Schoonfamilie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 22:26

Wat fijn!! Wees er blij mee! Leuke schoonouders bestaan zeker. Mijn vorige schoonouders waren schatten van mensen. Helaas nu met mijn huidige schoonouders heel erg slecht getroffen. Vervelende, bemoeizuchtige en achterbakse mensen |(

Flowery

Re: Schoonfamilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 22:29

Ik heb alleen een schoonmoeder en ik heb het wel eens slechter getroffen :) Gewoon een leuke vrouw, kan er leuk mee babbelen, maar zal haar nooit als een 2e moeder zien of een soort vriendin (komt deels door de leeftijd denk ik, ik ben 23 en zij 61 :P )

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 06:54

Mijn schoonouders zijn erg goed met de kindjes, en zullen absoluut helpen waar nodig. Vooral schoonmoeder heeft nogal een speciale band met haar zoon, die ik moeilijk kon plaatsen. Ik kreeg vaak het gevoel dat ze niet/nooit in mij geïnteresseerd waren, dat ik het niet goed deed etc. Heel veel ruzie over gehad, dus na 8 jaar gaat hier de knop om en trek ik het huis uit. Het zijn vast aardige mensen, maar niet voor mij. Al die extra belasting was hier het begin van het einde, omdat het toch steeds aan mij lag.
Ik hoef voorlopig geen schoonouders meer. :n

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:03

Pastis schreef:
Mijn schoonouders zijn erg goed met de kindjes, en zullen absoluut helpen waar nodig. Vooral schoonmoeder heeft nogal een speciale band met haar zoon, die ik moeilijk kon plaatsen. Ik kreeg vaak het gevoel dat ze niet/nooit in mij geïnteresseerd waren, dat ik het niet goed deed etc. Heel veel ruzie over gehad, dus na 8 jaar gaat hier de knop om en trek ik het huis uit. Het zijn vast aardige mensen, maar niet voor mij. Al die extra belasting was hier het begin van het einde, omdat het toch steeds aan mij lag.

Herkenbaar... Alleen ik ben (nog) niet weg.. Zoons zijn helaas vaak niet in staat hun moeder op het zijspoor te parkeren als de moeder zelf geen afstand houdt.. Sterkte!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:10

Pastis schreef:

Vlak kids van partner niet uit.. Die kunnen er ook wat van.. Heb nog steeds de deur niet dicht getrokken, maar het heeft niet veel gescheeld..

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:21

Ik mag ook niet klagen eigenlijk :)

Mijn schoonmoeder heb ik in 4 jaar tijd misschien 5 keer gezien. Mijn vriend heeft weinig contact met haar omdat er toen hij jonger was(16-17 jaar) vanalles tussen die 2 gespeeld heeft.

Als hij er heen wil of moet ga ik met hem mee en verder laat ik hem er vrij in. Ze probeert wel vaker via mij te regelen dat we daarheen komen, maar dit overleg ik dan met mijn vriend en laat de keus aan hem.

Schoonpaps gaat nu een stuk beter. We begrepen elkaar niet echt in het begin. En ik zei overal ja en amen op en durfde niet van me af te bijten waar nodig. Juist mijn vriend heeft mij hierin geholpen (in het algemeen, met veel dagelijkse dingen liep ik hier al tegen aan). Mijn vriend zegt alles wat hij vindt en denkt, daardoor ben ik er ook een stuk makkelijker in geworden en durf ik voortaan rustig tegen schoonpaps in te gaan :') Af en toe botst het, maar 5 minuten later zijn we even goede vrienden.

Ook als mijn vriend aan het werk is en er moet iets gedaan of gehaald worden, dan ga ik gezellig met hem op pad om te zorgen dat het geregeld wordt.

Dus al met al mag ik niet klagen :) Af en toe halen we het bloed onder elkaars nagels vandaan, maar die momenten worden steeds minder. Had ook het gevoel in het begin vooral alsof hij me niet echt ging accepteren als vriendin van. Mijn schoonpaps is alleen en al zijn familie woont nog in Engeland.
Ze hebben samen een garage waar ze doen hobby'en en hij was er bang voor dat hij zijn zoon nooit meer zou zien.

