Hoe zijn jullie getrouwd en wat zou je een ander aanraden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Re: Hoe zijn jullie getrouwd en wat zou je een ander aanraden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:50

Mijn jurk kimt er vandaan en alles is maximaal 550,- . Geloof dat het nu ietsje duurder is geworden. Fijne man, fijne en simpele werkwijze.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 15:03

Michelle77 schreef:
Mijn jurk kimt er vandaan en alles is maximaal 550,- . Geloof dat het nu ietsje duurder is geworden. Fijne man, fijne en simpele werkwijze.

Joh, goede tip!!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:17

Allereerst van harte met het aanzoek! Ikzelf wil wel met een ruimer budget trouwen omdat ik van mening ben dat ik dit maar 1x doe en het ook goed moet zijn. Ook h3b ik een groep van 125 bij het feest en 25 daggasten. Ik heb meerdere bruiloften meegemaakt waarvan ook een paar low budget en dat vond ik helemaal niets voor mijn bruiloft. Ieder zijn/haar ding maar ik werk zelf in de catering en kan me dan enorm storen dat ik op een bruiloft alsnog an de gang moet met glazen ophalen ed omdwt dit door niemand geregeld was. Er was geen catering (te duur) dus moest je alles zelf doen als gast.

Maar mocht je dit geen probleem vinden, of een paar mensen weten die je goedkoop of zelfs gratis willen helpen helemaal top! Kijk eens goed in je familie,vrienden en kennissenkring rond waar je mensen eventueel voor kan vragen. Kan er iemand lekker koken/hapjes maken? Kan er iemand bloemschikken? Is er een mooie auto oid dat je voor een zeer gereduceerd tarief mag huren? Ect,ect.

Bloemen bezuinig ik wel op, koop ik waarschijnlijk bij de supermarkt (wel bloemist) en fleur het zelf op. Als je een bruidsboeket besteld bij een gewone bloemist betaal je je blauw. Sowieso alles waar "bruids" voor staat betekend extra betalen.

Kijk ook eens in het hhtopic oor heel veel info:

[HK] ♥ Van jurk tot zoen, trouwen is wat wij gaan doen! ♥ #6

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:57

Gefeliciteerd! Wij zijn afgelopen jaar, na 12,5 jaar roepen dat dat niks voor ons was, tóch getrouwd. :D

We wilden er vooral een gezellige relaxte dag van maken, zonder geschuif tussen locaties en met mensen, en dat is gelukt. We hebben een mooie locatie gevonden tussen Baarn en Hilversum, midden in de bossen, waar we zowel de voltrekking als diner en feest konden houden.

We hebben geen onderscheid gemaakt tussen dag- en avondgasten en alleen goede vrienden, ouders, broers en zussen en mijn oma uitgenodigd. We zien beide de rest van de familie zelden, en die hebben we dus ook niet gevraagd. In totaal waren er iets minder dan 60 mensen (inclusief aanhang). Ik wilde geen witte jurk maar dat is 't uiteindelijk wel geworden, mijn man (dat klinkt nog steeds gek trouwens :Y) ) heeft een mooi hemelsblauw pak gekozen dat paste bij m'n schoenen en dat hij nog regelmatig draagt.

Een stalgenootje heeft me met een mooi span naar de locatie gereden
Afbeelding

Onze bruidstaart was een worteltjestaart met witte chocolade er omheen <3
Afbeelding
Gemaakt door de Gebakkerij.

Daarna foto's maken, walking diner zodat je niet steeds naast dezelfde mensen aan tafel zit en daarna lekker dansen.

Al met al was elk onderdeel nog mooier dan ik van tevoren had durven wensen. Alleen al de rit naar de locatie toe was fantastisch. Het eten was lekker, het feest bruiste... En we hebben, geloof ik, €8.000 uitgegeven.

Mijn tip? Laat je niet gek maken door wat anderen willen/vinden. Júllie moeten na afloop denken: "Wat was dat een fantastische dag". Als dat betekent dat je alleen met je getuigen afreist naar Hawaï, dan moet je dat lekker doen. Jammer dan voor de familie/vrienden die het dan jammer vinden dat ze er niet bij waren of dat zij 't anders hadden gedaan.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 15:10

We hebben dit bedacht:

Trouwen in het gemeentehuis, dan naar mijn paarden waar we een hele mooie tuin hebben met een boomgaard. Hier champagne en taart. Dan naar een restaurant van kennissen, waar je echt heerlijk kunt eten. We huren het restaurant af en eten daar met zo'n 40 mensen, hierna is hier het feest. Alles 's avonds binnen, ik wil niet afhankelijk zijn van het weer.

