Maar ik hoop dat je toch iets van dit topic geleerd hebt. Neem zelf initiatief, jij bent de volwassene en je stiefzusje/broertje niet...hun leven staat óók op zijn kop met samen wonen en hun hebben geen keus om wel of niet mee te gaan hierin.
En ook al ga je nu met je vader mee, zorg dat je toch hulp krijgt bij het financieel op orde maken van je gegevens. Over paar jaar ga je sowieso het huis uit en dan moet je niet pas dan beginnen met financiën op orde krijgen, die moeten dat dan al zijn. Als je naar je gemeente stapt kun je hulp krijgen hierbij! Echt doen!
En mocht het samen wonen niet goed gaan...Leg je er bij neer en stap zelf op. Het is lief van je vader dat je mee mag maar je bent volwassen.
Ik was 18 toen ik zelfstandig ging wonen, ook omdat mijn vader verhuisde (alleen verhuisde de mijne niet 1 dorp verder maar terug naar Australië waar we vandaan kwamen
) En ik wou niet mee...En ja, op je zelf gaan als je jong bent is dood eng. Maar het is niet onmogelijk, ook voor jou niet
je kan veel hulp krijgen en dan leer je het heel snel!Als je het wil, dan moet je niet thuis blijven plakken uit angst voor zelfstandig wonen. Dat kun jij
misschien nu nog niet, maar dat leer je zo.Edit: ik zag nu pas je laatste update. Dan geldt alleen laatste stukje nog
vraag hulp bij je financiën
heb je al een baan?