Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Maar kan het goed begrijpen!
Lien2 schreef:Tip: volgend jaar op zoek gaan naar iemand die gráág naar de TT wil en daarmee een paar dagen van woning ruilen. Kan jij rustig slapen en de ander heeft een voordelig slaapplaats dichtbij de TT.
Iedereen blij en probleem opgelost
MightyJoe schreef:Vervelend TS, voor volgend jaar maar iets proberen te regelen? Gaat je weiland niet helemaal stuk trouwens?
Hoe zit het eigenlijk met het verkeer naar de stad? Ik moet morgen ochtend werken en kom over de N33 en ik heb geen idee wat ik kan verwachten
Vala schreef:Ik snap je helemaal hoor ts en in jouw geval mag je absoluut even lekker klagen hier. Fijn dat je naar een vriendin kan!
MISTRAL94 schreef:De TT baan lag er al (met bijbehorende feest) voor baggelhuizen gebouwd werd. Ik als oud assenaar heb 12 jaar in baggelhuizen gewoond en ja vaak hoorde je op zondag auto's of motoren op de baan. En zelfs een keer een verdwaalde dronken Engelsman of duitser(weet het niet meer precies) in de tuin die zijn roes uit lag te slapen na de TT nacht. Als de wind "verkeerd" stond kon je het feest thuis meebeleven. Tja daar kun je je heel druk om maken. Zal de zaak niet veranderen. TT en Assen is 1. Zo zal overal wel een evenement zijn die op een bepaald moment overlast kan geven. Gelukkig voor jou maar een paar dagen per jaar.
Bovendien is er niet een nacht bij gekomen voor de gezelligheid maar omdat alle motorraces op zondag zijn behalve de TT Assen die altijd op zaterdag verreden werd.
. Daarna ook met elke TT ze toch maar ergens anders gestald. Ben veel te bang dat er een dronken iemand op probeert te kruipen of iets anders onprettigs met ze doet. Ook omdat pensioneigenaresse nu minder controleren kan omdat ze zelf slechter ter been is geworden en haar zoon is overleden die dit altijd met haar deed, de camping. Daarvoor had ik er wel meer vertrouwen in, ze bleven beide namelijk gewoon de hele nacht wakker en paardlief werd in de gaten gehouden, maar dat was het jaar daarop al minder, dus toen toch maar ergens anders stallen voor even. Berdien schreef:Helaas TS, mijn logeerkamer is dit weekend al bezet. Anders was je welkom geweest![]()
Wat betreft evenementen, het is een beetje geven en nemen. Toen ik nog bij het centrum van Groningen woonde was het elke zomer ook raak met Noorderzon. Tja, da's wel eens wat onhandig (en je slaapt inderdaad wat later), maar er lopend naar toe kunnen had ook écht zo z'n voordelen![]()
Sowieso is (geluid)overlast iets wat heel persoonlijk is. Waar de één al horendol wordt van lichte bastonen in de verte slaapt de ander nog vredig verder als een motor naast z'n bed vertrekt.
Geven en nemen inderdaad. Denk dat elke stad of dorp wel ergens een keer overlast heeft van een evenement. Het hoort er ook een beetje bij, hoe rot ook. Maar ik weet wel dat als ik ergens een huis koop ik dit wel even heeeeel goed ga controleren, of er daar niet zoiets is als dit
Irisjeeh1999 schreef:Allereerst: sorry, maar ik ga dit weekend ook naar de TT in Assen. 1ste keer weliswaar, maar ook met vrienden die zichzelf graag iets te veel inschenken
slimmerik schreef:Jazeker. TS heeft overlast ervaren. Maar zal toch moeten accepteren dat ze vier nachten wat slechter slaapt. En ja ik weet dat TS herstellende is en mag dus best klagen maar ik vind dat ze dit van te voren heeft kunnen weten en daar maatregelen voor had moeten nemen. Zal ze de komende nachten ook wel doen vermoed ik zo. En ik leef best wel met haar mee hoor.... Ff doorbikkelen dus...

Hillady schreef:Ik snap het wel heel goed TS, toen ik nog een meisje van tien was. Ergerde ik mij dood aan Midden Drenthe Pop en Nacht van Börk. (woon er een paar 100 meter van af) Maar goed, nu dan niet meer want daar ben ik bij.Maar kan het goed begrijpen!
Toch ben ik dit jaar weer van de partij om er een groot feest van te maken, morgen en zaterdag zal ik gaan genieten.
woepsie90 schreef:Mijn god, heel Assen overhoop! Maar ik begrijp je, ik woon op het "TT eiland" Isle of Man.
Hier zijn de races net voorbijSterkte!! Het zijn maar twee weekjes per jaar

.
enkele grote dorpen aan de kustlijnen, maar merk je niet echt wat van. Wij wonen in het midden, in de heuvels. Hele eiland is van slag én ineens bomvol, tijdens de TT 

slimmerik schreef:Onzin dat huizen niet bereikbaar zijn. Voor hulpdiensten is alles altijd bereikbaar. Tja en dat je een paar uur niet met je auto koffiemelk kunt halen in de door jou gewenste super.....vreselijk......
En ik heb nergens gezegd dat horeca die het van die evenementen moeten hebben de rest van het jaar verlies lijden. Maar met de boost van dergelijke evenementen kunnen ze wel investeringen doen in hun bedrijf waardoor die bedrijven levensvatbaarder worden. Daar is niets sneu aan.....wel aan dat gejammer....
en ruk
Er is geen doorkomen aan, de stad ligt op zijn gat. Qua vervoer en bereikbaarheid dan. Tijdens de feesten zit de stad vol met feestgangers en een goede sfeer. Geen last van geluidsoverlast, maar ik vermijd Nijmegen en de wandelroutes zoveel mogelijk en werk niet op woensdag, de dag van Wijchen, waar ik woon. Mijn man doet er soms ellenlang over om uit Wijchen te komen, want onze wijk staat "dicht". 
slimmerik schreef:Ambulance en politie kunnen altijd bij slachtoffers komen en eerste hulp verlenen. Is er een levensbedreigende situatie dan wordt evenement stilgelegd. Bij alle vergunningen die afgegeven worden wordt prioriteit aan veiligheid gesteld. Zeker naar ongeluk in Haaksbergen zijn vergunningprocedures aanmerkelijk aangescherpt.

slimmerik schreef:Ambulance en politie kunnen altijd bij slachtoffers komen en eerste hulp verlenen. Is er een levensbedreigende situatie dan wordt evenement stilgelegd. Bij alle vergunningen die afgegeven worden wordt prioriteit aan veiligheid gesteld. Zeker naar ongeluk in Haaksbergen zijn vergunningprocedures aanmerkelijk aangescherpt.