Wat moet ik doen(ruzie)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

doezel2

Re: Wat moet ik doen(ruzie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 22:25

Vanaf nu onstip ik mijn eigen topic.

Ik weet dat ik ook fout was. Maar ik laat mij niet
Dwingen om
Sorry te zeggen( wie zou dat wel doen)

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:28

Dan doe je toch gewoon je deur dicht en op slot als je dat niet wilt voor je kind? Ze zal die echt niet kapot slaan hoor.
Of nog veel beter: je stelt voor om de discussie buiten verder te zetten zodat je kind haar niet kan horen.

Ik had vroeger hetzelfde als jou. Sprak altijd voor ik dacht. Veel mensen onbewust mee gekwetst en mezelf een keer echt in de problemen gebracht erdoor.
Nu weet ik gelukkig beter... Weet je wat het beste eens? Bedenk wat je wilt zeggen en daarna hoe je zou reageren als een ander dat tegen jou zegt? Zou jij ermee kunnen lachen als iemand je een bitch noemt? Denk van niet.
Behandel anderen altijd zoals je zelf wilt behandeld worden. Een betere tip kan ik je niet geven ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:28

Niemand dwingt jou om sorry te zeggen. Zie je dan niet dat wij je proberen te relativeren en rationeel naar de situatie te kijken?
Je hebt verdorie een kind, doe het dan op z'n minst voor hem als je eigen trots zo belangrijk voor je is.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:29

Je geeft aan dat je zelf ook de fout bent ingegaan. Wees dan juist de verstandigste en de meest volwassen persoon in deze kwestie en zeg netjes sorry.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 22:35

Jolien87 schreef:
Niemand dwingt jou om sorry te zeggen. Zie je dan niet dat wij je proberen te relativeren en rationeel naar de situatie te kijken?
Je hebt verdorie een kind, doe het dan op z'n minst voor hem als je eigen trots zo belangrijk voor je is.

Zeg ook niey dat jullie dwingen maar die buutvrouw. Snap je. Het moest die dag en op haar manier

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 22:35

marlies85 schreef:
Je geeft aan dat je zelf ook de fout bent ingegaan. Wees dan juist de verstandigste en de meest volwassen persoon in deze kwestie en zeg netjes sorry.

Is al
Te laat ze willen niets meer van ons

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:40

Ten eerste ben ik het niet eens dat er altijd twee schuld hebben wanneer er ruzie is. Ik denk dat jij TS het beste morgen even naar de buren kan gaan, desnoods met een bloemetje. En zeggen dat je het jammer vind van hoe het gelopen is en je er graag op een normale manier over wilt praten.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:42

Ik zie eigenlijk alleen maar staan zij dit en zij dat.. misschien is het eens tijd om jezelf eens goed te bekijken want je komt erg onvolwassen over. Dit bedoel ik niet als kritiek maar volgens mij zie je dit zelf gewoon niet in.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:43

Sorry dat ik het vraag, maar typ je dit op je telefoon? Ik weet dat ik een taalnazi ben en dat niemand perfect is, maar ik vind dit echt om te huilen. Vooral voor iemand die een kind moet opvoeden.

En hoe komt er in vredesnaam zo'n miscommunicatie de wereld in? Hóe krijg je over zoiets zo'n dikke ruzie? Ik denk dat ik zowel jou als je buurvrouw nooit op kinderen zou laten passen als ik dit zo lees.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:45

Het enigste dat ik denk bij het lezen van zo'n topic is, hoe is dit in godsnaam mogelijk en zinkt mijn vertrouwen in een democratie terplekke naar nul...

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:47

Ik ken ts persoonlijk, en haar man en zoontje ook. Laten we voorop stellen dat de opmerkingen van: en dat moet een kind opvoeden, etc. nergens op slaan. Ts voedt haar kind prima op, kan ik zeggen als bijna pedagogisch medewerker. En tuurlijk, iedereen laat bij de opvoeding van zijn of haar eerste kind wel eens ergens een steekje vallen, maar dat gebeurt. Daarnaast wil ik even verduidelijken dat ts een vorm van autisme heeft, en hierbij dus moeite heeft met communiceren.
ik zeg niet dat wat ts, of de buurvrouw hebben gedaan goed is, absoluut niet, maar ik denk dat een beetje verduidelijking wel op zijn plek is. In zo'n situatie gaat het er gewoon anders aan toe, als een "normaal" persoon die onenigheid heeft met de buren.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:47

Authentic schreef:
Sorry dat ik het vraag, maar typ je dit op je telefoon? Ik weet dat ik een taalnazi ben en dat niemand perfect is, maar ik vind dit echt om te huilen. Vooral voor iemand die een kind moet opvoeden.

