Verder weg van werk wonen voor meer woonplezier

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:36

Ik begin over 3 weken met een nieuwe baan dichterbij huis. Had nu een vast contract, maar elke dag reed ik 1 uur en een kwartier tot 1 en een half uur enkele reis. De auto word snel oud een slurpt ook veel benzine daarnaast hou je niet alleen weinig tijd over maar ook weinig energie vooral in de winter. Het is 74 km enkele reis. Zolang ik de mogelijkheid heb zal ik dit niet meer doen. :o

DiantaM

Re: Verder weg van werk wonen voor meer woonplezier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:40

Zeker voor 3 dagen is het goed te doen hoor!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 01:57

Als je maar 2 dagen per week de spits in hoeft zou ik het wel doen denk ik. Ik zou nog steeds doodziek worden van de files maar die 2x per week is te overzien.

Maar ik zou zeker ook gaan solliciteren naar banen in de regio waar je wilt werken. Zoek leuke praktijken uit, bel ze op, schrijf een brief, etc. Er hoeft geen functie vrij te zijn op dit moment, als je maar zorgt dat ze je kennen voor als er wél wat vrijkomt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 02:22

Mijn man rijdt elke dag naar Amstelveen (110 km enkele reis).
Hij wilde graag buitenaf wonen en ik de paardjes aan huis.
Hier zijn de huizen nog redelijk betaalbaar, dus zijn we naar Friesland gegaan.

Hij vindt het reizen niet erg (nou ja, liever zou hij hier om de hoek werken natuurlijk),
maar hij heeft het er voor over. Zelfs nu na 6 jaar hier wonen vindt hij dat nog steeds.
Autorijden zelf vindt hij heerlijk, files wat minder.

Ik werk 4-6 x per maand (52 km enkele reis), maar dat is meestal 's avonds dus geen files.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:07

TS hoe reëel is de kans dat je daar überhaupt een huurwoning vindt als je er geen sociale of economische binding hebt?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:17

Tiggs schreef:
TS hoe reëel is de kans dat je daar überhaupt een huurwoning vindt als je er geen sociale of economische binding hebt?

Dat geldt alleen als je een sociale huurwoning wilt.
Daarnaast zijn er delen in Nederland die deze eis hebben laten varen (voor een gedeelte van hun sociale woningen).

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/re ... licht.html

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 15:01

Ik ging er eigenlijk van uit dat ts een sociale huurwoning zocht, maar dat hoeft idd niet zo te zijn.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 21:17

Tiggs schreef:

Ik zoek inderdaad sociale huur en heb me al een aantal jaar geleden ingeschreven (ik sta eigenlijk in heel Nederland ingeschreven gewoon om de mogelijkheid te hebben ergens heen te verhuizen indien ik dit wil). Ik zal dus wel geduld moeten hebben tot ik genoeg wachttijd heb, maar het is niet afhankelijk van je woonplaats. Ik maak op de meeste huizen net zoveel kans als een ander met kernbinding :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 10:39

Ah ok! Hier in de randstad moet je namelijk een woonvergunning hebben voor je in een huis mag wonen dat onder de sociale huurgrens ligt. Die vergunning krijg je dus alleen als je een binding hebt.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:35

Onderschat het reizen niet. Ik woon nabij amersfoort en werkte in nieuwerkerk aan de ijssel. Drama qua files. Ik had s avonds echt geen puf meer en was straalchagrijnig... Ik ga vanaf woensdag in eemnes werken. Ik heb het geluk dat in mijn sector veel banen zijn... Maar voor mij nooit meer zo ver reizen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:47

TS misschien heb ik er overheen gelezen maar is een vakantiehuisje of caravan niks voor je? Dan heb je het gemak van je werk en weinig reistijd en het plezier in het weekend en vakantie.