Geld niet terug betalen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:53

snoetie schreef:
IsaCalixa schreef:
Het geval was meer dat er gewoon geen geld mee was genomen naar de DA, en ik werd voor het blok gezet, want ik was de enige die een pinpas bij zich had (per toeval, die zit bij mijn mobieltje in, maar had mobiel ook thuis kunnen laten). Ik had op dat moment gelukkig de mogelijkheid om de 40 euro gelijk te betalen :P En ja ik kom wel rond met het geld dat ik heb, maar ik heb hier en daar wel kosten dus toch zou het prettig zijn om dat gedeelte terug te krijgen.

Wij zijn buiten af en toe dierenarts bezoekjes echt niet veel geld kwijt aan onze hond. Brokken zijn gewoon van de supermarkt en verder heeft ie niet veel verzorging nodig.

jeetje ts -O-

Je gaat zelf dus ook naar de dierenarts, zonder geld mee te nemen (want je had je pinpas toevallig bij je?) en je was dus zelf eigenlijk ook niet van plan om te betalen...
tenminste dat is wat ik hieruit opmaak..

Het gaat om 20 euro binnen een gezin.. Ik vind dat jij je enorm aanstelt. Het ging erom dat dat beest beter is geworden toch?

Maargoed, de volgende keer dat jij iemand iets moet terug betalen zou ik dan die 20 euro er vanaf trekken als het je zo enorm dwars zit :)

Echt hoor, wat flauw om de ts zo aan te spreken. Als ik met mijn ouders naar de dierenarts ga verwacht ik ook gewoon dat mijn ouders hun portomonee bij zich hebben. ;)
En je speelt nu onwijs in op haar gevoel "alsof zij geen 20,- over zou hebben voor haar hond"
Misschien goed om te kijken naar het 'diepere probleem' onder de zaak. Namelijk communicatie met 't gezin. Door zelf zo terug te gaan doen bereik je denk ik ook niet wat je wilt bereiken: namelijk eerlijkheid en communicatie(?)

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:18

Het gaat TS inderdaad niet om het geld maar de belofte dat ze het terug krijgt.

Misschien ben ik raar maar belofte is belofte familie of niet, ook ik zou dan een deel terug willen zien als dit beloofd is. Iets met eerlijk zijn.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:38

ben ik nou de enige die dit totaal idioot vind?

Ervan uitgaande (Want ts is er nogal vaag over) dat het dus gaat om ouders, evt. broers/zussen en ts zelf. Ik zeg ook dat de dieren mede van mijn dochter zijn...kosten betaal ik toch echt zelf..zou niet in me opkomen mijn dochter daarvoor te laten betalen..nu is ze nog maar 10, maar als ze 19 is verandert daar niet zoveel in. Ik sta toe dat de dieren in huis komen,dus betaal ik er voor...kijk...als ts gigantisch heeft lopen drammen om een hond en ouders al zuchtend toegeven is het anders wat, maar dat maak ik hier niet uit op...

los daarvan doet het eigenlijk helemaal niet ter zake. TS werd voor het blok gezet...een positie waarin je je kinderen al helemaal niet hoort te brengen...de opmerking van iemand die aangaf: dus als je je mobiel niet meehad, was je zelf ook zonder geld heengegegaan, is imo totaal misplaatst...de ouders horen geld mee te nemen bij zoiets.

En dan word er beloofd dat ze het terugkrijgt en moet ze er zelfs ruzie over gaan maken? Totaal idioot!!!!Al ging het om 5 cent...beloofd is beloofd en als je je familie al niet meer kunt vertrouwen...wie dan nog wel?

Nee hoor, ts...je stelt je niet aan en je zeikt ook niet. Gewoon je geld terugeisen en anders maar ff gaan winkelen en je pas vergeten en dan ook niet nodig vinden om terug te betalen..zijn ze betoeterd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:45

IHN schreef:
ben ik nou de enige die dit totaal idioot vind?

Ervan uitgaande (Want ts is er nogal vaag over) dat het dus gaat om ouders, evt. broers/zussen en ts zelf. Ik zeg ook dat de dieren mede van mijn dochter zijn...kosten betaal ik toch echt zelf..zou niet in me opkomen mijn dochter daarvoor te laten betalen..nu is ze nog maar 10, maar als ze 19 is verandert daar niet zoveel in. Ik sta toe dat de dieren in huis komen,dus betaal ik er voor...kijk...als ts gigantisch heeft lopen drammen om een hond en ouders al zuchtend toegeven is het anders wat, maar dat maak ik hier niet uit op...

los daarvan doet het eigenlijk helemaal niet ter zake. TS werd voor het blok gezet...een positie waarin je je kinderen al helemaal niet hoort te brengen...de opmerking van iemand die aangaf: dus als je je mobiel niet meehad, was je zelf ook zonder geld heengegegaan, is imo totaal misplaatst...de ouders horen geld mee te nemen bij zoiets.

