Liefde kent geen leeftijd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:29

Ligt aan de leeftijd. Jonger dan 18 met tien jaar leeftijdsverschil, vind ik een groot verschil. Als je 30 bent en je partner 40, vind ik het minder. Meer dan tien jaar leeftijdsverschil zou voor mij niet werken, vind ik al veel te oud klinken en het leeftijdsverschil is te groot. Wat als je 60 bent en je partner is 70 of 75, dan is het wel ineens een heel groot gat op die leeftijd. Geef mij maar een verschil van maximaal 5 jaar :).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:35

Aranel schreef:
Ik blijf het altijd wel vreemd vinden, zo'n enorm leeftijdsverschil. Ik kan me er gewoon niks bij voorstellen en praktisch lijkt het me ook niet echt wat. Dan ben je straks in de 50 en kun je je partner begraven omdat hij bejaard was.
Om over kinderen nog maar te zwijgen.

Denk wel dat ie het zou appreciëren als je wacht tot ie dood is voor je 'm gaat begraven.

Dat buiten beschouwing gelaten; zat jonge mensen die sterven zat 30'ers die hun even oude partner begraven, Hoe lang iemand heeft weet niemand. Mijn partner van tien jaar ouder kan mij zomaar overleven.

waarom is 30 en 40 geen probleem maar 60 en 70 wel? :?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 22-05-16 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:35

Ik vind het ook liggen aan de leeftijd. Mijn moeder is 6 jaar ouder dan mijn vader en op hun leeftijd vind ik dat prima kunnen (52 en 46). Maar als ik met iemand van 6 jaar jonger ga dan betekend dat dus dat diegene 12 is en dat vind ik niet kunnen. Zou mezelf ook niet zien met iemand die ouder is dan 21 oid. Je zit volgens mij dan echt in een hele andere levensfase.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:40

Vorig jaar rond deze tijd leerde ik mijn vriend kennen.
Het klikte meteen erg goed, en na een paar dagen kwam ik achter zijn leeftijd. 40.
En ik ben 22.
Ik heb mn schouders opgehaald.
Mij kan het niet schelen. We hebben veel gemeen, kunnen goed praten, en het goed oneens zijn, en daar discussies over hebben.
Over een paar maanden zijn we een jaar samen.
We hebben al een paar hevige dingen achter de rug(overlijden van zijn vader, miskraam, grote teleurstelling op gebied van werk), en ik heb geen twijfels dat wij het nog lang gaan volhouden.

Mijn oom en tante verschillen 12 jaar, en zijn nog altijd samen, 3 leuke zoons, leuk huis, alles goed.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:41

Vind ik idd ook aan de leeftijd liggen. Iemand van 18 met een vent van 40+, vind ik te ver gaan..
Ik ben bijna 23 en mijn vriend is vorige week 31 geworden, maar ouder zou voor mij niet werken denk ik.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:48

In bejaardenhuis, godzijdank leven ze daar nog en worden verliefd *\o/*

Binnen verst.gehandicapten is eigenlijk alles geoorloofd zolang er respect is.

Verder heb ik zelf moeite met mannen en vrouwen die vriend/in heeft die hun dochter zou kunnen zijn.
Hoewel boven de plm 40 dat verschil kleiner wordt.

Maar onder de 30 en dan kaal en buikjesmanvriend mwahhhhh

Jonge meiden met man boven de 30, 35 dan denkik manman wat sneu.
Verschil andersom zie je minder vaak.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:49

Vanaf een bepaalde leeftijd maakt het niet meer uit.. Wanneer beide personen volwassen zijn is leeftijd maar een cijfer. Mijn vriend is 'maar' 5 jaar ouder dan ik ben maar ik val eigenlijk altijd op mannen die (veel) ouder zijn dan ik.

Zag ergens een opmerking voorbij komen waarom je op ouderen valt en of dat dan alleen om geld is. Wat dacht je van verliefd worden? Heb je zelf niet in de hand.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:51

A3a1 schreef:

Wat is er sneu aan?
:?

Jildau schreef:
Zag ergens een opmerking voorbij komen waarom je op ouderen valt en of dat dan alleen om geld is. Wat dacht je van verliefd worden? Heb je zelf niet in de hand.

Om even een voorbeeld vanuit mijzelf te geven:
Vriend is 18 jaar ouder, levenslang afgekeurd, en heeft een uitkering.
Als ik straks een fulltime baan heb, zal ik de 'groot' verdiener worden.
Laatst bijgewerkt door fleurtjeuh op 22-05-16 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:53

A3a1 schreef:
In bejaardenhuis, godzijdank leven ze daar nog en worden verliefd *\o/*

Binnen verst.gehandicapten is eigenlijk alles geoorloofd zolang er respect is.