Daar hoefde hij bij ons in elk geval niet bang voor te zijn, want hij ziet zijn zoon meer dan ik :')

assy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 01:00

Helaas, ik heb het slecht getroffen, mijn schoonmoeder noem ik echt schoonmonster,

Ze heeft ook wel een verleden maar toch.

Op 12-12-12 is mijn vriend zijn vader verloren, half jaar later breekt zijn moeder haar heup en komt in een zorg hotel terecht, in juli ( paar maanden later) leerde ik mijn vriend kennen en in augustus kregen we wat, dus dan komt er een voorstel ronde aan de familie.
Wij op bezoek bij mijn schoonmoeder, even daar gezeten en gepraat( oké ik praten niet veel want ik ben een type dat eerst de kat uit de boom kijkt) we zaten in het restaurant en mijn vriend ging het drinken wegbrengen, dus ik zat even alleen met haar, ze pakte me hand, kneep er stevig in en zei " tussen mijnen mijn zoon zal je nooit komen" ik dacht oké aangenaamt ik ben je schoondochter... Fijn dat wij zo beginnen... In december kwam ze thuis en ze ging mijn vriend heel erg opeisen, hij had een half jaar opzich zelf geleefd dus hij was gewend in vrijheid te leven, ik kwam elke dag langs en hielp waar het kom.
Ik kwam daar een dag binnen, had van 07:00 tot 19:30 gewerkt, dus was best moe, ik ging even naar zijn kamer om me spullen neer te zetten, roept ze van beneden of ik even wou stofzuigen de douche schoonmaken en de boven verdieping wou afstoffen, dus ik stond echt van oké dat kan je wel zeggen maar niet even goedenavond hoe gaat het met je? Ect ect... Dus ik riep dat kan je ook best zelf doen..toen werd ze helemaal boos.. Ik wel gedaan maar toch, ik zag mijn vrienden nooit meer omdat ik alleen maar bezig was met haar.. Er waren nog wel meer dingen gebeurd.. Dus bij mijn was de maat vol. Ik had toen tegen mijn vriend gezegd dat ik niet meer kwam bij hun, en als hij me wil zien dat hij dan maar naar mij moet komen..

Ze hield ook heel erg mijn vriend aan een kort lijntje, als hij 5 min telaat was belde ze hem, toen storte hij in, en hij kwam bij mijn ouders wonen vanwege De rust ( hij had die tijd ook een burn-out gekregen)

Toen samen een huis gekocht, ging ze mee bemoeien hoe mijn huis eruit moest zien. Welke meubel ik moest nemen, etc..

Vorig jaar vroeg mijn vriend mijn ten huwelijk, ik zei ja.. En we vertelde het nieuws, ze was blij eindelijk een schoondochter, en dan ging ze mee jurken uitzoeken, want ik moest echt z'n jurk hebben en niet anders..
Toen ontplofte ik en heb keihard gezegd dat ze niet mee mocht en moest veranderen anders was ze niet eens welkom op mijn bruiloft.

Ik zie haar nu nog maar 1x in de 2/3 maanden en vind het best, ik accepteerbaar als schoonmoeder, maar verder niks...
Ik ben nu al bang dat als ik een kind krijg, dat ze ook even ga vertellen hoe ik mijn kind moet opvoeden op haar manier.. En daar heb ik geen zin in,

Mijn zwagers ( ja zijn broer is homo) kan ik alles mee, en zijn ooms en tantes zijn zulke schatten van mensen, ben daar met open armen ontvangen.. En die zie ik nu meer als schoonouders...

