal ik gaan genieten. :D

Grappig, als klein meisje vond ik het altijd super interessant, juist omdat ik er niet heen mocht. Toen het mocht en ik het één keer had meegemaakt had ik zoiets van oké, dit is het dan.. Al die jaren hierheen willen voor... Dit.. Nope :P
woepsie90 schreef:
Mijn god, heel Assen overhoop! Maar ik begrijp je, ik woon op het "TT eiland" Isle of Man.
Hier zijn de races net voorbij _/-\o_ Sterkte!! Het zijn maar twee weekjes per jaar :(:)

Ooow, hebben ze zoiets als dit op Isle of Man, is dat niet een klein eiland en een beetje dorps of? Even heel erg offtopic, hoe zit dat met dat hele TLC programma Suddenly Royal, met die Amerikaan die ontdekte dat hij de 'koning van de Isle of Men' is? Ik vroeg me af in hoeverre dat echt was haha.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:35

Yeah, TT is leuk *\o/*
Ik sta savonds gewoon in mijn eigen tuin te swingen,kan de muziek makkelijk volgen hier
En ga morgenacond even in de stad kijken

Enne volgend jaar gewoon de paarden een week op vakantie sturen en zelf mee gaan.?
Ben je ook van de herrie af :j
Oh, je mag trouwens ook nog wel je paarden bij ons op stal parkeren,neem je een tentje mee en ga je daar slapen.
Nog leuker :D

ElineS

Re: Ik haat TT Assen, I need my beautysleep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 22:38

Hé, waar sta jij op stal dan in Assen? :D

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:40

We wonen 20 km van assen af maar de muziek is hier heerlijk te horen in de verte met wat onweer er tussen door xD

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:53

Waar sta jij dan elineS? Wij zitten gelukkig verder van de camping af. Toen ik nog in witten stond gingen ze ook naar een tijdelijk adres.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 23:12

Ik sta normaal in Witten bij een doe het zelf stalletje, als enige met mijn paard en shet. Lekker privéstalletje :).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 08:36

Ik sta in Ubbena, en we hebben altijd wel plek :j
Heb vroeger in Witten gestaan met mijn pony, en hem ook wel weggebracht.
Laatste jaar dat ik daar stond niet,was daar eigenlijk best rustig :)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 08:54

Ja het eiland staat bekend om de motoren! Het is Engeland in het klein, heel dorps, ouderwets en kneuterig :D enkele grote dorpen aan de kustlijnen, maar merk je niet echt wat van. Wij wonen in het midden, in de heuvels. Hele eiland is van slag én ineens bomvol, tijdens de TT :j

Wat betreft die koning: geen idee, ken het programma niet én ik woon hier nog niet zo lang :o

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 19:23

Snap wel dat het voor omwonenden overlast kan geven. Maar sorry, ik ben erbij. Niet bij de feesten trouwens, enkel de races. :)

Sterkte ermee, maar lees dat je al onderdak hebt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 20:33

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 20:48

slimmerik schreef:
Onzin dat huizen niet bereikbaar zijn. Voor hulpdiensten is alles altijd bereikbaar. Tja en dat je een paar uur niet met je auto koffiemelk kunt halen in de door jou gewenste super.....vreselijk......
En ik heb nergens gezegd dat horeca die het van die evenementen moeten hebben de rest van het jaar verlies lijden. Maar met de boost van dergelijke evenementen kunnen ze wel investeringen doen in hun bedrijf waardoor die bedrijven levensvatbaarder worden. Daar is niets sneu aan.....wel aan dat gejammer....

Onzin? Oh, dus mijn collega liegt, en zijn prothese is fake? :')

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:08

Nijmegen tijdens de vierdaagse en de zomerfeesten is geweldig <3 en ruk :+ Er is geen doorkomen aan, de stad ligt op zijn gat. Qua vervoer en bereikbaarheid dan. Tijdens de feesten zit de stad vol met feestgangers en een goede sfeer. Geen last van geluidsoverlast, maar ik vermijd Nijmegen en de wandelroutes zoveel mogelijk en werk niet op woensdag, de dag van Wijchen, waar ik woon. Mijn man doet er soms ellenlang over om uit Wijchen te komen, want onze wijk staat "dicht".

