Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
KimD schreef:Vind het vrij realistisch eerlijk gezegd... Zeker een heftige keuze, maar in de situatie waar TS zich in bevind is een kind opvoeden en bieden wat het nodig heeft niet realistisch.
De school neemt haar niet aan, waardoor ze hoogstwaarschijnlijk een tussenjaar krijgt en dus zoals hierboven haar Stufi en toeslagen verliest. Ze kunnen niet bij de ouders terecht voor oppas of inwonen. Vriend verliest door reorganisatie waarschijnlijk zijn baan. Ze mogen in de handjes klappen als ze zelf al rond kunnen komen, zonder kind.
Dat is echt geen situatie voor een kind, kinderen zijn ontiegelijk duur, zeker het eerste jaar.
Snap dat het de laatste keuze is die TS wilt maken, maar het is een on geplande zwangerschap die ook nog eens heel rot uitkomt. Maargoed het leven is niet makkelijk, en zeker niet alleen maar makkelijke keuzes... In dit geval zal ze haar verstand moeten laten discussiëren met haar hart.
Zapje schreef:Ik vind sommige opmerkingen nogal grof. Bijv. die over adoptie. .
Shiloh schreef:Adoptie mag best overwogen worden. Maar dat is een persoonlijke keuze waar anderen geen flikker mee te maken hebben. Laat staan dat het haar met schuldgevoelens aangepraat wordt.
Dat kan écht niet.
Zo'n beslissing is veel te persoonlijk met een veel te grote impact. Hun situatie is lastig, maar zeker niet onmogelijk, in Nederland is er heel veel mogelijk. Adoptie is ook niet een walhalla oplossing die altijd goed gaat.

Sammie schreef:maar grof om adoptie evt. te overwegen Nee sorry.. dat kan ik er echt niet in zien.
Shiloh schreef:Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat een studie je mag weigeren puur op basis van dat ze zwanger is. Dat lijkt me je reinste discriminatie! Een werkgever mag je officieel niet eens afwijzen voor een baan met als reden zwangerschap, kan me niet voorstellen dat een studie dat wel mag. Ook nu met bekken instabiliteit, lijkt het me ook dat je deels gewoon recht hebt in de ziektewet te zitten.
Shiloh schreef:Wat grof is is een ander aanpraten dat het de beste keuze is op basis van een paar posts op een internet forum.
KimD schreef:Ja klopt, maar als de school haar niet accepteert blijft er weinig over natuurlijk. Of ze moet het overwegen om het kind ter adoptie af te staan.
Misschien geen verkeerde overweging.
Als je zo'n goed team rond je heen hebt - maatschappelijk werker, juridisch medewerker, studie-adviseur - kun je een plan van aanpak bedenken. Wees vooral niet bang om om hulp te vragen, het is niet raar dat je dat nu nodig hebt! Cayenne schreef:'Even niet genoeg inkomen' kan wel degelijk het verschil maken voor een gezin met baby. Bovendien gaat het hier ook om het toekomstperspectief en dat lijkt me nou ook niet bepaald stabiel.
Ja, natuurlijk ben je nooit zeker over wat er in 5 jaar kan gebeuren, maar in dit geval is dat ook wel weer het uiterste geval.
Om er zomaar van uit te gaan dat het 'wel goed komt' vind ik eerlijk gezegd nogal naief.