Yunaa schreef:Lieve TS, ik denk dat je voor jezelf een eerlijke beslissing moet nemen. Deze relatie klinkt niet gezond en na een aantal jaar wordt je nog ongelukkiger. Als hij na twee en een half jaar nog steeds jaloers is, betekent het dat dit een eigenschap van hem is. Hij heeft geen reden om jaloers op je te zijn; je woont samen, je hebt samen beessies en je danst naar zijn hand. Ik gok dat hij zelf heel onzeker is en hierdoor jou wil claimen. Accepteer dit niet. Helaas ken ik zo'n desbetreffende situatie ook van dichtbij en gezond is een ander verhaal...

Ook altijd goed aangeschoten als ze ergens zijn op een feest of wat dan ook en vervolgens om alles ruzie maken op dat moment. Van knijpen tot machtsvertoningen uitoefenen.
Misschien 'keurt' hij jouw familie wel 'af', omdat hij ziet dat je zo goed met ze kan opschieten en het zo fijn hebt binnen het gezin. Hij kent dat gevoel niet geef jij aan en daarom doet hij zo afstandelijk als hij bij je familie is. En in dat restaurant, dat is gewoon aandacht vragen van zijn kant. Net zolang zwijgen totdat jij begint. Is hij niet wat narcistisch? Ik zie veel dingen wat me zo bekend voorkomt; claimen, jaloezie, uitdagen, afzonderen, zich niet interesseren in jouw ding (oppaskinderen) en ruzie maken in het bijzijn van anderen...
Klinkt idd als een narcist, en dat zijn geen leuke mensen.......
Als jij voelt dat je assertiviteit langzaam wegsijpelt, als je het gevoel hebt dat je op eieren moet lopen om hem vooral niet kwaad te maken, en je weet niet wat het is dat hem kwaad maakt.......
Dat zijn alarmbellen. Het is aan jou, TS. Wat jij wilt. Maar voor je eigenwaarde, voor je zelfliefde (en daar is niets mis mee!!) is het wel tijd om na te denken.
als jij het gevoel hebt dat je onredelijk bent als je een eigen leven hebt, als je vrienden en vriendinnen niet kunt zien door hem, als hij je isoleert...... dat is een rode vlag.
Een kat is geen reden om te blijven, echt niet, en het feit dat jij je verscheurd voelt door je liefde voor de katten en je verlangen om hier een eind aan te maken is een rode vlag.
Mijn ex manipuleerde mij met de liefde voor mijn honden, maar jouw liefde mag NOOIT als wapen tegen je gebruikt worden. Jouw realiteit staat niet ter discussie. Jouw grenzen staan niet ter discussie. Het feit dat je het steeds moeilijker vindt je grenzen aan te geven...... RED FLAG!!!!