Over liefde op haar moeilijkst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:54

Dit verhaal herrinnert me aan de man van een vrouw die ik ken...Angela

Haar man verkondigde tegen iedereen dat zijn vrouw doodziek was en elk moment kon overlijden.
Op een gegeven moment ging die vrouw dus onverwachts naar een bedrijfsfeest van haar "lieve" man (zo een waar jij graag mee zoent) haar man had haar nog gezegt dat het niet nodig was voor haar om te komen dat ze lekker thuis tv moest blijven kijken was toch een saai bedrijfsfeest.
Iets in haar wou toch een kijkje nemen op het feestje.
Ze komt binnen en veel mensen staren haar aan..
Een collega komt op haar af gelopen en zegt Angela? Jij bent toch heel ziek? Jii hebt toch kanker en moet in bed blijven? Je man zei dat je hardstikke ziek bent :o?

Gelukkig is Angela geen wanhopige vrouw en is ze heel snel gescheiden van deze "lieve" man
en ze zoent ook niet met mannen die meschien een vrouw met ALS hebben.

Maar mensen kunnen dus liegen
heel hard liegen! En toen ik jou verhaal las moest ik heel erg aan dit verhaal denken..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:56

Wondering schreef:
Sommige bokkers hebben het precies raak wat mij betreft. Zij is niet meer de vrouw van vroeger waar hij gevoel voor had, lichamelijk maar ook geestelijk niet meer. Hij mist iemand, een maatje, een vrouw waarmee hij kan praten en lachen. Hij zorgt trouwens enorm goed voor haar, het is niet alsof hij haar geen blik meer waardig keurt.

Je verwoordt hier precies wat ik wilde zeggen.
Hij mist aandacht en genegenheid en vindt die nu bij jou. Waarschijnlijk kan hij dat ook volledig los zien van de liefde voor zijn vrouw.
Voor jou is de kans groot dat het van zijn kant enkel de vervulling van zijn behoefte aan aandacht en genegenheid is en dat het verder totaal niet met liefde te maken heeft.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:58

Ik word hier echt heel verdrietig van ......

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand ;) Hoe zou jij het vinden als je weet niet meer lang te leven te hebben, en je hoort dat de liefde van je leven al gevoelens heeft voor een ander?
Hoe zou jij voelen in haar situatie? Denk je niet dat zij het al moeilijk genoeg heeft door ziekte, en zich waarschijnlijk ook heel rot voelt omdat zij heus wel door heeft dat zij niet meer de juiste levenspartner voor haar man kan zijn?

Ik ben van mening dat je altijd van een getrouwde vent c.q. een vent in een relatie af moet blijven!

Het is beschamend ........ en niet alleen van de man, maar ook van jou TS :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:00

Goof schreef:
Wondering schreef:
Sommige bokkers hebben het precies raak wat mij betreft. Zij is niet meer de vrouw van vroeger waar hij gevoel voor had, lichamelijk maar ook geestelijk niet meer. Hij mist iemand, een maatje, een vrouw waarmee hij kan praten en lachen. Hij zorgt trouwens enorm goed voor haar, het is niet alsof hij haar geen blik meer waardig keurt.

Je verwoordt hier precies wat ik wilde zeggen.
Hij mist aandacht en genegenheid en vindt die nu bij jou. Waarschijnlijk kan hij dat ook volledig los zien van de liefde voor zijn vrouw.
Voor jou is de kans groot dat het van zijn kant enkel de vervulling van zijn behoefte aan aandacht en genegenheid is en dat het verder totaal niet met liefde te maken heeft.

Ja. Jij bent heel ongecompliceerd, een mooie afleiding. En ik vroeg me ook af, kun jij er mee leven dat hij straks familie en vrienden kwijtraakt door jou? Of verwacht je dat ze je met open armen ontvangen? En als in de auto rijdt, negeer je dan ook alle rode stoplichten?

shilady

Re: Over liefde op haar moeilijkst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:07

Ik vind ook een beetje dat mensen de boel zitten te romantiseren
Dit is gewoon een hele asociale situatie waar je je als vrouw kapot voor moet schamen!
Ben erg benieuwd wat deze man zal doen mocht jij bv onverwachts ook ziek worden.... Juist afleiding zoeken en met iemand anders "zoenen"

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:10

TS goed dat je nog reageert!