En hoe komt er in vredesnaam zo'n miscommunicatie de wereld in? Hóe krijg je over zoiets zo'n dikke ruzie? Ik denk dat ik zowel jou als je buurvrouw nooit op kinderen zou laten passen als ik dit zo lees.

Ik vind het echt triest dat je nu insinueert dat iemand geen kind kan opvoeden als ze niet taalvaardig is. Ik vind het ook een beetje op iemand intrappen terwijl diegene op de grond ligt. Wat doet haar spelling er nu toe? Je kunt toch begrijpen wat er staat?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:50

doezel2 schreef:
marlies85 schreef:

Is al
Te laat ze willen niets meer van ons

Nou dat kan ik me aardig voorstellen. Je zegt overal alleen maar ; maar zij dit zij dat
Je enige argument is dat ze je zeiden sorry te zeggen, maar daarvoor maak je er al een punt van dat ze dachten dat je kind naar bed gebracht moest worden (en dit moest niet waarom app je ze fan dat je kind lastig op bed gaat want het is een moeilijke slaper) en ga je teksten als rot op bitch in bijzijn van je kind zeggen en aan haar haren trekken.
Nogal wat erger hoor dan enkel sorry willen horen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:51

Authentic schreef:

Wat heeft dit precies met de (pedagogische) opvoeding te maken?

Sophie: bedankt voor de opheldering. Maar ik vraag me nog steeds af of ts wel ziet dat we haar proberen te helpen en dat dit soms ook betekent dat je dingen hoort die je in eerste instantie niet wilt horen.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:52

Pfoe TS.. ik schik best wel van dit topic en jouw reacties.. iedereen probeert je goed advies te geven, maar op alle vragen die er echt toe doen geef je geen antwoord. Alle tips die echt nuttig zijn ga je niet op in.

Mensen worden zo vaak gedwongen om sorry te zeggen. Of om andere dingen te doen die ze niet leuk vinden, gewoon omdat het sociaal wenselijk is. Daar kun je maar beter af en toe in meegaan, anders maak je het onnodig moeilijk in je leven. Voor jezelf, maar zeker ook voor omstanders zoals je man en je kind.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:53

Jolien87 schreef:
Authentic schreef:

Wat heeft dit precies met de (pedagogische) opvoeding te maken?

Sophie: bedankt voor de opheldering. Maar ik vraag me nog steeds af of ts wel ziet dat we haar proberen te helpen en dat dit soms ook betekent dat je dingen hoort die je in eerste instantie niet wilt horen.

Dit ben ik helemaal met je eens! En omgaan met kritiek is ook best lastig, vooral als je liever wat anders hoort, maar ts kennende zal ze er wel wat mee proberen te doen, hoewel ze hier misschien anders over komt.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:57

SophieFT schreef:
Ik ken ts persoonlijk, en haar man en zoontje ook. Laten we voorop stellen dat de opmerkingen van: en dat moet een kind opvoeden, etc. nergens op slaan. Ts voedt haar kind prima op, kan ik zeggen als bijna pedagogisch medewerker. En tuurlijk, iedereen laat bij de opvoeding van zijn of haar eerste kind wel eens ergens een steekje vallen, maar dat gebeurt. Daarnaast wil ik even verduidelijken dat ts een vorm van autisme heeft, en hierbij dus moeite heeft met communiceren.
ik zeg niet dat wat ts, of de buurvrouw hebben gedaan goed is, absoluut niet, maar ik denk dat een beetje verduidelijking wel op zijn plek is. In zo'n situatie gaat het er gewoon anders aan toe, als een "normaal" persoon die onenigheid heeft met de buren.

Als jouw profiel klopt, ben je net volwassen en ben je bijna pedagogisch medewerker. Sorry maar ik heb toch ook een boel pedagogisch medewerkers in mijn nabije omgeving gruwelijk de plank zien misslaan. En dat ten koste van een onschuldig kind.

Als ts moeite heeft met communiceren of "normale" omgangsvormen, dan hou ik mijn hart vast voor haar kind (-eren).

Een kind heeft recht op een veilig en stabiel thuis. En ts komt op mij niet stabiel over.

Ts, soms moet je niet denken in wie er gelijk denkt te moeten krijgen. Soms moet je gewoon de wijste zijn om een opening te creëren om op een acceptabele manier met elkaar te kunnen communiceren. Jij dit en jij dat maakt het alleen maar agressief.

