wie ben jij over 10 jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:43

Selina schreef:
10 jaar? Pfoe, ben ik 32. Heb ik hopelijk al jaren een eigen paard, misschien zelfs twee, ook één voor m'n vriend. Al jaren getrouwd met m'n vriend, leuk 2 onder 1 kap woninkje. Veel katten. Twee kinderen. Parttime werken in de grafische vormgeving en voor de rest hoop dat ik al veel landen gezien heb.

Ok nu 28.

Ik heb een paard. Ben getrouwd. Koophuis maar dan een rijtjeshuis. Helaas is m’n kat overleden maar wel een puppy. Ik wil geen kinderen en werk in de marketing en heb zo’n 5 landen gezien sindsdien.

Een deel heb ik al goed voor elkaar, maar qua werk zou ik graag iets vinden wat beter bij me past.

Maar verder wel lekker oppervlakkig :+

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:47

Grappig topic, nu al leuk voor mensen om terug te lezen denk ik, ook in 6 jaar kan veel gebeuren.

Mijn dromen wijken wel echt af van dat van de meeste :=

Ik wil absoluut geen huisje boompje beestje, geen vaste (fulltime) baan en geen kinderen.
Ik wil gezond, gelukkig en vrij zijn, het liefst emigreer ik naar een rustige plek met veel natuur, ga zelf sustainable leven, wek m’n eigen energie op (wil sowieso in een veel warmer en tropischer land wonen) verbouw m’n eigen eten en ben met semi pensioen tegen die tijd. Af en toe werkprojecten vind ik wel leuk.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 20:36

Snorlex schreef:
Pfoe uhm :+

Ik wil in ieder geval niet trouwen :') maar hoop wel samen te wonen.
Over kinderen ben ik nog in dubio maar ik sluit niet uit dat ik over 10 jaar in ieder geval één koter rond heb lopen.

Hopelijk rijd ik nog steeds paard maar de wedstrijden zullen wel achterwege blijven. Wil lekker lessen en thuis trainen. Merk dat ik nu al steeds meer die kant op ga.
Vind starten nog wel leuk maar door fulltime baan vind ik het heerlijk dat het weekend "vrij" is.
Hoop dat ik mijn huidige paard nog heb, maar dan met een leuke opvolger er bij.

Qua carrière, ik ben doorgegroeid, heb eigen cliënten ipv dat ik assistent ben en werk 4 dagen in de week in plaats van 5 :Y)

Heb heel veel van de wereld gezien (vader werkte altijd in het buitenland) maar wil nog wel eens minimaal 4 weken weg om te zien waar we stranden.
Beetje op de bonnefooi in plaats van gepland.
Hoop dat ik die reis over 10 jaar wel heb gemaakt.

Ik woon in een mooie vrijstaande woning (aan het water?) ben gezond en zielsgelukkig.
Rijd in een Audi A1 en indien ik kinderen heb in een Q5 :')

Oja en ik ben spontaan 6 cm gegroeid zodat ik mooi 1.70 ben haha

Niet getrouwd (maar sta er inmiddels wel voor open haha), samenwonend. Nog steeds in dubio over kinderen. Rij vrijwel geen paard meer. Sta er nog wel regelmatig naast. Paard wat ik toen had is er inmiddels niet meer Y;(
Qua carrière heb ik mooie stappen mogen maken, maar werk inmiddels wel bij een ander bedrijf. Nog steeds vijf dagen overigens. Afgelopen jaren regelmatig op vakantie geweest maar de lange reis moet nog worden gepland. Woon in een appartement in de stad, ben gezond en ook gelukkig. Rijd geen Audi, en ben niet in de lengte gegroeid. Alleen in de breedte :')

Eens zien wat de volgende vier jaren gaan brengen!

