Omgekeerde wereld, vader gaat uit huis.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 10:41

Het moet voor iedereen denk ik een immense schok zijn, om te weten dat ze haar hele gezin eigenlijk constant in de tang heeft gehouden :(:)

"Wat als", daar zijn jullie nu niks meer mee, het kwaad is geschiedt en jullie moeten er alle 3 mee verder jammer genoeg. Hoe moeilijk alles ook is, probeer elkaar geen verwijten te maken, dat lost niets op.

Laibadji

Re: Omgekeerde wereld, vader gaat uit huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 11:02

Dan is het zeker te snappen dat je papa niet sneller gescheiden is. Wat een moeilijke situatie. Samen leven met iemand met een psychische ziekte is echt niet gemakkelijk. Ik heb dit jaar hulp gezocht. Ik was ook heel sterk en deed maar door uiteindelijk betekende dat mijn ondergang. Sterkte ts! X

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 00:58

Dan nog! Het gaat niet over toen, het gaat over nu! Hij maakte toen de fout zich niet als ouder op te werpen en zijn verantwoording te nemen, namelijk: als ouder héb je de plicht je kinderen te beschermen, verdedigen en vrijwaren!
Dat deed hij toen niet, en nu doet ie het weer niet, erger nog, nu doet hij hun zélf leed aan!
Ouder wordt je niet, dat ben je de dag dat je beslist kinderen op de wereld te laten komen en dan hoor je je ook zo te gedragen! Niemand heeft een handleiding gekregen bij het geboren worden van het kind maar op de eerste plaats komt het kind, niet jezelf!
Ook al heb jij trauma''s opgelopen en heb jij het zelf intens moeilijk, dan nog is het je plicht éérst je kind te vrijwaren, dan jezelf dus ja ik vind de vader hier verkeerd en acht hem verantwoordelijk voor wat hij toen niet deed en nu wel wil gaan doen! Namelijk: weggaan!
Als hij het toen zo moeilijk vond weg te gaan van zijn vrouw, waarom is het hem dan nu zo makkelijk weg te gaan van zijn dochters?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 07:08

Omdat zijn dochters de levenslange keiharde confrontatie zijn van alle fouten die hij gemaakt heeft? En dat hij het daar ontzettend moeilijk mee heeft?

TS heeft trouwens een gesprek gehad, we weten niet wat daaruit is gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 11:54

Even kort (nog steeds op werk, doe momenteel dagen van +- 14 uur)

Ik heb aangegeven niet te willen opdraaien voor zijn vluchtgedrag en voor mijn zus. Ook aangegeven dat ik weet dat hij het koophuis wil houden door het door te verhuren aan mij, maar dat het door de grote te kostelijk wordt. Ook aangegeven dat ik het huis NIET uitmocht van hem maar hij nu zelf wel lekker gaat. De afspraak is nu gemaakt dat hij thuis blijft tot zus afstudeerd en werk heeft. Omtrend het huis gaan we dan verder bekijken maar moest ik er blijven gaat hij zorgen dat het betaalbaar wordt voor mij. Dus, hij zou dan een deel (minstens 50%) van de lening die nu loopt blijven betalen en kijken voor een regeling dat ik mij zelf door middel van de 'huur' ook inkoop in het huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 12:21

Zou je dat niet kunnen laten vastleggen bij een notaris? Het zou ontzettend zonde van je tijd en geld zijn dat je maandelijks aan hem "huur" betaalt om je in te kopen, jullie krijgen alsnog een ruzie en dat hij je dan zonder pardon eruit bonjourd waarbij je aflossingen 0,0 waarde hebben. Maar ook, mochten er ooit schuldeisers achter hem aan komen om weet-ik-veel welke reden, dat jouw deel dan niet in beslag genomen kan worden ofzoiets. Dus laat op papier zetten dat je mede-eigenaar wordt als dat kan.

