Een beetje ten einde raad...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mind

Re: Een beetje ten einde raad...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 15:25

chocobroodje & Gulpje dankjewel !

Dyphusion zover ik begreep doet de school verder weinig betreft stagiair. Maar ik hou het in de gaten want dit accepteer ik uiteraard niet.

pmarena ik zelf heb niet het idee dat ze het zeer serieus nemen en meer ja knikte op wat ik zei. Dat ze het vrij licht opvatten zeg maar. Tot nu toe weet ik niet of mijn zoon er iets aan gehad heeft. Maar het schrift wat ik voorstelde wil ik zeker proberen. Mijn zoontje heeft vaker driftbuien gehad in het verleden, mede omdat hij zijn emoties moeilijk kan uiten. Maar nee schoppen en slaan, nog nooit ! Dan loopt hij altijd weg en dan kan je hem ook het beste even laten. Maar ook zelfs dan als je hem wel "stoort" heeft hij dit nog nooit gedaan. Ook niet op de gastouder noch op de peuterspeelzaal/opvang noch bij oppas. Ik begreep dat het iets was met woordenwisseling betreft speelgoed maar geen worsteling of handdingen met het andere kindje. Of hij voor gek staat of niet vind ik nog even het minst erge, wel dat hij er vooral mee zit en hij is al geen super zeker jongetje. Ook dat hij minder vrolijk is, continue niet naar school wilt baart mij grotere zorgen als hoe andere over hem denken... Gepest word hij tot heden ook niet.

Lies90 De stagiair is niet van zijn klas, maar van een andere klas maar gezamenlijk spelen de kinderen soms wel omdat er 2 groepen 1 zijn.

Laurapalmer Serieus genomen is een groot woord, ik wil ook eerst acties zien dat ze er werkelijk wat mee doen voor ik er de volste vertrouwen in heb. Ik wil mijn vrolijke mannetje weer terug, en tot nu toe is hij nog nergens te bekennen...

Net bij de dokter geweest. De dokter schrikt hier ook ontzettend van en ook van de verwonding. Hij geeft zelf ook aan dat dit niet correct gehandeld is en dat dit inderdaad een grote impact kan hebben op een jong kind. Die terugval is dus zeker niet raar en gebeurd heel veel. We worden door gestuurd voor therapie, een vergelijkbaar aan speltherapie speciaal voor kinderen. Dit gaan we dus doorzetten en hopelijk komt het er een beetje uit ...

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:33

TS, ik denk dat de stagiair dit heeft gezegd om zijn gezicht te 'redden'. Want toen jij hem in de eerste instantie confronteerde heeft hij niets gezegd over aggressief gedrag van je zoontje toch?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:34

Geef het ook aan bij het bestuur van de school en vertrouwenspersoon die de school moet hebben.

Mind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 15:36

Gulpje dat was mijn reactie exact ook ! En inderdaad is er niks over gezegd. En lijkt me ook niet dat de juf zijn verhaal kan bevestigen tenslotte zei ze dat ze niet wist wat er precies gebeurd was.

Slimmerik die ben ik ook aan het zoeken inderdaad, want dit gaat gewoon niet goedkomen voor mijn gevoel...

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:44

Zo'n terugval is idd niet raar maar daardoor niet minder zorgwekkend.. fijn dat de huisarts je zo serieus neemt!

School inderdaad maar even aankijken en kijken wat de therapie gaat doen.. Succes TS!

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:47

Oke, maar dat betekent dus wel dat hij de stagair nog ziet op school. Ik zat meer te denken aan angst voor de stagair, dat je zoontje bang is dat hem weer zoiets overkomt.

Ik hoop dat de therapie je zoontje gaat helpen en dat hij weer vrolijk wordt en met plezier naar school gaat!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:48

Heb je enig idee in welk jaar van zijn studie de stagiair zit? Ik mag hopen dat hij een negatieve beoordeling krijgt in ieder geval.

