Lastige relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 21:17

Meid, doe jezelf een lol en ga deze week nog bij hem weg. Je wil eigenlijk alles wat hij niet wil en omdat meneer daar boos om wordt of er niet gek om is zou je het niet doen?

Soms kan verschillend zijn goed/leuk zijn, maar nu niet. Meneer jaagt al je vrienden weg (die uiteindelijk toch minstens zo belangrijk als vriendlief zijn) en is zelfs jaloers als je je broer eerder dan hem begroet? Ik vind dat niet alleen belachelijk maar ook zorgwekkend... :n nu blijft het nog bij uitgescholden worden (waar ik al totaal niet akoord mee zou gaan: van mij zou hij erin mogen zakken), maar wat als jullie langer bij elkaar zijn? Je zegt dat hij nu al agressief doet, wat als dat zich uitbreidt?

Dat het thuis met hem leuk is is niet genoeg. Als je met iemand je leven wil delen moet dat overal kunnen; je leven is niet alleen thuis maar overal waar jij heengaat. Jij moet je nu inhouden omdat je meneer mogelijk op zijn teentjes trapt of omdat hij geen zin heeft in de buren die ook buiten zitten? :') Lekker gezellig.

Ik zou het allang geweten hebben.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 21:35

Ja een beetje oppassen met etiketten plakken. Deze jongen heeft vast ook een hele lieve kant, anders was ts niet op hem gevallen in eerste instantie. Maar op je tenen lopen in een relatie en jezelf steeds verder aanpassen, dat zal je niet gelukkig maken. Ik heb dat ook gedaan en ben daar nog veel verder in gegaan dan jij. Uiteindelijk na vele jaren de relatie beëindigd en oh wat is dat moeilijk en wat doet het pijn om de ander zo verloren en verdrietig te zien. Maar voor mijn leven, mijn geluk is het een goede beslissing geweest.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:32

Goof schreef:
Knap dat deze jongen nu ineens een gediagnosticeerd narcist is.

Gediagnosticeerd zie ik nergens staan. Dat deze knul wel de verschijnselen toont, vind ik frappant.

dromertje2

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:37

Ik toon ook autistische verschijnselen, maar ben niet gediagnoseerd met autisme, is dit ook frappant?

t is niet omdat iemand bepaalde trekken heeft, dat het ook zo is. Mensen lezen dat en trekken daar hun conclusies of het nu juist is of niet. Dat je er bij schrijft "lijkt", heeft niet veel nut want dat leest men niet.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:55

chanel1985 schreef:
Ik toon ook autistische verschijnselen, maar ben niet gediagnoseerd met autisme, is dit ook frappant?

t is niet omdat iemand bepaalde trekken heeft, dat het ook zo is. Mensen lezen dat en trekken daar hun conclusies of het nu juist is of niet. Dat je er bij schrijft "lijkt", heeft niet veel nut want dat leest men niet.

Ik geef aan dat ik herkenning zie in een narcistisch persoon. Is het soms verboden om aan te geven dat ik herkenning zie? TS schetst haar situatie en ik haak daar op in. Vind jouw reactie daar op niet echt iets nuttigs hebben. ;)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:59

chanel1985 schreef:

Dan lijkt het me dat "men" beter moet lezen :)

als mensen lezen wat ze willen lezen, is dat niet het probleem van de schrijver, maar van de lezer.
Ik vind het ook klinken als een narcist, volgens mij mag ik dat gewoon zeggen, daarmee stel ik geen diagnose :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 23:13

Kan zijn dat je mijn reactie niet nuttig vind.
Ik vind ongefundeerd gaan stellen dat je dat een narcist vind, niet nuttig en onnodig.
Niemand kent de vriend van ts persoonlijk en gaat een beoordeling maken op niet- objectieve elementen die je van ts gekregen hebt, ik noem dat niet gefundeerd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 23:19

Yunaa schreef:
Ik geef aan dat ik herkenning zie in een narcistisch persoon. Is het soms verboden om aan te geven dat ik herkenning zie? TS schetst haar situatie en ik haak daar op in. Vind jouw reactie daar op niet echt iets nuttigs hebben. ;)
In elk mens kun je herkenning zien van een narcistisch persoon.. Immers doet geen enkel mens iets zonder dat hij of zij daar zelf 'beter' van wordt, op welk vlak dan ook.

