Nagini schreef:Er is geen algemeen besef van normaal fatsoen over het respect van privacy.
Volgens jou ja.
Wat is normaal fatsoen? Mijn normaal fatsoen is dat als ik een foto maak en ik wil 'm op fb zetten dat ik die persoon vraag ''He, vind je deze foto wat, ik wil 'm graag op fb zetten.''
Ja --> gaat op fb
Nee --> gaat niet op fb
Wat is het probleem hier dan aan?
Denk je dat mensen kwaadwillend foto's van je op fb gaan zetten?
Ik kan je verzekeren dat m'n moeder geen kwaad in de zin had toen ze een foto op FB zetten van het weekendtripje met haar koor. Weetjewel; ze zit voor in de bus en maakt een foto zodat iedereen erop kan. Ik weet 100% zeker dat ze niet iedereen heeft gevraagd of het oke is dit op FB te zetten.
(Voordat je zegt; ja maar leeftijd, blabla.. m'n moeder is bijna 60).
Ik ben vaak juist met privacy en FB bezig. In het onderwijs in UK waar ik werkte mocht je geen foto's maken zonder toestemming van de ouders, en dan alleen op schoolapparaten en geen enkele foto ging het internet op tenzij het op de school website of twitter was.
Ja kan hier nu wel uren tegen me aan gaan discussieren want vroegah was alles anders.
Nu niet meer. Kan ik daar iets aan doen? Nee.
Er zijn nu eenmaal telefoons waar je in no time mee kunt foto's maken en online kunt uploaden. Tja, daar kan ik niets aan doen.
Als ik zelf in het openbaar ben en ik zie dat er foto's worden gemaakt loop ik om of scherm ik m'n gezicht af/kijk naar beneden.
Moet ik anders elke toerist op de schouder kloppen alsof ik de gestapo ben en zeggen verwijder die foto?
Bedankt voor het uitleggen en onderbouwen van mijn stelling.
Citaat:
Voor mij is het geen probleem wat anderen over mij op hun fb openbaar maken want ik heb niets waar ik me voor schaam.
En dat spreekt boekdelen.