Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Riraito schreef:Die sticker![]()
Ik snap het prima als mensen gaan inhalen als je 60 gaat rijden, maar ik rijd meestal net iets boven de 80 volgend de meter dus dat zal wel ongeveer 80 zijn. Het lijkt wel of ze me voorbij gaan puur omdat ik een kleine auto heb, ik rij namelijk niet anders in de auto van mijn ouders en daar halen ze me een stuk minder in.
maaikemuis schreef:Ik heb er geen problemen mee met mijn 107, maar die heb ik vanaf het begin op zijn staart getrapt. Ik vond hem bij de testrit sloom en zei dat tegen de verkoper, waarop ik nog een rondje mocht en hem even 'door moest trekken'.
En dat wil ie wel. Wanneer het even moet dan trek ik hem in zijn 3 door naar de 120 en ik zit zo op de linkerbaan. Dan schakel ik door naar de 5de versnelling.
Arashah schreef:maaikemuis schreef:Ik heb er geen problemen mee met mijn 107, maar die heb ik vanaf het begin op zijn staart getrapt. Ik vond hem bij de testrit sloom en zei dat tegen de verkoper, waarop ik nog een rondje mocht en hem even 'door moest trekken'.
En dat wil ie wel. Wanneer het even moet dan trek ik hem in zijn 3 door naar de 120 en ik zit zo op de linkerbaan. Dan schakel ik door naar de 5de versnelling.
ik hoop een gebruikte Auto? Een nieuwe Auto mag je de eerste 2000 km niet op zijn staart trappen omdat de olie nog goed in de moter gesmeerd moet worden, je mag dan ook niet harder als 120 en je moet rustig rijden en de moter goed warm laten lopen. anders kun je na een korte tijd met moter schaden naar de Garage gaan..
Maar ik heb een iets rustiger stijl als jou, Maar ik trek wel goed op. (dan doen die kleintjes het beter als vele mensen verwachten van een kleine Auto met weinig paardenkracht XD. mijn Auto heeft 68 PK)
verootjoo schreef:Ik heb ook altijd geleerd dat je nieuwe auto's uit de fabriek de eerste 3000km niet boven de 3000 toeren mag rijden. Hij moet rustig ingereden worden. Doe het dan ook nooit
. Maar bij een warme benzinemotor maakt het niet uit met de huidige generatie motoren.
maaikemuis schreef:verootjoo schreef:Ik heb ook altijd geleerd dat je nieuwe auto's uit de fabriek de eerste 3000km niet boven de 3000 toeren mag rijden. Hij moet rustig ingereden worden. Doe het dan ook nooit
Inmiddels is ie goed gebruikt. Maar bij een warme benzinemotor maakt het niet uit met de huidige generatie motoren.
Arashah schreef:maaikemuis schreef:Ik heb er geen problemen mee met mijn 107, maar die heb ik vanaf het begin op zijn staart getrapt. Ik vond hem bij de testrit sloom en zei dat tegen de verkoper, waarop ik nog een rondje mocht en hem even 'door moest trekken'.
ik hoop een gebruikte Auto? Een nieuwe Auto mag je de eerste 2000 km niet op zijn staart trappen omdat de olie nog goed in de moter gesmeerd moet worden, je mag dan ook niet harder als 120 en je moet rustig rijden en de moter goed warm laten lopen. anders kun je na een korte tijd met moter schaden naar de Garage gaan..
Maar ik heb een iets rustiger stijl als jou, Maar ik trek wel goed op. (dan doen die kleintjes het beter als vele mensen verwachten van een kleine Auto met weinig paardenkracht XD. mijn Auto heeft 68 PK)
even ruimte maken. Ik vind het levensgevaarlijk iemand zo vlak achter mij! Niet om te stangen, maar als ik 54 rij op een 50 weg, dan hoef je mij niet vooruit te duwen. Dan geef ik even een korte hint welke vaak overkomt

maaikemuis schreef:Omdat veiligheid boven alles gaat?!? Wanneer ik de keuze heb tussen 'met 50 invoegen op de snelweg (wat bij mijn oprit de regel is als ik niets doe) of 'doortrekken naar 120 in zijn 3' dan lijkt me dat de meest handige optie. Niet omdat ik een ander daarmee accomodeer, maar omdat het voor mijzelf vele malen veiliger is.
Scheelt, ik rijdt ook motor. En daardoor heb ik wel geleerd om ruimtes in te schatten en vooral de ruimte te nemen. Puur en alleen voor je eigen veiligheid.
vibabu schreef:Waarom expres langzamer gaan rijden als er een achter je zit :/ gewoon om lekker te stangen?
vibabu schreef:Waarom expres langzamer gaan rijden als er een achter je zit :/ gewoon om lekker te stangen? Echt die mensen zouden ze van mij als eerst hun rijbewijs van mogen afpakken. Rij gewoon de snelheid die je mag. Levensgevaarlijk! Je verwacht dat iedereen gewoon de snelheid rijdt die je mag en als je dan ineens zo'n grappenmaker heb die voor de lol en ter irritatie "lekker langzaam" gaat rijden. Gewoon omdat het kan, dan vind ik jou een gevaar op de weg.