Andere optie: kunnen zijn nieuwe vriendin en haar zoontje niet in dat huis intrekken, en jullie huren van haar misschien haar kleinere woning/appartement als ze dat in eigendom heeft? Aan een ietwat betaalbare prijs?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 12:39

Kijk dan wel heel goed uit met vruchtgebruik. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:28

Dat klinkt als een goed gesprek TS! Vooral dat hij thuis wil blijven tot je zusje aan het werk is, is vast een opluchting :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:40

Klinkt allemaal prima, maar ik neem toch aan dat dat niet in steen gehouwen is en dat vader ook gewoon weg moet kunnen als hij dat wil, nog jaren een nieuwe relatie uitstellen is ook geen doen wellicht :)

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:52

Ts ik begrijp dat je een ontzettende moeilijke jeugd gehad hebt en nu een rottijd doormaakt.
Toch is dit misschien juist wat je nodig hebt om je los te kunnen maken van vroeger.
Wat er gebeurd is,is niet goed te praten en niet terug te draaien.
Ik denk dat jouw vader vrij moet zijn om zijn eigen leven te gaan leiden.ook hij heeft het niet makkelijk gehad.
Wel denk ik dat het fair zou zijn als hij jou en je zusje financieel zou ondersteunen. Hoe is dit wettelijk geregeld in Belgie?

Ik kan niet oordelen over jouw situatie,maar ik denk wel dat het nu belangrijk is om te handelen vanuit verstand en niet vanuit je gevoel.
Je gevoel wordt waarschijnlijk veroorzaakt door je verleden.
Kijk naar de toekomst en maak van de situatie gebruik om je los te kunnen maken van "vroeger" en een frisse start te maken.
Ik denk dat dit ook is waarom je vader zo in het diepe springt met zijn nieuwe liefde.
Ik zou voor mijzelf kiezen en een eigen woning zoeken.
Als je zusje nog minderjarig is,is het dan geen optie dat zij zolang bij vader blijft/gaat wonen?
Als dit een stabiele gezinssituatie is dan geeft dit haar misschien juist veel steun en rust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:57

Varekaj schreef:
Zou je dat niet kunnen laten vastleggen bij een notaris? Het zou ontzettend zonde van je tijd en geld zijn dat je maandelijks aan hem "huur" betaalt om je in te kopen, jullie krijgen alsnog een ruzie en dat hij je dan zonder pardon eruit bonjourd waarbij je aflossingen 0,0 waarde hebben. Maar ook, mochten er ooit schuldeisers achter hem aan komen om weet-ik-veel welke reden, dat jouw deel dan niet in beslag genomen kan worden ofzoiets. Dus laat op papier zetten dat je mede-eigenaar wordt als dat kan.

Andere optie: kunnen zijn nieuwe vriendin en haar zoontje niet in dat huis intrekken, en jullie huren van haar misschien haar kleinere woning/appartement als ze dat in eigendom heeft? Aan een ietwat betaalbare prijs?

Ze heeft 4 kinderen. Verhuizen zal ze zeker niet doen, ze woont en werkt een uur van bij ons thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:59

Oef nee, dat is geen optie dan.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 16:15

Verschrikkelijk ts.
Weet niet wat ik moet zeggen. Sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:36

Even een update: Ondertussen is de sfeer thuis alles behalve. Vader doet nog nauwelijks iets, het geen dat hij nog ging doen voor mij gebeurt uiteraard niet. Dit is nu geëscaleerd in uitgebroken pony's en politie erbij. Nu doet hij wel wat, maar uiteraard enkel het minimum van het minimum. Juist om te voorkomen dat er weer politie komt.

Ik heb voor mij zelf besloten er niet meer voor te vechten. Hij heeft duidelijk zijn keuze gemaakt, hoe vaak ik ook alles aanbrengen en wil bespreken, uiteindelijk komt het op hetzelfde neer. Hij wil zich niet proberen inleven in mijn situatie, ik gun hem zijn geluk niet, leg te veel druk op hem (ja, als je wat beloofd en je komt niet opdagen wil ik wel even weten hoe en wat!) Hij is enkel echt gelukkig bij haar etc.

Voor mijn paarden heb ik een ander plekje gezocht. Nu doe ik alles zelf en is er heel veel onderhoud aan (bomen snoeien etc.) Dit zijn grote zaken die je niet alleen kunt (ook niet als man) maar die wel problemen veroorzaken omdat vader niet doet wat er beloofd is. Vaak resulteerd dit dan in de verhuurders die klagen, een loonwerker erop wordt afgestuurd en ik een vette rekening krijg gepresenteerd. Op het nieuwe plekje doe ik nog steeds alles zelf maar een groot deel wordt ook door de verhuurder gedaan (bermen maaien etc) en het geen dat ik nog niet alleen kan wordt voor een vriendenprijsje of een magnum fles bier ook wel gedaan.