Verder denk ik dat je op basis van een kant van het verhaal in pakweg 50 regels niet een diagnose kan stellen of enigszins kan hinten naar een ziekte, aandoening of noem het maar op. Artsen zien daarvoor de persoon irl en doen er dan nog vaak diverse afspraken over.. En dan gaan zij nog naar een school met voor een speciefieke opleiding om allerlei kenmerken te herkennen..

Pas dus gewoon op met labeltjes plakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 23:28

Sammie schreef:
Yunaa schreef:
In elk mens kun je herkenning zien van een narcistisch persoon.. Immers doet geen enkel mens iets zonder dat hij of zij daar zelf 'beter' van wordt, op welk vlak dan ook.

Verder denk ik dat je op basis van een kant van het verhaal in pakweg 50 regels niet een diagnose kan stellen of enigszins kan hinten naar een ziekte, aandoening of noem het maar op. Artsen zien daarvoor de persoon irl en doen er dan nog vaak diverse afspraken over.. En dan gaan zij nog naar een school met voor een speciefieke opleiding om allerlei kenmerken te herkennen..

Pas dus gewoon op met labeltjes plakken.

_/-\o_

Daarbij hebben veel mensen een heel verkeerd beeld van narcisten en plakken graag op de eerste beste persoon die wat narcistische trekken vertoont het label "narcist" terwijl ze geen idee hebben wat de stoornis nou eigenlijk inhoudt...

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 23:34

Je leeft in de restricties van een ander. De rest kan je zelf wel invullen.

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 00:41

Het is natuurlijk niet een verschrikkelijke vent, hij heeft veel voor me over en hij is ook lief. We botsen gewoon heel erg op bepaalde vlakken. Ik merk ook dat als ik heel blij ben ik hem ook blij maak! Alleen ik kan hem niet in alle situaties alle aandacht geven. En inderdaad ik moet nu niet denken aan trouwen omdat als hij dan wat zou drinken het fout zou gaan. En kinderen ook.. Ik zie hem nou niet leuk met die kids gaan voetballen ik noem maar wat. Dit komt ook door mijn opvoeding en die van hem dat is totaal verschillend.

Hij heeft voor mij 1 langere relatie gehad maar dat meisje was best lastig wat ik hoor van anderen dus dat werkte totaal niet. En verder een heleboel meisjes heel kort waar ik tijdens onze relatie achterkwam. Wat soms best moeilijk was om te horen dat mijn vriend zoveel meisjes had 'gedaan' en ze niet dachten dat hij een vaste relatie kon hebben. Wat voor mij ergens misschien ook een uitdaging was om het tegenovergestelde te bewijzen.. Niet dat dit goed is.

Ik ga nu slapen ik lees morgen jullie reacties nog even goed door. Heb er echt wat aan dank jullie wel!! :):)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 07:54

Dat je vriend een hoop anderen heeft gehad zou ik me niet druk om maken. Hij was toen nog niet met jou dus hij mocht doen en laten wat hij wilde.
Blijf daar niet bij stil staan, heb je niets aan.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:45

Eens met Goof.
Die meisjes horen tot zijn verleden.
Dat zegt niks over hoe hij nu is.

Kwaaie dronk vind ik een reden om een relatie te beeindigen.

Hij is niet altijd dronken en dus ook wel lief.
Wegen die lieve en leuke momenten op tegen de minder leuke momenten?

Kan je jezelf zijn in deze relatie?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 10:37

Die laatste vraag van luuntje is eigenlijk de belangrijkste.. Kun jij jezelf zijn in deze relatie?

Heb ik nog 2 vragen voor je ;)
Hoe zie jij jezelf het liefste over 5 jaar en hoe kan je dit realiseren?
Ben je bang om alleen te zijn?

