Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Anoeska schreef:Ik vind dat sommigen hier wel meteen enorm met z'n hakken in het zand gaat. Alles wordt zo in het extreme getrokken. De TS heeft nergens recht op, het wordt een vechtscheiding, een ex is exit. Naar wat ik van de TS lees gaan zij en haar ex vriendschappelijk met elkaar om. Wat is er mis om er dan een keer over te praten? Zijn toch volwassen mensen, gewoon bespreken wat je er mee gaat doen als een van de twee een nieuwe relatie krijgt.
UltimOo schreef:Ten eerste bedankt voor de reacties allemaal!
Ik lees veel reacties over mis gunnen en jaloezie.. dat is totaal niet aan de orde.
Ik gun mijn ex al het geluk van de wereld, en ben blij voor hem dat hij een nieuwe vriendin heeft.
Het gaat me er meer om dat ik toch wel graag zou willen weten wie er inderdaad in het huishouden betrokken worden waar ons kind is. Ik hoef echt geen beste vrienden te worden met haar, ik wil haar ook helemaal niet screenen of een sollicitatie laten doen, maar zou graag toch kennis willen maken om te weten waar ons kind bij over de vloer komt
Alles op een positieve manier.
Ik heb al wel gezien dat ons kind daar ook al (meerdere) keren is geweest, en wat nou als zij er over begint naar mij toe? En vragen heeft over de nieuwe vriendin van haar vader? Dan kan ik daar niet over communiceren met haar, geen antwoorden geven, omdat ik haar zelf ook niet ken.
Gaat me er meer om dat ik het wel zo fijn had gevonden om haar even de hand te schudden oid, of het persoonlijk van m'n ex te horen, ipv tegelijk met de rest van Nederland
UltimOo schreef:Ten eerste bedankt voor de reacties allemaal!
Ik lees veel reacties over mis gunnen en jaloezie.. dat is totaal niet aan de orde.
Ik gun mijn ex al het geluk van de wereld, en ben blij voor hem dat hij een nieuwe vriendin heeft.
Het gaat me er meer om dat ik toch wel graag zou willen weten wie er inderdaad in het huishouden betrokken worden waar ons kind is. Ik hoef echt geen beste vrienden te worden met haar, ik wil haar ook helemaal niet screenen of een sollicitatie laten doen, maar zou graag toch kennis willen maken om te weten waar ons kind bij over de vloer komt
Ik heb al wel gezien dat ons kind daar ook al (meerdere) keren is geweest, en wat nou als zij er over begint naar mij toe? En vragen heeft over de nieuwe vriendin van haar vader? Dan kan ik daar niet over communiceren met haar, geen antwoorden geven, omdat ik haar zelf ook niet ken.
Gaat me er meer om dat ik het wel zo fijn had gevonden om haar even de hand te schudden oid, of het persoonlijk van m'n ex te horen, ipv tegelijk met de rest van Nederland

UltimOo schreef:Hebben jullie mijn vorige reactie wel gelezen?
Hij hoeft van mij echt niet z'n scharrels voor te stellen etc. Maar zodra iets Facebook official word gemaakt zie ik diegene naar mijn idee niet als een scharrel, maar als iemand waarmee hij een toekomst tegemoet mee wil gaan.
En in die toekomst is onze dochter ook betrokken, en zou dus graag willen weten wie diegene is
Niks geen negatief gedoe, ik gun mijn ex alle geluk van de wereld, en ben blij voor hem dat hij een nieuwe vriendin heeft
Palmera schreef:En even de wedervraag: als jullie een leuke man hebben leren kennen waarmee je nog in de aftast-fase zit, waarvan je nog niet weet of het een termijn relatie word of niet. Kortom: genieten en elkaar leren kennen.
Slepen jullie die man dan meteen mee naar je ex om hem voor te stellen? Zodat je ex weet met wie je nú weer een poging doet om iets op te bouwen?
Ik vraag mij oprecht af hoeveel nieuwe vlammen er nog blijven, mij zou je ermee wegjagen.