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 09:11

Zo leuk om dit binnen 10 jaar terug te kunnen lezen! Dat van die e mail welke eerder is gezegd, is een heel tof idee +:)+

Binnen 10 jaar hoop ik:
Dat ik gezond & gelukkig ben, samen met mijn huidige partner
Dat onze familie gezond mag zijn
Dat we samen een huisje hebben, met een hond en een paard als dat kan :D
Dat ik goede vrienden heb waarop ik kan rekenen
Dat ik al een groot deel van de wereldbol heb gezien (wij zijn aardig op weg)
Kinderen staan ook op het verlanglijstje
Dat ik een carrière heb mogen uitbouwen waar ik trots op kan zijn
Dat ik heel veel kennis heb verworven!
Dat ik tegen dan nog heel veel doelen heb in het leven
Dat ik financieel stabiel in het leven sta & ga staan
Eventueel verhuizen naar het buitenland

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:26

DeEenhoorn schreef:
Over 10 jaar ben ik 26,
Ik hoop dan dat ik in ieder geval financieel stabiel ben en een eigen huisje heb. Een vriend zou leuk zijn, maar is op het moment ook niet iets waar ik mee bezig ben.
Ik hoop een opleiding afgerond te hebben op MBO niveau 3 minstens (dat haal ik als het goed is gewoon).
Kwa dieren, als ik werk heb waar ik meer dan 32 uur aan kwijt ben per week begin ik er niet aan. Daaronder denk ik aan een paard of kat.
Ik hoop dan ook een baan te hebben die me zekerheid geeft over wat ik maandelijks verdien en iets waar ik blij van word.
Verder.. Weet niet, wil wel kinderen maar misschien is dat iets wat ik op mijn 30e ga realiseren, dat weet ik niet

Helemaal vergeten dat ik hier ooit had gereageerd! Ondertussen ben ik 23.
Momenteel werk ik fulltime en ben ik al 2,5 jaar uit huis bij mn ouders, en huur ik samen met een vriendin momenteel een appartement.
Ik heb een MBO-3 diploma allround laborant, wel begonnen met niveau 4 medisch-biologisch analist maar daar na het tweede jaar mee gestopt.
Ik heb vorig jaar 4 maanden een leasepony gehad, helaas is wel gebleken dat dat qua tijd en geld echt teveel van me nam, dus geen dieren meer in mijn bezit nu, de 3 katten, hamster, vogel, vissen en miljoenpoten zijn allemaal van mm huisgenoot.
Mijn baan geeft me zekerheid in verdiensten, omdat ik fulltime werk en reiskosten met het OV 100% vergoed krijg kom ik prima rond en kan ik zelfs vaak nog wat sparen. Ik word ook heel blij van mn werk! En dat is heeeel fijn, de collega's zijn leuk, er is genoeg uitdaging en ook genoeg niet-uitdagende taken om op terug te vallen als het allemaal even heel veel wordt.
Kinderen wil ik ook nog steeds heel graag, maar ik ben alweer 23 jaar hartstikke single dus dat is niet iets waar ik momenteel veel aan kan doen, naast dat ik ook niet helemaal alleen woon en er in dit appartement absoluut geen ruimte is.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 11:46

Met pensioen en mijn droom is een tiny huis en een camper. Liefst allemaal zo simpel mogelijk. Lijkt me heerlijk.

Sheran

Re: wie ben jij over 10 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 11:50

Mijn leven ziet er heel anders uit dan 10 jaar geleden. Maar een paar dingen die ik toen graag wilde zijn nog steeds niet uitgekomen. Over 10 jaar ben ik 45. Ik hoop dan in ieder geval:

- een vaste partner te hebben waar ik gelukkig mee ben
- vrede te hebben met mijn kinderkeuze (wel of niet, of pleeg)
- een paard te hebben
- een gevoel van waarde te hebben in het leven (heb ik nu ook wel hoor)

En verder hoop ik heel erg dat mijn familie nog gezond is en dat ik een plek heb waar ik me veilig en thuis voel.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 12:03