Mind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 15:48

Lies09 dat is ook afwachten, heb wel gezegd dat ik niet wil dat hij bij hem in de buurt komt als in corrigeert of iets in die trent. Dat is niet aan hem.

Goof werkelijk geen idee !

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:06

Jeetje, wat heftig, en wat een simpele moeite om het op te lossen. Als die stagiair gewoon even zijn trots opzij zet en met je zoon gaat zitten en het uitlegt. Leg de fout gewoon lekker bij jezelf neer om zoon kind te helpen.
Erg slechte zaak van die jongen/meid stagiair. Kleine moeite lijkt me en je maakt de schooldagen voor zoon kind weer een stuk leuker.

Het punt is, dat je zoontje volgens mij weer is terug gevallen in een fase van zijn ontwikkeling. Daar waar hij normaal zindelijk is, plast hij nu weer in zijn broek. dat kan komen door een trauma en kan invloed hebben op de rest van zijn leven (vroeg incontinent op oudere leeftijd, zeer moeilijk zindelijk worden weer, weer broekplassen bij ieder 'trauma' in zijn leven, etc).
Het is dus heel erg belangrijk dat dit eerst wordt op gelost zodat hij weer zindelijk is, en als dit allemaal achter de rug is kun je hem misschien leren dat hij gewoon moet zeggen als er iets gebeurt is en wat hij dan precies stom vindt. Want nu gis je maar, dat je zoon wacht op een sorry. Terwijl die stagiair nu misschien helemaal niet meer wil spelen met je zoon en hem links laat liggen. Misschien vind hij dat wel heel erg. Er kan veel meer spelen dan dat hij alleen een sorry wil.

Ik hoop dat je snel zekerheid krijgt en dat je zoontje wordt uitgelegd wat er is gebeurt en dat die stagiair zijn fout inziet.

Mind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 16:13

RoyceMack vandaar ook de therapie, want tegen mij wil hij zich niet openen. Naar niemand op het moment. Daarom wil ik daar ook hulp bij zodat we kunnen zien speelt er meer als dit of niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:13

Hoop voor je dat je zoon hier goed uitkomt, wat betreft nog nooit geschopt, als hij al geschopt heeft dan zal het naar aanleiding van de actie van de stagiair gekomen zijn. Kan me heel goed voorstellen wanneer je onterecht in het nauw word gedreven dat je toch probeert los te komen en van je af schopt. Dat zou ook de ernst van zijn verwonding deels kunnen verklaren een leraar kan een kind ook wel bij de arm nemen zonder blauwe plekken maar een tegenstribbelend kind word soms veel te stevig vastgepakt. Niet goed maar het gebeurt wel, succes bij de therapie.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:20

RoyceMack schreef:
Jeetje, wat heftig, en wat een simpele moeite om het op te lossen. Als die stagiair gewoon even zijn trots opzij zet en met je zoon gaat zitten en het uitlegt. Leg de fout gewoon lekker bij jezelf neer om zoon kind te helpen.
Erg slechte zaak van die jongen/meid stagiair. Kleine moeite lijkt me en je maakt de schooldagen voor zoon kind weer een stuk leuker.

Hier is het nu al veel te laat voor. Dat had meteen adequaat en serieus aangepakt moeten worden. TS is totaal niet serieus genomen en stagiair had inderdaad meteen excuus aan moeten bieden en met zoontje een open en eerlijk gesprek aan moeten gaan. Ik zou het nu echt hogerop zoeken en kenbaar maken dat hier de nodige steken gevallen zijn.

In eerste instantie is er misschien helemaal niet zoveel aan de hand geweest. Is inderdaad niet duidelijk geweest of zoontje nu wel of niet sorry heeft gezegd en is hij onbedoeld te hard vast gehouden. Kan gebeuren.... maar de manier waarop ermee omgegaan is, is beneden alle peil en hebben het zoontje en moeder beschadigd.