Verder heb ik zelf moeite met mannen en vrouwen die vriend/in heeft die hun dochter zou kunnen zijn.
Hoewel boven de plm 40 dat verschil kleiner wordt.

Maar onder de 30 en dan kaal en buikjesmanvriend mwahhhhh

Waarom vind je dat sneu als ik vragen mag? :)

Jojoju

Re: Liefde kent geen leeftijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:54

Ik en mijn man schelen 29 jaar en zijn zeer gelukkig :)

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:55

Tja, mijn ouders scheelden 14 jaar. Dat was voor mij niet echt vreemd, ze zijn gescheiden toen ik 15 was. Was er toen niet zo mee bezig.

Totdat.... Mijn vader (nu 68) verliefd werd op een vriendin (nu 34) van mij. Zij zijn nu ondertussen getrouwd en schelen 34 jaar.... Mijn vader heeft uit zijn eerste huwelijk twee kinderen van 43 en 45. Ik ben 28 en mijn volle zusje 21. Samen met zijn huidige vrouw heeft hij nog 3 kids van 9 en twee van bijna 6.

Mijn huidige vriend is 37, word 38 dus we schelen ongeveer zo'n 10 jaar. Ik heb altijd oudere partners gehad (misschien zit het in de genen? :') ) Maar het hilarische is dat zowel mijn laatste partner als huidige partner ouder zijn dan mijn stiefmoeder := Ook zijn mijn vaders oudste kids een stuk ouder zijn dan....
Nog hilarischer... Toen stiefmams zwanger was van de tweeling, zouden ze met geplande keizersnede komen. De dag dat ze gehaald werden had mijn nichtje (toen 8) kamp en vertelde trots aan de leiding dat haar oompjes geboren werden! Leiding dacht :o? >;)

Mijn vriend vind het ook wel grappig dat zijn zwagers zo jong zijn. Nichtje inmiddels 14 noemt mijn stiefma ook gerust oma.

Nouja, lang verhaal kort... Dit soort situaties kun je dan dus krijgen. Nu kan ik ermee lachen en heb ik het geaccepteerd. Maar in den begine vond ik het absoluut niet leuk, niet alleen dat mijn vader wegging, maar ook nog mét haar :n Het geeft vreemde verhalen en blikken. Hoevaak mijn pa niet met opa aangesproken word ipv vader. De gedachte dat mijn broertjes hun vader jong gaan verliezen maakt me ontzettend verdrietig. Ik heb gewacht tot ik zelf 18 was om te zien of ik me in haar kon verplaatsen maar tot op de dag van vandaag snap ik het niet.

10 jaar is misschien ook wel veel, maar mijn vriend en ik zitten in dezelfde levensfase. Ik ben wat 'rijper' en hij is wat blijven hangen :') Maar de vrouw van mijn vader wil leven, stappen, leuke dingen en mijn pa zit 24/7 thuis met de kids (als hij 's avonds niet werken is).

Ik denk dat je moet leven en laten leven, zolang 2 mensen maar happy zijn! En er geen minderjarige praktijken gebeuren.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:58

Mijn moeder kreeg iets met mijn vader toen zij 15 was en hij 25, is heel lang goed gegaan en ze zijn uit mijn hoofd ongeveer 16 jaar getrouwd geweest.

Zolang je je er goed bij voelt maakt het me echt niks uit.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:00

A3a1 schreef:

Nou wat sneu inderdaad als iemand dolgelukkig is met haar partner.. Snap zulke uitspraken echt niet. Kortzichtig.

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:02

ik vind dat het ligt aan : het verschil en de fase in je leven.
zoals mijn vader die dan 42 jaar was en zijn vriendin die 18 jaar jonger was. Ik kon opzicht goed met haar. Maar ze studeerde nog en naar mijn idee gedroeg ze zich ook nog best kinderachtig. Ze was heel klein hield van hello kitty en was totaal niet sociaal. maar mijn vader met drie kinderen en dan zon jonge meid die totaal geen ervaring heeft met kinderen. het gaf me ook geen familie gevoel en zijn nieuwe vrienden van zijn leeftijd wel.
ik ben nu 17 en ik zou voor mijn gevoel nu niet iemand willen die meer dan 8 jaar ouder is maar 23 en 33 klinkt al beter.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:04

Ik ben 16, nog nooit verliefd geweest maar ik zou er denk ik weinig problemen mee hebben als hij 25 zou zijn nu en het gewoon klikt. 9 jaar verschil zoals in mijn voorbeeld kan wat mij betreft gewoon.
Mijn ouders zijn nu dan ook 49 (augustus) en 56 (januari) en schelen dus ook zo'n 6/7 jaar. Ze zijn getrouwd, hebben mij&mijn zus gekregen.. Ze zijn nog steeds samen hoor, met hun 7 jaar verschil :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:11

romyloverrr schreef:
Sheran schreef:
Creepiness factor is dit toch?

