De dag dat iemand besluit..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:44

Een beetje afwisselend van hoe dichtbij iemand bij me staat.
Maar ook wat zijn leven was.
Soms begrip, soms onbegrip van 1 vriend weet ik dat hij, mocht hij niet dood zijn gegaan aan iets anders, hij zelfmoord gaat plegen. Ik ken hem en heb dat aanvaard.

Soms ook gewoon woede, een moeder van een jong kind.
Niks geregeld of wat.
Woest was ik, hoe haal je het in je botte hoofd?
Bij leven he te allemaal zo goed weten.....bah....kan er nog steeds boos om worden.

Dus ja, wisselend maar bij vriend van me voelt het soms gewoon leeg en verdrietig.

Er is een duidelijk verschil, soms ratio en soms emotioneel.
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 25-05-16 23:01, in het totaal 2 keer bewerkt

purny

Re: De dag dat iemand besluit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:49

Overigens heb ik ooit een vriendinnetje gehad die haar vader aan de trap heeft gevonden. En vorig jaar m'n oude docent maar die had euthanasie laten doen. Vond die beslissing heel moedig maar voelde me heel ellendig.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:53

Ik heb ook samengewerkt met machinist die niet meer op de trein wilde, hij had al zes keer iemand voor/onder zijn trein gehad. Deze man was maanden ziek thuis geweest en kon er nog maar met moeite over praten.
Ik begrijp heel goed dat er mensen zijn die het niet meer zien zitten maar waarom moet een ander daar een trauma aan overhouden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:56

Ik weet zeker dat wij "normale" mensen niet in het hoofd van suïcidale personen kunnen kijken, godzijdank. Dus antwoorden op die vragen zullen we nooit krijgen hoe graag we dat ook willen

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:59

chanicha schreef:
Ik heb ook samengewerkt met machinist die niet meer op de trein wilde, hij had al zes keer iemand voor/onder zijn trein gehad. Deze man was maanden ziek thuis geweest en kon er nog maar met moeite over praten.
Ik begrijp heel goed dat er mensen zijn die het niet meer zien zitten maar waarom moet een ander daar een trauma aan overhouden.

Dat dus, dat noem ik dus het hele egoïstische in dit dilemma. Ik wil iemand niet in leven houden als diegene het niet ziet zitten, ik wil ze helpen maar het is hun keuze. Het is egoïstisch om iemand leven te verzieken, want dat is puur wat er gebeurd met een aanrijding.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:59

Zelfmoord egoïstisch?
Een beetje wel want je kiest voor jezelf, voor je eigen einde.
Maar ik vind het persoonlijk geen verkeerd egoïsme, al vind ik het wel heel verdrietig als iemand zo ver is dat diegene geen andere uitweg meer ziet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:01

ik vind dat iemand het volste recht heeft om uit het leven te stappen.En het zou mooi zijn als er alternatieven waren dan voor een trein te springen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:05

xEmily schreef:
Thuis is het ook moeilijker. Op welke manier wil jij daar jezelf om het leven brengen? Overdosis/vergiftiging is zeer moeilijk, ophangen: als je nek breekt geen probleem, maar als je nek niet breekt? Dan hang je daar in gevecht om zuurstof, das geen fijn proces. Stel dat je gevonden wordt is er kans dat je met hersenbeschadiging door het leven moet gaan. Polsen doorsnijden is vaak onsuccesvol ...

Koolstofmonoxide vergiftiging is nog mogelijk. Eventueel met de auto.

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:06

Helaas heb ik dit zelf van dichtbij mee moeten maken. Mijn tante heeft deze keus gemaakt. Ondanks dat het al een aantal jaren geleden is, kan ik het me herinneren als de dag van gisteren.

Deze mensen doen het niet zomaar. Hier zit een hele goeie rede achter. En in sommige gevallen begrijp ik het wel, hoe cru het ook klinkt.

Bij mijn tante is de reden ook duidelijk, onwijs duidelijk. En het is onbeschrijfelijk wat ze achterlaat, en iedereen aan doet. Maar ik denk als je maar genoeg problemen hebt, of echt het gevoel hebt dat het moet, dat het je gewoon zwart word voor je ogen. En dat je gaat.