Over 10 jaar ben ik 34, heftig :+

Allereerst hoop ik uiteraard dat zowel ik als mijn naasten gezond zijn (en blijven).
Ik prijs mijzelf gelukkig dat ik op mijn jonge leeftijd al een behoorlijke baan heb waarmee ik van mijn hobby mijn beroep heb kunnen maken. Ik hoop dit over 10 jaar te hebben uitgebouwd naar een functie bij een raceteam met GT's of prototypes.
Mijn vriend en ik willen graag een groot, vrijstaand huis met een mooie tuin, bij voorkeur in België. We wonen nu praktisch op de grens en in België krijg je (op het moment althans nog) toch net wat meer huis en grond voor hetzelfde geld.
Ik wil ergens ooit wel kinderen, maar weet niet precies hoe ik dit met mijn carrière zou kunnen inpassen.
Lekker materialistisch, maar ik hou van mooie kleding en mooie spullen. Ik hoop tegen die tijd een goede boterham te verdienen zodat ik iedere maand mooie spullen voor mijzelf kan kopen. :+
En uiteraard ben ik dan getrouwd met mijn vriend.

Dat zou de "algehele situatie" zijn, ik heb verder 2 hele concrete doelen die ik ooit in mijn leven wil kunnen waarmaken.
Het eerste doel is dat ik mijn vader mee kan nemen als VIP ergens bij de F1. Ik heb een vrij pittige jeugd gehad met een verslaafde moeder, maar door mijn vader kijk ik toch terug op een fijne en warme jeugd. Ik heb nooit het gevoel gehad iets tekort te zijn gekomen, ondanks dat we door de situatie niet veel geld hadden en er toch een hoop ellende was.
Mijn vader is altijd mijn grootste supporter geweest in mijn sport en nu later ook in mijn carrière, ik zou het echt zo mooi vinden als ik dit ooit voor hem zou kunnen doen.
Het tweede doel is een Range Rover sport. :+
Laten we het erop houden dat ik voor doel 1 lekker op koers lig, voor doel 2 staan de gaten in mijn handen nogal in de weg _O-

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 12:03

Over 10 jaar ben ik 66 jaar en heb ik maar 1 wens, gezond te blijven en af te tellen tot mijn pensioen bij leven en welzijn.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 12:04

Dan ben ik een tevreden pensionado :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 12:07

Mando schreef:
Over 10 jaar ben ik 66 jaar en heb ik maar 1 wens, gezond te blijven en af te tellen tot mijn pensioen bij leven en welzijn.

:+:

Het valt me op dat veel wensen erg vergankelijk zijn en gebaseerd zijn op een hele wenselijke situatie die misschien voor lief aangenomen wordt (gezond zijn, het hebben van een partner, het verdienen van genoeg geld). Je weet niet hoe het loopt in het leven. Kijken naar over 10 jaar, wat je dan allemaal wil 'hebben' kan, maar vergeet ook niet gelukkig te zijn nu het nog goed gaat.
Een mens heeft duizend wensen, maar de enige wens van een zieke is om weer beter te worden...

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 12:09

Wat leuk om te lezen. Wat hebben sommigen van jullie gedetailleerde toekomstperspectieven :))

Over 10 jaar ben ik 40.
Ik hoop dan net zo gelukkig te zijn als dat ik nu ben, het liefst samen met iemand wonend waar mijn huidige paarden aan huis kunnen staan :) Daarnaast hoop ik dat mijn dierbaren dan nog in goede gezondheid verkeren.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 12:10

Over 10 jaar;

Ben ik 39, getrouwd, koophuis, kinderen geen idee.
Heb ik een (paar) Shetlanders en katten :+.
Ben ik qua werk richting een productowner/projectleider.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 12:11

over 10 jaar ben ik 46, is mijn zoon 14 en ben ik 16 jaar getrouwd en 25 jaar samen met mijn partner. Ik hoop dat we dan nog gewoon een gezond en gelukkig gezin zijn, waarbij we het financieel goed genoeg hebben om leuke dingen te kunnen doen en dat al mijn dierbaren nog bij mij zijn. Voor de rest heb ik niet zoveel eisen :)

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 12:15

Over tien jaar ben ik afgestudeerd en heb ik een baan als landschapsontwerper bij een ontwerpbureau, gemeente, provincie of waterschap. Daar werk ik aan ontwerpende oplossingen voor vraagstukken van duurzaamheid, ecologie, landbouw, recreatie en maatschappij. Ik woon in een tiny house met een voortuintje of in een flat in een groene wijk met een balkon vol planten. Ik heb een eigen paard op een manege in de buurt waar ik tussen het rijden door vrijwilligerswerk doe. Ik maak veel lange buitenritten.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 12:52

