Moeilijke relatie-situatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 16:17

Ik weet dat mijn reactie misschien niet past dit heb ik ook duidelijk gezegd, mochten jullie daaroverheen gelezen hebben.... en dat jullie allemaal er anders over denken blijkt maar weer. Maar dit ben ik. En blijkbaar zie ik het anders dan jullie.

tuurlijk mag hij vrienden worden met wie hij wilt. Ik vind het alleen enorm banketstaaf dat hij na 6 jaar er makkelijk overheen kan stappen en dat het hem helemaal niet boeit. Lijkt het.

Ik vind het alleen scheef dat je na een relatie van 6 jaar. dat hij na 2 weken alweer in mijn ogen opzoek gaat naar de volgende.

In mijn ogen is dat dat het lijkt of hij weinig gevoel voor onze relatie heeft gehad.

Nu krijg k waarschijnlijk weer heel bokt over me heen. Maar goed. Ik typ dit ook alleen om het van mezelf af te schrijven. Niet om kritiek te krijgen dat ik het anders aan moet pakken. Want dat doe ik niet helaas, ik volg m'n gevoel. En mijn gevoel zegt dit..

Eunomia

Re: Moeilijke relatie-situatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:23

Ik denk dat je hem verkeerd begrijpt of er teveel achter zoekt. Dat hij tegen mensen zegt dat hij het beter vindt dat het uit is, wil niet zeggen dat hij het makkelijk vindt of snel achter zich laat. Hij ziet blijkbaar (ook) in dat het niet werkte tussen jullie en komt nu, doordat jij het hebt uitgemaakt, tot de conclusie dat dit beter is voor jullie beide. Dat betekent niet dat hij die zes jaar makkelijk vergeet, dat geloof ik echt niet, maar dat betekent alleen dat hij achter jou keuze staat.

Je tilt er in mijn ogen wat te zwaar aan. Dat hij vrienden met dit meisje wordt op Facebook betekent echt niet dat hij alweer op zoek naar de volgende is. Misschien kwam hij haar per toeval tegen en heeft hij haar een vriendschapsverzoek gestuurd. Ik zou er niet teveel achter zoeken en jezelf vooral niet te gek maken. Je hebt alleen jezelf ermee om het op deze manier aan te pakken.

Laat deze jongen zijn gang gaan en zelf bepalen hoe hij het aanpakt, net als jij dat voor jezelf wilt bepalen. Dit is zijn manier van verwerken en het opbouwen van zijn nieuwe leven, daar heb jij nu niets meer mee te maken of over te zeggen.

Bokt zegt dit niet om te zeuren, maar door alles zo negatief te bekijken maak je het jezelf alleen maar moeilijker om dit los te laten. Probeer niet de hele dag bezig te zijn met wat je ex doet, maar ga leuke dingen doen met vriendinnen, bouw een nieuw leven op en ga door.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:32

Mijn ex veranderde opeens van iemand die eigenlijk overal mee eens was naar giga jaloers, tot het ziekelijke aan toe.
Ik heb daar toen een punt achter gezet, en hij zat tranen met tuiten te huilen.
Ja voor de buitenwereld deed alsof hij het zielige mannetje was en dat ik degene was die er opeens een punt achter zette.
Maar diezelfde avond is hij naar een andere meid toegegaan. Een meid waar notabene mijn broer al een tijdje scharrel mee had. Ook zij geloofde zijn zielige praatjes, en dat mijn broer haar ontrouw was geweest.
En ondanks dat ik degene was die er punt achter zette voelde dat toch als een messteek in je rug.
Achteraf gezien was zijn gedrag eerder, zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten.
Binnen 3 maanden woonde ze samen en hield niet lang stand.
Ondanks hij wist dat ik gelukkig was met iemand anders zocht hij weer contact, want hij had spijt en had zich verkeerd gedragen.
Helaas pindakaas :wave:

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:33

Loretteeee schreef:
...

tuurlijk mag hij vrienden worden met wie hij wilt. Ik vind het alleen enorm banketstaaf dat hij na 6 jaar er makkelijk overheen kan stappen en dat het hem helemaal niet boeit. Lijkt het.

