Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Anoniem schreef:Wat gek zeg, in die beschrijvingen die jullie doen herken ik gewoon geen pesters in mijn omgeving. Hier zijn het gewoon op het oog normale meiden met dure kleren en schoenen maar daar is het wel weer mee gezegd. Niks dikke plamuurlaag en reteblond haar. Zijn jullie nu pesters aan het beschrijven of zogenoemde tokkies (wat imo niet hetzelfde is)? Hier op school ben ik nooit zo'n meid tegengekomen waar jullie het over hebben. En ik woon echt wel in een grote stad. Heb nu namelijk meer het idee dat jullie gewoon asociale kinderen aan het opnoemen en beschrijven zijn.
Lau schreef:[naam] schreef:Wat gek zeg, in die beschrijvingen die jullie doen herken ik gewoon geen pesters in mijn omgeving. Hier zijn het gewoon op het oog normale meiden met dure kleren en schoenen maar daar is het wel weer mee gezegd. Niks dikke plamuurlaag en reteblond haar. Zijn jullie nu pesters aan het beschrijven of zogenoemde tokkies (wat imo niet hetzelfde is)? Hier op school ben ik nooit zo'n meid tegengekomen waar jullie het over hebben. En ik woon echt wel in een grote stad. Heb nu namelijk meer het idee dat jullie gewoon asociale kinderen aan het opnoemen en beschrijven zijn.
De meisjes die mij altijd gepest hebben voldoen toch echt aan de dingen die ik heb genoemd.
Het zijn hier in de omgeving echt de zelfde types.
De meisjes met het perfecte figuur, de laatste mode, of juist de meest aso, veel make Up en de UGG is razend populair.
Heel stom maar het meeste komt echt overeen met wat hier genoemd is.
Misschien valt het jou niet op omdat in de grote stad iedereen er een beetje zo uit ziet.
Of omdat jij misschien aan het beeld voldoet?
Qimm schreef:Ik vraag juist om een generalisatie, dus dat zou gek zijn om eraan toe te voegen
Anoniem schreef:Wat gek zeg, in die beschrijvingen die jullie doen herken ik gewoon geen pesters in mijn omgeving. Hier zijn het gewoon op het oog normale meiden met dure kleren en schoenen maar daar is het wel weer mee gezegd. Niks dikke plamuurlaag en reteblond haar. Zijn jullie nu pesters aan het beschrijven of zogenoemde tokkies (wat imo niet hetzelfde is)? Hier op school ben ik nooit zo'n meid tegengekomen waar jullie het over hebben. En ik woon echt wel in een grote stad. Heb nu namelijk meer het idee dat jullie gewoon asociale kinderen aan het opnoemen en beschrijven zijn.
Lau schreef:@[naam]: Ik zeg niet dat jij eruit ziet als een tokkie. Misschien valt het je niet op omdat je van de zelfde dingen houd. Dat kan toch? Niks mis mee. Maar als je zelf gepest bent omdat je er anders uit ziet. Omdat je van bijv andere kleren houd of ze niet kan betalen. Zie je gewoon een patroon dat het altijd aan een bepaald beeld voldoet. Betekent niet dat iedereen zo is. Maar ervaring leert dat het meestal de zelfde types zijn.
Ik zelf heb altijd in Arnhem op school gezeten en woon tussen Nijmegen en Arnhem is. Vrij grote steden hier in de omgeving. En de types die ik omschrijf zijn allemaal de pestkoppen hier.
Lau schreef:@[naam]: Ik zeg niet dat jij eruit ziet als een tokkie. Misschien valt het je niet op omdat je van de zelfde dingen houd. Dat kan toch? Niks mis mee. Maar als je zelf gepest bent omdat je er anders uit ziet. Omdat je van bijv andere kleren houd of ze niet kan betalen. Zie je gewoon een patroon dat het altijd aan een bepaald beeld voldoet. Betekent niet dat iedereen zo is. Maar ervaring leert dat het meestal de zelfde types zijn.
Ik zelf heb altijd in Arnhem op school gezeten en woon tussen Nijmegen en Arnhem is. Vrij grote steden hier in de omgeving. En de types die ik omschrijf zijn allemaal de pestkoppen hier.
Dus ik wil graag een stereotyp, overduidelijk naar persoon zijn.Anoniem schreef:Lau schreef:@pernilla: Ik zeg niet dat jij eruit ziet als een tokkie. Misschien valt het je niet op omdat je van de zelfde dingen houd. Dat kan toch? Niks mis mee. Maar als je zelf gepest bent omdat je er anders uit ziet. Omdat je van bijv andere kleren houd of ze niet kan betalen. Zie je gewoon een patroon dat het altijd aan een bepaald beeld voldoet. Betekent niet dat iedereen zo is. Maar ervaring leert dat het meestal de zelfde types zijn.
Ik ben zelf ook gepest. Maar nooit door zulke types als jullie beschrijven. De pesters hier zijn veelal rijke meiden met een goed figuur, echte sportfanaten en vooral tuttig. Zo ben ik niet en ik laat mij dan ook liever niet met zulke personen in. Ik wil alleen aangeven dat er méér soorten pesters zijn dan jullie aangeven, en dat niet elke pester een oranje geplamuurd gezicht heeft. Er zijn ook meiden die er op het oog normaal uitzien en toch ook heel gemeen en achterbaks kunnen zijn.