Sheran schreef:
Mando schreef:

:+:

Het valt me op dat veel wensen erg vergankelijk zijn en gebaseerd zijn op een hele wenselijke situatie die misschien voor lief aangenomen wordt (gezond zijn, het hebben van een partner, het verdienen van genoeg geld). Je weet niet hoe het loopt in het leven. Kijken naar over 10 jaar, wat je dan allemaal wil 'hebben' kan, maar vergeet ook niet gelukkig te zijn nu het nog goed gaat.
Een mens heeft duizend wensen, maar de enige wens van een zieke is om weer beter te worden...

Klopt, pijntjes en issues komen met de jaren en dan hoop je dat je over 10 jaar nog "gezond" bent want als je dat niet bent en altijd met pijn iod loopt ben je ook niet gelukkig.
Ook ik ben niet gezond en heb mijn issues zoals ieder mens maar hoop dat ik nog wel vrolijk mag meedoen in de maatschappij en de dingen kan doen die ik leuk vind.

Carpe Diem,

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 12:56

Over 10 jaar hoop ik nog steeds samen met mijn vriend te zijn, financieel vrij om te gaan en staan waar we willen en daardoor lekker de hele wereld over te kunnen reizen. We gaan daar in april mee beginnen en hopelijk kunnen we dat blijven doen. In ieder geval geen vaste plek waar we jaren blijven hangen en waar je allemaal 'verplichtingen' hebt.

Ik zou ook graag onze financiële onafhankelijkheid willen delen met zo veel mogelijk mensen en op vrijwillige basis mensen te helpen waar dat kan en nodig is.

Daarnaast hoop ik natuurlijk dat we gezond blijven en dat ook de mensen in onze kring dat blijven.
Laatst bijgewerkt door Sure_lee op 14-12-22 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 12:58

Over 10 jaar hoop ik mijzelf te hebben gevonden ;)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 12:59

Ik heb ook nog niet gereageerd, dus kan nog geen stand van zaken geven.
Maar ik wil ook graag mee doen :D

Over 10 jaar hoop ik mijn laatste hartoperatie achter de rug te hebben en weer goed mee te kunnen doen met alles, kan ik nu ook hoor, maar ik weet dat er in de toekomst nog een operatie komt.

Mijn twee kinderen zijn dan naar de middelbare school, en ik hoop dat ze dan leuke vrienden hebben en lekker in hun vel zitten.

Over 10 jaar zijn we ook 'af', ivm leeftijd kinderen, van de verschrikkelijke ex van mijn man :') Ook iets om naar uit te kijken.

Ik hoop dat ik weer een paar mooie stappen heb kunnen zitten in mijn werk en opleiding.

Nog steeds gelukkig getrouwd.

Ik hoop dat dan mijn ouders en mijn man zijn ouders er allemaal nog mogen zijn en in, voor hun leeftijd, goede gezondheid. Al verwacht ik dat mijn schoonmoeder dat wellicht niet gaat halen.

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 17:09

Oh over 10 jaar woon ik (hopelijk) in Noorwegen, en heb ik een eigen Lusitano fokkerij en een opfok. (Mijn hart ligt echt bij jonkies)
Een prachtig houten huisje, en veel hectare land en bos.
En nog steeds honden en katten. Hopelijk nog steeds single.
Vooral hoop ik dat ik mijn huidige paarden nog heb, en dat zorgenpaardje Mira nog leeft.

JeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 17:24

Leuke vraag!
Op het werk heb ik altijd een hekel aan deze vraag als ze weer eens beginnen over jezelf verder ontwikkelen enzo ook al heb je er geen behoefte aan.... Maar dit is leuk!