Ik vind het alleen scheef dat je na een relatie van 6 jaar. dat hij na 2 weken alweer in mijn ogen opzoek gaat naar de volgende.

In mijn ogen is dat dat het lijkt of hij weinig gevoel voor onze relatie heeft gehad.

Nu krijg k waarschijnlijk weer heel bokt over me heen. ....

Kort na beëindiging van een relatie:
Vrouw: heeft er moeite mee en is er veel mee bezig.
Man; vind het prima en leeft zich uit.

In een latere fase:
Vrouw is erover heen en heeft haar leven op orde.

Man heeft door wat hij eigenlijk mist.

En verder moet jij voelen wat jij wil voelen. Hoort er allemaal bij.

Maar mijn advies zou wel zijn: zoek geen contact.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:44

Knert schreef:
Loretteeee schreef:
...

Nu krijg k waarschijnlijk weer heel bokt over me heen. ....

Kort na beëindiging van een relatie:
Vrouw: heeft er moeite mee en is er veel mee bezig.
Man; vind het prima en leeft zich uit.

In een latere fase:
Vrouw is erover heen en heeft haar leven op orde.

Man heeft door wat hij eigenlijk mist.

En verder moet jij voelen wat jij wil voelen. Hoort er allemaal bij.

Maar mijn advies zou wel zijn: zoek geen contact.

Dit klopt inderdaad echt wel. Het is 2 keer uit geweest met mijn ex en beide keren kwam ie na een maand weer terug dat ie me zo miste en spijt had etc. Het is alleen wel heel vervelend dat jij er in het begin zo erg mee zit en het lijkt alsof het hem helemaal niks uitmaakt en al die mooie jaren vergeten is.

Ook snap ik je gevoel over dat hij dat meisje heeft toegevoegd op facebook helemaal. Mijn ex vond de eerste keer dat het uit ging een meisje leuk maar zij had een vriend dus kon hij daar niet veel mee. Toen het een paar maanden terug weer uit ging, heeft ie 2 weken nadat het uit ging met haar gezoend. Het is maar een zoen en het was uit tussen ons, maar dat deed wel echt pijn. Voor mijn gevoel was dat jaar extra wat we gehad hebben nadat het de eerste keer uit was dus echt voor niks geweest, omdat ie toch weer terug naar haar ging.
Misschien reageer je wel 'erg jaloers' maar ik snap je gevoel echt helemaal en ik denk dat het ook wel een heel logisch gevoel is.

Ik wil je nog heel veel sterkte wensen verder :(:)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:46

Ik snap dat jij je rot voelt.
Het lijkt nu alsof de hele relatie hem niks heeft kunnen schelen.

Maar ik denk dat dit zijn manier is om de breuk te verwerken.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:49

TS ik weet precies hoe jij je voelt en de enige tip die ik geven kan: loslaten, wel direct. Verbreek al het contact, blokkeer hem op alle mogelijke vlakken en vermijd hem zoveel je kunt. Het is over en uit en je moet je niet meer druk maken om hem of wat hij doet, maar druk maken om jezelf. Dit gaat heel veel pijn doen, maar laat het los, hoe moeilijk het ook is.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:04

Ik heb vooral jouw posts gelezen TS, maar in reactie op je laatste update: ik begrijp je gevoel volledig en zou me waarschijnlijk net hetzelfde voelen! Net als velen ga ik mee in de tip van alle contact te verbreken, maar snap ook dat dat moeilijk is. Blijven praten en jezelf tijd geven. Er staat geen houdbaarheidsdatum op verdriet, dat is voor iedereen anders en daar heb je imo ook recht op! De kwaadheid zal wss wel wegebben en dan ga je denk ik beter weten wat je nodig hebt om dit achter je te laten. Ik vond daarbij geen enkele van je posts onredelijk! Je ventileert. Dat heb je soms nodig (of toch veel mensen hebben dit, mezelf incluis).

