Vriendje heeft geen tijd meer :(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kim345

Re: Vriendje heeft geen tijd meer :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:17

Maar als jij graag NU wilt praten dan maak je hem dat toch even flink duidelijk?
Of ga je nu afwachten tot hij 'ergens een gaatje voor je heeft?'

En het druk hebben en jezelf druk vinden zijn ook 2 verschillende dingen...

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:18

Is het niet een optie om dit weekend gewoon naar hem toe te gaan. Hoog tijd voor een goed gesprek lijkt me, of hij dat nou wil of niet. Zelfs als het over is tussen jullie, dan is het wel zo netjes om het daar even over te hebben samen..

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:19

acera1991 schreef:
Wauw uhm ja ik weet echt niet wat ik nu moet. Ik ben niet zo een persoon die sterk in der schoenen staat. Ik wil gewoon te graag dat het nog goedkomt en daarom wacht ik af. Maar het doet wel verschrikkelijk veel pijn dat wachten...
vroeger was de communicatie veel beter tussen. Zelfs toen ik zevrn weken in afrika zat skypte we bijna elke dag! En nu wil jij dat niet meer..

Oh ik kan me zo goed voorstellen hoe jij je nu voelt! Je wil gewoon dat het goed komt...maar meid, dat hangt van 2 mensen af. Je kan er zelf niet voor zorgen dat het gaat werken, dat moet hij ook willen. En zo te horen wil hij dat dus niet meer. Dan kan jij je blijven aanpassen en afwachten, maar goed komt het dan ook niet. De enige manier waarop dit goed kan komen, is door voor jezelf te kiezen. Jij bent het waard om aandacht en tijd te krijgen en als hij dat niet WIL geven, gaat het nooit werken. Dan zit je in een ongelijkwaardige relatie waarin jij de kruimels toegeworpen krijgt als hij daar zin in heeft. Geloof me, dan word je op den duur pas echt ongelukkig...
De enige manier om dit eventueel te redden, is dus voor jezelf opkomen. Laat hem weten dat je antwoorden wil, dat dit besproken MOET worden, jij hebt dat nodig. Wachten is geen optie, hij regelt maar iets in de komende dagen. Wil hij dat niet? Dan valt er niks meer te redden want dan heeft hij geeneens respect meer voor je. En dat moet je echt niet willen, je bent meer waard dan dat! Je wacht nu af tot hij iets doet, alsof je al blij moet zijn met de kruimels die hij je toewerpt... is dat wat je wil voor de rest van je leven???

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:20

Ik krijg het idee dat je eigenlijk geen gedag wilt zeggen tegen de relatie.
Je geeft zelf aan dat hij het waarschijnlijk niks kan schelen. Dat zou voor mij voldoende motivatie zijn om toch te stoppen met de relatie.
Blijf niet te lang doorgaan omdat je het zo graag wilt laten werken. Soms is het gewoon op

Anoniem

acera1991 schreef:
Ja maar ik denk niet dat hij in paniek schiet als ik laat weten dat hij de pot op kan. Hij is keihard en ik weet niet of het hem iets kan schelen. Maar ik wil gewoon graag met hem praten want hij is superlief. Maar als hij het druk heeft verandert er iets bij hem lijkt wel...

Maar wat wil je met iemand die het niet interesseert als jij er niet meer bent? Je wilt toch de belangrijkste persoon zijn voor diegene? Je moet er later wel een huis, kind, dier... mee delen

Ayasha
Blogger

acera1991 schreef:
Ja maar ik denk niet dat hij in paniek schiet als ik laat weten dat hij de pot op kan. Hij is keihard en ik weet niet of het hem iets kan schelen. Maar ik wil gewoon graag met hem praten want hij is superlief. Maar als hij het druk heeft verandert er iets bij hem lijkt wel...

Lees dit nu eens opnieuw en probeer het te lezen alsof iemand anders dit schrijft, klinkt dit als een "superlief" vriendje?
Als het hem niet kan schelen klinkt het voor mij niet eens als een vriend, laat staan als een lief.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:21

acera1991 schreef:

Zegt dat niet genoeg? Als het hem niets kan schelen als jij het zo niet trekt. Zelfs al zou die anders zijn als hij in een niet drukke periode zitten. Er zullen nog wel drukke periodes aankomen in zijn leven. Wil jij dan iederen keer als "niet belangrijk genoeg" voor hem bestempeld worden tot hij weer eens tijd heeft en minder stress en plots weer die hele lieve jongen is?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:21

acera1991 schreef:

Lees dit eens alsof iemand anders het zegt....
Als je al denkt dat het hem niks kan schelen als jij het uitmaakt.... Zegt dat al niet genoeg? Dat is toch vreselijk pijnlijk? Waarom dan toch bij hem blijven? Dit is alles behalve superlief....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:23

It takes two to tango!