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:37

assy schreef:
Ik ben nu al bang dat als ik een kind krijg, dat ze ook even ga vertellen hoe ik mijn kind moet opvoeden op haar manier.. En daar heb ik geen zin in,

Idd _/-\o_ Heel herkenbaar, schoonmonster, daar was ik nog niet opgekomen :+

Mijn schoonmoeder wil zich ook constant bemoeien met de opvoeding van ons meisje. Maar daardoor heeft ze haar max 5x gezien vanaf de geboorte in oktober. Ze vindt zelfs dat ze RECHTEN heeft mbt onze dochter, knettergek dus! %)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 07:53

Omdat wij qua opvoeding en omgang met ons kindje ook niet de gebaande paden volgen, krijg ik ook wel eens op de opmerking "Zo voed je je kind niet op" :+
Meestal negeren we het :) anders zeggen we iets terug in de trend van "werkt anders prima hoor"
Ze hebben het er maar mee te doen :) ons kind, onze regels :)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:15

Ik heb met recht een schoonloeder |(

Er zijn 4 kleinkinderen en de andere 3 krijgen meer (aandacht kadoos oppassen enz) dan die van ons. Nu heeft hij dat natuurlijk nog niet door met zijn 1 jaar maar dat komt wel een keer.
Ik kan sowieso niks goed doen. Ben een waardeloze moeder en waardeloze partner voor mijn vent. En profiteer van zijn geld (we verdienen ongeveer evenveel en delen alle kosten).
Ik ga er echt met tegenzin naar toe.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:25

Balen friesam dat ze zo doet.
Om een soort gelijke rede hebben wij schoonmoeders uit ons leven gebannen.

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:26

Haha, waardeloze moeder, waardeloze partner.. Belachelijk dat zoveel schoonmoeders zo zijn.. In ons geval toch echt de keuze van hun zoon. Eigenlijk zijn hun dan gewoon waardeloze moeders... Ze respecteren niet eens de keuze van hun eigen zoon en gunnen hun dus ook niet zelfgekozen geluk!

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:32

Mijn schoonfamilie is vreselijk. De enige die gezellig en aardig is, is oma.

Mijn schoonmoeder is helaas overlede n voor ik een relatie met mij man kreeg.

Mijn schoonvader is echt een mega klootzak. Hij kickt erop om ruzie te maken met iedereen en heeft nu al voor de 2e keer ruzie met mijn man. Dat duurt nu alweer jaren. Hij heeft in zijn eigen wereld en alleen hij verteld altijd de waarheid ( ookal schuif je hem bewijs onder zijn neus).

En sinds een week heb ik geen contact meer met mijn schoonzus. Ik heb hier voor gekozen omdat ze heel depri is en mij erin wilde trekken. Hierdoor werd ze heel opdringerig en begon ze erg raar te doen. Het is voor mij beter even geen contact te hebben

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:37

Mijn schoonmoeder en schoonzus appte letterlijk dat ik niks van een ander aannam en daardoor een waardeloze moeder ben.

Voor mijn partner natuurlijk nog verdrietiger dan voor mij. Ik kan wat afstand houden.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:46

Mijn schoonvader is helaas alweer een paar jaar overleden. Met hem kon ik het echt heel erg goed vinden, vind het zo jammer dat hij er niet meer is.
Mijn schoonmoeder is wel oké. Heeft zo haar dingetjes, maar ach, die zal ik ook ongetwijfeld hebben. Ik leg niet op alle slakken zout en als ze eens te ver mocht gaan, grijpt man wel in.
We hebben trouwens drie kinderen, 13, 17 en 19 jaar, nooit problemen gehad. Ik denk dat je zelf duidelijk een grens moet trekken en soms gewoon dingen langs je laten glijden.

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:41

Denk daar je daar een goed punt noemt.. 'dan grijpt mijn man in' !! Veel mannen durven dat niet tegenover hun ouders (moeder)..

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:29

De schoonouders van mijn ex waren juist schatten van mensen. Had ook de grootste moeite om het mn schoonouders te vertellen dat het met hun zoon niet meer ging werken.

Sterker nog, dat het met die ex niet goed ging komen ooit nog me niet interesseren geen drol maar dat ik hun dan niet meer zou zien vond ik veel erger :(:)

Dus ja gezellige schoonouders/familie kan zeer zeker!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:32

Ik heb het niet heel erg getroffen met mijn schoonouders, de rest van de familie is wel geweldig <3

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:33

Ook ik ben super gek met mijn schoonouders. Is eigenlijk ook alleen maar meer geworden sinds ik nu samenwoon. Mag er graag naartoe en ze komen ook graag hier. :-)