Goed, mijn toekomst... 10 jaar van nu:
Ik hoop in ieder geval gezond te zijn, nog steeds een eigen woning te hebben (misschien wel ingeruild voor een vrijstaande woning met paardjes aan huis) en een vriend/man en kinderen zou ook niet verkeerd zijn :D

Ook zou ik voor de hobby wel een kleine fokkerij of opfokstal willen beheren. Elke keer als ik het kleine opfok groepje bij mij op stal zie, wordt ik erg vrolijk en krijgen ze allemaal een aaitje. Zelf ook mijn pony in de kleinschalige opfok gehad en hen zien opgroeien geeft veel voldoening. Dus wie weet.....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 17:43

Voor mij is er best wel het een en ander veranderd. Was mijn situatie toen niet stabiel en veel onzekerheid met wonen en zo. Relatie ondenkbaar frankrijk zoekende.

Nu relatie aanwezig, woonsituatie leek stabiel in eigen huis in nl. Maar het afgelopen jaar kwa financien doordat alles zoveel duurder is geworden huis niet meer betaalbaar. Dat is redelijk halsoverkop verkocht en nu midden in een verhuizing naar grootdeels frankrijk :') . Had iemand me dit 6 maanden geleden gevraagd had ik ze uitgelachen. :+

Zo zie je maar wat er in korte tijd kan veranderen

Citaat:
Wist ik het maar. :+ Ruim een jaar geleden had ik je wel een antwoord kunnen geven maar nu weet ik niet eens hoe het er over een jaar of half jaar uitziet kwa wonen, situatie enz,

Nou ja dan ergens stabiel op een fijne hopelijk rustige plek wonen en met gezondheid hopelijk ok zijn. In ieder geval niet nog meer ingeleverd Zou ideaal zijn als dat Frankrijk is. Partner geen idee sta ik nu niet voor open, teveel shi t gehad daarin afgelopen jaar,

Maar lastig omdat ik nu niet eens weet waar ik dadelijk kom te wonen. Zit in een behoorlijke rotsituatie daarin waar ik tussen alle regels door val,

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 17:56

Pfoe. Ik vind vooruit kijken soms ook wel eng.

Over 10 jaar ben ik 36 jaar oud.
Dan hoop ik op een boerderij of huis met flink wat grond te zitten samen met mijn vriend. Trouwen hoeft van mij niet perse. Hij zou het wel graag willen.
Daarnaast wil ik als verpleegkundige in het ziekenhuis werken of op de ambulance. Dat weet ik nog niet helemaal.
Ik wil dan minimaal nog twee honden erbij. Ik heb nu al een Aussie. Dus een tweede Aussie en een labrador voor mijn vriend :+
Oh en toch wel een kind als het gegund is.

En weer een eigen paard. :D

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 18:18

Leuke vraag! over tien jaar ben ik 28.
Zal wel onzeker zijn over kinderen maar door verschillende redenen hoop ik er niet aan te willen beginnen.
Verkies geen relatie boven een relatie, denk niet dat dat veranderd. Hopelijk nog in gezonde toestand samen met moeder en mijn 3 paarden in eigen beheer. En een leuke jackrussel.
Dat is wat ik hoop. Qua wat meer onrealistische dromen hoop ik mijn paarden in de achtertuin te hebben, een leuke baan, in de games of vee(tand)arts en voor de verandering niet constant te moe te zijn voor dingen. Misschien wel in een ander land te wonen(Noorwegen, Frankrijk) maar dat betwijfel ik. Lekker dichtbij het bos en wederom voornamelijk samen met familie gelukkig en gezond zijn. :Y)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 22:58

Wat leuk om te lezen waar jullie staan na 6,5 jaar!

Over 10 jaar ben ik 40. Mijn zoon is dan inmiddels bijna 11. Ik hoop dat ik over 10 jaar verhuisd ben naar een woning dichterbij het bos. Wie weet heb ik tegen die tijd een paard en hond in mijn bezit en een tweede kindje gekregen. Ik denk sowieso klaar te zijn met mijn masterstudie en ik hoop dat ik over 10 jaar werk doe waar ik (nog steeds) gelukkig van word. Ik hoop verder dat mijn gezin en ik in goede gezondheid verkeren en ik hoop ook dat de mensen die dichtbij mij staan nog in goede gezondheid verkeren. Verder hoop ik dat de mensheid wat liever voor elkaar is en dat de wereld een betere plek geworden is (ook op het gebied van klimaat en milieu).