Nul tolerantieniveau tegenwoordig.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:32

@Kim
Ik zou er huil baby ook vreselijk vinden en er wakker van liggen.

Toch maak ik wel verschil in overlast omdat mensen gewoon asociaal zijn en geen rekening met een ander houden. Of overlast die ze zelf ook niet willen. Maar nu niet kunnen veranderen.

Vjestagirl

Re: Nul tolerantieniveau tegenwoordig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:34

Aan de andere kant: heb je een huilbaby en weet je dat de buren ernaast of erboven slapen: maak ff wat platen piepschuim tegen de gedeelde muur en wikkel wat isolatiemateriaal om de verwarmingsbuizen. T kan al zó veel schelen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:35

eilleen333 schreef:
Citaat:
Ik stoor me ook ontzettend aan mensen die dusdanig kort op mijn autodeur parkeren dat ik in theorie aan de andere kant zou moeten instappen. Nu heb ik een oude auto en stap ik gewoon aan de bestuurders kant in, de parkeerder wilt geen rekening houden met andere en perse daar parkeren, dan houd ik daar geen rekening mee en laat wellicht een leuke deuk of lakschade achter.

Zo zijn er meer. En dan parkeer je er niet eens dicht op. Die rammen de deur open, tegen mijn auto: "ach, jij hebt toch een oude bak. Deuk of krasje meer maakt dan ook niet uit"
Lekker is dat... Gelukkig had ik geen schade, maar fijn asociaal. Alsof ik heb bedacht dat die parkeerplekken zo smal zijn...

Ja dat is belachelijk, als zo is geparkeerd dat ik nog gewoon kan instappen als ik me 'smal' maak dan heb ik daar ook geen problemen mee. Ik heb het hier over mensen die dusdanig kort op de deur parkeren dat smal maken geen zin meer heeft.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:36

Vjestagirl schreef:
Aan de andere kant: heb je een huilbaby en weet je dat de buren ernaast of erboven slapen: maak ff wat platen piepschuim tegen de gedeelde muur en wikkel wat isolatiemateriaal om de verwarmingsbuizen. T kan al zó veel schelen.

Precies, dat valt bij mij in hetzelfde straatje als buren even informeren over een feestje. Of zoals bij ons, een nieuwe pup die eventueel kan piepen / blaffen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:56

Dat die ouders even aan de deur staan met excuses is zeker wel prettig als ze dat doen.
Complete verbouwing zo ongeveer gaat me te ver.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:58

lieveli schreef:
chanicha schreef:
Het enige waar ik mij aan erger zijn inderdaad de loslopende in een andermans tuin schijtende en schutting vernielende katten uit de straat. Buurvrouw op de hoek heeft al paar keer een waarschuwing gekregen van ons als buurtbewoners i.v.m. De hele dag schreeuwen en schelden met de ergste ziektes tegen haar kinderen. Wel vind ik dat er minder rekening gehouden wordt met de medemens want midden in de nacht lopen/fietsen ze voorbij, praten op volume max of afscheid nemen en om drie uur in de nacht zes keer dooooeeeeiiii daaaagggg roepen. Dus zover mijn intolerantie :')

Mijn appartement ligt tussen 2 kroegen in. Dat mensen elkaar 's nachts gedag zeggen, geen probleem. Maar vrouwen. IK HAAT VROUWEN. Vrouwen lopen namelijk rustig allebei een andere kant uit en roepen gewoon 20 minuten lang met hun hoge stemmetjes 'Nou dagaaaag, joeehoeeee, doeeei meid, okeeeeee, doehoeihoeiiiii!!'. #(##^@(+@(# :')

_/-\o_ _/-\o_ ik mis de vind ik leuk knop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:00

Van een huilbaby wordt niemand vrolijk, de ouders zelf vaak nog het minst van al. Die staan compleet machteloos en willen ook niks liever dan een oplossing. Wanneer ik echt elke godganse nacht (meermaals) uit bed gegild wordt terwijl ik bijvoorbeeld vroege dienst zou hebben, dan zou ik even gaan informeren. Met een huilbaby kan ik eerlijk gezegd nog leven. Ik heb het dan veel moeilijker met kinderen die gewoon de hele dag gillend en krijsend door het huis rennen, kabaal maken, dat soort dingen. Dat horen ouders wél in de hand te hebben.

