Vicky_Belle schreef:Hoi iedereen, ik en vooral mijn vader is een grote "zakenneus" voor mooie dingen voor een goede prijs, t is dan wel op zijn vlaams (kapaza)
Ik lees dat jullie het allemaal erg vervelend vinden als er onder de minimum prijs geboden wordt, maar mijn vader heeft wel op zo'n manier al wel wat goede zaken gedaan.
Vorig jaar een houten omheining weten scoren, man vroeg 2500 euro en zelf uit te breken, vader bood 1500 euro. Het moest snel weg wegens verhuis en alles moest nog uitgebroken worden, dus kreeg die man weinig reactie, na een weekje een berichtje dat het bod goed was. t was 2 dagen 8 u uitbreken dus zo vonden we de prijs die we geboden hebben wel toch eerlijk.
Als je een bod te laag vind dan hoef je niet te reageren, het kan mijn perceptie zijn maar jongere mensen willen precies meer voor hun tweedehands spullen en raken ook sneller geïrriteerd bij een lager bod. Op facebook had ik ook iemand die gewoon de nieuwprijs vroeg voor tweedehands laarzen. Ze reageerde furieus toen ik zei dat ik de prijs wat te hoog vond. Dat was 4 maanden geleden en de laarzen zie ik nu en dan weer verschijnen, ze raakt ze niet kwijt aan die prijs.
Bij mij ligt het er helemaal aan hoe fatsoenlijk iemand zijn bod onder mijn minimale prijs uitbrengt..
Als iemand alleen maar een berichtje stuurt mijn zijn prijs zonder aanhef oid dan denk ik snel stik er maar in. Stuurt iemand gewoon netjes een vriendelijk bericht dan ben ik vaak wel geneigd misschien nog iets onder mijj minimum te gaan zitten. Ligt ook helemaal aan het product en of het in de weg ligt.
Kan me bij sommige grote dingen voorstellen dat die mensen in de weg gaat liggen (zoals bv een schutting, vaak krijgen mensen iets nieuws en hebben ze niet genoeg ruimte om het eindeloos op te slaan..)