Over de verhuiskwestie heb ik besloten mij grotendeeld terug te trekken in mijn studio en het gezindleven te laten voor wat het is. Ik kook geen avond eten meer voor zus etc. Ze moet er nu zelf voor zorgen of mijn vader. Het geeft mij toch wel veel stress dat ik na een lange dag nog moet koken voor haar en ze dan vaak niet naar huis komt (ook zij ontloopt de situatie)
Als hij verhuisd neem ik het huis over en worden er 2/3 kamerd verhuurd, waardoor ik dus ook kan rondkomen, of ik ga inderdaad het huis uit. Dat moet nog even verder bekeken worden.

Ik vind het heel spijtig dat het allemaal zo is gelopen. Ik heb het gevoel geen ouders meer te hebben, ook al leven ze nog. Maar zoals sommigen zeiden: Iemand die niet meer wil en zijn gedachten ergens anders heeft op gezet zal niet meer veranderen.

Ik kan enkel hopen dat hij gelukkig wordt. Over hoe hij met dit alles omgaat heb ik mijn eigen mening, die ik verder niet zal verwoorden want het is geen positieve mening. Ik ben het gewoon moe om te vechten voor een beetje liefde of waardering.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:11

Jeetje DMH, wat een nare situatie!
Heb het hele topic doorgelezen...
Als je behoefte hebt, mn pb box staat open!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:59

Jemig, dat was niet de update waar ik op hoopte na je laatste berichtje. Wat een ontzettend nare situatie :(:)
Heb je wel iemand in de buurt (goede vriendin? overige familie? buren? nieuwe stalhouder?) waar je met je eigen kopzorgen en verhaal terecht kan?

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:11

Oh lieve meid toch! Hoe hard moet dit voor jou en je zus zijn. Ga ook voor jezelf hulp zoeken om het te dragen. Dit is niet niks.
Hopelijk heb je een goed netwerk van vrienden en vertrouwelingen.

Dikke knuffel! Xxx

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:17

Het is zoals het is...heel jammer maar je kan er maar het beste niet te erg van balen en je pijlen richten op leukere zaken waar je wèl positieve energie van krijgt, super knap van je dat je dat inziet +:)+

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:13

Honden bij je vader afleveren?

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 18:35

Ik heb zelf gestudeerd in België en in mijn vriendenkringen was het gebruikelijk dat ouders de volledige studie bekostigen en dat kinderen vaak tot hun 25 jaar thuis blijven wonen, meestal niet betalend, om te kunnen sparen voor een eigen huis. Het Nederlandse principe waarbij je op je 18de jaar uit huis gaat en voor jezelf zorgt, is dus niet gebruikelijk in België (of in ieder geval in mijn kennissenkringen).
Daarnaast snap ik ook dat TS met de handen in het haar zit over de financiële kwestie. Een vriendin had een gelijkaardige situatie als TS waarbij de ouders besloten niet meer te betalen. In België heb je geen voordelige lening, sterk nog, je krijgt helemaal geen lening (vriendin is afgewezen bij meerdere banken), studiebeurs krijg je enkel wanneer je ouders niet genoeg verdienen en een leefloon kun je aanvragen bij het OCMW maar dat is ook een lang proces en studenten krijgen vaak niet genoeg om op jezelf te wonen. In België wordt het, in tegenstelling tot Nederland, verwacht van de ouders dat ze studenten financieel ondersteunen. Toen ze dit niet, is je enige optie een rechtszaak tegen je ouders beginnen, maar daar zitten de meeste kinderen natuurlijk niet op te wachten.

Dit even ter verheldering voor degenen die zeggen dat de jongere zus van TS gewoon op zichzelf moet gaan. Ik heb me ook vaak afgevraagd hoe studenten in België in hemelsnaam hun studie en kamer moeten betalen als ouders niet willen bijspringen en ze door de relatie niet meer thuis willen wonen.

Sterkte TS met de situatie!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 18:42

Indien je niet meer thuis woont kan de studiebeurs naar de student gestort worden. :)