Een tijdje terug heb ik ergens een artikel gezien over iemand die in een vrijstaande woning naast een voetbalveld kwam wonen. Die jeugdploeg speelt daar al meer dan 17 jaar, nooit problemen gehad. Het huis naast het terrein wordt verkocht, en de nieuwe eigenaar belt zelfs de politie omdat er te luid gejuicht wordt. De voorzitter van de club wil rond de tafel gaan zitten en krijgt van die nieuwe bewoner koudweg te horen "ik blijf klacht indienen voor overlast tot jullie je boeltje pakken".

Zoiets vind ik ronduit absurd! Ga daar dan niet wonen...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:13

Varekaj schreef:
Van een huilbaby wordt niemand vrolijk, de ouders zelf vaak nog het minst van al. Die staan compleet machteloos en willen ook niks liever dan een oplossing. Wanneer ik echt elke godganse nacht (meermaals) uit bed gegild wordt terwijl ik bijvoorbeeld vroege dienst zou hebben, dan zou ik even gaan informeren. Met een huilbaby kan ik eerlijk gezegd nog leven. Ik heb het dan veel moeilijker met kinderen die gewoon de hele dag gillend en krijsend door het huis rennen, kabaal maken, dat soort dingen. Dat horen ouders wél in de hand te hebben.

Een tijdje terug heb ik ergens een artikel gezien over iemand die in een vrijstaande woning naast een voetbalveld kwam wonen. Die jeugdploeg speelt daar al meer dan 17 jaar, nooit problemen gehad. Het huis naast het terrein wordt verkocht, en de nieuwe eigenaar belt zelfs de politie omdat er te luid gejuicht wordt. De voorzitter van de club wil rond de tafel gaan zitten en krijgt van die nieuwe bewoner koudweg te horen "ik blijf klacht indienen voor overlast tot jullie je boeltje pakken".

Zoiets vind ik ronduit absurd! Ga daar dan niet wonen...

Datzelfde probleem is ook met de DIT-hal (honden trainingshal), hetzelfde verhaal wegens geluidsoverlast. Dan heb ik inderdaad zoiets van, ga daar niet wonen... :n Zou hetzelfde zijn als mensen naast een school gaan wonen en dan klagen over de kinderen. :Y)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:15

Het is eerder het gedrag dat erger en erger is geworden en steeds onbeschofter en dan is er logisch minder tolerantie en geef ze eens ongelijk!

Dat zie ik ook overal en kom het ook overal tegen.

Ik wordt ook steeds minder tolerant merk ik, gewoon omdat ik het zat ben en het niet meer pik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:21

Ik ben aan een school gaan wonen en ik klaag over de kinderen :Y)

Maar niet als ze op school zitten, wel over de heisa die het hier is als de school uit is. Met name dus een gigantische horde ouders die voor garagepoorten parkeren, achter andere auto's parkeren waardoor die niet meer weg kunnen, ouders die hun kinderen zonder kijken over de straat laten rennen tussen het verkeer en dat soort dingen.
Tijdens schooltijd zelf hoor ik de kinderen eigenlijk niet. Ja, in de zomer als er een raam open staat, ik ben net in die ruimte aanwezig en de wind zit verkeerd. Stoort het, dan doe ik het raam dicht. Verder is het gewoon stil en rustig.

Het enige waar ik (en de buren) wel al voor geklaagd hebben is de "doortocht" van het schooltje in de straat als ze naar de bib/muziekschool gaan. Wij wonen er net tussenin. Er is een groep die met regelmaat post uit de brievenbussen trekt en op straat gooit als ze langskomen. Of die de post bij de hele straat uit de bus haalt en dan in de bus aan het begin van de straat propt. Het is nu flink beter, maar af en toe gebeurt het nog wel een keertje.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 21:34

Dat is inderdaad ook zoiets, zelfde dat mensen aan een vliegveld gaan wonen, hier in de gemeente waar ik woon is dat ook. Eerst goedkoop een huis kopen en dan gaan klagen over de vliegtuigen die opstijgen en landen. Ga er dan niet wonen, huizen dicht erbij zijn goedkoper. Dus daar hebben ze van geprofiteerd, maar aan elk voordeel is ook een nadeel. Ga dan niet klagen over lawaai.