Ook zal ik de aftastfase buiten mijn zoon om houden en dat doet mijn ex ook. Rindin schreef:Anoeska schreef:Ik vind dat sommigen hier wel meteen enorm met z'n hakken in het zand gaat. Alles wordt zo in het extreme getrokken. De TS heeft nergens recht op, het wordt een vechtscheiding, een ex is exit. Naar wat ik van de TS lees gaan zij en haar ex vriendschappelijk met elkaar om. Wat is er mis om er dan een keer over te praten? Zijn toch volwassen mensen, gewoon bespreken wat je er mee gaat doen als een van de twee een nieuwe relatie krijgt.
Volgens mij ben jij zo'n beetje de enige in het topic die het verhaal van TS snapt. Jemig,
iedereen doet hier alsof TS het leven van kind, ex en diens nieuwe vriendin volledig om
zeep gaat helpen!![]()
Esther, ik vind het knap van jullie hoe jullie ermee omgaan, omwille van je dochter. Maar
ik snap ook dat je hiervan een beetje baalt, want als je dochter al bij haar over de vloer
komt, dan zou ik ook graag weten bij wie dat dan is. Ik zou hem gewoon vragen naar zijn
nieuwe vlam, op een geïnteresseerde manier. Als hij het aan de rest van de wereld kan
vertellen via fb, dan kun je er ook vast op een heel normale manier over praten.
Palmera schreef:Ik vind facebook nou niet echt een referentiekader.
Als iemand daar vermeld dat hij een relatie heeft zegt dat niets. Het kan zijn dat het een aftastfase is, het kan zijn dat hij reeds getrouwd is, het kan zijn dat hij alweer gescheiden is maar vergeten is zijn profiel bij te werken, etc, etc.
UltimOo schreef:Hebben jullie mijn vorige reactie wel gelezen?
Hij hoeft van mij echt niet z'n scharrels voor te stellen etc. Maar zodra iets Facebook official word gemaakt zie ik diegene naar mijn idee niet als een scharrel, maar als iemand waarmee hij een toekomst tegemoet mee wil gaan.
En in die toekomst is onze dochter ook betrokken, en zou dus graag willen weten wie diegene is
Niks geen negatief gedoe, ik gun mijn ex alle geluk van de wereld, en ben blij voor hem dat hij een nieuwe vriendin heeft
Palmera schreef:En even de wedervraag: als jullie een leuke man hebben leren kennen waarmee je nog in de aftast-fase zit, waarvan je nog niet weet of het een termijn relatie word of niet. Kortom: genieten en elkaar leren kennen.
Slepen jullie die man dan meteen mee naar je ex om hem voor te stellen? Zodat je ex weet met wie je nú weer een poging doet om iets op te bouwen?
Ik vraag mij oprecht af hoeveel nieuwe vlammen er nog blijven, mij zou je ermee wegjagen.
Callisto04 schreef:Alles bij mekaar is er dus echt geen probleem dat TS graag iets over de veranderde situatie van de papa van haar kind wil weten, zonder het direct over rechten en plichten te gaan hebben, van beide kanten. Als het op facebook staat mag zij dit toch ter sprake brengen op een normale manier? Hij heeft het gecommunoiceerd (indirect ook naar haar), dus wat is dan het probleem dat zij er ook over communiceert met hem?
UltimOo schreef:Jij ja, maar jij hebt die facebookstatus niet geupdate. Dat heeft hij gedaan, met bepaalde redenen. Hij kan er een hele andere grondslag en beweegreden achter hebben jij. Sommige mensen gebruiken FB voor elke scheet dat dwars zit. Dus nogmaals FB zegt niks. Als het je zo 'hoog' zit feliciteer 'm en vraag er neutraal naar. Dan hoor je vanzelf hoe serieus het is (of niet).Hij hoeft van mij echt niet z'n scharrels voor te stellen etc. Maar zodra iets Facebook official word gemaakt zie ik diegene naar mijn idee niet als een scharrel, maar als iemand waarmee hij een toekomst tegemoet mee wil gaan.
