Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
onbarefeet schreef:Dat kan wel zo zijn, maar als ik later kinderen heb ga ik ze zeker niet voor hun 12e allemaal eigen tablets/smartphones geven (ook i.v.m. alle straling die ervan af komt)
tijden veranderen enorm snel. xniieeenke schreef:onbarefeet het is toch echt handig als ze ergens heen gaan of naar school fietsen op hun 12e dat ze iets hebben, helemaal als de school ook digitaler is. Kahoot of zo. Je kunt ook zelf grenzen stellen de eerste paar jaar.

verootjoo schreef:onbarefeet schreef:Dat kan wel zo zijn, maar als ik later kinderen heb ga ik ze zeker niet voor hun 12e allemaal eigen tablets/smartphones geven (ook i.v.m. alle straling die ervan af komt)
Ze hoeven ook geen eigen te hebben maar in vrijwel elk huishouden is wel een tablet of smartphone oid te vinden. Ik weet niet hoe oud je bent, maar tijden veranderen. Wie weet hoe de wereld eruit ziet tegen de tijd dat jij kinderen hebt? Misschien is een tablet dan wel verplicht op school en schrijven ze niet meer in schriften en gebruiken ze geen boeken maar staat alles op de tablettijden veranderen enorm snel.
Een smartphone op de middelbare school is echt een must, alle klasseninfo gaat via de groepsapp.
En straling komt ook gewoon van je wifirouter af, van je tv, van je draadloze decttelefoon, van je mobiele telefoon, van je magnetron. Dus daarom hoef je een tablet of smartphone niet te laten.
onbarefeet schreef:xniieeenke schreef:onbarefeet het is toch echt handig als ze ergens heen gaan of naar school fietsen op hun 12e dat ze iets hebben, helemaal als de school ook digitaler is. Kahoot of zo. Je kunt ook zelf grenzen stellen de eerste paar jaar.
Er staat 'smartphones', voor bereikbaarheid kun je ook een niet-smartphone (heeft dat een naam?) hebben. Daarnaast vind ik het huidige schoolsysteem echt verschrikkelijk dus dat zal hem sowieso niet worden, tenzij het tegen die tijd enorm verbeterd is natuurlijk
als het eerste uur uitvalt, appt de school, klassenmentors delen info via de app... Een smartphone is een must voor de middelbare scholier.
, ik ben zo allergisch voor groepapps . Als ik wil dat mijn puber alleen een bel telefoon heeft dan so be it , je word gewoon gedwongen mee te gaan Rebecca schreef:Belachelijk, ik ben zo allergisch voor groepapps . Als ik wil dat mijn puber alleen een bel telefoon heeft dan so be it , je word gewoon gedwongen mee te gaan
jouw ouders zijn waarschijnlijk niet met computers opgegroeid, zou wat wezen als zij hadden gezegd 'een computer vinden wij niet nodig voor onze puber'. Had je al je schoolwerk met de hand mogen schrijven of ergens anders.
onbarefeet schreef:Om even duidelijk te zijn: ik wil later graag off-the-grid gaan leven met zo min mogelijk elektrische apparaten e.d.
verootjoo schreef:Rebecca schreef:Belachelijk, ik ben zo allergisch voor groepapps . Als ik wil dat mijn puber alleen een bel telefoon heeft dan so be it , je word gewoon gedwongen mee te gaan
Tijden veranderen, tuurlijk moet je mee in deze tijdjouw ouders zijn waarschijnlijk niet met computers opgegroeid, zou wat wezen als zij hadden gezegd 'een computer vinden wij niet nodig voor onze puber'. Had je al je schoolwerk met de hand mogen schrijven of ergens anders.
Het is mi compleet logisch dat scholen ook gebruik maken van apps. ik weet niet of het er al is, maar over een tijdje kun je je cijfers checken op de schoolapp, zie je je rooster op de schoolapp en dus gelijk de roosterwijzigingen, inschrijven voor activiteiten. Je kunt het je puber echt niet aandoen geen smartphone te hebben alleen maar omdat jij het niet gewend bent om dat te hebben toen je puber was
Sammie schreef:Oh ja wel.. De telekidsgeneratie (de dertigers van nu), de patatgeneratie (de circa twinters van nu - hebben nooit tegenslag gehad, want opgegroeid met enkel welvaart). De naam van de huidige pubergeneratie ben ik even vergeten, maar die was weinig positief. Teveel gepamper waardoor ze niet om kunnen gaan met tegenslag. En meest recent is de wifigeneratie ook al genoemd. Die is positiever
Mensen hebben de neiging om 'vroeger' te idealiseren. Is ooit een heel interessant stuk over verschenen waarom we dat doen.
Jennyj01 schreef:Nou ik had echt geen tijd om hele vakanties te chillen hoor. Veel te veel te doen. Altijd onderweg. Mijn neefjes zitten hele vakanties op de bank.
Rebecca schreef:Belachelijk, ik ben zo allergisch voor groepapps . Als ik wil dat mijn puber alleen een bel telefoon heeft dan so be it , je word gewoon gedwongen mee te gaan
althans, niet meer