De hondenwei waar ik altijd naartoe ga, gaat weg. Een overbuur zal daar wel iets mee te maken hebben, vraag blijft of hij zo happy gaat zijn als hij ontdekt dat er een school gaat komen, in een doodlopende straatje :=
Denk dat dat meer hinder met zich meebrengt dan een hondenweitje.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:40

Varekaj schreef:
Ik ben aan een school gaan wonen en ik klaag over de kinderen :Y)

Maar niet als ze op school zitten, wel over de heisa die het hier is als de school uit is. Met name dus een gigantische horde ouders die voor garagepoorten parkeren, achter andere auto's parkeren waardoor die niet meer weg kunnen, ouders die hun kinderen zonder kijken over de straat laten rennen tussen het verkeer en dat soort dingen.
Tijdens schooltijd zelf hoor ik de kinderen eigenlijk niet. Ja, in de zomer als er een raam open staat, ik ben net in die ruimte aanwezig en de wind zit verkeerd. Stoort het, dan doe ik het raam dicht. Verder is het gewoon stil en rustig.

Het enige waar ik (en de buren) wel al voor geklaagd hebben is de "doortocht" van het schooltje in de straat als ze naar de bib/muziekschool gaan. Wij wonen er net tussenin. Er is een groep die met regelmaat post uit de brievenbussen trekt en op straat gooit als ze langskomen. Of die de post bij de hele straat uit de bus haalt en dan in de bus aan het begin van de straat propt. Het is nu flink beter, maar af en toe gebeurt het nog wel een keertje.

Dat is bij mijn ouders in de straat ook echt een probleem die ouders wat hun zonnestraaltjes het liefst aan de deur met de auto ophalen. Daar verbaas ik me wel vaker over daar. _O-

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:42

Ik ben ook tussen de scholen gaan wonen, ik heb er zeker 5 in een straal van 600 meter om mijn huis heen, plus minimaal 2 kinderopvangen. Ik erger me niet aan de schooltijden, aan de schoolbel, aan spelende kinderen etc. Dat hoort erbij. Wel erger ik me aan de 800 busjes (3 van de 5 scholen zijn 'speciale school') die iedere dag vol gas door mijn straat scheuren terwijl er daar gewoon buurkindeen rondlopen, die de hele straat blokkeren, of chauffeurs die met een draaiende motor voor mijn deur over 4 parkeervakken uitgebreid hun bus gaan staan schoonmaken. En ik erger me aan het feit dat als ze langslopen opweg naar weet ik veel wat (een keer of 10 per dag) dat mijn tuin daarna vol met snoeppapiertjes etc. ligt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:44

KimD schreef:
Dat is bij mijn ouders in de straat ook echt een probleem die ouders wat hun zonnestraaltjes het liefst aan de deur met de auto ophalen. Daar verbaas ik me wel vaker over daar. _O-

Afbeelding

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:45

chanel1985 schreef:
Daar bedoel ik mee dat een kat al niet gewoon buiten mag lopen. Is ook maar een voorbeeld dat ik aanhaal.

Dat is inderdaad zo, omdat er een paar rotte appels tussen zitten, moet het iedereen maar bekopen en is alles slecht.

Je gooit dit op bokt, vol met juist die mensen zonder tolerantie. :P

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:16

:D _O- *\o/* die Loesje poster blijft geniaal!

Alhoewel veel ouders denken dat de schoentjes toch echt te snel slijten door het lopen. Zeker de dure Vingino of Allstar sneakertjes. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:39

Mijn vriend heeft het een keer aan de stok gehad met een moeder die voor de poort van de buren stond. Die konden dus niet weg. Die vrouw ziet dat, dopt kind in de auto en wil dan serieus eerst nog boodschapjes gaan doen. Hoe asociaal kan je zijn?

Toppunt: we hebben later ontdekt dat ze 200m verderop in onze straat woont. Kind wordt echt serieus dagelijks gehaald en gebracht met de auto :')

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:42

Ik verheug me zo op de zomer....
Sinds augustus nieuwe buren met 3 jongens.
Ze zijn heel lief hoor maar ehhh als ze buiten spelen schreeuwen ze toch wel heel erg hard. Vervelend mjaa opzich wel.
Maar dan zeggen we in huis tegen elkaar, ze spelen tenminste buiten!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:51

Ik denk dat het een wisselwerking is van een hele hoop dingen. Paar stomme voorbeelden bij ons:

De milieupolitie bellen omdat er klinkers op een parkeerplaats staan in plaats van even aanbellen en het onderling proberen te regelen.