Ik denk doordat we de dag goedkoop houden, we het eten zeker wel duurder kunnen maken. Hier wil ik iig absoluut niet op bezuinigen. Ik eet zelf vegetarisch/veganistisch heb flink wat veganisten in de familie, ik wil gewoon gezond en lekker eten op de bruiloft. En dan houden we ook nog eens heel erg van wijn :=

We gaan een offerte laten maken hiervoor. Ben heel benieuwd. We hebben zelfs al een datum gepland, allemaal door dit topic! Het gaat ineens een beetje leven :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:15

Wij zijn dit jaar 6 jaar getrouwd.
Wij hebben alles bewust op 1 locatie gedaan... ceremonie, receptie, eten en party :D
Wij hadden een hele relaxte locatie waar alles mogelijk was en zag er ook erg mooi uit.
Als trouwauto zat ik klem met mijn jurk en hoepels in een Ferrari :') Ik ben absoluut geen koetsjes mens :+
Wij hadden ook geen normale taart... maar een ijstaart met verse marengue die op het liedje "ice ice baby" werd geflambeerd door de kok :Y) Ik hou namelijk niet zo van gewone taart.
Wij waren wel veel kwijt, rond de 18.000... maar dat kwam dus ook dat al onze gasten mee aten en er onbeperkt gratis drank was tijdens het feest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:47

denice schreef:
We hebben dit bedacht:

[***] in het gemeentehuis, dan naar mijn paarden waar we een hele mooie tuin hebben met een boomgaard. Hier champagne en taart. Dan naar een restaurant van kennissen, waar je echt heerlijk kunt eten. We huren het restaurant af en eten daar met zo'n 40 mensen, hierna is hier het feest. Alles 's avonds binnen, ik wil niet afhankelijk zijn van het weer.

Ik denk doordat we de dag goedkoop houden, we het eten zeker wel duurder kunnen maken. Hier wil ik iig absoluut niet op bezuinigen. Ik eet zelf vegetarisch/veganistisch heb flink wat veganisten in de familie, ik wil gewoon gezond en lekker eten op de bruiloft. En dan houden we ook nog eens heel erg van wijn :=

We gaan een offerte laten maken hiervoor. Ben heel benieuwd. We hebben zelfs al een datum gepland, allemaal door dit topic! Het gaat ineens een beetje leven :D
Klinkt goed! :))

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:23

Majabeestje schreef:
We zijn gratis getrouwd op een maandagochtend, daarna met de getuigen koffie gedronken en taart gegeten. That's it :=
Oh wacht, we gaven een week daarna een feest voor onze verjaardagen en toen hadden we slingers met 'just married' opgehangen.. :+ De reacties waren hilarisch :D

Waren er mensen die niet wisten dat jullie getrouwd waren?

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 20:44

Hier nog geen plannen, denk over 2 jaar maar wij willen ook niet te duur trouwen dus lees graag ee.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:45

Inmiddels al 22 jaar geleden maar nooit spijt gehad van de manier waarop wij onze trouwdag hebben gedaan.

Ik kom van Terschelling en wilde ook perse daar trouwen. Ook wilde ik heel graag een mooie jurk, een bruidstaart(je) en mooie foto's. De foto's en de jurk waren denk ik het duurst.
Onze zoon van toen bijna 2 jaar was er bij en ik was 6 weken in verwachting van nummer 2 (misselijk := ).

Wij hadden als gasten onze naaste familie, ouders, grootouders voor zover nog in leven en onze beide zussen met hun partners.
Daarnaast nog onze 4 beste vrienden. In totaal, met onszelf erbij, 19 personen.
Mijn ouders hadden als verrassing ook nog een mooie trouwauto geregeld. Het was een fantastische dag.
Na het trouwen zijn we naar het hotel gegaan om de bruidstaart te eten. 's Avonds was er een diner en dat was het.
Wij bleven slapen in het hotel en onze huwelijksreis bestond uit nog 2 nachten in datzelfde hotel.

Ik denk dat wij zo'n 3000 a 4000 gulden toen nog hebben uitgegeven. De jurk werd door mijn ouders betaald.

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 04:40

Ik ga in augustus trouwen en we zijn nog niet eens de helft kwijt :=
Trouwen zouden we in het gemeentehuis doen totdat de werkgever van mijn vriend vertelde dat in een andere gemeente er standaard getrouwd wordt in een kasteeltje. Daar gaan we dus nu trouwen voor hetzelfde tarief van in het gemeentehuis in onze eigen woonplaats :j

Daarna gaan we naar een oude schaapskooi(tje) a 25,- per uur, de teller loopt alleen als het feest er daadwerkelijk is, voorbereidingen ed worden niet gerekend.
Barbecue, zelf drinken en eten in slaan en gewoon met iedereen die bij de ceremonie aanwezig was gezellig eten en een mooie avond er van maken :)

Jurk incl sieraden en schoenen was nog geen 300,- en heb ik gekregen (wist ik niet van te voren). Dreamdresses in Arnhem, super geholpen ook! Mijn vriend is voor zijn pak incl alles d'r op en aan 400,- kwijt.
Beide wilden we simpele ringen dus ook dat is relatief goedkoop; 500,-
Versieringen/aankleding mag ik mij niet mee bemoeien van mijn zusje, boeket wordt door mijn tante gemaakt, kapsel door mijn achternicht, taart door bevriende patissier (zal max 150,- worden) en mijn vader heeft net een nieuwe auto dus hij mag chauffeur zijn :)
Oja en dan nog de fotograaf a 350,-, een bokker :))

Het is wat uitzoekwerk geweest maar in nog geen 2 maanden tijd allemaal geregeld. Toen wij de bedragen hoorde van meer dan 10000,- wilden we al bijna er van af zien om een feest ed te geven maar zo blijkt maar weer dat zo'n bedrag absoluut niet nodig is om er wat van te maken :):)

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:57

Klinkt goed Rofah. Mag ik vragen in welke gemeente jullie gaan trouwen?

