"Heeft u ook dino plaatjes?!"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:07

Ik heb kids in die leeftijd die daar altijd staan. En hun zouden dat echt nooit mogen doen van mij, ze hebben het ook nog nooit gevraagd want ze vinden het zelf ook voor schut.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:07

LM 2 pakjes of echt 2 plaatjes? , 2 pakjes zijn 10 plaatjes dus ieder 1 :P

Anoniem

Re: "Heeft u ook dino plaatjes?!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:08

Nee toch? 1 pakje is toch 4 plaatjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:09

Vind ze strontvervelend...
Ik zei dat ik geen plaatjes had (mijn vader had ze <<) ) gaan ze naroepen dat ik ze echt wel heb en gierig ben. Ja doei :evaw:

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:41

Een paar jaar terug was er ook zo'n soort actie..

Kinderen bedelen aan de uitgang.. Ik was dan ook heel gemeen, ik had al niets van die actie meegenomen. Ik spaar ze niet.

Ik kom aan bij de uitgang; " heeft u..?" ik zeg "jullie zullen je moeten schamen, bedelen is slecht!"

Die hebben echt heel deprimerend met hoofd naar de grond gekeken. Eigen schuld.. Moeten ze me niet tegen houden als ik verder lopen wil.. Zo brutaal.. Ze gaan expres voor me staan..

Wanneer mijn kinderen dat gaan doen en ik merk/zie dat, dan neem ik ze aan de oren mee naar huis. Mensen lastig vallen doen we niet, en rondhangen in supermarkt ook niet.

Als ik een kindje in de rij zie staandan geef ik ze meestal weg, maar niet gaan bedelen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:46

Ik zou me echt schamen als mijn kinderen dat zouden doen. Ik vind het onbeschoft, brutaal en vervelend. Het enige positieve er aan is dat ze al hebben leren bedelen voor ze dakloos worden.

De plaatjes geef ik wel altijd weg als ik ze krijg, maar niet aan die kinderen achter het hek.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:12

Ik kom niet zo vaak bij de ah, die ligt hier niet echt in de buurt. Wel de plus. En dochter spaart de angry birds. Ze vraagt wel bij de kassa aan mij of ze er eentje krijgt. (Heel zachtjes :+ ) als ik dan zeg dat ze er vandaag geen krijgt omdat ik te weinig boodschappen heb dan is het ook goed. Erom vragen bij andere mensen mag ze niet. En durft ze ook niet. Wel krijgt ze vaker van mensen die ze niet hoeven zakjes en dan zegt ze netjes dankjewel.
Ze heeft ze inmiddels al bij elkaar. Door te ruilen met neefje, oma die ze voor ze spaart en een client van me die zo lief was om ze te sparen voor mijn dochter.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:39

Ik vind het helemaal niet erg. Kinderen zijn dol op dingen sparen. De supermarkten spelen daar heel handig op in.
Ik vraag altijd aan zo'n rijtje wie er nog niet zoveel heeft of aan de beurt is. Dan kun je best gewoon met ze praten hoor. T zijn kinderen, kom op zeg.

Supermarkten doen het hun klanten aan, die zou je moeten aanspreken wanneer het je zo stoort.
T scheelt wel dat ik leerkracht ben denk ik dan, en ik woon op een dorp, kinderen zijn hier niet zo brutaal. En als ze het wel zijn spreek ik ze daar ook op aan. Maar dat hoeft ook niet zo bot.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:43

Dat is precies echt een Nederlands gegeven, k heb dat hier in België nog nooit niet voorgehad. Wel dat de mensen voor ij de kaartjes uit hun eigen doorgeven aan de volgende klant.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:45

Ik heb een jaar geleden een stel koters weggestuurd. Kinderen liepen gewoon klanten bij de kassa lastig te vallen. Ja hallo ga maar buiten de winkel staan maar val mijn klanten niet lastig.
Ik vind het best storend om van alle oma's te horen dat wanneer iemand de plaatjes niet spaart of zij ze mag hebben. Er zijn ook mensen bij die aan de andere klant gaat vragen nog voordat ik ben begonnen met scannen of ze de plaatjes mag hebben.
Het is misschien irritant maar door die acties heb ik dadelijk wel weer in december extra centjes in de vorm van winstdeling :D

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:49

Ik wapper de plaatjes altijd naar die rotkoters en stop ze in mijn eigen zak.

Ik spaar die dingen echt niet maar ik weet vaak wel iemand die ze hebben wil. Aan die bedelaars geven doe ik echt niet. Zou me rotschamen als dat mijn kind zou zijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:56

justkid schreef:
T scheelt wel dat ik leerkracht ben denk ik dan,

En wat scheelt dat dan?
Ik ben ook docent maar ik vind het alsnog schijtirritant.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:58

Nounou, wat een kindervrienden hebben we hier toch.
Dat je ze irritant vind kan ik me voorstellen, zoals ik al eerder zei in dit topic ben ik ook geen fan van kids die bij de uitgang staan te bedelen. Maar om ze nu meteen voor van alles en nog wat uit te maken...
Overigens ben ik ook leerkracht (PO) maar dat betekent niet dat ik automatisch alles maar leuk en goed vind wat kinderen doen.