K.u.t. koters die muziek op de mobiel zo hard aan hebben staan dat iedereen ervan mee kan genieten.

Telefoongesprekken zo hard dat de hele buurt mee kan genieten - ik hoef niet te weten met wie je dit weekend in bed hebt gelegen.

Feestjes waarbij de muziek na een uur s nachts niet wat zachter maar juist harder gaat. En dan ook nog doordeweeks terwijl je dus de volgende ochtend weer vroeg op moet.

Niet meer aanbellen als je de bal over de schutting schopt, maar gewoon over de schutting klimmen. In het proces dan met regelmaat de schutting slopen en oh, je kan dan gelijk ook wel op het schuurdak klimmen want dat is best leuk.

Enzovoorts. Het contact is denk ik soms ook een beetje kwijt onderling en dat terwijl er bij in dit geval een buurtvereniging was en men elkaar best wel kende. Het probleem is wel dat het in een buurt vaak hetzelfde huishouden is waar je je steeds aan ergert. Dan wordt je steeds sneller boos en kun je steeds minder hebben. Van die fijne buren kun je best een feestje hier en daar hebben dat wat langer door gaat, maar die stoppen bijvoorbeeld ook een briefje in de bus dat er een feestje is en als er overlast is, we altijd kunnen aanbellen. Die 'aso's' waar je altijd wat op aan hebt te merken, kunnen amper nog iets goed doen ;)

En tsja, je hebt zeikerds, maar die zijn er altijd geweest.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:55

Ik ben imo enorm tolerant naar de mensen om me heen.
Geven de buren een feestje? Geen probleem, mits je het netjes meldt wat ook eigenlijk altijd gebeurt.
Ben je om 4 uur 's ochtends nog steeds enthousiast aan het feesten, dan ben ik iets minder tolerant en ga ik inderdaad klagen. Maar ik denk niet dat dat vreemd is, ik wil gewoon kunnen slapen 's nachts namelijk. :')

Helaas wonen er bij mij in het appartementencomplex ook wat minder tolerante mensen die om elk wissewasje klagen of ruzie gaan zoeken, maar goed ook die mensen moeten er tussen zitten natuurlijk. Niet iedereen kan even veel hebben.

Schreeuwende kinderen e.d. heb ik hier helemaal geen last van, wel soms van wat stoners (ik woon vlakbij een coffeeshop) maar ik heb liever hen voor de deur hangen dan dronken mensen. Maar ik denk wel dat mensen inderdaad minder tolerantie hebben voor elkaar de laatste tijd. De jeugd lijkt steeds asocialer te worden en de ouders lijken minder in te grijpen. Dat geeft natuurlijk actie > reactie. Nu ben ik weliswaar nog maar 23, maar ik zie het zeer zeker om me heen. Toen ik een jaar of 14/15 was hing ik niet tot een uur of 11/12 's avonds buiten, het liefst schreeuwend. Tegenwoordig lijkt het allemaal heel normaal. :=

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 23:20

Denk dat elke generatie zegt dat het vroeger beter was, maar toen waren er ook schreeuwende kinderen, alleen waren ze toen misschien toleranter of konden de kinderen hun energie buiten kwijt, wat tegenwoordig ook al een probleem is, want dan maken ze ook lawaai.
Terwijl er wel gezegd wordt dat ouders hun kinderen voor de tv zetten en er niet naar omkijken, maar als ze buiten in de tuin spelen, komen er weer klachten dat het te luid is.

Ik denk dan, moeten ze dan binnen, op een stoel gaan zitten en zo min mogelijk bewegen en geluid maken?

Opvoeding veranderd met de tijd, hoe wij zijn opgevoed, is misschien niet meer de manier hoe het nu gedaan wordt, in plaats van de ouders dan te bekritiseren kan men misschien ook eens naar de "nieuwe" manier kijken, in plaats van die direct af te schieten.
Ik lees namelijk veel dat men zegt dat men zelf wel tolerant is, maar dan wel op hun voorwaarden.