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 01:07

Ambulance en politie kunnen altijd bij slachtoffers komen en eerste hulp verlenen. Is er een levensbedreigende situatie dan wordt evenement stilgelegd. Bij alle vergunningen die afgegeven worden wordt prioriteit aan veiligheid gesteld. Zeker naar ongeluk in Haaksbergen zijn vergunningprocedures aanmerkelijk aangescherpt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 01:33

Ik zou ook gek worden hoor ts.
Heb net als jij veel nodig om te kunnen slapen, maar met muziek of herrie slaap ik echt niet meer.
En ja dat ontwricht je totale ritme in zo'n situatie, plus dan nog inderdaad veel extra pijn wat ook erg herkenbaar is.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 13:28

Ik kom opeens veel meer assenaren tegen in dit topic :')

Ik woon vlakbij t centrum, net een jaar lang de brug eruit gehad en nu stikt het van verkeer voor mijn huis. Maar die ene week vind ik het niet erg. Ben tot een uur of drie in de stad en duw thuis oordopjes in de oren. Slaap zelfs nog met t raam open en heb nergens last van.

Parking voor motoren is 300m verderop.... Kun je nagaan hoe het hier voor t huis is ;)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 13:32

slimmerik schreef:
Ambulance en politie kunnen altijd bij slachtoffers komen en eerste hulp verlenen. Is er een levensbedreigende situatie dan wordt evenement stilgelegd. Bij alle vergunningen die afgegeven worden wordt prioriteit aan veiligheid gesteld. Zeker naar ongeluk in Haaksbergen zijn vergunningprocedures aanmerkelijk aangescherpt.

Ja, op het evenement zelf en voor de bezoekers zullen ze vast goed opletten... al was het alleen maar vanwege eventuele schadeclaims mocht er iets gebeuren en de organisatie iets te verwijten zijn, maar met een passerende ambulance die op een evenement stuit heeft mijn collega dus een andere ervaring. Maar goed, dat was Amsterdam.
Kan ook zijn dat men van de gebeurtenis met mijn collega iets geleerd heeft. Dat hoop ik dan maar.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 13:37

Overigens is er sowieso nog 10 jaar TT in Assen. Vandaag bijgetekend

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 13:38

Oo ik vond t altijd heerlijk toen ik nog in Assen woonde! Vond t nooit echt een overlast ofzo!
Wakker worden met het geluid vd motoren, feestje bouwen, en anders in bed gezellig meezingen! Alhoewel als ik ging slapen, sliep ik er zo doorheen!
Ik mis het gewoon :')

Winged, ik las het ind net! *\o/*

TS, sterkte nog even! Hopelijk kan je overdag wel wat slapen en bijkomen! :j

xLianneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 13:51

Ik vind de TT juist erg leuk! Gezellige drukte, kermis, feestjes Enz. Maar ik snap wat je bedoelt, ik ga vaak alle avonden maar zoals vannacht vond ik het ook te druk. Veel veeltse dronken mensen, kots op straat, en je doet er een uur over voordat je aan de andere kant bent haha. Vanavond nog 1 avondje en dan vind ik het ook wel weer mooi geweest :')

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 15:01

Wij gaan vanavond even de stad in. Door werk en andere bezigheden nog niks gezien. Kunnen verder wel heerlijk slapen omdat we niet in het centrum wonen. Wij horen het in bed uit de verte dus geen last van. Vanmorgen moest ik even naar het centrum en de lucht in de rolderstraat gaf aan dat het afgelopen nacht vast heel gezellig is geweest :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 15:42

Dat was het zeker!
Wel jammer dat we bij de vaart erg lang moesten wachten op de coverband van rammstein
en toen die 1 liedje hadden gezongen viel de stroom uit -O-
Maar ja, daarna superleuke show daar met veel vuur en knallen.
Verder in de stad ook erg leuk, gezellig sfeertje.
Ik vond de drukte erg mee vallen, kon overal makkelijk bij, wcs waren ook prima geregeld :j

Veel plezier vanavond! :D

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 19:40

slimmerik schreef:

De theorie klinkt leuk. Nu de praktijk nog.