Sterkte TS!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:20

En ik snap je onderbuik gevoel helemaal!! Zo na 2 jaar met die persoon, daar komt meteen je achterdocht gevoel weer en die kreeg gelijk.

Sterkte, ze zeggen een maand per jaar verwerkingnstijd, dus na een maand of 6 zul je je weer beter voelen zeggen ze :=

Ts ik hoop een stuk eerder voor je!!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:38

Lieve ts, je hoeft je helemaal niet zo te verdedigen :(:)

Ik heb in een beetje een zelfde soort relatie gezeten (ok, die van mij beheerste mijn hele leven, stalkte me en was absoluut niet netjes voor mij enzovoorts) maar ook hij is 'bijna' vreemd gegaan. Hij werd toen door onze collegas in bescherming genomen, iedereen die erbij was zei dat het niks was behalve dat dat meisje (ook een collega) hem probeerde te zoenen.

Uiteindelijk ging het uit. En waar rende hij binnen een week heen? Juist ja.

Contact verbreken en niet meer terug kijken. Wees sterk, het word echt weer beter.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:41

Niet iedereen verwerkt op dezelfde manier ts.
De een heeft de neiging los te gaan en gelijk door te gaan naar een ander als troost, de ander heeft veel tijd nodig en wil ff niks.
Dat hij al die tijd met je verder wilde zegt toch genoeg?
Hou je daar aan vast, en niet aan het feit dat hij nu misschien praat met een oude date van twee jaar geleden.
Ik denk dat hij het net zo erg vind als jij, maar het meer in zichzelf verwerkt.
Het is niet leuk dat je partner je verlaat om iets waar je weinig aan kunt doen, omdat je nou eenmaal zo bent.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 18:00

En toch TS, als alle relaties zo konden eindigen...
Jij zag dat het niet meer ging. Hij misschien ook wel al een tijdje maar misschien durfde hij zelf nooit de stap zetten.
Jij maakt het uit en voelt je er opgelucht bij. Hij geeft ook aan dat hij zich beter voelt sinds het uit gaat. Hij gaat door met zijn leven. Jij kan door met je leven. Geen drama, geen scenes, geen smerige spelletjes.

Ik snap dat je het nu zuur vindt als je het gevoel krijgt dat hij na al die jaren gewoon verder kan met zijn leven alsof 6 jaar niets is geweest. Maar vergis je niet, voor hem zal het zeker iets geweest zijn. Maar denk je dat jezelf zoveel beter had gevoelt als hij wel drama had geschopt? Stel dat hij je nu jankend lag te bellen, smsen stuurden en tegen iedereen vertelde hoe rottig hij zich wel niet voelde omdat jij de beslissing hebt genomen om het stop te zetten. Zat je dan wel met een voldaan gevoel, omdat hij dan laat blijken dat jij hem toch nog iets waard bent geweest?
Ik denk dat je dan hier gewoon zou klagen dat hij het je ook niet gemakkelijk maakt en je liever had dat hij zich een beetje vermande.

Jij maakt het uit omdat het niet meer samen ging, en dat kan gebeuren. Laat hem dan ook gewoon los en focus je niet op zijn leven nu. Dat maakt je alleen maar gek. Je weet helemaal niet wat er gaande is, je merkt iets op en bedenkt er zelf hele scenarios rond die misschien zelfs mijlenver van de waarheid liggen. Wees gewoon blij voor hem dat hij niet in een zwart gat valt (als dat dan al niet achteraf gebeurd). Er is nergens geen klokje dat aftikt hoe lang het duurt voordat het acceptabel is om na je relatiebreuk een nieuwe vriendin te zoeken. De ene voelt zich na een half jaar pas goed genoeg voor een nieuwe stap, de andere moet 2 weken eens goed doorjanken en is dan ook over en uit en nog een ander heeft gewoon een dag goed nagedacht dat deze breuk eigenlijk de beste uitkomst was en ziet dan ook geen enkele reden om niet gewoon verder te leven. Hoe leuk en fijn en goed het ook ooit is geweest, het ligt dan in het verleden en maanden thuis wegkwijnen maakt het toch niet meer beter.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:20

