Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ayasha schreef:Waarom is die sneer nodig Lieveli?
IMO heeft TS helemaal niet alle oplossingen weg gewuifd. Ze geeft aan wat de opties zijn.
Enkel omdat ze niet uit elkaar wil gaan met haar vriend? Of omdat ze niet wil verhuizen?
098 schreef:Voor mijn vriend is dit ook geen makkelijke situatie, niemand heeft hier voor gekozen.
098 schreef:Daar heb ik geen zin meer in, en is mijn besluit dat ik geen contact meer wil met mijn schoonvader.
Het is iedere keer een graatje erger geworden, en het is nu al te ver gegaan.
Mijn vriend laat zeker niet over zich heen lopen, hij heeft zijn vader al vaker afgeremd wat er dan in resulteert dat schoonvader een paar dagen boos is.
Voor mijn vriend is dit ook geen makkelijke situatie, niemand heeft hier voor gekozen.
Palmera schreef:Ik zie hier vooral een hele foute afspraak die gemaakt is in het begin, toen vriend het bedrijf overnam:
Dat de ouders in het huis zouden blijven wonen.
Zowel ouders als vriend hadden kunnen weten dat het bij dergelijke bedrijven handig is als de eigenaar (vriend) op het bedrijf woont. Dus met de gemaakte afspraken is de plank compleet mis geslagen.
En nee, twee kapiteins op een schip werkt niet, in niet één bedrijf, ook al is er 1 gepensioneerd.
De beste tip die ik hier voorbij heb zien komen is een onafhankelijk persoon laten bemiddelen. Dit kan zo niet verder. Vriend kan niet elders wonen, ouders wel maar willen niet en TS word mesjokke van de situatie en de bemoeizucht.
Zoek hulp, allemaal, en kom tot een oplossing. Dit kan een relatie kosten en misschien wel een bedrijf als het escaleert.
lieveli schreef:Maar wat is je oplossing nu dan? Blijven jullie in patstelling staan?