Maar toch merk ik dat je je ogen blijft sluiten voor wat jullie samen aan het doen zijn.

En je zegt dat hij een maatje zoekt om mee te praten. Waarom zoenen julie dan!!
En spreken jullie grenzen af!

Ik hoef met mannelijke vrienden helemaal geen grenzen af te spreken omdat er totaal geen sprake van zou zijn dat er meer gebeurt dan praten!

Dus nu steek je echt je kop in het zand. Je bent nu gewoon verliefd op een getrouwde vent met een doodzieke vrouw. En je wilt met hem verder want je laat hem niet los.

Dit zegt echt heel veel over hem: hij zoent met jou terwijl hij in deze situatie zit.
Hoe kun je hem vertrouwen ... als jij over 10 jaar misschien in zo'n of vergelijkbare situatie zou zitten ...?

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:14

Ik vind dit ronduit oneerlijk en inderdaad, asociaal. Niet een hand vol mannen maar een land vol is ook op dit forum mij ooit vertelt! Waarom zou uitgerekend hij, jou 'lieve man' zijn?

Ik denk dat je afstand moet nemen tot hij door zijn rouw periode is en dan kijken of hij je nog wil. Want ik denk dat hij gewoon afleiding en behoeftes nodig heeft, ookal is het geen seks, behoeftes voldoen kan op vele manieren ;) Dan kan je denken: vind hij jou leuk, om jou? Of gewoon voor de afleiding? ( heb in een soortgelijke situatie gestaan dus weet het verschil.)

Als ik jou was zou ik me ogen uit me kop schamen en afstand nemen, hoe moeilijk dat ook is. Er zijn zoveel mannen in de wereld, waarom uitgerekend hij..?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:16

Als ik weet dat ik dood ga en doodziek ben

Dan bespreek ik zoiets liever dat mijn man verliefd wordt terwijl ik nog leef zodat ik kan zien wie er voor onze dochter gaat zorgen

Ik hoop van harte dat mijn man weer gelukkig kan zijn met een ander
Zolang hij mij maar goed verzorgt in de laatste fase van mijn leven.

Ts mis moet je liefde het bespreekbaar gaan maken bij zijn vrouw

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:18

Wondering schreef:
Bedankt voor alle reacties. Aan de ene kant ben ik wat geschrokken van sommige heftige reacties, waarbij conclusies getrokken worden die nav de OP helemaal niet goed getrokken kunnen worden. Maar het is oké, ik weet zelf niet hoe ik zou reageren als ik zoiets zou lezen. Wat ik wel echt vervelend vind zijn de reacties die impliceren dat ik een slachtofferrol aanneem of dat ik mijn best heb gedaan iets mooier te verwoorden voor betere reacties. Dat is beide absoluut niet het geval en ik geloof ook niet dat ik deze twijfels zou hebben als ik niets gaf om hoe zijn vrouw zich moet voelen.

Ik heb hem niet leren kennen via een datingsite. We raakten in gesprek via een forum over een compleet ongerelateerd onderwerp. Zowel hij als ik waren niet op zoek naar verliefdheid of seks. Voor de mensen die denken dat hij me voor de seks heeft, ik ben benieuwd hoe jullie daarbij komen? Zoals geschreven in de OP hebben we geen seks en ook nog nooit pogingen gedaan. Hij probeert het in geen enkele zin van het woord. Als hij me daadwerkelijk voor de seks had gehad, zou hij dat allang gewild hebben.

Hoe ik zeker weet dat hij me de waarheid zegt... Wanneer weet je dat zeker? Ik heb hem op facebook en uit alles daar blijkt dat er een vrouw is die nu sinds een jaar of drie ziek is.