Sammie schreef:Yaralisa schreef:Het gaat hier toch helemaal niet over of het wel of niet mag van TS en dat zij haar goed wil keuren?
TS bedoelt gewoon dat ze het had willen weten, uit interesse omdat die persoon ook met haar kind omgaat.
Ja op een gegeven moment wel, maar een FB status beantwoord eigenlijk helemaal niks. Het zegt echt helemaal niks. Zeker niet of die persoon nu al met haar kind omgaat. En trouwens wat dan nog? Doen moeders ook zo moeilijk als pa in een nieuwe buurt gaan wonen en dan wordt eerst uitgebreid gescreend, want stel je voor dat de buuf met het kind omgaat?
Mi is het het laatste stukje dat je uit handen geeft wat nog je 'had' met je ex. Een heel klein stukje jaloezie en misgunnen. Zeker als die persoon eerder een ander heeft dan (de hypothetische zelf) 'jij' zelf. Gelukkig is niet iedereen zo!

UltimOo schreef:Het gaat me er meer om dat ik toch wel graag zou willen weten wie er inderdaad in het huishouden betrokken worden waar ons kind is. Ik hoef echt geen beste vrienden te worden met haar, ik wil haar ook helemaal niet screenen of een sollicitatie laten doen, maar zou graag toch kennis willen maken om te weten waar ons kind bij over de vloer komt
UltimOo schreef:Ik heb al wel gezien dat ons kind daar ook al (meerdere) keren is geweest, en wat nou als zij er over begint naar mij toe? En vragen heeft over de nieuwe vriendin van haar vader? Dan kan ik daar niet over communiceren met haar, geen antwoorden geven, omdat ik haar zelf ook niet ken.
UltimOo schreef:Gaat me er meer om dat ik het wel zo fijn had gevonden om haar even de hand te schudden oid, of het persoonlijk van m'n ex te horen, ipv tegelijk met de rest van Nederland
Anoniem schreef:Het is als moeder je taak om je kind te beschermen en begeleiden, dus is het heel normaal om te kijken of de verliefdheid van je ex geen idioot van hem heeft gemaakt en hij iemand in huis heeft gehaald die schadelijk kan zijn voor je kind.
Het zou niet de eerste keer zijn dat hormonen blind maken.
Kijk eens waar de nieuwe vlam van de moeder van het meisje van Nulde toe in staat was, om maar meteen even iets ontzettend extreems te noemen.
Nergens iets mee te maken? Nou en of!

Het is immers je ex, de enige band die je nog hebt is je kind. Dus zorg ervoor dat je lijntjes goed zijn met elkaar
Sammie schreef:@yaralisa Dat is zelfs verplicht als het in het ouderschapsplan staat. Het ging mij er om dat sommige moeders, en ze zitten hier ook, alles denken te mogen bepalen omtrent het kind. Dat is immers van 'haar', dus ook als het bij de pappa is willen ze dat nog vaak in detail bepalen. Je kan niet alles beïnvloeden wat er gebeurd in het leven van je kind. Gezonde interesse prima, dat hoort ook maar bij exen komt er gewoon heel vaak een stukje misgunnen of jaloezie bij. En jaloezie is niet perse altijd slecht, maar het erkennen kan geen kwaad. En dat is wat ts inmiddels heeft gegeven. 'Jammer om het te horen met de rest van de wereld'. Nu, vraag er dan gewoon naar. Het hoeft niet enkel van 1 kant te komen. Let alleen wel even op hoe je het zegtHet is immers je ex, de enige band die je nog hebt is je kind. Dus zorg ervoor dat je lijntjes goed zijn met elkaar
Picasso schreef:Er is toch wel een verschil in deel uitmaken in de opvoeding van een kind, dan een vriendin/vriend waar kind zo nu en dan over de vloer komt. Je maakt niet voor niks gezamenlijke afspraken over de opvoeding met je ex-partner.