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 23:04

Hier in de buurt heb je voor de AH een hek staan, en daar moet je achter staan als je zulke dingen wilt vragen, echt achterlijk -O- -O- en zelfs kinderen van 14/15.. je moet er maar van houden. Super irritant.. Neem een baan ga spullen in de winkel kopen en krijg zelf je kaarten dan aan andere bedelen. Mijn moeder pakt ze aan en geeft ze aan iemand uit de kassa rij (volwassenen etc)

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 23:05

Ik ga nu speciaal voor mijn zoontje boodschappen doen doen bij de AH, maar ik vind het ook super irritant die kinderen die dan vragen: Heeft u Dino plaatjes????
Ik zou mijn kinderen echt verbieden om zoiets te doen.
Edit: Mijn kinderen bellen wel de hele familie op om te vragen of ze boodschappen willen doen bij de AH! :o
Laatst bijgewerkt door Missbeauty30 op 14-06-16 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 23:06

Jolien87 schreef:
Nounou, wat een kindervrienden hebben we hier toch.
Dat je ze irritant vind kan ik me voorstellen, zoals ik al eerder zei in dit topic ben ik ook geen fan van kids die bij de uitgang staan te bedelen. Maar om ze nu meteen voor van alles en nog wat uit te maken...
Overigens ben ik ook leerkracht (PO) maar dat betekent niet dat ik automatisch alles maar leuk en goed vind wat kinderen doen.

Ik maak ze nergens voor uit. Ik vind het bedelen en zeuren wat ze doen (gedrag!) Schijtirritant.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 23:08

ik geef ze altijd aan mensen die met hun kinderen net de winkel in of uit lopen.of aan iemand in de rij, vraag ik of iemand ze wil. moesttuindingen nam ik nooit aan.

van de week was er bij de kassa naast mij een oude vrouw die de plaatjes vroeg aan haar voor ganger, heb mevrouw geroepen en 4 zakjes in der hand geduwd.. dat gezicht vind ik dan wel het waard. :') . en ze bedankte nog. :j

mijn (chagarijnige anti kinderen) vriendin gooit ze in de prullenbak ... ben benieuwd als die kids dat zien of ze erin duiken. :')

met de flippo's ging ik echt niet bij de supermarkt staan.. mocht niet eens. mijn moeder kocht zoveel chips dat mijn vader een grens van een zak in de week deed.. :')

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 23:11

Vreselijk idd dat gebedel!
Hier nu bij de plus met die angrybirds. Staat idd gewoon een dranghek waar ze achter moeten blijven omdat ze anders te opdringerig worden, dat is toch erg... Ook is het er vaak een zooi van opengescheurde zakjes die ze op de grond smijten, terwijl er een vuilnisbak naast staat...
Eerst nam ik ze niet eens mee. Staat me zo tegen dat bedelen. Maar mijn eigen dochtertje vond ze ook zo leuk, dus nu neem ik ze dan voor haar wel mee. Ze zijn toch gratis bij de boodschappen en ze is dolgelukkig met haar 'enkieboeds' (ze is pas 2).
Maar ik ga het zeker niet goedkeuren als ze ouder is om daar te gaan bedelen. Wees blij als je eigen ouders er na de boodschappen een paar voor je meenemen denk ik dan...
Overigens niet de schuld van de kinders hoor, maar de ouders die dat gedrag goedkeuren.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 23:15

Toen er bij de Jumbo iets gespaard kon werd er zelfs bij mij aangebeld voor plaatjes (ik woon vlakbij de Jumbo).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 23:18

Ik vind het bloedirritant :( . Vanavond ook weer, maar ik neem ze mee voor m'n buurmeisje en niet voor twee vervelende joggies. Geloven ze dat niet, nou dan niet. Met zulk gedrag krijg je ze zeker niet. :P

Je zou je als ouder dood moeten schamen als je kinderen daar gaan staan :=

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 23:20

Hier komen ze vaak aan de deur. Soms geven we ze wel eens wat, anders wordt het toch weggegooid.

Maar laatst kwamen ze aan het eind van de middag. 'Heeft u ook angry birds?' Nee de hadden we niet.
Komt mijn moeder thuis met eten van de snackbar. Maar die kinderen zagen haar natuurlijk lopen met de plastic zak.
We zaten nog maar net aan tafel of er werd alweer aangebeld met dezelfde vraag als ze een uur daarvoor al gesteld hadden. :roll:

Nee, ik ben als kind nooit langs de deuren gegaan of bij de winkels gaan staan. Dat zou zelfs niet eens in mij opkomen.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 23:23

OOOOOOH JA HEEEEEEL IRRITANT!!!!!!

IK KRIJG INEENS EEN GENIALE INGEVING!!!!

Zo'n dinoplaatje... en als er dan meer kinderen als plaatjes zijn... ze gewoon in gelijke stukken scheuren _O-

Kijken hoe ze dan reageren!!! OH IK GA HET DOEN!!! Is het al morgen? _O-

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 23:33

Hier geven de ouders zelfs pakjes drinken en zakjes chips mee aan de kinderen zodat ze lekker bij ons voor de winkel hun dag kunnen doorbrengen.. |( Was geloof ik met de goocheltrucjes actie.

EvalynnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 23:59

Dit zijn voor mij dus al redenen om geen boodschappen meer te halen bij de AH :o
Mocht ik echt iets nodig hebben, dan haal ik het als de kinderen op school zitten. Beetje jammer dat ze al bijna vakantie hebben haha

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 00:05

Ik snap niet waar iedereen zich zo druk om maakt. Ik pak ze aan, staan er kinderen te wachten, dan geef ik ze en zijn er geen kinderen, dan neem ik ze mee voor een collega.
Je hoeft de plaatjes niet aan te pakken, je hoeft ze ook niet weg te geven, maar wat ik in dit topic lees ..... wat een overtrokken reacties :D :D