Sommige bokkers hebben het precies raak wat mij betreft. Zij is niet meer de vrouw van vroeger waar hij gevoel voor had, lichamelijk maar ook geestelijk niet meer. Hij mist iemand, een maatje, een vrouw waarmee hij kan praten en lachen. Hij zorgt trouwens enorm goed voor haar, het is niet alsof hij haar geen blik meer waardig keurt. Van zijn werkgever heeft hij een functie thuis gekregen en hij brengt echt veel tijd met haar door. Ik vraag hem ook niet haar te verlaten en als hij bij mij is, is er altijd iemand anders bij haar. Eerlijk is eerlijk: hij heeft het haar willen vertellen. Vooral omdat ze in betere tijden ook heeft gezegd dat ze wil dat hij gelukkig is. Maar het leek mij een slecht idee om het haar te vertellen, daarom heeft hij het (nog) niet gedaan.

Het SA wat op de eerste pagina genoemd is, ben ik trouwens niet.

Ik kan me vergissen hoor, maar hebben ze elkaar bij het trouwen niet beloofd elkaar trouw te blijven, in voor- en tegenspoed? Tenzij daaraan is toegevoegd dat, in geval van ziekte, zoenen met een ander toegestaan is, is hij haar op dit moment dus ontrouw. Je kunt het zo mooi proberen te maken als je wilt, maar feit blijft dat hij zich dus niet aan zijn trouwgeloftes heeft gehouden. Dan kan hij nog zo goed voor haar zorgen, maar dit praat niet goed wat hij achter haar rug om doet. Ik kan er nog een veel langer verhaal van maken, maar je gaat mij niet wijsmaken dat er ook maar één enkel goed excuus is voor waar jullie mee bezig zijn.
Als 't ware reserveren jullie elkaar dus al voor wanneer mevrouw komt te overlijden.

Edit: iets betere zinsbouw.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 26-04-16 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:19

tita schreef:

Dan bespreek ik zoiets liever dat mijn man verliefd wordt terwijl ik nog leef zodat ik kan zien wie er voor onze dochter gaat zorgen

Welja, laat hij TS gezellig meenemen dan voor een bak koffie :o ?

Caesar

Re: Over liefde op haar moeilijkst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:20

Wat Tita zegt is nu eenmaal iets wat in de praktijk écht voorkomt.... En helemaal geen gekke redenering.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:20

BloemBloem schreef:
tita schreef:

Welja, laat hij TS gezellig meenemen dan voor een bak koffie :o ?

Ik vind dat niet zo'n slecht idee om eerlijk te zijn.
Als de vrouw echt al 3 jaar vreselijk ziek is, hij voor haar zorgt, maar zelf op een bepaalde manier aandacht tekort komt kan het ook zijn dat zijn vrouw hem die wel gunt.
Mits het bespreekbaar gemaakt wordt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:21

tita schreef:

Dit klinkt natuurlijk heel mooi, maar nogmaals: ik geloof niet dat mevrouw op de hoogte is van deze actie, laat staan de rest van de familie.
Ik lees trouwens nergens iets over kinderen, hebben ze geen kinderen of zijn deze niet van belang in deze situatie?

BloemBloem

Caesar schreef:
Wat Tita zegt is nu eenmaal iets wat in de praktijk écht voorkomt.... En helemaal geen gekke redenering.

Als de man in kwestie zeker weet dat zijn vrouw er net
zo over denkt als Tita, is het idd geen gekke redenering.

Maar je kan de zieke vrouw in kwestie ook nog even
een trap nageven door zo'n actie ;)

Toothless

Ik zou als vrouw, dat echt niet accepteren. Je trouwt met mij, in voor en tegenspoed. Nee deze man wil zijn 'zorgen' gewoon ontvluchten. Valt niet goed te praten in wat voor manier dan ook.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:26

Toothless schreef:
Ik zou als vrouw, dat echt niet accepteren. Je trouwt met mij, in voor en tegenspoed. Nee deze man wil zijn 'zorgen' gewoon ontvluchten. Valt niet goed te praten in wat voor manier dan ook.

Zie het eens anders in de vorm van liefde. Als je getrouwd bent en jij bent door pech/ongeluk getroffen, je kan hiermee je partner niet meer geven wat iemand nodig heeft. Moet je dan zelf zo egoistisch zijn en iemand het verbieden? Kostte wat kost je hand vast houden? Of kun je loslaten, hem datgene laten vinden wat hij nodig heeft en daarnaast samen er het beste nog van maken?
Ik zou het verschrikkelijk vinden als naast het verdriet van mij te verliezen, mijn partner zichzelf ook nog jaren zou wegcijferen...

