Koper schreef:Wat een flauwe reacties hier. Joolien staat er toch wel om bekend verstand te hebben van dit soort dingen. En voorlopig is het hier ook hartstikke zonnig maar ik ben blij dat ze wel even waarschuwt.
Blijkbaar zijn een hoop mensen dat vorige topic vergeten, als toen alle omstandigheden optimaal waren geweest was Nederland zo van de kaart geblazen..
Een gewaarschuwd mens telt voor 2 ja.. maar men kan ook waarschuwingsmoeheid krijgen. Die stemmen gaan al op omdat het KNMI, ruimschoots van te voren, al begint te strooien met code geel, oranje en rood en dat blijkt achteraf ook zelden juist. Ofwel voor een deel van het land dan wel voor het hele land klopt er niet veel van. En dan gaat een hobbyjager het op Bokt eventjes dunnetjes overdoen. Want stel je voor dat...
Niks zo grillig als het weer, dat zie je in de VS zelf al waar de apparatuur voor tornado's, orkanen etc toch een stukje verder is dan hier en waar ze er echt letterlijk bovenop zitten en op het laatst over het algemeen moeten bijstellen. En dan zou een groepje in Nederland hier al op dinsdag kunnen weten wat er woensdag en donderdag allemaal eventueel mogelijk kan gebeuren, terwijl het KNMI het sinds het weekend enkel over donderdag als slecht weer heeft. En zelfs dat wordt dagelijks bijgesteld.
Margee schreef:Echt vreemd doen sommige mensen hier. Sinds ik paarden heb, houd ik het weer dagelijks in de gaten.
Ze zijn mijn verantwoordelijkheid en ik heb er maar voor te zorgen dat het goed met ze gaat. Ik ga zelf namelijk ook niet in noodweer buiten staan.
Dat ik dit topic (wederom) deels behoorlijke stemmingsmakerij vind zegt niks over dat het weer niet in de gaten gehouden wordt. Iedereen heeft zelf ook ogen in z'n hoofd en de meeste buien zie je zelf ook wel aankomen. Alleen de intensiteit niet altijd. Om je paarden op tijd binnen te zetten heb je dit topic echt niet nodig.
Ik waardeer de enthousiasme hier echt, Leuk als het je hobby is, maar wellicht zouden er wat meer variabelen weggestreept moeten worden eer er een dergelijk topic geopend wordt.
Ik ga maar eens op zoek naar mn zonnebril.. Dat noodweer heeft tot nu toe een behoorlijk fel karakter.