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 10:46

Weeg af voor jezelf,

1: voegt hij waarde toe aan mijn zelfvertrouwen en deze relatie
2: voel ik me gesteund en gesterkt door deze persoon

ik herken mij in jou verhaal, ik heb een relatie van 11 jaar gehad, ook omdat ik misschien wou bewijzen dat iets wel kon. maar ik ben er aan onderdoor gegaan, en heb de stekker er uiteindelijk uitgetrokken .... twee dagen later was ik al dolgelukkig! ook al was ik inmiddels 28 en woonde met mijn dochtertje bij mijn moeder in huis.

word geen schim van jezelf, en ga geen leuk toneelspel opvoeren om hem gelukkig te maken

iemand moet zonder jou aanwezigheid ook gelukkig zijn, ook zijn eigen ding hebben.

draai het eens om, als jij al in die kroeg zou zijn, komt hij direct naar jou toe , of begroet hij eerst ook zijn maten als die dichterbij de ingang zijn dan jij. (wat ik normaal vind trouwens)

je hoeft geen relatie die bestaat uit opgelegde regels en gedragingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 10:55

Citaat:
Hij heeft voor mij 1 langere relatie gehad maar dat meisje was best lastig wat ik hoor van anderen dus dat werkte totaal niet.

Tja.. TS, ik kan het zomaar voorstellen dat wanneer jij een punt zet achter de relatie, de volgende meid te horen krijgt dat jij 'zó lastig en vervelend' was. Daar zou ik absoluut niet teveel waarde aan hechten, aan wat 'zijn vorige meiden' allemaal wel of niet deden, waren, lekker vonden of leuk vonden om te doen.

Heel realistisch gezien; je bent nu 2,5 jaar samen en in die 2,5 jaar heb jij al besloten wat je wil; trouwen, gezinnetje, huisje boompje beestje en tegelijkertijd zie je jezelf dat absoluut niet met hem doen. Dan moet je je afvragen; is hij voor jou de vent van je dromen?
Een kwaaie dronk ben ik overigens ook absoluut niet van gediend. Gewoon nul komma niet.

Dan is inderdaad de vraag 'kun je jezelf zijn in deze relatie' een hele goede...

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 11:02

Mijn ex is ook zo'n teruggetrokken persoon. Als ik die "dwong" om mee te gaan kreeg ik dat op mijn bordje. Dat is op zich niet zo erg....moet je maar mensen hun eigen keuze laten maken.
Zo gingen wel steeds meer onze eigen gang.

Op zich was dat niet het probleem bij ons maar de slechte communicatie.

Beiden goed blijven praten wat je doet , wat je meemaakt, waar 'je zit'. Dan groei je niet uit elkaar.
En of je dan uiteindelijk bij elkaar wil blijven, de tijd zal het leren.
Maar dat is alleen mogelijk als je de de ander werkelijk accepteert zoals die is.

Wij zijn betere vrienden dan partners.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 11:43

bigone schreef:
Het voordeel van jaloerse partners is dat ze het liefst heerlijk met je thuis zijn en op de bank samen lekker tv kijken waarbij je nog eens wat lekkers voor hem/haar pakt of hij voor jou.
Het nadeel van een jaloerse partner is ook exact het bovenstaande want zodra je buiten de deur bent gaat het vaak fout. Want daar zijn bedreigingen die je kunnen afpakken van hem/haar.
En het allergrootste nadeel is toch wel dat je je zelf in allerlei bochten gaat wringen om maar te zorgen dat hij/zij niet boos word, en op een gegeven ogenblik ben je zo gehersenspoeld dat je alles pikt.
Ts, je partner moet in therapie en wel zo snel mogelijk. Wil hij niet dan kan ik je alleen maar adviseren om zo snel mogelijk zo ver mogelijk weg te gaan. En let op wanneer je voor het tweede kiest, meestal komt er nog een hele staart achteraan, van stalking tot letterlijk bedreiging.

Hij is zesentwintig, hoe waren zijn vorige relaties???

