Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
eilleen333 schreef:Citaat:Ik stoor me ook ontzettend aan mensen die dusdanig kort op mijn autodeur parkeren dat ik in theorie aan de andere kant zou moeten instappen. Nu heb ik een oude auto en stap ik gewoon aan de bestuurders kant in, de parkeerder wilt geen rekening houden met andere en perse daar parkeren, dan houd ik daar geen rekening mee en laat wellicht een leuke deuk of lakschade achter.
Zo zijn er meer. En dan parkeer je er niet eens dicht op. Die rammen de deur open, tegen mijn auto: "ach, jij hebt toch een oude bak. Deuk of krasje meer maakt dan ook niet uit"
Lekker is dat... Gelukkig had ik geen schade, maar fijn asociaal. Alsof ik heb bedacht dat die parkeerplekken zo smal zijn...
Vjestagirl schreef:Aan de andere kant: heb je een huilbaby en weet je dat de buren ernaast of erboven slapen: maak ff wat platen piepschuim tegen de gedeelde muur en wikkel wat isolatiemateriaal om de verwarmingsbuizen. T kan al zó veel schelen.
lieveli schreef:chanicha schreef:Het enige waar ik mij aan erger zijn inderdaad de loslopende in een andermans tuin schijtende en schutting vernielende katten uit de straat. Buurvrouw op de hoek heeft al paar keer een waarschuwing gekregen van ons als buurtbewoners i.v.m. De hele dag schreeuwen en schelden met de ergste ziektes tegen haar kinderen. Wel vind ik dat er minder rekening gehouden wordt met de medemens want midden in de nacht lopen/fietsen ze voorbij, praten op volume max of afscheid nemen en om drie uur in de nacht zes keer dooooeeeeiiii daaaagggg roepen. Dus zover mijn intolerantie
Mijn appartement ligt tussen 2 kroegen in. Dat mensen elkaar 's nachts gedag zeggen, geen probleem. Maar vrouwen. IK HAAT VROUWEN. Vrouwen lopen namelijk rustig allebei een andere kant uit en roepen gewoon 20 minuten lang met hun hoge stemmetjes 'Nou dagaaaag, joeehoeeee, doeeei meid, okeeeeee, doehoeihoeiiiii!!'. #(##^@(+@(#
ik mis de vind ik leuk knop! Varekaj schreef:Van een huilbaby wordt niemand vrolijk, de ouders zelf vaak nog het minst van al. Die staan compleet machteloos en willen ook niks liever dan een oplossing. Wanneer ik echt elke godganse nacht (meermaals) uit bed gegild wordt terwijl ik bijvoorbeeld vroege dienst zou hebben, dan zou ik even gaan informeren. Met een huilbaby kan ik eerlijk gezegd nog leven. Ik heb het dan veel moeilijker met kinderen die gewoon de hele dag gillend en krijsend door het huis rennen, kabaal maken, dat soort dingen. Dat horen ouders wél in de hand te hebben.
Een tijdje terug heb ik ergens een artikel gezien over iemand die in een vrijstaande woning naast een voetbalveld kwam wonen. Die jeugdploeg speelt daar al meer dan 17 jaar, nooit problemen gehad. Het huis naast het terrein wordt verkocht, en de nieuwe eigenaar belt zelfs de politie omdat er te luid gejuicht wordt. De voorzitter van de club wil rond de tafel gaan zitten en krijgt van die nieuwe bewoner koudweg te horen "ik blijf klacht indienen voor overlast tot jullie je boeltje pakken".
Zoiets vind ik ronduit absurd! Ga daar dan niet wonen...
Zou hetzelfde zijn als mensen naast een school gaan wonen en dan klagen over de kinderen.
Varekaj schreef:Ik ben aan een school gaan wonen en ik klaag over de kinderen![]()
Maar niet als ze op school zitten, wel over de heisa die het hier is als de school uit is. Met name dus een gigantische horde ouders die voor garagepoorten parkeren, achter andere auto's parkeren waardoor die niet meer weg kunnen, ouders die hun kinderen zonder kijken over de straat laten rennen tussen het verkeer en dat soort dingen.
Tijdens schooltijd zelf hoor ik de kinderen eigenlijk niet. Ja, in de zomer als er een raam open staat, ik ben net in die ruimte aanwezig en de wind zit verkeerd. Stoort het, dan doe ik het raam dicht. Verder is het gewoon stil en rustig.
Het enige waar ik (en de buren) wel al voor geklaagd hebben is de "doortocht" van het schooltje in de straat als ze naar de bib/muziekschool gaan. Wij wonen er net tussenin. Er is een groep die met regelmaat post uit de brievenbussen trekt en op straat gooit als ze langskomen. Of die de post bij de hele straat uit de bus haalt en dan in de bus aan het begin van de straat propt. Het is nu flink beter, maar af en toe gebeurt het nog wel een keertje.
chanel1985 schreef:Daar bedoel ik mee dat een kat al niet gewoon buiten mag lopen. Is ook maar een voorbeeld dat ik aanhaal.
Dat is inderdaad zo, omdat er een paar rotte appels tussen zitten, moet het iedereen maar bekopen en is alles slecht.
die Loesje poster blijft geniaal!

lieveli schreef:chanicha schreef:Het enige waar ik mij aan erger zijn inderdaad de loslopende in een andermans tuin schijtende en schutting vernielende katten uit de straat. Buurvrouw op de hoek heeft al paar keer een waarschuwing gekregen van ons als buurtbewoners i.v.m. De hele dag schreeuwen en schelden met de ergste ziektes tegen haar kinderen. Wel vind ik dat er minder rekening gehouden wordt met de medemens want midden in de nacht lopen/fietsen ze voorbij, praten op volume max of afscheid nemen en om drie uur in de nacht zes keer dooooeeeeiiii daaaagggg roepen. Dus zover mijn intolerantie
Mijn appartement ligt tussen 2 kroegen in. Dat mensen elkaar 's nachts gedag zeggen, geen probleem. Maar vrouwen. IK HAAT VROUWEN. Vrouwen lopen namelijk rustig allebei een andere kant uit en roepen gewoon 20 minuten lang met hun hoge stemmetjes 'Nou dagaaaag, joeehoeeee, doeeei meid, okeeeeee, doehoeihoeiiiii!!'. #(##^@(+@(#