Zelf heb ik er gelukkig nooit aan gedacht.. Of geprobeerd. Maar ik vind het we echt een dingetje.. En inderdaad, wat het nut is, van dit bericht van mij.. Ik weet het niet, maar ik wilde het gewoon even kwijt!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:07

aMomentLT schreef:
Helaas heb ik dit zelf van dichtbij mee moeten maken. Mijn tante heeft deze keus gemaakt. Ondanks dat het al een aantal jaren geleden is, kan ik het me herinneren als de dag van gisteren.

Deze mensen doen het niet zomaar. Hier zit een hele goeie rede achter. En in sommige gevallen begrijp ik het wel, hoe cru het ook klinkt.

Bij mijn tante is de reden ook duidelijk, onwijs duidelijk. En het is onbeschrijfelijk wat ze achterlaat, en iedereen aan doet. Maar ik denk als je maar genoeg problemen hebt, of echt het gevoel hebt dat het moet, dat het je gewoon zwart word voor je ogen. En dat je gaat.

Zelf heb ik er gelukkig nooit aan gedacht.. Of geprobeerd. Maar ik vind het we echt een dingetje.. En inderdaad, wat het nut is, van dit bericht van mij.. Ik weet het niet, maar ik wilde het gewoon even kwijt!

een voor hun goede reden....de rest snapt er geen hout van.

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:08

geerke schreef:
aMomentLT schreef:

In de meeste gevallen wel ja! Maar er zijn ook gevallen dat je gesprekken hebt gehad met iemand, (diepgaande gesprekken) vlak voor deze persoon het leven uit stapt!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:10

geerke schreef:
aMomentLT schreef:

Ja dat klopt.. Helemaal maar waar. Wel zijn depressies vaak goed te behandelen. Nee niet iedereen. Maar dit is wel algemeen bekend, helaas durft niet iedereen hoop te zoeken met de dood als gevolg. Schrijnend is dat wel.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:13

Maar @aMomemt, denk je dat de conducteur, machinist of openbaarvervoers gebruiker dit snapt? Nee, die hebben een trauma.

Het is logisch dat er een verhaal achter zit, je springt er niet zomaar voor, maar doe dit alleen in ene kleine kring en laat niet een heel dorp rouwen door voor een trein te springen.

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:13

Hoe je het ook wendt of keert, zelfmoord ís egoïstisch.
Vervolgens is het voor iedereen persoonlijk de vraag in hoeverre je je kunt inleven. Kun je je ook maar een beetje voorstellen hoe verschrikkelijk eenzaam en ellendig je je moet voelen om jezelf tot een dergelijk egoïsme te zetten? Dat zelfs de liefde van wie dan ook maar niet meer genoeg is om nog een klein stukje van jezelf te houden en van het leven te genieten?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:15

Pauline schreef:
Wat ik wel goed vind is dat er die telefonische hulplijn is waar mensen anoniem naar kunnen bellen als ze zelfdoding serieus overwegen. 0900-0113 is dat.

Niet alleen bellen maar ook chat. Er is nu zelfs een optie voor online psychologische hulp :)

KimD schreef:
Nayomie schreef:
Wat ik veel hoor is dat mensen het egoïstisch vinden, maar dan vraag ik mij af, hebben zij wel door hoe ver en veel er gebeurd is, voor een persoon dit besluit? Zoiets besluit je niet zomaar even, daar is heel veel aan vooraf gegaan voor iemand dit besluit neemt.

Ik ben zo iemand die het egoïstisch vind. Een discusie die vaak gevoerd wordt op Bokt.

Ondanks dat het veel gevoerd wordt, blijft het een actueel onderwerp. Ik ben wel benieuwd naar jouw kijk hier op eigenlijk.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:18

En toch kan i me het voorstellen dat sommige het zien als egoïstisch.

Voorbeeld.
Voor iedereen blije gezellige hardwerkende man, zo omschreef iedereen hem. Niemand maar dan ook niemand had dit ooit van hem verwacht, ook zijn eigen vrouw niet.
En toch koos hij ervoor om er zelf een eind aan te maken, ruim van te voren gepland.

