frensje schreef:Ik wilde me net bij mijn voorganger aansluiten. Zou je inderdaad niet voor jezelf willen beginnen en dan bv in de schoonmaak?
Het zzp gedeelte bevalt me nu juist niet zo goed. En de schoonmaak is juist iets waar ik graag uit wil.
Iets voor mezelf beginnen zou niet echt iets voor mij zijn.
Ik zou liever wat meer vastigheid willen (vast contract,pensioenregeling, het opbouwen van vakantiedagen/ww/ziektewet)
Ik heb morgenavond een gesprek met een coach die met mij gaat kijken welke richting ik op zou kunnen en hoe ik mijn doel kan bereiken.
Ik zit nu meer richting een werk/leer traject te denken,om dan vervolgens evt. te gaan bijscholen met een bachelor/master en evt. Thuisstudies of certificaten.
Zo vond ik het opticien idee een hele interessante! Kom je daar in zonder mbo vooropleiding?
De zorg wil ik eigenlijk niet, zowel mijn moeder als mijn zus zwoegen in de zorg met veel bezuinigen en onzekerheden.
Het trekt mij helemaal niet.
Beveiliging lijkt me ergens ook wel wat!
Alleen dacht ik dat je daar een rijbewijs voor nodig hebt? Die heb ik -nog- niet. (moet ik eerst weer meer inkomen voor hebben
)
Docent lijkt me ook leuk,eventueel later iit te breiden met een hbo op vakgebied.
Alleen weet ik niet of de pabo zo goed te combineren is met werk/inkomen/tijd?
Ik zou me wel een kleine studielening kunnen/willen veroorloven,maar het is niet mijn bedoeling om bij het halen van een diploma met 30.000 euro schuld achter te blijven 
Dat zou alleen lucratief zijn als ik vervolgens een goedbetaalde baan krijg om mijn lening mee af te lossen én een 'goed leven' te kunnen hebben. (Dat wil zeggen: geen geldproblemen/schulden en kunnen sparen voor mijn dochter)
Via het uitzendbureau ben ik een aantal keren aan het werk geweest,maar door mijn lage scholing word ik alleen maar gebeld voor schoonmaak en productiewerk. Bij winkelketens wordt ik steevast afgewezen -te oud
Ik heb destijds 120 sollicitaties gedaan voordat ik dit ging doen wat ik nu doe.
Op de een of andere manier kiezen werkgevers voor jongere of hoger opgeleide mensen. Leiden is een studentenstad,dus er zijn veel jonge mensen beschikbaar,ook veel mensen die rechtstreeks van de universiteit af komen en dus hoger geschoold zijn dan ik ben.
Aanbiedingen voor werk/leer trajecten kom ik tot nu toe niet tegen op vacaturesites,wellicht als ik zou weten wat voor soort bedrijven dit doorgaans aanbieden,dat het makkelijker zoeken zou zijn. (Zoals hier geopperd werd de opticien of de beveiliging. En de zorg maar die kies ik liever niet)
ICT blijft ook door mijn hoofd spoken, maar hoe en waar vind ik een bedrijf dat in mij wil investeren? Waar moet ik dan op zoeken?
Ik ga me ook verder oriënteren op kleine/avond opleidingen en thuis studies zoals NCOI of studieplan.
Tot zo ver mijn poging om 'even snel' te antwoorden tussen mijn werkzaamheden door
Sorry als ik iemand vergeten ben, en de pb's moet ik ook nog beantwoorden.