Meid, het is tijd om heel stevig in een paar rode pumps te gaan staan. Rok optillen en rennen. Wanneer een kerel waarmee ik een relatie heb 'moet kijken of hij een gaatje voor mij vrij heeft' dan houdt dat in dat je beter voor jezelf kan kiezen. Been there, done that.

Aukelizzy

acera1991 schreef:

Maar je wilt toch niet bij iemand zijn die het niks kan schelen?

Wat hij nu doet is gewoon gemeen. Hij dropt een bom, maar heeft vervolgens geen tijd om met je praten. Dan weet jij eigenlijk alwel Hoelaat het is. En sowieso, iemand die zo met jou gevoelens omgaat, daar wil je toch niet bij zijn?

Ik weet dat het heel moeilijk is, maar hou de eer aan jezelf. Je gaat hier hoe dan ook verdriet van krijgen want hij gaat je een schop geven zodra hij daar een "gaatje" voor gevonden heeft.

Tweetyj

Lastige situatie, zeker met je eigen zelfbeeld erbij.. Ik had ook zo'n laag zelfbeeld en een slechte relatie, mijn truc: tegen mezelf zeggen "ik gun dit niemand anders, waarom gun ik dit mezelf dan wel?" het is geen gezonde manier en fijn is het niet, maar als dat de manier is waarop jij afstand van hem kan nemen, dan moet het maar denk ik dan. Want let's face it, dit is in geen enkel opzicht meer een goede relatie, het spijt me voor je, maar jij verdient gewoon beter!

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:26

Je bent meer waard dan een jongen die misschien een gaatje voor je heeft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:32

Dan word het tijd dat je iets doet wat hij niet verwacht dus kap hem gewoon ijskoud en hard af. Iemand die zo met zijn relatie omgaat is geen knip voor z'n neus waard.
Ik zou hem een berichtje sturen zoals:: Aangezien jij niet eens het lef hebt om persoonlijk dit te komen bespreken kan het niet anders dan dat de afgelopen twee jaar voor jou geen reet te betekenden. Erg vervelend dat ik er op deze manier achter moet komen maar beter nu dan over een aantal jaren er achter komen hoe je werkelijk bent, ik verdien vele malen beter en ik hoop voor je dat je je gelijke nog eens tegenkomt, de groeten. En dan gewoon meteen van al je sociale media afgooien en overal blokkeren. Bel zijn ouders op om het mee te delen voor hij dat doet en laat ook daar even fijntjes merken wat voor zak ze hebben grootgebracht. Bedank ze voor de twee jaar dat je daar thuis bent geweest en laat aub gewoon zien dat je ruggengraat hebt.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:35

Holy *. Al wel gebeld? Zoekt hij wel contact met jou op of ben jij de enige die contact zoekt? Een HBO studie hoeft echt niet zó druk te zijn hoor! Ik ben af en toe wel eens een dag door de weeks vrij! (Nu met stage niet dan) Maar anyways, het klinkt alsof de communicatie alleen maar vanaf jou komt... En wat de rest ook al zegt voor mij, en waar ik het helemaal mee eens ben!:

jepsica schreef:
Je bent meer waard dan een jongen die misschien een gaatje voor je heeft.

Winged schreef:
It takes two to tango!

Meid, het is tijd om heel stevig in een paar rode pumps te gaan staan. Rok optillen en rennen. Wanneer een kerel waarmee ik een relatie heb 'moet kijken of hij een gaatje voor mij vrij heeft' dan houdt dat in dat je beter voor jezelf kan kiezen. Been there, done that.

Zwerte schreef:
acera1991 schreef:

Lees dit eens alsof iemand anders het zegt....
Als je al denkt dat het hem niks kan schelen als jij het uitmaakt.... Zegt dat al niet genoeg? Dat is toch vreselijk pijnlijk? Waarom dan toch bij hem blijven? Dit is alles behalve superlief....

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:37

Meid, geef hem een enkeltje tot-nooit-meer-ziens. Hij is je niet waard.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:42

acera1991 schreef:

Ow je bent dus zijn reddingsboei als hij zich verveelt. Nu hij het druk heeft besta je dus amper nog. Sterk zijn nu.
Whatsapp berichtje 'het is uit'. Er bestaan genoeg jongens die wel iets voor je over zouden hebben, waarom dan je tijd verliezen met iemand die niet genoeg om je geeft ? Eigenlijk verdien je het dat hij je zo behandelt. Je stelt je op als een gemakkelijk hopeloos klef meisje. Als iemand zich even bereikbaar als de wc pot opstelt dan wordt erop ge.....