Regelde een werkbus voor een zogenaamde verhuizing. Ging er in het weekend mee naar het werk en heeft in de keet (kantine) zich zelf eerst vol laten lopen met drank. Gaskraan open gedraaid en zichzelf opgehangen.
Zijn werkgever werd gebeld door de bewaking waarom er nog een werkbus op de werklocatie stond. Deze is polshoogte gaan nemen en hem hangend aangetroffen.

De impact die het heeft gehad op iedereen om hem heen. Zijn vrouw achterblijvend met een paar kleine kinderen waarvan een baby van een paar weken.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:21

Ik zou graag willen dat euthanasie voor ondraaglijk lijden, een werkbaarder concept werd.

Dat veel mensen die nu naar zulke paardenmiddel grijpen, dan rustiger kunnen gaan, afscheid kunnen nemen.

Ik snap niet zo goed waarom een arts zulke besluiten neemt, waardoor ik weet niet hoeveel mensen in de oliebol komen.

Ook bij mensen die terminaal zijn.

Laat mensen waardig gaan.
Laat ze afscheid nemen.
Dan hoeft het ondraaglijke lijden niet dramatisch lijden te worden.

Ik kan me er zo ongelofelijk boos om maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:28

Tsja, vroeger een vriendin gehad die bijna een zelfmoordpoging had gedaan. Het is dat iemand het plan vond en haar stopte..

Ik vind dat je zelfmoorden niet met elkaar kunt vergelijken.. iedereen heeft andere redenen waarom hij/zij het niet ziet zitten.

En nu kijk ik naar de meid welke vroeger een goede vriendin was (nog amper contact ivm verhuizing en andere school), ze heeft nu een goed leven! Staat er positief in, en wil vanalles doen..
En dan moet ik altijd even een brok wegslikken als iemand met een heel leven voor zich een zelfmoordpoging heeft gedaan.. Helaas was hun geluk op ;(

lando2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:39

door mijn werk heb ik verschillende 10 tallen geslaagde suïcides gezien en nog eens zeker zoveel mislukte pogingen.
Mijn gevoel gaat vooral uit naar de nabestaanden. Als ik zie wat het met mij als hulpverlener doet, ik vind het heel onnatuurlijk dat mensen zichzelf zoveel geweld kunnen aandoen, kan ik mij niet voorstellen hoe dat gevoel moet zijn bij degene die van de overleden persoon hielden.
Wij weten vaak ongeveer wat we kunnen verwachten, maar ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn als je totaal onverwachts zoiets ziet.
Ergens denk ik ook dat je eer je zoiets doet over een bepaalde grens heen gaat, waarna het je niet veel meer uitmaakt wie je vind en hoe, als het lijden maar stopt. toen ik nog niet zo lang werkte voelde ik ook vaak onbegrip naar de persoon toe, tegenwoordig overheerst vaak het gevoel van medelijden/begrip (in die zin dat er achter best veel deuren zoveel verdriet of eenzaamheid verborgen zit)
Ieder huisje heeft zijn kruisje, maar soms past het niet meer door de voordeur.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:41

Ik heb zelf een poging gedaan tot, door psychische problemen, maar ik wilde even duidelijk maken dat het niet altijd door psychische problemen komt.

Een vriendin van mij heeft een poging tot zelfdoding gedaan, waar ik erg van ben geschrokken. Het was niets voor haar, zo nuchter, en happy. Maar ze is al een halfjaar lichamelijk ziek en heeft daar medicatie voor gekregen die haar zouden helpen. Lichamelijk deed dat het wel, maar bij de opname na haar poging bleek dat deze medicatie teveel hormonale invloed had, waardoor ze suïcide gedachten kreeg. Het begon ook allemaal kort nadat ze die medicatie nam. Hier kon ze gewoon niets aan doen, al had ze honderd therapieën gehad.