Dit dus. Ik zou niet eens therapie afwachten, maar gewoon gaan. Ga lekker je leven leven zonder een blok aan je been. Je familie en vrienden zijn al klaar met hem, zeg je. Dit is niet voor niets. Zij kijken anders naar hem dan jij, vertrouw op ze.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 11:45

Avalanche81 schreef:
Yunaa schreef:
Lieve TS, ik denk dat je voor jezelf een eerlijke beslissing moet nemen. Deze relatie klinkt niet gezond en na een aantal jaar wordt je nog ongelukkiger. Als hij na twee en een half jaar nog steeds jaloers is, betekent het dat dit een eigenschap van hem is. Hij heeft geen reden om jaloers op je te zijn; je woont samen, je hebt samen beessies en je danst naar zijn hand. Ik gok dat hij zelf heel onzeker is en hierdoor jou wil claimen. Accepteer dit niet. Helaas ken ik zo'n desbetreffende situatie ook van dichtbij en gezond is een ander verhaal... :n Ook altijd goed aangeschoten als ze ergens zijn op een feest of wat dan ook en vervolgens om alles ruzie maken op dat moment. Van knijpen tot machtsvertoningen uitoefenen.
Misschien 'keurt' hij jouw familie wel 'af', omdat hij ziet dat je zo goed met ze kan opschieten en het zo fijn hebt binnen het gezin. Hij kent dat gevoel niet geef jij aan en daarom doet hij zo afstandelijk als hij bij je familie is. En in dat restaurant, dat is gewoon aandacht vragen van zijn kant. Net zolang zwijgen totdat jij begint. Is hij niet wat narcistisch? Ik zie veel dingen wat me zo bekend voorkomt; claimen, jaloezie, uitdagen, afzonderen, zich niet interesseren in jouw ding (oppaskinderen) en ruzie maken in het bijzijn van anderen...

Klinkt idd als een narcist, en dat zijn geen leuke mensen.......

Als jij voelt dat je assertiviteit langzaam wegsijpelt, als je het gevoel hebt dat je op eieren moet lopen om hem vooral niet kwaad te maken, en je weet niet wat het is dat hem kwaad maakt.......

Dat zijn alarmbellen. Het is aan jou, TS. Wat jij wilt. Maar voor je eigenwaarde, voor je zelfliefde (en daar is niets mis mee!!) is het wel tijd om na te denken.

als jij het gevoel hebt dat je onredelijk bent als je een eigen leven hebt, als je vrienden en vriendinnen niet kunt zien door hem, als hij je isoleert...... dat is een rode vlag.

Een kat is geen reden om te blijven, echt niet, en het feit dat jij je verscheurd voelt door je liefde voor de katten en je verlangen om hier een eind aan te maken is een rode vlag.

Mijn ex manipuleerde mij met de liefde voor mijn honden, maar jouw liefde mag NOOIT als wapen tegen je gebruikt worden. Jouw realiteit staat niet ter discussie. Jouw grenzen staan niet ter discussie. Het feit dat je het steeds moeilijker vindt je grenzen aan te geven...... RED FLAG!!!!

En ook hier ben ik het helemaal mee eens.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 11:55

Ts, misschien dat die hele rits andere vriendinnetjes hem een stuk sneller door hadden en het meteen afkapten. Jij hebt je toekomstplannen en daar zijn er twee voor nodig. En ik lees een beetje tussen de regels door dat jij denkt hem nog te kunnen veranderen, vergeet het maar, veel vrouwen denken dat maar die vlieger gaat helaas niet op. Aanpassen kan wel maar karakter heb je en daar verander je niets aan en zal in moeilijke periodes altijd weer boven komen.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 12:06

Hadden alleen openingstopic gelezen.
Pas daarna de rest.
Klinkt niet gezond, dit is niet gewoon een beetje jaloers.
Kwaaie dronk.....ppfffff.....

En maakt hij het daarna juist helemaal goed of krijg jij de schuld?
Niet dat het wat uitmaakt.

Deze meneer heeft hulp nodig, professionele hulp.

Maar persoonlijk zou als de gesmeerde bliksem mijn biezen pakken.

En nee, je kunt je partner op dit niveau niet helpen. Veranderen. ...alleen als hij dat zelf wil en op zijn tempo en op zijn voorwaarden en vooral binnen zijn mogelijkheden.
Maar ik denk eerder dat hij jou gaat veranderen. ...Want dat doen ze.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 12:11

Ben ik de enige die het raar vindt dat hij dronken móét worden? Als je weet dat je zo doet met wat glaasjes te veel op, drink je toch gewoon minder? :?

