Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
wel gehad met EHBO les op de basisschool, maar ik zou het nu niet meer toe kunnen passen.Flowq schreef:Ja ik kan het ook. Op mijn 10e geleerd op de basisschool en al braaf 10 jaar lang op herhalingscursus. Maar ook met BHV leer ik het.
kosseh schreef:Flowq schreef:Ja ik kan het ook. Op mijn 10e geleerd op de basisschool en al braaf 10 jaar lang op herhalingscursus. Maar ook met BHV leer ik het.
Leerde jij het al op de basisschool?? Ik heb toen ik 10/11 was jeugd ehbo gedaan via het rode kruis maar daar kregen we alleen uitleg hoe we volwassenen konden laten reanimeren. Het was te zwaar voor kinderen ofzo, beademen leerde we wel zelf

kosseh schreef:O wat grappig, dat het dan per cursus verschild. Zij hadden duidelijk gekozen voor miet reanimeren alleen iemand anders aan sturen. Omdat je niet ver genoeg kon als kind.
Bij geen ademhaling idd beginnen
SandraVerl schreef:Jester_ schreef:Ja ik!! Ik zat er laatst over te denken, bij geen ademhaling begin je te reanimeren toch? Ik weet het niet meer
De nieuwe richtlijnen zeggen zelfs dat alleen pompen ook kan. Toch tot er hulp komt die invasief kan beademen.
Jester_ schreef:SandraVerl schreef:De nieuwe richtlijnen zeggen zelfs dat alleen pompen ook kan. Toch tot er hulp komt die invasief kan beademen.
Volgens mij is het al beter dat je iets dan niets doet, al doe je enkel massage
die is brandweerman. malih schreef:Idooltje schreef:Ja, vanwege mijn beroep. En ik ben van mening dat dit al op de basisschool geleerd moet worden.
Ik kan ook reanimeren vanwege mijn beroep maar ik zou niet willen dat mijn kind op de basisschool word geleerd om te reanimeren. Ik ben namelijk van mening dat reanimeren zo'n ontzettende heftige ervaring is dat je daar een kind niet mee moet belasten. Zelfs hulp verleners kunnen hier moeite mee hebben. Laat staan een kind.