Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

dankzij het thuiswonen en ook mijn man die thuiswoonde hebben wij zo goed kunnen sparen dat wij een huis hebben gekocht en die volledig opgeknapt van ons spaargeld. Hypotheek is laag omdat het een opknapper was en nu hebben wij veel overwaarde. Met dank aan het thuiswonen!

Ik ben hartstikke zelfstandig hoor, kan gerust een aantal weken alleen thuis zijn en mijn eigen zaakjes regel ik al. Maar het komt momenteel gewoon niet goed uit om op mijzelf te gaan.

Ghostattack schreef:Je voelt je aangesproken omdat je zelf in Amsterdam woont? Laat ik het zo zeggen: ik ben nog geen enkele betaalbare stal in Amsterdam tegen gekomen waar ik mijn paard met een gerust hart neer wil zetten. 9 van de 10 stallen staan ze meer binnen dan buiten. Daarom de keuze om voor een stal hier bij mijn ouders te kiezen, waar ik 100% zeker weet dat het paardvriendelijk en goed is. Bijkomend voordeel is dat het ook nog eens goedkoop is.
Overigens betaal ik mijn ouders niks om thuis te wonen, dat willen ze niet eensMijn vader is juist blij dat ik zo vaak thuis ben en mee eet, anders moet hij alleen eten.
) omdat ik voor de andere weg gekozen heb. Ik stond op een bepaald punt voor de keuze: paard kopen of uit huis. Mijn vrijheid was me meer waard dan een paard hebben dus ik ben voor een eigen plekje gegaan. Geen paard helaas, maar ik ga er van uit dat ik daar na mijn studie wel geld voor heb.
Femm_k schreef:Gucci_ schreef:Misschien is dat niet typisch Nederlands, maar ik vind het belangrijk voor je familie te zorgen en andersom.
Als ik alles zelf moest betalen en 3 paarden in pension, auto, eten, huur, kleding, vakanties enz, dan moet ik wel een maandloon van €4000 hebbenVind het wel vervelend soms dat heen en weer reizen, maar is niet anders soms...
Maar voor die 4000 euro laat je dus anderen opdraaien? Leef je dan niet wat boven je stand?
Ik begrijp de nieuwsgierigheid van TS wel.. Zouden jullie echt niet eerst op eigen benen willen staan voor een eigen paard te kopen e.d.? Dat gevoel hebben; kijk dat heb ik toch lekker allemaal zelf geflikt!
Ik krijg nu iedereen over mij heen denk ik.. maar volgensmij is het hebben van kinderen best een pittige job. En is het zeker niet goedkoop. Ik heb echt heel veel respect voor mijn ouders, dus waarom zou ik langer dan nodig op hun kosten meeliften, omdat ik perse ik paard wil voor mijn eigen plezier? Want zo zie ik het.. sorry.. (diegene die door ziekte/psychische redenen thuiswonen daargelaten uiteraard!)