Huis huren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 16:47

doezel2 schreef:
Sonja_vR schreef:
Maar jullie moeten dus verhuizen begrijp ik uit je posts? Omdat het huis waar jullie nu in wonen van een organisatie is die begeleiding bied en jullie van 24/7 naar ambulante/extramurale begeleiding willen/gaan.

En het inkomen waar de verhuurder naar kijkt is een hoger inkomen van 1 a 2 jaar terug?

Als jullie huidige inkomen lager is dan het inkomen waar ze nu naar kijken(bijvoorbeeld van een jaar of 2 jaar terug) dan zou je contact op kunnen nemen met de verhuurder en vragen of ze naar het huidige inkomen mogen/kunnen/willen kijken.
Vaak zijn hier wel mogelijkheden in.

Ja helaas moeten we dan verhuizen.

Ok al gedaan maar het gaat al naar nr 2.

Ik zou sowieso met de woningbouw waar je uiteindelijk wil gaan huren gaan babbelen over het verleggen van het peiljaar van jullie inkomen.
Als er dan weer een huis beschikbaar komt , dat het daar in ieder geval niet op stuk kan lopen.
En kan de begeleiding van waar jullie nu wonen niet helpen eventueel?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 16:52

Shirley schreef:
Maar als je geen werk hebt, heb je toch ook geen loon :?

Helaas kijkt men in dit land naar het loon van 2 jaar terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 16:59

purny schreef:
Shirley schreef:
Maar als je geen werk hebt, heb je toch ook geen loon :?

Helaas kijkt men in dit land naar het loon van 2 jaar terug.

En dat kan met middeling en een IB 60 aangepast worden, zowel naar boven als naar beneden.

purny

Re: Huis huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 17:24

Nou dat is ook niet altijd waar. M'n ouders zitten in hetzelfde schuitje als TS.

TS. Begin met het in kaart brengen van je inkomsten. Ga opschrijven wat je inkomsten zijn en wat je uitgaven zijn.
Heb je rekeningen binnen gekregen die je niet in 1 keer kan betalen, spreek dan een betalingsregeling af.
Maak envelopjes met je weekgeld. Elke week een envelopje pakken en dat kan je uitgeven niet meer of niet minder. Hopelijk kan jij of iemand anders in je omgeving hier iets mee

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 20:30

purny schreef:
Nou dat is ook niet altijd waar. M'n ouders zitten in hetzelfde schuitje als TS.

TS. Begin met het in kaart brengen van je inkomsten. Ga opschrijven wat je inkomsten zijn en wat je uitgaven zijn.
Heb je rekeningen binnen gekregen die je niet in 1 keer kan betalen, spreek dan een betalingsregeling af.
Maak envelopjes met je weekgeld. Elke week een envelopje pakken en dat kan je uitgeven niet meer of niet minder. Hopelijk kan jij of iemand anders in je omgeving hier iets mee

Wij hebben weekgeld. En op is op

Wij hebben eigenlijk geen "gedoe" met rekeningen enzo.

Tis best lastig. Huren of toch kopen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 20:35

Ik weet dat mensen met een Wajong een huis kunnen kopen. Moet je even zoeken op Google. Ik zou eigenlijk ook wel willen kopen maar ben maar alleen dus dan word het al een stuk moeilijker

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 21:53

purny schreef:
Ik weet dat mensen met een Wajong een huis kunnen kopen. Moet je even zoeken op Google. Ik zou eigenlijk ook wel willen kopen maar ben maar alleen dus dan word het al een stuk moeilijker
klopt. Iets van 75 % word mee gerekend( als het goed is).

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:02

Binnen de sociale woningbouw geldt vanaf 1 juni (of juli) dat je een verzoek kan doen om naar het inkomen van dit jaar te kijken i.p.v. vorig jaar als daarin een groot verschil in inkomen is. Als je met het huidige jaarinkomen wel in aanmerking komt is dat nog een optie.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 07:10

Helaas te laat bij dit huis.

Miss bij het volgende huis:)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 08:47

Ik zou dat verzoek al wel nu gaan regelen.
Dan loop je straks niet weer een huis mis op vasis van inkomen wat niet klopt.