Acceptabel leeftijdsverschil = hoogste leeftijd gedeeld door 2 plus 7 :) Als je 40 bent zou 27 dus acceptabel zijn, als je 80 bent 47.

Ik vind het voor mijn gevoel wel een redelijke richtlijn maar elke situatie is anders. Zo mag iemand van 18 best met iemand van ouder dan 22, voor mijn gevoel...

Nog nooit van gehoord, maar ik vind het opzich wel een goede richtlijn!

Ja hij lijkt prima te kloppen! Ik ben er wel een keertje overheen gegaan maar ik vind het wel een fijne om aan te houden.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:12

Cer schreef:
Ben blij dat mijn vriend zijn leeftijdsgrens heeft bijgesteld .. hij is 34 en ik 42 :=
maar ik ben er zelf niet van overtuigd dat dit later geen problemen gaat opleveren... maar das meer gevoelsmatig.. Komt hij straks aan met zn 42 en dan ben ik al 50 -O- maar ja, dat zien we dan wel weer :j

Heel herkenbaar dat gevoel... ik ben 42 en mijn vriend 25 :o heb t in t begin geprobeerd te negeren maar hij was erg volhoudend haha hij lijkt ouder en ik stuk jonger denk dat dat ook scheelt

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:12

Aranel schreef:

Wil je dit eens toelichten. Ben benieuwd naar jouw visie

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:14

Plien91 schreef:
phormicola schreef:
Dan kan ik met iemand van 17, vind ik toch wat creepy met mijn 30 jaar _O-

22 ;)

Dom, ik las +2 :))

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:40

Leeftijd verschillen ach tja. Ik heb daar nooit echt naar gekeken ( 1e relatie ik bijna 18 hij 27. De vader van mijn 2 oudste kids ik was 21 en hij 42(scheelden 20jaar en paar maanden. En mijn huidige relatie en ik schelen 10jaar)

De relatie van 20jaar verschil tja we moesten allebei even slikken ik dacht dat hij jonger was en hij dacht dat ik ouder was. Scheelde wel denk ik dat hij verder geen kinderen had :j

Ik heb echt nooit op mannen van mijn eigen leeftijd tot aangetrokken gevoelt. En voor het geld al helemaal niet :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:47

tammiebels schreef:
Aranel schreef:

Wil je dit eens toelichten. Ben benieuwd naar jouw visie

Ik probeer de dingen altijd een beetje genuanceerd te brengen maar ben toch bang dat ik mensen op hun tenen ga trappen :+

In mijn eerdere post had ik het over een fiks leeftijdsverschil van zo'n 20 jaar of meer. 10 vind ik nog redelijk te overzien.
Ik vind het een beetje sneu voor kinderen met een oude papa en in verhouding jonge mama (of andersom, maar dat komt gewoon veel minder voor). Ik denk dan altijd verder, dan ben je als kind van zulke ouders in de 20 en heb je gewoon 1 behoorlijk oude ouder. Zou ik niet op zitten wachten eigenlijk.. Net als dat verhaal wat hier eerder beschreven staat, dat vader ' ervandoor' gaat met een vriendin van zijn dochter. En dan ook nog aan de tweede leg begint daarmee. Uhhh :=
Misschien heb ik te weinig inlevingsvermogen hoor (hoewel, met mijn beroep is dat ook niet handig :D ) maar ik vind het gewoon.. Bijzonder.

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:51

lor1_1984 schreef:
Is idd niet toegestaan maar wordt gedoogd, tenzij de ouders van de minderjarige naar de politie stappen.

Hoezo is dit niet legaal? ik zit dan in het zelfde schuitje. Vanaf 15 is het legaal dacht ik te lezen.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:00

Leven en laten leven.

Hoewel als 1 van de twee boven de 50/60 gaat vind ik niet dat je aan kinderen moet gaan denken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:04

Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat liefde inderdaad geen leeftijd kent; liefde is nou eenmaal irrationeel. Helaas leven we in een rationele wereld waarin die irrationele liefde vaak als taboe wordt gezien wanneer deze niet als gepast wordt gezien door de maatschappij.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:10

mooi gezegd :)