Om duidelijk te maken dat het niet altijd alleen maar psychisch is, maar dat er ook veel andere redenen kunnen zijn voor zelfmoord, want zij is hierin echt niet de enige. Onbalans in hormonen of bepaalde stoffen in je hersenen en je kunt al zware dips krijgen en dus zelfs suïcide worden. Ook het hebben van chronisch pijn voor je hele leven kan een reden zijn tot beëindiging en nu ik zelf chronische pijn mee maak, elke dag alsof er een mes in mijn kuit word gestoken, kan ik daar wel inkomen.

Dat is dus niet egoïstisch of onbegrijpelijk.

Elke persoon heeft zijn beweegredenen, zij het psychisch of als lichamelijk probleem of bijwerking. Dat kun je niet oordelen of veroordelen als je de persoon in kwestie niet kent.

Hoe dan ook, het is traumatisch voor alle partijen betrokken. Familie en vrienden, de mensen die ze vinden, de conducteurs, de mensen die het zien gebeuren. Iedereen verliest.

Dan, waarom word de trein zo vaak gekozen. 9 van de 10 keer ben je dan gewoon snel weg, dood, denken mensen. Ophangen, verdrinken, overdosis etc is allemaal zo moeilijk te bewerkstelligen en vooral overdosissen zijn vaak een lange lijdensweg, met vaak genoeg opname tot gevolg waar je word gered. Mensen die echt dood willen, willen niet worden gered en dan is een trein gewoon de makkelijkste en meest effectieve oplossing.

Ik had zelf ook de keuze tussen trein en brug. Ik sprong van een treinbrug :'). En ik overleefde, wat wederom laat zien dat springen van iets niet altijd tot de dood lijd. Meestal tot veel gebroken botten, verlammingen en voor altijd 'kapotte' lichamen. Met springen voor de trein heb je heel weinig kans tot overleven en omdat je het bijna zekersteweten niet overleefd, ook geen kans dat je de rest van je leven in een rolstoel zit.

Aan de conducteur, daar word niet aan gedacht. Iemand die depressief is die zo ver heen, die denkt niet meer aan de consequenties. Die zijn in een te grote staat van pijn en verdriet dat ze niet anders meer kunnen denken dan alleen maar willen dat het allemaal stopt.

Wat ik wel heel erg vind... Vroeger dacht ik altijd zo van, mensen die dood willen en zelfmoord willen plegen, laat ze dan waardig gaan. Ook de lichamelijk gezonde mensen, dus niet alleen de mensen die euthenasie willen plegen vanwege zwaar lichamelijk lijden. Maar iedereen heeft recht op heerschap van zijn dood, vond ik... En ik dacht altijd, als het iemand gelukt was, in ieder geval kreeg die persoon wat hij/zij wilde en heeft hij nu rust.

Maar die dag op de treinbrug, ik wilde echt dood... Echt echt dood.. En het is nu bijna een jaar later en ondanks alle gebroken botten en lichamelijke problemen die ik er door heb, sta ik positief en happy in het leven. Ik wil leven tot mijn 90ste en oud in mijn bed inslapen. Ik heb die kans nog om een lang mooi leven te lijden... En dus is het te triester als het mensen wel lukt, want ik heb zelf meegemaakt dat, ook al wil je op een dag echt ontzettend graag dood, voor een volle 100%, later kan het toch anders zijn en ze zijn beroofd van die kans.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 25-05-16 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:45

Danique_G schreef:
geerke schreef:

Ja dat klopt.. Helemaal maar waar. Wel zijn depressies vaak goed te behandelen. Nee niet iedereen. Maar dit is wel algemeen bekend, helaas durft niet iedereen hoop te zoeken met de dood als gevolg. Schrijnend is dat wel.

Met therapie, evt. medicatie en steun zijn depressies inderdaad goed te behandelen. Het is niet makkelijk, verre van, maar zeker wel mogelijk.
(Ik spreek nu wel echt even alleen voor depressies. Diverse andere psychische stoornissen kunnen veel dieper liggen en complexer zijn, die lijken mij (persoonlijk) een stuk moeilijker te behandelen/mee om te leren gaan... Net zoals het leven met bijvoorbeeld chronische pijn. :(:) Voor iedereen hierbij een knuffel. Of je er nou zelf mee te dealen hebt of in je omgeving. Het is kút. )

Helaas durven alleen veel mensen geen hulp te zoeken, bang om achtergelaten te worden door vrienden, net nu je die zo hard nodig hebt en daar probeer je je dan aan vast te klampen.