En dan word er beloofd dat ze het terugkrijgt en moet ze er zelfs ruzie over gaan maken? Totaal idioot!!!!Al ging het om 5 cent...beloofd is beloofd en als je je familie al niet meer kunt vertrouwen...wie dan nog wel?

Nee hoor, ts...je stelt je niet aan en je zeikt ook niet. Gewoon je geld terugeisen en anders maar ff gaan winkelen en je pas vergeten en dan ook niet nodig vinden om terug te betalen..zijn ze betoeterd!

Nee hoor, je bent niet de enige; denk er precies zo over (zie mijn vorige posts). Denk alleen wel dat je duidelijke afspraken moet gaan maken voor in de toekomst mbt kosten voor de hond.

Laurapalmer

Re: Geld niet terug betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:53

Uit huis gaan vindt ook wel een vreemde reactie..misschien is het wel broer/zus/zusje die er ruzie overmaken?ze wil immers niet zeggen om wie het nu eigenlijk gaat..

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:01

Laurapalmer schreef:
Uit huis gaan vindt ook wel een vreemde reactie..misschien is het wel broer/zus/zusje die er ruzie overmaken?ze wil immers niet zeggen om wie het nu eigenlijk gaat..

en als het broer zus zusje zijn, dan horen de ouders in te grijpen en gewoon die rekening te betalen.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:45

@ihn ik bedoelde er eigenlijk mee,dat we er te weinig vanaf weten om conclusies te trekken en roepen ga uit huis. De thuis situatie is niet in orde etc.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:55

IHN schreef:
Laurapalmer schreef:

en als het broer zus zusje zijn, dan horen de ouders in te grijpen en gewoon die rekening te betalen.

Uh nou kom op zeg, als je 19 bent dan laat je dat toch niet door je papa en mama oplossen.

Wat een hoop gemiep zeg over €20,- als of de ouders het weet niet wat hebben gedaan.
Ze hebben zelfs gezegd dat er iets mis is gegaan met de overboeking en hebben ze er niet meer aan gedacht.
Wat is er mis met gewoon nog een keer vragen

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 23:23

Jeetje wat een reacties hier zeg. Ik ga het nog eens vragen eind deze week, dus geen zorgen! :')

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:57

Laurapalmer schreef:
@ihn ik bedoelde er eigenlijk mee,dat we er te weinig vanaf weten om conclusies te trekken en roepen ga uit huis. De thuis situatie is niet in orde etc.

dat ben ik wel met je eens idd...maar is ook wel een logisch gevolg van een dergelijk vaag bericht.....

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:09

Gillbo schreef:

Uh nou kom op zeg, als je 19 bent dan laat je dat toch niet door je papa en mama oplossen.

Wat een hoop gemiep zeg over €20,- als of de ouders het weet niet wat hebben gedaan.
Ze hebben zelfs gezegd dat er iets mis is gegaan met de overboeking en hebben ze er niet meer aan gedacht.
Wat is er mis met gewoon nog een keer vragen[/quote]

sorry maar als ik als ouder heb toegestaan dat er een gezinshond komt en mijn ene kind belooft iets terug te betalen aan het andere kind dan bemoei ik me daar zeker wel mee...ergens in mijn opvoeding is dan nl iets niet helemaal goed gegaan en volwassen of niet...dat moet ff recht gezet worden.

En je mist de helft..ts heeft er noemaal naar gevraagd en kreeg ruzie en argumenten als: iets mis gegaan bij overboeking, jij kunt het best missen, komt ooit weleens.

Ik denk niet dat het echt om die 20 euro gaat...wel om het feit dat er iets beloofd wordt en het gewoon niet nagekomen wordt...en dat ts daarna ook nog eens een trap na krijgt met:jij kunt het best missen...mag ts dat zelf bepalen?

en als het hier om de ouders gaat vind ik dat heel erg,ja...niet om de 20 euro ..wel om de boodschap die ze afgeven want wie moet je nog vertrouwen als zelfs je ouders je belazeren?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:21

Als je die 20 euro kunt missen geef je toch in een gesprek aan dat je het erg jammer vind dat een belofte blijkbaar niet zoveel waard is en dat je niet iemand op zijn/haar woord kunt vertrouwen en dat dat het laatste is wat je er nog over kwijt wilt.
Persoonlijk zou ik het laten voor wat het is en er lering uit halen wat er is gebeurt.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:38

Ze zeggen dat je het nog wel krijgt, ik zou daar op vertrouwen. AL weet ik niet hoe jouw gezinssituatie is natuurlijk...

