Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xxCYNNxx schreef:maar Arianne95 als dat zo zou zijn zoals jij zegt; dat dieren alleen maar een lichaam hebben. Hoe verklaar je dan dat ieder dier zn eigen persoonlijkheid heeft?
Arianne95 schreef:Machie schreef:
Wat is een ziel dan volgens jou?
De geest van de mens. een mens heeft een lichaam en een ziel. Het lichaam vergaat wanneer je doodgaat, de ziel blijft bestaan na de dood.
Dieren hebben alleen een lichaam, dus alles houdt op voor ze wanneer ze dood gaan. [al geloof ik ook graag dat mijn paardjes wanneer ze dood gaan voor altijd door groene weides mogen huppelen]

Bokkertje21 schreef:AlwaysH schreef:Er is niemand die hier weinig respect naar haar heeft, we behandelen alleen onze meningen, dat heet een discussie
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb ook geëdit.
Ik voer zelf liever op een andere manier discussies maar daar hoef ik anderen niet mee lastig te vallen![]()
Sorry mensen
dunja_11 schreef:Ik denk trouwens wel dat dieren ook een ziel hebben, maar op de een of andere manier anders dan de mens. Wij denken heel anders en wij hebben ook emoties anders dan dieren.
Arianne95 schreef:xxCYNNxx schreef:maar Arianne95 als dat zo zou zijn zoals jij zegt; dat dieren alleen maar een lichaam hebben. Hoe verklaar je dan dat ieder dier zn eigen persoonlijkheid heeft?
Ik zeg niet dat dieren geen verschillend karakter hebben, ze zijn allemaal apart gemaakt en uniek. Ik denk dat jij een andere definitie hebt voor het woordje 'ziel'. Ik heb namelijk ook nog nooit een identiek grassprietje gevonden of wat dan ook.
dunja_11 schreef:Ik denk trouwens wel dat dieren ook een ziel hebben, maar op de een of andere manier anders dan de mens. Wij denken heel anders en wij hebben ook emoties anders dan dieren.
kind snapt nog niet eens dat zijn voeten onderdeel van hem zijn en als hij in de spiegel kijkt heeft hij geen flauw idee dat ie naar zichzelf kijkt. Tja, in het begin van ons leven zijn wij echt wel heel dierlijk en reageren puur instinctief. dunja_11 schreef:Omdat God niet voor niets de mensen en de dieren apart heeft geschapen, wat ik geloof. Anders had Hij toch wel gewoon alleen dieren geschapen en dan wat jaartjes gewacht? Moment, even wat opzoeken.
musiqolog schreef:Arianne95 schreef:De geest van de mens. een mens heeft een lichaam en een ziel. Het lichaam vergaat wanneer je doodgaat, de ziel blijft bestaan na de dood.
Dieren hebben alleen een lichaam, dus alles houdt op voor ze wanneer ze dood gaan. [al geloof ik ook graag dat mijn paardjes wanneer ze dood gaan voor altijd door groene weides mogen huppelen]
De geest van de mens zit in de hersenen. Dat heeft modern onderzoek echt wel aangetoond.
musiqolog schreef:Ik ga dit onderwerp trouwens maar ontstippen. Ten eerste ga ik anders iets onsubtiels over geloof en gelovigen zeggen (en daar krijg ik spijt van), ten tweede is dit soort discussies, zeker op internet, vaak oneindig en zonde van mijn tijd.
Fenrir schreef:Ik denk dat er zeker verwantschap is tussen de twee; wij mensen vallen ook onder de 'zoogdieren'.
Maar ik vind dat er wel een verschil is tussen de mens en de rest van het dierenrijk, wij bezitten namelijk oa een bepaalde vorm van bewustzijn wat er in de dierenwereld niet in die mate te vinden is (voor zover we weten - maar ik ga er even vanuit dat dat niet zo is). Dat wil zeggen, nog niet. Mensen hebben ook hun 'dierlijke' kant maar tegelijkertijd is er nog iets extra's. Daarmee bedoel ik overigens niet dat het een beter zou zijn dan de ander, het is gewoon anders. Tussen een insect, een vogel en een geit zitten immers ook verschillen.
musiqolog schreef:Ik ga dit onderwerp trouwens maar ontstippen. Ten eerste ga ik anders iets onsubtiels over geloof en gelovigen zeggen (en daar krijg ik spijt van), ten tweede is dit soort discussies, zeker op internet, vaak oneindig en zonde van mijn tijd.
Azmay schreef:Bamii schreef:Toch zie ik in de poll mensen die nee stemmen. Ben wel benieuwd naar de gedachtegang hierachter, oprechte interesse trouwens
Zou dat met geloof te maken hebben?
Geen idee hoor
Tinkertje89 schreef:Azmay schreef:
Zou dat met geloof te maken hebben?
Geen idee hoor
Precies dit.
Ik geloof in de schepping en daardoor niet dat we van dieren afstammen.
Maar iedereen moet dit voor zichzelf bepalen

dunja_11 schreef:Wetenschappelijk bewijs is juist altijd te matchen met de bijbel en de scheppingstheorie. Ik zit op een evangelische middelbare school, waar we o.a. met scheikunde en natuurkunde het veel hebben over wetenschap en het verband daarmee met geloof.
poes schreef:Bepaal jij dan ook voor jezelf dat sla een groente is en hoe snel het licht beweegt? Ik snap dit niet. Er is toch genoeg bewijs voor evolutie?