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 12:14

LufPony schreef:
Het is natuurlijk niet een verschrikkelijke vent, hij heeft veel voor me over en hij is ook lief. We botsen gewoon heel erg op bepaalde vlakken. Ik merk ook dat als ik heel blij ben ik hem ook blij maak! Alleen ik kan hem niet in alle situaties alle aandacht geven. En inderdaad ik moet nu niet denken aan trouwen omdat als hij dan wat zou drinken het fout zou gaan. En kinderen ook.. Ik zie hem nou niet leuk met die kids gaan voetballen ik noem maar wat. Dit komt ook door mijn opvoeding en die van hem dat is totaal verschillend.

Hij heeft voor mij 1 langere relatie gehad maar dat meisje was best lastig wat ik hoor van anderen dus dat werkte totaal niet. En verder een heleboel meisjes heel kort waar ik tijdens onze relatie achterkwam. Wat soms best moeilijk was om te horen dat mijn vriend zoveel meisjes had 'gedaan' en ze niet dachten dat hij een vaste relatie kon hebben. Wat voor mij ergens misschien ook een uitdaging was om het tegenovergestelde te bewijzen.. Niet dat dit goed is.

Ik ga nu slapen ik lees morgen jullie reacties nog even goed door. Heb er echt wat aan dank jullie wel!! :):)
f

Is het misschien een goed idee om ook wat positieve punten over jou vriend hier neer te zetten TS?
Niet verkeerd begrijpen hoor, ik vraag dit meer omdat ik ook best veel nare reacties over jou vriend lees en dat nogal kan steken bij jou volgens mij.
Zoals je al vertelde heeft jou vriend ook een lieve en leuke kant maar omdat niemand dat echt terug kan lezen, wordt er zo nu en dan best heftig over jou vriend gedaan. En om die reacties misschien wat vriendelijker te krijgen is het denk ik goed dat mensen ook de betere kant van jou relatie kunnen lezen. Zo blijft het voor jou misschien prettiger om alle reacties terug te lezen |o

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 12:19

Heb niet alle reacties gelezen.

Dit had ik persoonlijk no way gepikt (heb ook een vriend, 3 jaar), wat ik zou doen in jouw situatie is een keertje op een neutrale plek gaan praten.
En dan ook echt goed praten, niet met handjes vasthouden en alleen 'ja en nee' zeggen.
Zet alles wat je in dit topic zet op papier en neem dat mee, zeg wat je dwars zit en dat als dit zo doorgaat je het niet meer ziet zitten.
Hij verdient het te weten waar je mee zit en ook dat het zijn laatste kans is om zich te verbeteren.

Je kan niet jaren met een jongen zijn waar je nu al geen toekomst mee ziet toch?
Zeg alles wat je dwars zit en praat erover, en dan bedoel ik niet zeggen wat je dwars zit, snel wat afspraken maken en het is wel oké.
Ik bedoel dat jullie in een soort van discussie komen om dit voor beiden partijen werkend te maken.
(zo pak ik het tot nu toe aan en het werkt voor mij/ons echt perfect)

Uit je topic lijk ik te lezen dat jij zelf het niet meer ziet zitten maar je bang bent voor de gevolgen ervan.
Daarom dus dat ene gesprek nog even hebben. Wil hij niet praten met je? Dan zou ik er klaar mee zijn.
Communication is the key!

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 14:34

Ik heb alleen de OP gelezen, niet de rest van de reacties.

Mensen die zeggen, weet je het zelf niet al. Waarschijnlijk weet ze dat inderdaad!
Maar hart en hoofd zijn twee verschillende dingen. En aangezien dingen niet alleen negatief zijn, maar het ook positieve kanten heeft en ze om hem geeft.. Zal aanleiding genoeg zijn om niet zomaar even een punt erachter te zetten. Gevoel gaat niet zomaar over en kun je ook niet sturen.

Je moet voor jezelf afwegen hoeveel tijd je nog in deze relatie wil stoppen, die je dus 'verliest' aan een toekomst met een partner die wel met jou op een lijn ligt wat betreft de toekomst. Weeg de plus en min punten af en, bedenk of dit de manier is waarop jij wil dat iemand met je omgaat. En de manier waarop je omgeving ook naar jou gaat kijken omdat jij zo'n soort partner hebt.

Heel veel succes!