Je zet een glimlach op, zet de bloemetjes buiten en je houdt je mond maar. Want stel dat je ervoor uitkomt en er wordt je de rug toegekeerd. Dat is echt als een mes in je hart en mensen met een depressie/of een andere vorm qua psychische stoornis, hebben het daar zwaarder mee en zakken dan nog dieper weg (zie je wel, er is iets mis met mij. Ik doe het fout. Ze vinden mij niet aardig. Ik ben vreemd. Niet goed genoeg. WAT doe ik verkeerd.. en dan echt wel wíllen weten hoe te verbeteren maar er gewoonweg niet (zonder hulp) uitkomen door het constante gevecht qua emoties en gedachten in je eigen hoofd..)

Hulpverleners geven ook vaak aan dat het echt een gevecht met jezelf is, die je grotendeels zelf aan moet gaan (dan wel onder begeleiding), maar dat het zo ontzettend belangrijk is om dierbaren achter je te hebben staan. Familie. Vrienden. Kennissen. Het hoeven er echt niet veel te zijn en ze hoeven echt lang niet alles te weten. En waarschijnlijk kunnen ze voor hun eigen gevoel geen donder voor je betekenen.. Maar man.. af en toe een luisterend oor en een knuffel. Het kan voor iemand die zo ver heen is juist álles betekenen. Hun lichtpuntje. Hetgene waar ze de kracht uitputten om weer een stap die hoge berg op te klimmen.

Maar zelfs een simpel luisterend oor of een knuffel lijken regelmatig al teveel. Nee, als iemand wat minder tot slecht in zijn/haar vel zit beginnen mensen al vaak te rennen.

En dat is een grote angst die veel mensen hebben. Het 200% alleen moeten doen en niemand hebben om hun op te vangen, de val tegen te houden of hun hand vast te pakken en helpen met de strijd. Want ja, het is gewoon een strijd. Je bent in strijd met jezelf.

En misschien wel een stuk schaamte van mensen ook, dat ze geen hulp durven/willen zoeken.

En uiteindelijk is het óf te laat, óf zo ver heen dat er (haast) niet meer doorheen te komen is en inderdaad.. alsnog te laat is.

Sorry voor mijn (waarschijnlijke) nutteloze post, maar ik wilde nog even reageren.
Laatst bijgewerkt door Cynn op 25-05-16 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:48

Eerlijk? Ik heb zelf 2,5 jaar een poging gedaan. Met een overdosis pillen. Jong en stom, eer je het met pillen voor elkaar krijgt moet je echt wel wat slikken.
Ik zat in een zeer zware depressie, helemaal alleen, ma had net een nieuw lief, ik kon het daar niet bijzonder goed mee vinden en toen heeft heel de familie me laten vallen als een baksteen. Er waren eerder al problemen, was al depressief maar dat was toen de laatste druppel.
Spijt gehad? Geen seconde. Enkel dat het niet gelukt is.

Ik trek me nu enorm op aan mijn paard. Ik leef voor háár. Ik heb haar nodig, zij heeft mij nodig, als ik sterf gaat ze gewoon naar de handelaar, dat wil ik haar absoluut niet aan doen...
Verder ben ik nog steeds depri, nu wel met medicatie waardoor het beter gaat, en dat zal volgens mij altijd blijven. Psycholoog gehad, hielp niks. Ik heb na 23 jaar nog altijd de zin in het leven niet gevonden en beschouw dit eerder als een straf dan een zegen. Niet geaccepteerd worden door de maatschappij omdat ik een ziekte heb, nu geen werk vinden ook door die ziekte, vroeger zwaar gepest geweest, nu heel vaak maagproblemen en heel veel pijn door mijn ziekte. Voel me het beste op een paard maar ben lang niet goed genoeg om daar mijn job van te maken. Ik ben 4 maand écht gelukkig geweest toen ik mijn stage deed, maar dat weegt niet op tegen de miserie.
Ik kan de problemen en de pijn niet aan. De medische problemen. De vooruitzichten die NOG meer pijn in petto hebben...

