Ik zie een Danoontje niet als ongezond [quote]
Dat is ook waar ik op doelde; 'gezond' eten is ook grotendeels een kwestie van perceptie is zoals je hierboven schrijft. Iedere ouder vindt andere dingen gezond/ongezond, en dan wordt het lastig voor anderen om overal rekening mee te houden. Jij vindt Danoontje niet ongezond (=gezond?) maar over hoe ongezond Danoontje is kun je een hoop informatie op het web vinden: http://goedgezond.info/2013/12/gezond-t ... lutenvrij/ En dat is dan de lactose- en glutenvrije versie. Dan heb je nog ouders die koolhydraten ongezond vinden (al dan niet om medische reden), of ouders die melkproducten na een bepaalde leeftijd ongezond vinden voor hun kind. Of dat (veel) vlees eten slecht is, of dat voedsel alleen goed is als het Raw is (even een uithoek), of caffeïne in dranken slecht vinden maar hun kind wel zwarte thee te drinken geven. Vaak is het beeld dat iemand bij gezond heeft helemaal geen universele waarheid maar meer een kwestie van geloof.
Als ik de berichten hier lees van ouders over wat zij gezond vinden en hoe wat anderen doen dus 'ongezond' is, dan plaats ik daar dus wel een paar nuancerende vraagtekens bij aangezien er vaak vanuit een andere bril net zoveel tegen dat 'gezonde' eetpatroon in te brengen is.
In jouw specifieke geval vind ik trouwens het netjes dat je weliswaar het eetpatroon op andermans feestje wil beinvloeden omdat jij een bepaalde visie op eten hebt, maar er ook geen probleem van maakt om je eigen eetpatronen omver te gooien naar een van de bovenstaande visies als ouders van een ander kind dat vragen als zij hun eetpatroon gezonder vinden dan dat van jou. Zelf (kinderloos) zou ik niet zo snel anderen vragen om hun feestjes aan te passen aan mijn kind omdat ik in een bepaald voedingspatroon geloof, maar als ik dat wel zou doen dan vind ik het wel zo eerlijk om me ook aan te passen aan de voedselvisies van anderen als hun kind bij mij is.

), want dat zie ik ook niet eens meer als ongezond zien maar echt als schadelijk.