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:27

Wondering schreef:
Bedankt voor alle reacties. Aan de ene kant ben ik wat geschrokken van sommige heftige reacties, waarbij conclusies getrokken worden die nav de OP helemaal niet goed getrokken kunnen worden. Maar het is oké, ik weet zelf niet hoe ik zou reageren als ik zoiets zou lezen. Wat ik wel echt vervelend vind zijn de reacties die impliceren dat ik een slachtofferrol aanneem of dat ik mijn best heb gedaan iets mooier te verwoorden voor betere reacties. Dat is beide absoluut niet het geval en ik geloof ook niet dat ik deze twijfels zou hebben als ik niets gaf om hoe zijn vrouw zich moet voelen.

Ik heb hem niet leren kennen via een datingsite. We raakten in gesprek via een forum over een compleet ongerelateerd onderwerp. Zowel hij als ik waren niet op zoek naar verliefdheid of seks. Voor de mensen die denken dat hij me voor de seks heeft, ik ben benieuwd hoe jullie daarbij komen? Zoals geschreven in de OP hebben we geen seks en ook nog nooit pogingen gedaan. Hij probeert het in geen enkele zin van het woord. Als hij me daadwerkelijk voor de seks had gehad, zou hij dat allang gewild hebben.

Hoe ik zeker weet dat hij me de waarheid zegt... Wanneer weet je dat zeker? Ik heb hem op facebook en uit alles daar blijkt dat er een vrouw is die nu sinds een jaar of drie ziek is.

Sommige bokkers hebben het precies raak wat mij betreft. Zij is niet meer de vrouw van vroeger waar hij gevoel voor had, lichamelijk maar ook geestelijk niet meer. Hij mist iemand, een maatje, een vrouw waarmee hij kan praten en lachen. Hij zorgt trouwens enorm goed voor haar, het is niet alsof hij haar geen blik meer waardig keurt. Van zijn werkgever heeft hij een functie thuis gekregen en hij brengt echt veel tijd met haar door. Ik vraag hem ook niet haar te verlaten en als hij bij mij is, is er altijd iemand anders bij haar. Eerlijk is eerlijk: hij heeft het haar willen vertellen. Vooral omdat ze in betere tijden ook heeft gezegd dat ze wil dat hij gelukkig is. Maar het leek mij een slecht idee om het haar te vertellen, daarom heeft hij het (nog) niet gedaan.

Het SA wat op de eerste pagina genoemd is, ben ik trouwens niet.

:j

Ik vond het ook al bijzonder welke voorbarige conclusies er allemaal getrokken werden n.a.v. de OP.

Weet je zelf al hoe je nu verder wil?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:27

Toothless schreef:

Als ik die vrouw zou zijn zou ik niet willen dat 'mijn man' alleen zou overblijven wanneer ik kom te overlijden. Maar: ik zou daar wel hele duidelijke afspraken over willen hebben en dat hij open is wanneer er al iets speelt terwijl ik nog leef. Snap dat je wanneer je ernstig ziek bent niet bepaald meer bent zoals je altijd was.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:29

Caesar schreef:
Toothless schreef:

Zie het eens anders in de vorm van liefde. Als je getrouwd bent en jij bent door pech/ongeluk getroffen, je kan hiermee je partner niet meer geven wat iemand nodig heeft. Moet je dan zelf zo egoistisch zijn en iemand het verbieden? Kostte wat kost je hand vast houden? Of kun je loslaten, hem datgene laten vinden wat hij nodig heeft en daarnaast samen er het beste nog van maken?
Ik zou het verschrikkelijk vinden als naast het verdriet van mij te verliezen, mijn partner zichzelf ook nog jaren zou wegcijferen...