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:00

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:06

Dankje

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:37

denice schreef:
Michelle77 schreef:

Joh, goede tip!!

Als je iemand kent die handig is met de naaimachine, zou je er zelfs eentje 'zelf' kunnen laten maken. Mijn moeder heeft mijn trouwjurk gemaakt (ik wilde in het groen, omdat ik wit zo'n dertien-in-een-dozijn-kleur vind en bovendien was ik al zwanger, dus dan kon het sowieso niet). Geen idee meer wat het gekost heeft, maar als ik op 150 euro ga zitten is het waarschijnlijk nog teveel.
De kilt hebben we gehuurd en ook dat viel reuze mee (35 pond uit mijn hoofd, inclusief Prince Charles Jacket, sokken, schoenen, sporrin en nog wat aanverwante artikelen). Ik wilde ook geen standaard bruidsboeket, maar bloemen uit de natuur. Mijn man en mijn moeder hebben samen een natuurboeket met als extra zonnebloemen erin gemaakt, helemaal geweldig! Voor de gasten hadden we corsages van heide. Ook hadden we geen dure trouwauto en ook geen koets (vond ik zielig voor de paarden als ze heuvel op, heuvel af moesten en sommige delen waren behoorlijk steil), maar gewoon ons oude barreltje (tachtigste hands auto). Als bruidstaart hadden we geen ingewikkeld of duur exemplaar, maar een Schotse traditie: een stevige taart met wat glazuur, waarvan je maar een klein stukje nodig hebt om propvol te zitten. Wat er over is van de taart bewaar je dan voor als je eerste kleine is geboren (in plaats van dat wij beschuit met muisjes eten). Dat hebben we dan ook op die manier gedaan.
Koffie, thee en taart gewoon in de lodge gedaan, met een stadsbus (speciaal geregeld voor een klein prijsje) met z'n allen naar het restaurant en ook allemaal weer tegelijk met de stadsbus terug. Foto's zijn door mijn schoonvader gemaakt en onze toenmalige zwager heeft alles gefilmd. Moet ik er wel als tip bijgeven dat je erop staat dat IEDEREEN in beeld komt en niet alleen je schoonfamilie. ;)
Als huwelijksreis zijn we verder door Schotland rondgetrokken.
Maar het ging me in eerste instantie dus om de jurk. :D Werd een beetje enthousiast door de herinneringen. :o

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:09

Rofah schreef:
Wij gaan in Scherpenzeel trouwen :)
http://www.huizescherpenzeel.nl

Hee, daar ben ik ook getrouwd! Ik kom daar ook vandaan, dus ken het al mijn hele leven :P

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 23:03

Ik wil ook trouwen . Maar hoe krijg ik vriendlief zo ver dat hij me vraagt.. Miss toch maar geduld hebben

Maar ik wordt zo hebberig van dit topic

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 23:29

plutolover schreef:
Ik wil ook trouwen . Maar hoe krijg ik vriendlief zo ver dat hij me vraagt.. Miss toch maar geduld hebben

Je kunt het ook aan hem vragen!
(Heel 21e eeuws)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:34

Weet ik. Maar vind het stiekum leuk en ook speciaal als hij mij vraagt. Want hij is echt anti trouwen hahaha. Dus stel hij zou mij vragen dan is dat zo romantisch haha.

Maak me niet uit hoe die het vraagt ik hoef geen verlovings ring ofzo.

Vorige week zei ik, volgend jasar wil ik echt na buitenland op vakantie.

Toen zei hij ja is goed, gaan we naar las Vegas.
En daarop maakte ik weer de grap ow gaan we daar dan trouwen?? Toen begon hij alleen te lachen... Echt op zo lachje van nee gaan niet trouwen. Zucht... Haha

Maar goed we gaan nu ontopic

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:38

plutolover schreef:

Wij hebben elkaar ook niet gevraagd, althans, niet officieel. We hadden allebei toen we verkering kregen de instelling: begin niet over kinderen, begin niet over trouwen. Met twee weken woonde mijn man al bij me in en een paar maanden later stonden we aan de andere kant van het water onze trouwdag te regelen voor het jaar erop. Hoe we dan toch op het fenomeen trouwen kwamen? Tja, de film Braveheart kijken en dan tijdens het plechtige trouwmoment naar elkaar omdraaien en in stereo zeggen: "Nou, zullen wij dan ook maar?", om vervolgens keihard in lachen uit te barsten en de daad maar bij het woord te voegen.