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:22

Los van het feit of je zoontje wel of niet geschopt heeft, die harde aanpak is nog altijd niet terecht. Een leraar (stagiair schaar ik ook onder een leraar) hoort zich altijd in te houden. Als een kind je schopt oid zul je hem van je afduwen (afstand nemen) en niet nog harder vast grijpen. Het is niet oké. Ik zou er alles aan doen dat hij geschorst wordt. Deze man kan zich niet beheersen en zal dit blijven doen.

Ik vind de directeur en de juf erg laconiek over komen.

Het gaat verdorie niet om een puber van 15 jaar die evt. geschopt zou hebben, maar om een kleuter. En dan het kind ook nog de schuld gaan geven. Die vent zou zich diep moeten schamen (kl**tzak).
Laatst bijgewerkt door Benita op 15-06-16 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:24

Fijn dat jullie huisarts de zaak goed opneemt.
Hopelijk is er snel plek bij een speltherapeut.

Mind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 16:28

bigone schreef:
Hoop voor je dat je zoon hier goed uitkomt, wat betreft nog nooit geschopt, als hij al geschopt heeft dan zal het naar aanleiding van de actie van de stagiair gekomen zijn. Kan me heel goed voorstellen wanneer je onterecht in het nauw word gedreven dat je toch probeert los te komen en van je af schopt. Dat zou ook de ernst van zijn verwonding deels kunnen verklaren een leraar kan een kind ook wel bij de arm nemen zonder blauwe plekken maar een tegenstribbelend kind word soms veel te stevig vastgepakt. Niet goed maar het gebeurt wel, succes bij de therapie.

Hier heb je wel een heel goed punt.... Zeker omdat ook niemand precies kan bevestigen wat er gebeurd is

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:43

Andere kinderen ook niet? Bijvoorbeeld het jongetje waar hij "ruzie" mee had?

Mind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 16:47

Nee dat jongetje is verder gaan spelen de meester heeft hem op de speelplaats "apart" genomen begreep ik. Daarom heb ik ook zeer mijn twijfels of het geloofwaardig is wat de stagiair verteld.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:49

Ik ben een leidster bij scouting. Een omgeving waar je ook veel met kinderen omgaat. Ik kan je wel vertellen dat, als je bij scouting flikt wat die stagiaire geflikt heeft, kun je per direct vertrekken. De stagiaire heeft geweld gebruikt om van jouw kind gedaan te krijgen wat hij wil. Dit kan echt niet.
Ik zou hier echt werk van maken. Nu is het jouw kind geweest die door deze stagaire op een veel te strenge en harde manier is aangepakt, vraag is dan, wie is de volgende.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:52

Mind schreef:
Nee dat jongetje is verder gaan spelen de meester heeft hem op de speelplaats "apart" genomen begreep ik. Daarom heb ik ook zeer mijn twijfels of het geloofwaardig is wat de stagiair verteld.

Hmm klinkt alsof hij donders goed weet wat hij gedaan heeft. Als het nou een beetje een vent was dan is ie eerlijk en biecht hij gewoon het hele verhaal op.

Maar zegt die stagiair trouwens niet dat jouw zoon het jongetje heeft geschopt? Dat weet dat jongetje wel neem ik aan?

Mind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 16:53

Nee hij beweerd dat mijn zoon hem dus de stagiair geschopt heeft en geslagen. Maar ik betwijfel dat hoor. Aangezien hij dit bij niemand ooit in zijn hele leven gedaan heeft, dus heb wel zoiets van mhmm vreemd verhaal. En dit komt in ene nu pas erbij, en niet gelijk verteld.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:02

Zelfs als zo'n klein kind geschopt of geslagen heeft mag de stagiaire hem zo niet aanpakken. De stagiaire probeert nu zijn gedrag goed te praten door te zeggen dat jouw kind eerst sloeg. Het is geen vechtpartijtje tussen gelijken. De stagiaire had beter moeten weten. Van hem mag verwacht worden dat hij de volwassenen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:12

Mijn zoon is er wel een die kon schoppen en slaan, die zelfs met regelmaat is opgepakt en naar binnen is gedragen door leerkrachten.
Maar nooit is hij mishandeld door een leerkracht.