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:44

Ga mee met bovenstaand en vind het een laffe hond! Als hij het niet meer ziet zitten moet ie gewoon eerlijk zijn en jou niet aan het lijntje houden. Zou hoe moeilijk ook zelf de knoop doorhakken. Als het echt goed zit komt ie vanzelf met hangende pootjes terug, zo niet heb jij nu even flink liefdesverdriet maar daar kom je ook weer overheen, hoe klote het nu ook voelt. :(:)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:50

MarjanB schreef:
Ga mee met bovenstaand en vind het een laffe hond! Als hij het niet meer ziet zitten moet ie gewoon eerlijk zijn en jou niet aan het lijntje houden. Zou hoe moeilijk ook zelf de knoop doorhakken. Als het echt goed zit komt ie vanzelf met hangende pootjes terug, zo niet heb jij nu even flink liefdesverdriet maar daar kom je ook weer overheen, hoe klote het nu ook voelt. :(:)

Ik heb eerder het gevoel dat hij het alleen maar prachtig vind dat hij haar aan het lijntje kan houden... En ondertussen zelf boos worden als ze er wat van zegt, want ja... |o

TS:Ik las dat je elkaar hebt ontmoet via tinder? Nou gebruikte mijn vriend ook tinder, zo hebben we elkaar niet ontmoet overigens, maar dat tinder heeft bij ons voor aardig wat problemen gezorgd toen we net wat hadden gekregen.. :x Je weet toevallig zeker dat die dat account heeft verwijderd?

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:59

Ik heb lang zo gezeten als jij TS.
Die uitzend verhalen vind ik bullshit, als je vriend uitgezonden word weet je dat het niet anders kan en kies je daarvoor.

TS kiest hier niet voor.

Wat mijn ervaring is, is dat als jij hiermee door wilt gaan dat heel lang mogelijk is.
Maar alleen jij hier uiteindelijk de dupe van word. Omdat hij straks nooit meer kan, kan jij naar zijn voeten dansen.
Begeven moment leer je leven zonder hem, en ga jij ook je eigen gang. Maar als hij dan wel in het weekend kan, moet jij dingen laten/afzeggen.

En het erge is nog, dat jij het veel erger gaat vinden dan hij.
Hij denkt door de drukte waarschijnlijk helemaal niet aan jou, maar andersom is dit wel zo.

Ik vind altijd dat je je in een relatie voor 100% moet in zetten, maar dan wel allebei.
Waar een wil is, is een weg.

TS als hij niet in staat is met jou over dit soort dingen te praten, lekker laten gaan.
Wilt hij er niets aan doen, dan ook lekker laten gaan.

Geen hand vol mannen maar een land vol

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 14:01

Eerlijk?
Ik was hier al afgehaakt van die slapzak: , maar heb hem al 2 weken niet gezien vanwege school. Hij heeft het heel erg druk met HBO. Nu is dat helemaal geen ramp dat ik hem 2 weken niet zie. Maar nu gaan het alweer 3 drie weken worden omdat hij een afspraak heeft in het weekend. En het paasweekend kan hij ook niet meer omdat hij een weekend baantje heeft gevonden...

Als je echt gek op elkaar bent maak je tijd voor elkaar...
Ik wens je veel wijsheid toe, Ts. Kies voor jezelf, je bent het waard.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 14:13

Ik zou hem in de avonduren even bellen als je niet naar hem toe kan en dit bespreken op een volwassen manier want je bent volwassen.
En blijkt aan de telefoon dat het echt niet werkt dan zou ik de eer aan mezelf houden en aangeven dat je er wel klaar mee bent.
Je wilt een vriend die voor jou gaat en dat hoeft geen 7 dagen per week maar dit vind ik ook belachelijk zoals hij je aan het lijntje houd en jij als een puppy om aandacht smeekt.

Kom op meid je bent meer waard dan dat.
Geen hand vol maar een land vol......

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:06

Noem je hem nou superlief? >;)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:07

Roos_M schreef:
Noem je hem nou superlief? >;)

Daar was ik ook al verbaasd over ...

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:20

Vergeet niet dat ze al twee jaar een relatie met hem heeft. Ik kan me voorstellen dat hij wel heel lief is geweest voor haar altijd, maar dat er nu iets is (hij is tot een inzicht gekomen, hij heeft misschien iemand anders, weten wij veel vanachter het scherm...). Dat neemt niet weg dat ie ook best superlief kan zijn. Dus ik snap TS wel. Desondanks is ie wel gewoon een grote banketstaaf door zo weinig tijd voor je vrij te maken en als je het er dan over wil hebben het op die manier vooruit te schuiven. Daar is geen excuus voor, dat is gewoon heel stom van hem.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:23

NoorW schreef:
Vergeet niet dat ze al twee jaar een relatie met hem heeft. Ik kan me voorstellen dat hij wel heel lief is geweest voor haar altijd, maar dat er nu iets is (hij is tot een inzicht gekomen, hij heeft misschien iemand anders, weten wij veel vanachter het scherm...). Dat neemt niet weg dat ie ook best superlief kan zijn. Dus ik snap TS wel. Desondanks is ie wel gewoon een grote banketstaaf door zo weinig tijd voor je vrij te maken en als je het er dan over wil hebben het op die manier vooruit te schuiven. Daar is geen excuus voor, dat is gewoon heel stom van hem.

Yes. Zijn verlies.