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 23:36

lieveli schreef:
chanicha schreef:
Het enige waar ik mij aan erger zijn inderdaad de loslopende in een andermans tuin schijtende en schutting vernielende katten uit de straat. Buurvrouw op de hoek heeft al paar keer een waarschuwing gekregen van ons als buurtbewoners i.v.m. De hele dag schreeuwen en schelden met de ergste ziektes tegen haar kinderen. Wel vind ik dat er minder rekening gehouden wordt met de medemens want midden in de nacht lopen/fietsen ze voorbij, praten op volume max of afscheid nemen en om drie uur in de nacht zes keer dooooeeeeiiii daaaagggg roepen. Dus zover mijn intolerantie :')

Mijn appartement ligt tussen 2 kroegen in. Dat mensen elkaar 's nachts gedag zeggen, geen probleem. Maar vrouwen. IK HAAT VROUWEN. Vrouwen lopen namelijk rustig allebei een andere kant uit en roepen gewoon 20 minuten lang met hun hoge stemmetjes 'Nou dagaaaag, joeehoeeee, doeeei meid, okeeeeee, doehoeihoeiiiii!!'. #(##^@(+@(# :')

Oh jaaaaa, zo één woonde ook onder mij in mijn vorige huis. Zij riep altijd "toedels!!" :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 23:56

Ik woon in een appartement, buurman naast mij en een stel boven mij.
Willen degene boven mij naar beneden, moeten ze via een ijzeren trap die langs mijn slaapkamer loopt.
Beide moeten 's ochtends om 5 uur weg, ik word dan ook regelmatig om 5 uur wakker als ze met een bult kabaal en geweld van de trap afkomen, luidruchtig pratend.
Dat vind ik best wel vervelend, mede omdat ik gewoon hele dagen zwaar lichamelijk werk doe, meestal pas om 9 uur savonds thuis ben en de volgende dag om 6 uur, half 7 weer weg ga.
Als ik dan om 5 uur wakker wordt, terwijl om half 6 de wekker gaat en ik dus nog een half uur langer had kunnen slapen, ben ik wel chagie ja.

Ik heb er alleen nog nooit wat van gezegd. Best knap van mezelf.

Ik vind dat kleine kinderen tegenwoordig veel mogen. Laatst nog een kind die me een tik op mn kont gaf voor de grap... moeders stond er bij en keek ernaar.
Vind ik echt belachelijk. Was dat mijn kind geweest had die van mij een trap onder zn reed gehad. Kom zeg.

Ik erger me verder niet zo heel snel. Mensen die mij 's nachts wakker maken, hetzij mn bovenburen, hetzij voorbijgangers, vind ik wel bloedirritant.
Het is nacht, en nee ik lig echt niet om 10 uur in bed, maar lijkt me dat je toch wel mag verwachten dat het om 12 uur stil is, tot een respectabele tijd van 7 uur bijvoorbeeld.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 00:34

Hele evenementen worden gecontroleerd en bij 1 decibel teveel gaat de stekker eruit. 6x per jaar tot 12 uur een festival, waar hebben we het over... ik woon er ook vlakbij. Soms vind ik de muziek mooi, soms niet maar ach, als daar een ander plezier van heeft. Laat ze lekker. 1x per 2 maand is imo geen overlast. Dat is gewoon een druk land.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 00:43

De wereld wordt ook steeds luider. We hebben steeds meer dingen die herrie maken en tegelijk willen we ook steeds meer dat onze ruimte 100% van ons is.

Ik beschouw mezelf als best tolerant. Maar ik weet zeker dat mijn buren aan de ene kant daar echt niet zo over denken. Ik kon leven met hun huilkind (4 jaar lang), ik kon ook nog wel leven met de ontstress sessies met harde muziek. Maar ik kan niet leven met een kat die in mijn heus klimt 's nachts en het gerook onder mijn slaapkamerraam. Dat is mijn persoonlijke ruimte en daar wens ik geen rook en katten in te hebben. Dat heb je te respecteren.

Toen mijn buurjongen ging trouwen en ze een feestje gaven dat eigenlijk tot 1 uur zou duren. En ik ook echt rond 1 uur pogingen hoorde om zachter te gaan en te stoppen (en de zin hoorde, ja maar de buren). Toen heb ik zelf gezegd van: joh voor mij is het geen punt. Geniet ervan. Dat moet dan ook maar is kunnen.

Maar dat ik elke zomer opgescheept zit met 10 festivals van een weekend lang, in een park dat 5 km verderop ligt. Waarbij ik letterlijk 10 uur achter mekaar in de herrie zit per dag... Ja sorry, moet ik daar nou echt tolerant voor zijn? Mensen die dan zeggen, wij moeten het ook leuk hebben. Kan dat niet wat minder luid dan?