Antikraak wonen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:51

Yom schreef:
Even een oud topic omhoog ipv een nieuwe te openen. Zou iemand mij voor kunnen dragen bij Ad Hoc? Volgens mij gaat het om een open inschrijving maar mocht het nodig zijn is het toch wel handig om iemand te weten die het wil doen :D

Klopt ad hoc moet je worden voorgeleid door iemand. Helaas ben ik daar al tijdje weg anders had ik het wel willen doen.

Btw ik woonde in oude bejaarde tehuis onwijs groot.
Ad hoc laat netjes 2 maanden van te voren weten of je er uit moet. Ik vind wel dat je zo weinig mogelijk spullen moet hebben alles in 1 bus zodat je zo klaar bent met verhuizen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 22:33

volgens mij zijn er ook open inschrijvingen en is dat wat ik gezien heb (niet voor mezelf hoor) er 1 van.

Heb het laten zien aan iemand en misschien is het wat voor hem, dus mocht het wat zijn en hij heeft een Ad Hoccer nodig dan zou het heel fijn zijn

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:23

Hi all!

Topic ligt al een tijdje stil, maar het is zonde een nieuw topic te openen waardoor de info uit deze verloren zou gaan :)

Mijn beste vriendinnetje en ik zijn aan het kijken of we ergens anti-kraak kunnen wonen (Den Haag). We hadden een mooi project, een appartementencomplex, op het oog in Scheveningen wat echt ideaal lijkt. Buiten dat we met de financiën nog wat dingen moeten regelen, lopen we bij dit project ook aan dat ze geen vrienden accepteren, alleen stelletjes. Ene kant begrijpelijk, aan de andere kant kan een stelletje net zo goed voor overlast zorgen.

Nou kom ik eigenlijk vrij weinig mensen tegen die als vrienden samen ergens anti-kraak wonen. Is dat toeval of is jullie ervaring dat veel organisaties dit inderdaad niet accepteren? We kunnen uiteraard ook gewoon allebei een apart appartement nemen, maar samen is gezelliger en centjes besparen is sowieso fijn :) Maar ben benieuwd of we dit dan beter uit ons hoofd kunnen zetten of niet.

We zijn uiteraard al verder aan het zoeken, maar komen nog niet heel veel tegen wat echt in de anti-kraak klasse valt. Mocht iemand toevallig iets weten in Den haag dan is dat altijd welkom :D Hoorde dat bij Ad Hoc ook best regelmatig wat voorbij komt daar?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:06

DieL_Zor schreef:
Hi all!

Topic ligt al een tijdje stil, maar het is zonde een nieuw topic te openen waardoor de info uit deze verloren zou gaan :)

Mijn beste vriendinnetje en ik zijn aan het kijken of we ergens anti-kraak kunnen wonen (Den Haag). We hadden een mooi project, een appartementencomplex, op het oog in Scheveningen wat echt ideaal lijkt. Buiten dat we met de financiën nog wat dingen moeten regelen, lopen we bij dit project ook aan dat ze geen vrienden accepteren, alleen stelletjes. Ene kant begrijpelijk, aan de andere kant kan een stelletje net zo goed voor overlast zorgen.
?

En 2 vriendinnen kunnen geen stelletje zijn?
Gewoon doen alsof jullie een setje zijn. Opgelost.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:38

Dat was inderdaad ook onze ingeving. Maar ondertussen al contact gehad over het hoe en waarom dus de vraag of ze het nog gaan geloven.. Niet zo'n zin in gezeik bij een eventuele check ofzo :+

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 22:22

Hoi,

Topic is natuurlijk oud.

Maar ik had een vraag ik ben in aanmerking gekomen voor een antikraak woning via Gapph.
Maar ik heb een vriend de bedoeling is niet dat we nog samen gaan wonen hij zelf wilt geen antikraak wonen en willen dus daar door rustig verder kijken naar een huisje wat bij ons past maar ik wil nu op mij zelf graag door omstandig heden.
Maar mijn vraag is doen ze moeilijk als mijn vriend soms paar dagen logeert want dat wilt ie wel maar niet wonen want hij wilt zelf ook niet in de buurt wonen waar de anti kraak is.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 08:03

trysteffy schreef:
Hoi,

Topic is natuurlijk oud.

Maar ik had een vraag ik ben in aanmerking gekomen voor een antikraak woning via Gapph.
Maar ik heb een vriend de bedoeling is niet dat we nog samen gaan wonen hij zelf wilt geen antikraak wonen en willen dus daar door rustig verder kijken naar een huisje wat bij ons past maar ik wil nu op mij zelf graag door omstandig heden.
Maar mijn vraag is doen ze moeilijk als mijn vriend soms paar dagen logeert want dat wilt ie wel maar niet wonen want hij wilt zelf ook niet in de buurt wonen waar de anti kraak is.

Welnee. Toen ik nog anti kraak woonde mocht er ”volgens de regeltjes” af en toe iemand blijven slapen. Maar niemand die controleert hoevaak iemand blijft slapen hoor. :+