Moest er euthanasie mogelijk worden meld ik me direct aan zodra mijn moeder en paard er niet meer zijn. Ik leef voor hen. Ik wil hun niet het verdriet aandoen wat mijn dood bij hun zou teweeg brengen.

Ik heb trouwens wel een gruwelijke hekel aan mensen die bvb voor een trein springen. Je moet anderen geen trauma bezorgen om een keuze die je zelf maakt...

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:52

xLes schreef:
Eerlijk? Ik heb zelf 2,5 jaar een poging gedaan. Met een overdosis pillen. Jong en stom, eer je het met pillen voor elkaar krijgt moet je echt wel wat slikken.
Ik zat in een zeer zware depressie, helemaal alleen, ma had net een nieuw lief, ik kon het daar niet bijzonder goed mee vinden en toen heeft heel de familie me laten vallen als een baksteen. Er waren eerder al problemen, was al depressief maar dat was toen de laatste druppel.
Spijt gehad? Geen seconde. Enkel dat het niet gelukt is.

Ik trek me nu enorm op aan mijn paard. Ik leef voor háár. Ik heb haar nodig, zij heeft mij nodig, als ik sterf gaat ze gewoon naar de handelaar, dat wil ik haar absoluut niet aan doen...
Verder ben ik nog steeds depri, nu wel met medicatie waardoor het beter gaat, en dat zal volgens mij altijd blijven. Psycholoog gehad, hielp niks. Ik heb na 23 jaar nog altijd de zin in het leven niet gevonden en beschouw dit eerder als een straf dan een zegen. Niet geaccepteerd worden door de maatschappij omdat ik een ziekte heb, nu geen werk vinden ook door die ziekte, vroeger zwaar gepest geweest, nu heel vaak maagproblemen en heel veel pijn door mijn ziekte. Voel me het beste op een paard maar ben lang niet goed genoeg om daar mijn job van te maken. Ik ben 4 maand écht gelukkig geweest toen ik mijn stage deed, maar dat weegt niet op tegen de miserie.
Ik kan de problemen en de pijn niet aan. De medische problemen. De vooruitzichten die NOG meer pijn in petto hebben...

Moest er euthanasie mogelijk worden meld ik me direct aan zodra mijn moeder en paard er niet meer zijn. Ik leef voor hen. Ik wil hun niet het verdriet aandoen wat mijn dood bij hun zou teweeg brengen.

Ik heb trouwens wel een gruwelijke hekel aan mensen die bvb voor een trein springen. Je moet anderen geen trauma bezorgen om een keuze die je zelf maakt...

Een trauma bezorg je mensen sowieso, met hoe je ook kiest te gaan. Er zal sowieso iemand jouw dode lichaam vinden en er zullen ook vrienden en familie, hoe weinig je misschien ook hebt, ook behoorlijk getraumatiseerd zijn. Daarnaast dacht ik dat iemand die zelf depressief is toch wel begrijpt dat op het moment dat je een poging wilt doen, je alleen maar daar aan denkt en niet aan de consequenties en dus ook niet aan de machinist of conducteur.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:55

'Bekende' van vroeger heeft zich ook voor de trein gegooid. Zij liet een hele mooie afscheidsbrief achter dat ze naar haar dochter was 'verhuisd'. Menske had haar 12 jarige dochter verloren aan een hersenbloeding.
In deze brief had zij ook spijt beschreven naar de machinist en hulpverleners, dat ze het vervelend vond voor hen maar dat er meer mensen gebaad waren bij haar dood dan dat erom zouden rouwen.. *slik* daar ben ik lang erg stil van geweest.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 00:15

Ik had dan weer net de behoefte om alleen te zijn. Ik heb gewacht tot iedereen weg was (Kerstdiner bij de bomma - waar lief op was uitgenodigd en ik niet) vooraleer ik het deed. Ik wist dat ik dan niet snel gevonden zou worden. Moet wel zeggen dat ik bang ben voor pijn, dus ik wou de zachtste manier eerst proberen. Ik zou het nu anders doen, maar nog steeds wel alleen.