Loretteeee schreef:

Iedereen verwerkt het op een andere manier en dit is zijn manier. Dat staat los van wat hij voor jou voelde. Probeer dat ook zo te zien.

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:57

Ik heb alles gelezen, een ding mis ik wel, en dat is.

Volwassen worden, zelfstandig zijn, je eigen keuzes maken, weten waar je voor wilt gaan in het leven.

Bij Ts en ex lijkt dat niet samen op te zijn gelopen.
Ts gebruik het nu om ''volwassen'' te worden, blijkbaar wil je ex het niet en is die nu wanhopig op zoek naar relaties en sociaal contact, omdat hij niet weet wie hij is.
Aan jou de uitdaging om daar wel mee verder te gaan !

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 10:20

Waarom zou TS daar verder mee moeten gaan?
Je kan iemand niet veranderen, niet als ie dat zelf niet wil. IMO mag dat ook nooit de basis van een relatie zijn. :) Nee gewoon lekker allebei hun eigen weg gaan. Allebei doen wat zij denken dat best is voor hen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:36

Ik schrik best wel van de mensen die meteen suggereren dat de ex-vriend van TS 'wanhopig op zoek is naar een nieuwe relatie'. Laat die jongen lekker en als hij vrienden wordt op Facebook met een meisje dan hoeft dat niet meteen te betekenen dat hij alweer een nieuwe relatie aan zal/wil gaan.

Deze jongen ziet gewoon in dat het niet zou blijven werken en dat heeft TS ook gezien. Wat is dan het hele probleem? We kunnen deze jongen wel zwart gaan maken om TS te steunen, maar in mijn ogen zijn daar echt geen redenen toe. TS wilde de relatie beëindigen, dat is gebeurt en nu deze jongen blijkbaar verder gaat met zijn leven moeten we hem maar in negatief daglicht gaan zetten.

Serieus. Ik ben blij dat ik wel gewoon vrienden kan worden met jongens op Facebook zonder dat ik meteen vreemd zou gaan, een relatie met diegene zou krijgen, o.i.d.

TS, laat het los. Jij beslist nu niet meer over wat hij wel of niet doet. Ga lekker leuke dingen doen met vriendinnen en ga je eigen leven leven.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:57

Maar ts,jij hebt het toch zelf uitgemaakt,dan zijn jullie nu allebei weer vrij en dan maakt het toch niets meer uit voor jou wat je ex wel of niet doet. Wees inderdaad maar blij ,zoals iemand anders hier al zei, dat hij niet gaat zitten te stalken of zoiets.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:18

Xcarpediem, volgens mij suggereert niemand dat maar stelt iedereen gewoon nuchter dat hij nu mag wat hij wil..

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:35

Iemand er wel eens aan gedacht dat deze jongen ontzettend onzeker is en op deze manier, dat 'luchtige' doen, wil laten zien dat het hem allemaal niet uitmaakt om geen gezichtsverlies te lijden? Verklaart ook waarom hij dat aan iedereen loopt te verkondigen, uit zichzelf, hij is zichzelf gewoon aan het indekken. Overigens schijnt het dat vrouwen zich na een breuk na een paar weken beter voelen, en dat mannen 'van god los' gaan en zich later pas echt realiseren wat ze missen..