Hij zou dan om te beginnen zijn vrouw op de hoogte moeten stellen van de situatie. Dan is het aan haar om te bepalen om achter zijn keuze te staan. Dit heeft absoluut niets met egoïsme vanuit de vrouw te maken, echt heel knap hoe deze vrouw dit naambordje omgehangen krijgt.

srsW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:30

Ik vind veel reacties echt een beetje kort door de bocht.....
Deze man gaat niet vreemd vanuit een relatie waarbij hij nog kan vechten voor een gelukkig eind...
het einde is al voor hun bepaald en het is alleen nog maar wachten op dat moment.
Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je af en toe de situatie wilt ontvluchten.... mensen zijn sterk maar denk dat veel mensen zich ook verkijken op hoe zwaar het is om te "moeten" zorgen voor een terminale partner en geen van beide heeft er iets aan als beide daardoor instorten.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:30

Ik zou als zieke vrouw zijnde niet willen dat mijn man loopt te zoenen of meer met een andere vrouw terwijl ik er nog ben, daarom zou ik mijn grens als TS zijnde ook getrokken hebben vóór het zoenen. Afspreken, praten en plezier hebben vind ik begrijpelijk, zeker in de situatie van die man.

En als het echte liefde is, dan kan dat ook wel even wachten :j

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:32

Het gaat in tegen alles wat je ooit over vreemdgaande mensen dacht, en bij de eerste de beste gelegenheid doe je het zelf? Slap.

Verliefdheid is doodordinaire chemie en als het moet perfect te onderdrukken. Als je suikerziekte krijgt, moet je van snoep en koek afblijven, hoe graag je ook anders wilt. En als je er een huwelijk mee sloopt, kun je prima een verliefdheid negeren.

En mist die man een maatje, omdat zijn vrouw veranderd is? Ach gut... nou snap ik het ineens wel dat hij vreemdgaat. Blijkbaar houdt hij niet van zijn vrouw, hij houdt hoogstens van wat ze vroeger was. Mijn oma heeft Alzheimer, stel je nou eens voor dat mijn opa ineens een vriendin van 20 jaar jonger neemt... (Die zou dan nog steeds 74 zijn, maar dat terzijde.)

Ik zit al bijna tien jaar zonder relatie en seks, en ik ga er ook niet dood van. Jij kunt ook zonder, net als die man die gewoon de fokking morele plicht heeft om er voor zijn doodzieke vrouw te zijn!
Laatst bijgewerkt door musiqolog op 26-04-16 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:32

Ik lees dit zo en denk nee niet reageren.ik ga me er verder dus niet over uit laten maar wat ik wel voor je hoop ts mocht je hier mee doorgaan en t jou man worden,dat jij nooit terminaal zal worden want dan weet je dat je kapot zal gaan aan verdriet.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:33

srsW schreef:
Deze man gaat niet vreemd vanuit een relatie waarbij hij nog kan vechten voor een gelukkig eind...
het einde is al voor hun bepaald en het is alleen nog maar wachten op dat moment.
Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je af en toe de situatie wilt ontvluchten.... mensen zijn sterk maar denk dat veel mensen zich ook verkijken op hoe zwaar het is om te "moeten" zorgen voor een terminale partner en geen van beide heeft er iets aan als beide daardoor instorten.

Dus als alle hoop op een toekomst samen is vervlogen, is het minder erg? Ik denk dat het juist des te triester is, deze vrouw heeft er niet voor gekozen om zo ziek te worden. En dan nog: bespreek het dan op zijn minst met je vrouw, degene aan wie je trouw hebt beloofd. Het gaat nu volledig achter haar rug om, dat vind ik zo respectloos.
Even heel grof gezegd: houd dan nog heel even vol en wacht netjes tot je vrouw dood is voor je, je behoeftes achterna loopt.
Ik ben heel benieuwd hoe een aantal hier zal reageren wanneer zij zich in een vergelijkbare situatie bevinden.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:34

srsW schreef:

Precies! Zou het ook echte liefde zijn als meneer geen situatie hoefde te ontvluchten?

..... wachten op het moment, en de volgende staat al klaar?

Zorgen voor een terminale partner cq dierbare is loodzwaar, maar dat
doe je gewoon, dat is ware liefde!
Laatst bijgewerkt door BloemBloem op 26-04-16 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt