Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jolien87 schreef:Niemand dwingt jou om sorry te zeggen. Zie je dan niet dat wij je proberen te relativeren en rationeel naar de situatie te kijken?
Je hebt verdorie een kind, doe het dan op z'n minst voor hem als je eigen trots zo belangrijk voor je is.

Authentic schreef:Sorry dat ik het vraag, maar typ je dit op je telefoon? Ik weet dat ik een taalnazi ben en dat niemand perfect is, maar ik vind dit echt om te huilen. Vooral voor iemand die een kind moet opvoeden.
En hoe komt er in vredesnaam zo'n miscommunicatie de wereld in? Hóe krijg je over zoiets zo'n dikke ruzie? Ik denk dat ik zowel jou als je buurvrouw nooit op kinderen zou laten passen als ik dit zo lees.

doezel2 schreef:marlies85 schreef:Je geeft aan dat je zelf ook de fout bent ingegaan. Wees dan juist de verstandigste en de meest volwassen persoon in deze kwestie en zeg netjes sorry.
Is al
Te laat ze willen niets meer van ons
Authentic schreef:Sorry dat ik het vraag, maar typ je dit op je telefoon? Ik weet dat ik een taalnazi ben en dat niemand perfect is, maar ik vind dit echt om te huilen. Vooral voor iemand die een kind moet opvoeden.
En hoe komt er in vredesnaam zo'n miscommunicatie de wereld in? Hóe krijg je over zoiets zo'n dikke ruzie? Ik denk dat ik zowel jou als je buurvrouw nooit op kinderen zou laten passen als ik dit zo lees.
Jolien87 schreef:Authentic schreef:Sorry dat ik het vraag, maar typ je dit op je telefoon? Ik weet dat ik een taalnazi ben en dat niemand perfect is, maar ik vind dit echt om te huilen. Vooral voor iemand die een kind moet opvoeden.
Wat heeft dit precies met de (pedagogische) opvoeding te maken?
Sophie: bedankt voor de opheldering. Maar ik vraag me nog steeds af of ts wel ziet dat we haar proberen te helpen en dat dit soms ook betekent dat je dingen hoort die je in eerste instantie niet wilt horen.
SophieFT schreef:Ik ken ts persoonlijk, en haar man en zoontje ook. Laten we voorop stellen dat de opmerkingen van: en dat moet een kind opvoeden, etc. nergens op slaan. Ts voedt haar kind prima op, kan ik zeggen als bijna pedagogisch medewerker. En tuurlijk, iedereen laat bij de opvoeding van zijn of haar eerste kind wel eens ergens een steekje vallen, maar dat gebeurt. Daarnaast wil ik even verduidelijken dat ts een vorm van autisme heeft, en hierbij dus moeite heeft met communiceren.
ik zeg niet dat wat ts, of de buurvrouw hebben gedaan goed is, absoluut niet, maar ik denk dat een beetje verduidelijking wel op zijn plek is. In zo'n situatie gaat het er gewoon anders aan toe, als een "normaal" persoon die onenigheid heeft met de buren.
denice schreef:Het enigste dat ik denk bij het lezen van zo'n topic is, hoe is dit in godsnaam mogelijk en zinkt mijn vertrouwen in een democratie terplekke naar nul...
Rocamor schreef:SophieFT schreef:Ik ken ts persoonlijk, en haar man en zoontje ook. Laten we voorop stellen dat de opmerkingen van: en dat moet een kind opvoeden, etc. nergens op slaan. Ts voedt haar kind prima op, kan ik zeggen als bijna pedagogisch medewerker. En tuurlijk, iedereen laat bij de opvoeding van zijn of haar eerste kind wel eens ergens een steekje vallen, maar dat gebeurt. Daarnaast wil ik even verduidelijken dat ts een vorm van autisme heeft, en hierbij dus moeite heeft met communiceren.
ik zeg niet dat wat ts, of de buurvrouw hebben gedaan goed is, absoluut niet, maar ik denk dat een beetje verduidelijking wel op zijn plek is. In zo'n situatie gaat het er gewoon anders aan toe, als een "normaal" persoon die onenigheid heeft met de buren.
Als jouw profiel klopt, ben je net volwassen en ben je bijna pedagogisch medewerker. Sorry maar ik heb toch ook een boel pedagogisch medewerkers in mijn nabije omgeving gruwelijk de plank zien misslaan. En dat ten koste van een onschuldig kind.
Als ts moeite heeft met communiceren of "normale" omgangsvormen, dan hou ik mijn hart vast voor haar kind (-eren).
Een kind heeft recht op een veilig en stabiel thuis. En ts komt op mij niet stabiel over.
Ts, soms moet je niet denken in wie er gelijk denkt te moeten krijgen. Soms moet je gewoon de wijste zijn om een opening te creëren om op een acceptabele manier met elkaar te kunnen communiceren. Jij dit en jij dat maakt het alleen maar agressief.
Waar was je man trouwens tijdens dat voorval?
En heeft je man ik een beperking / begeleiding nodig?
SophieFT schreef:Ik ken ts persoonlijk, en haar man en zoontje ook. Laten we voorop stellen dat de opmerkingen van: en dat moet een kind opvoeden, etc. nergens op slaan. Ts voedt haar kind prima op, kan ik zeggen als bijna pedagogisch medewerker. En tuurlijk, iedereen laat bij de opvoeding van zijn of haar eerste kind wel eens ergens een steekje vallen, maar dat gebeurt. Daarnaast wil ik even verduidelijken dat ts een vorm van autisme heeft, en hierbij dus moeite heeft met communiceren.