Wel heeft hij ooit een aanvaring gehad met een stagiair bij de naschoolse opvang die vervolgens heel lang met hem ging praten en alle tekenen negeerde dat mijn zoontje dat niet aankon. Daar heb ik dus wel een punt van gemaakt.
Hoe de stagiaire bij jou gehandeld heeft kan echt niet. Ook al zou jouw zoontje wel heel moeilijk zijn geweest dan is geweld nog steeds niet gepast.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:45

Ookal zou je zoontje hebben geslagen of geschopt dan alsnog mag een meester of juf en al helemaal geen stagaire dit doen.
Daarvoor hebben ze een opleiding gehad of ze zijn er mee bezich om dit sociaalpdeagogisch op te lossen.
Niet met geweld of met te hard vast pakken

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:32

Wat een naar verhaal zeg, jammer dat je het gevoel hebt dat de directie en leerkracht het niet echt serieus nemen. Dat is niet zo goed voor je vertrouwen in de school.
De school heeft hier nog veel te leren.
Een schriftje is goed en ook dat de juf iedere dag even met hem gaat zitten.
Ik heb dit jaar ook een groep 1,2 en veiligheid is alles. Daarna komt de rest. Ik hoop dat ze je zoontje ook tussendoor een aai over zijn bol geeft.
Jij doet het heel goed ga daar niet aan twijfelen hoor.

Uitlachen omdat je zoon in zijn broek plast doen ze in groep 1,2,3 niet zo snel hoor, dat gebeurt vaak (zeker bij jongens) Maar als dit echt angst gerelateerd is lijkt me speltherapie erg goed :j

Het lijkt erop dat de juf (en de directie) niet goed weten hoe ze met deze situatie om moeten gaan en ik hoop dat dit komt omdat het verder nooit is voorgevallen. Ik hoop maar dat ze hiervan leren en er beleid op maken.
Je moet het namelijk samen met ouders doen. Je hoort aan dezelfde kant te staan en het belang van het kind ten alle tijden op de eerste plaats te zetten.
Wat heeft het kind nodig om zich zo optimaal mogelijk te ontwikkelen.
Ik hoop dat de stagiaire beseft hoe fout hij is geweest en daar ook lering uit trekt. Het was een heel mooi leermoment geweest als hij eerlijk met jou in gesprek was gegaan en had toegegeven dat dit veel te ver ging. Een kind zo vasthouden dat hij er bloeduitstortingen aan over houdt kan niet en heeft sowieso een uitleg en excuus nodig.

Ik hoop dat de school moeite doet om het vertrouwen van jou en je zoon te herstellen.

Om je kind wat meer te laten vertellen kun je ook wat meer gerichte vragen stellen (als je dat al niet deed)
bijv; in welke hoek heb je gespeeld? wie was daarbij?
Heb je gegymd? Heb je in de zandbak gespeeld? naast wie zat je in de kring?etc.
Benader het vooral positief.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:39

Wat vervelend zeg en jammer dat de school zo slecht met jullie omgaat.

Het kan in het extreme gebeuren dat zoiets gebeurd (stagiair die nog moet leren, een situatie waarbij kind over de rode is en uit de situatie moet worden gehaald ed) maar dan neem je meteen (!) Contact op met ouders om de situatie uit te leggen.
Overigens is stevig vastpakken toch een teken van onmacht. en bij het normaal vastpakken van een leerling om hem uit een situatie te verwijderen geeft dit zeker niet meteen blauwe plekken.

De school had echt zoveel beter moeten reageren...
Echt heel sneu voor je zoontje. Sterkte voor hem