In mijn gezin wordt ook regelmatig van elkaar geleend en dan zeggen we ook tegen elkaar dat we het wel weer terug geven. Soms is dat na een maand, soms na een dag, en soms ook wel is na een jaar. Maar we vertrouwen erop dat we alles terug krijgen wat uitgeleend wordt.

Hoelang is het geleden?

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:18

Wij hebben maar 2 huisdieren een hond, volledige kosten voor de ouders.
Een cavia die zoonlief voor zijn verjaardag heeft gehad, volledige kosten voor de ouders.
Zoon lief is nu 15 en cavia 5 jaar.
Geen haar op mijn hoofd dat mijn kinderen aan DA kosten moeten betalen voor de dieren.
Ook al had ik geen geld bij en een van mijn kinderen zou dit voorschieten dan staat het dezelfde dag nog op zijn/haar rekening.
Belofte maakt schuld. Terugbetalen die hap

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 12:47

Update, ik krijg het terug, al dan niet over een paar weken. Maar goed, heb mn lesje iig geleerd :D voortaan beter afspreken enzo

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:20

Top! Toch nog even het gesprek aangegaan? Fijn dat er nu duidelijkheid is ;)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:38

Fijn dat je het terug krijgt.
Wel jammer dat je er nog even op moet wachten.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:48

Fijn dat er duidelijkheid is! En inderdaad duidelijke afspraken maken voor een volgende keer :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:00

TS moet volgens een heleboel niet zeuren om die € 20,00 maar dat houd wel in dat ts het complete bedrag van € 40 betaald heeft.

Sorry maar ik ben van mening dat wanneer je zegt (minimaal) de helft terug te zullen betalen je dit ook hoort te doen. Als is het de koningin.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:04

Anoli schreef:
Zo binnen het gezin al zoveel gedoe om geld? Daar schrik ik van.

Nou inderdaad.. eerste wat ik dacht.

Gezien het 'maar' je eigen gezin is kan je toch tijdens 't eten zeggen.
' mam , pap, mag ik dat geld nog ff van de dierenarts, thanks! '
en als ze dan boos worden gewoon zelf rustig blijven, misschien zit er wel een reden achter dat ze zo boos zijn of zijn ze in de veronderstelling dat jij alles voor de hond moet betalen. Als dat zo is zal je vaker dit soort situaties krijgen en ik zou d'r dus wel duidelijke afspraken over maken. Misschien is dit een mooi aanknopingspunt om serieus met ze rond de tafel te gaan hier over!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:05

IsaCalixa schreef:
Update, ik krijg het terug, al dan niet over een paar weken. Maar goed, heb mn lesje iig geleerd :D voortaan beter afspreken enzo

oh haha :') je was me voor...
Mijn vriend en ik hebben ook samen een hond en een kat en doen alles gewoon 50/50 behalve als 1 van ons twee niet achter de gemaakte kosten staat. Een nieuwe halsband of mand ofzo wat niet nodig was.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:00

fijn ts dat het is opgelost!!best pittig topic geworden :+ :j

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 21:33

steeds meer mensen lijken het tegenwoordig maar normaal te vinden om gewoon niet te betalen voor wat dan ook. Vaak ook nog eens de grote pief uithangen en als puntje bij paaltje komt, is het niets meer dan een kale kip

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:03

Arme hond. Ik hoop niet dat hij ooit echt iets gaat mankeren wat veel geld gaat kosten...Als je als dochter een aantal WEKEN moet wachten om zo'n klein bedrag terug te krijgen, dan kan je misschien beter geen dieren houden.
Ik heb kinderen van dezelfde leeftijd als TS en geen haar op m'n hoofd die hun de rekening zouden laten betalen overigens. Maar goed, ik weet niet welke afspraken hierover precies gemaakt zijn binnen het gezin bij aanschaf van de hond. Maar er lijkt me wel iets mis met de verhoudingen hier ook al krijgt TS nu het bedrag wel terug.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 12:02

Dit topic mag nu wel gesloten worden . :) Nog bedankt voor alle reacties.