Waar was je man trouwens tijdens dat voorval?

En heeft je man ik een beperking / begeleiding nodig?

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:59

Lijkt me niet de bedoeling om nu een hele discussie te beginnen over het vermogen van ts om haar kinderen op te voeden. Ik vind niet dat je dergelijke uitspraken kunt (mag) doen op basis van deze informatie. Is bovendien ook nog erg respectloos en kun je mensen serieus pijn mee doen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:00

denice schreef:
Het enigste dat ik denk bij het lezen van zo'n topic is, hoe is dit in godsnaam mogelijk en zinkt mijn vertrouwen in een democratie terplekke naar nul...

+1
Ik zou nog wel veel meer willen zeggen maar ik denk dat ik dan een permanente ban te pakken heb.

Ts, blijkbaar dringt het niet tot je door hoe je als volwassen vrouw en moeder notabene omgaat met dit soort situaties.
Je betrekt alles op jezelf en stelt jezelf extreem centraal.
Daarmee ga je dit niet oplossen.
Bespreek het met je begeleiding, voer die begeleiding desnoods op en ga op een cursus "beheers jezelf" wat mij betreft.
Dit soort gedrag tonen en deze woorden uitspreken in het bijzijn van je kind mag nooit maar dan ook nooit gebeuren.
Je buurvrouw kan 10x voor de deur staan en te ver gaan in jouw optiek maar als je kind in dezelfde ruimte aanwezig is reageer je als moeder niet zoals jij doet.
Ik hoop voor je dat je inziet dat jij door jouw heftige reageren hier een groot aandeel in hebt en dat het oplossen van deze situatie ook bij JOU begint.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:01

Rocamor schreef:
SophieFT schreef:

Als jouw profiel klopt, ben je net volwassen en ben je bijna pedagogisch medewerker. Sorry maar ik heb toch ook een boel pedagogisch medewerkers in mijn nabije omgeving gruwelijk de plank zien misslaan. En dat ten koste van een onschuldig kind.

Als ts moeite heeft met communiceren of "normale" omgangsvormen, dan hou ik mijn hart vast voor haar kind (-eren).

Een kind heeft recht op een veilig en stabiel thuis. En ts komt op mij niet stabiel over.

Ts, soms moet je niet denken in wie er gelijk denkt te moeten krijgen. Soms moet je gewoon de wijste zijn om een opening te creëren om op een acceptabele manier met elkaar te kunnen communiceren. Jij dit en jij dat maakt het alleen maar agressief.

Waar was je man trouwens tijdens dat voorval?

En heeft je man ik een beperking / begeleiding nodig?

Zoals je ziet is mijn profiel al een tijd niet aangepast, en daarbij lijkt het mij niet helemaal de juiste plek hier om mij te bekritiseren op mijn aankomende beroep. Daarbij heeft het ook niks met mij te maken, ik verduidelijk alleen de situatie van ts door aan te geven wat voor beeld ik heb van ts en haar omgeving

Dat terzijde, naar mijn mening kan je met goede begeleiding, ook met wat minder communicatieve vaardigheden een kind in een gezonde en stabiele leefomgeving een kind opvoeden.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:06

En jouw inschatting van de Ts is dat ze haar kind een gezonde en stabiele omgeving kan bieden sophieft?

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:08

Wildgirl schreef:
En jouw inschatting van de Ts is dat ze haar kind een gezonde en stabiele omgeving kan bieden sophieft?

Zoals ik zei, met de goede begeleiding kan dit zeker. Maar naar mijn mening is het dat stukje waar het mis gaat in dit verhaal.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:08

SophieFT, ik heb jou, noch jouw beroep willen aanvallen. Mijn excuus als dat zo overkwam. Wat ik wel wilde benadrukken is dat er ook in die beroepsgroep fouten worden gemaakt en dat daar onschuldige kinderen de dupe van zijn geworden. Ook wat de hulpverlening op welke manier dan ook duidelijk aanwezig was.

Ik wil niet zeggen dat jij het hier bij het foute eind hebt, noch dat de begeleiding van ts faalt, noch dat ts incapabel is om een kind op te voeden. Ik wil wel zeggen dat ik schrijnende gevallen heb gezien. En ook van ouders die op hun manier Het beste voor het kind voorhebben. Zodanig dat mijn nek haren van de posts van ts overeind gaan staan. En ik dientengevolge hoop dat dit geen schade op gaat leveren voor haar kind.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:11

Ah oke Rocamore, dan was dat een misverstand. Mijn excuses daarvoor!

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 23:19

SophieFT schreef:

Dankje wel