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:44

LauraMc schreef:
Iemand er wel eens aan gedacht dat deze jongen ontzettend onzeker is en op deze manier, dat 'luchtige' doen, wil laten zien dat het hem allemaal niet uitmaakt om geen gezichtsverlies te lijden? Verklaart ook waarom hij dat aan iedereen loopt te verkondigen, uit zichzelf, hij is zichzelf gewoon aan het indekken. Overigens schijnt het dat vrouwen zich na een breuk na een paar weken beter voelen, en dat mannen 'van god los' gaan en zich later pas echt realiseren wat ze missen..

Als ze er niet is, weet een man was wat 'ie mist.. :)ddd

En inderdaad, dat kan even duren. Mannen doen zich vaak wat stoerder voor dan dat ze zijn maar ik kan me niet voorstellen dat het hem niks doet. En een meid toevoegen op Facebook vind ik ook niet heel raar. Al snap ik wel dat jij daar allemaal dingen over denkt en het rot vindt. Ik zou hem even blokkeren zodat je niks van hem ziet, totdat je je wat beter voelt.. Sterkte!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:47

Mooi dat je kwaad bent, ontvriend hem op fb en stop met contacten. Ook niets op uitdoen wat je familie verder voor contact met hem heeft. Zes jaar is zes jaar, je hebt genoten, geleden en vooral geleerd hoe je niet in een relatie wilt staan. Ga voor uit kijken en laat het verleden rusten, logisch dat je even een mindere periode hebt maar dwing jezelf om door te gaan en stop met je druk te maken over zaken waar je toch niets meer aan kunt veranderen.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:21

Aangezien de meeste mensen het advies geven om afstand te nemen, lijkt me niet nuttig zijn gedrag vervolgens in het topic te gaan analyseren.. dat is juist wat TS best niet doet lijkt me. Op niemand persoonlijk bedoeld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:27

Al deed ie het omdat ie in de flair gelezen heeft dat het zo hoort, dat zijn noch onze zaken, noch die van TS.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:27

TS ik snap je gevoel helemaal, heb zelf ook in soort gelijke situatie(s!!!) gezeten. Maar je maakt jezelf onnodig gek. Jullie zijn niet meer samen, dus hij mag en kan nu doen wat hij zelf wil, daar heb jij niks meer over te zeggen. Hoe lastig dat ook is. En hij verwerkt het op een andere manier dan jijzelf (hij is tenslotte ook heeeeeeel anders dan jij, daarom zijn jullie mede ook uit elkaar).

Mijn tip aan jou: laat het los. Verwijder hem van FB, verwijder (en blokkeer) zijn nummer en ga door met je leven. Zoek afleiding, ga dingen doen die jij leuk vindt, met mensen die jij leuk vindt. En geloof me, het zal slijten. Je zal je beter gaan voelen. Er gaat alleen wat tijd overheen.

De kunst is om de knop om te zetten!! Geen medelijden hebben met jezelf. Jij hebt de knoop door gehakt, wees dan ook sterk. En dat kan je!! Het komt echt wel weer goed met jou, dikke knuffel en kop op!!! :(:)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:26

Vervelende situatie maar als je de kern van iemand zn persoonlijkheid niet meer mag is er ook niet zo veel meer tegen te doen vrees ik.

Lijkt me echt vreselijk om met een meningloze ja-knikker te leven. Liever af en toe oneens met elkaar zijn en weten dat iemand zn eigen grenzen, voorkeuren en mening heeft. :( ik zou ook niet iemands leven voor hem interessant maken

Je hebt een lange geschiedenis met hem en dat is echt iets waard maar als je in je eigen woorden nu van hem walgt is het wat te ver gekomen om er nu iets aan te veranderen.
Goed dat je het nu inziet en niet over 10 jaar

Sterkte!!

Edit: had alleen pagina 1 nog gelezen. Nu is het tijd om even al je emoties te voelen zodat je daarna door kan met je leven weer. Wordt uiteindelijk weer veel beter dan het was <3