Wondering schreef:Bedankt voor alle reacties. Aan de ene kant ben ik wat geschrokken van sommige heftige reacties, waarbij conclusies getrokken worden die nav de OP helemaal niet goed getrokken kunnen worden. Maar het is oké, ik weet zelf niet hoe ik zou reageren als ik zoiets zou lezen. Wat ik wel echt vervelend vind zijn de reacties die impliceren dat ik een slachtofferrol aanneem of dat ik mijn best heb gedaan iets mooier te verwoorden voor betere reacties. Dat is beide absoluut niet het geval en ik geloof ook niet dat ik deze twijfels zou hebben als ik niets gaf om hoe zijn vrouw zich moet voelen.
Ik heb hem niet leren kennen via een datingsite. We raakten in gesprek via een forum over een compleet ongerelateerd onderwerp. Zowel hij als ik waren niet op zoek naar verliefdheid of seks. Voor de mensen die denken dat hij me voor de seks heeft, ik ben benieuwd hoe jullie daarbij komen? Zoals geschreven in de OP hebben we geen seks en ook nog nooit pogingen gedaan. Hij probeert het in geen enkele zin van het woord. Als hij me daadwerkelijk voor de seks had gehad, zou hij dat allang gewild hebben.
Hoe ik zeker weet dat hij me de waarheid zegt... Wanneer weet je dat zeker? Ik heb hem op facebook en uit alles daar blijkt dat er een vrouw is die nu sinds een jaar of drie ziek is.
Sommige bokkers hebben het precies raak wat mij betreft. Zij is niet meer de vrouw van vroeger waar hij gevoel voor had, lichamelijk maar ook geestelijk niet meer. Hij mist iemand, een maatje, een vrouw waarmee hij kan praten en lachen. Hij zorgt trouwens enorm goed voor haar, het is niet alsof hij haar geen blik meer waardig keurt. Van zijn werkgever heeft hij een functie thuis gekregen en hij brengt echt veel tijd met haar door. Ik vraag hem ook niet haar te verlaten en als hij bij mij is, is er altijd iemand anders bij haar. Eerlijk is eerlijk: hij heeft het haar willen vertellen. Vooral omdat ze in betere tijden ook heeft gezegd dat ze wil dat hij gelukkig is. Maar het leek mij een slecht idee om het haar te vertellen, daarom heeft hij het (nog) niet gedaan.
Het SA wat op de eerste pagina genoemd is, ben ik trouwens niet.
Ik kan me vergissen hoor, maar hebben ze elkaar bij het trouwen niet beloofd elkaar trouw te blijven, in voor- en tegenspoed? Tenzij daaraan is toegevoegd dat, in geval van ziekte, zoenen met een ander toegestaan is, is hij haar op dit moment dus ontrouw. Je kunt het zo mooi proberen te maken als je wilt, maar feit blijft dat hij zich dus niet aan zijn trouwgeloftes heeft gehouden. Dan kan hij nog zo goed voor haar zorgen, maar dit praat niet goed wat hij achter haar rug om doet. Ik kan er nog een veel langer verhaal van maken, maar je gaat mij niet wijsmaken dat er ook maar één enkel goed excuus is voor waar jullie mee bezig zijn.
Als 't ware reserveren jullie elkaar dus al voor wanneer mevrouw komt te overlijden.
Edit: iets betere zinsbouw.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 26-04-16 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt