wat te doen wanneer het gaspedaal ingetrapt wordt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:54

TS, dit is levensgevaarlijk gedrag. Helaas ken ik het persoonlijk maar al te goed, mijn biologische vader had er ook een handje van om uit emotie veel te hard te gaan rijden. De eerste keer dat mijn vriend dit deed (en dan heb ik het over 30 a 40 km te hard) kreeg ik een paniekaanval. Was ook meteen de laatste keer dat hij dat deed. Hij had me nog nooit zo over mijn toeren gezien.

Maar in als ik jou was, dan was ik never ever meer in die auto gestapt. Stressvolle baan of niet, dat is geen excuus om met dodelijke snelheid over de wegen te scheuren. Misschien rijd hij zichzelf niet dood, maar wel een ander. Dit doet me weer denken aan wat mijn rijinstructeur altijd zei: "Jij bent niet het gevaar op de weg, maar de ander wel."

Lanolynn

Re: wat te doen wanneer het gaspedaal ingetrapt wordt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 22:04

Ik stap de auto ook niet meer in hoor, tot hij me heeft laten zien dat hij zichzelf onder controle kan houden. Is ie nou helemaal gek geworden. Dat hij zichzelf doodrijd, daar zou ik al niet mee kunnen leven, maar een ander dat zou ik echt het allerergste vinden. Hij hoeft van mij echt niet braaf 120 te gaan rijden op de snelweg als de omstandigheden gunstig zijn, maar zo gauw hij de 135 gepasseerd is vind ik het al snel niet meer leuk met zon snelheid

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:47

Mijn vriend had laatst perongeluk ook zo'n soortgelijke uitspatting nadat hij echt al de hele dag dingen had die tegenzaten. Nu sloeg ook de auto nog af voor het stoplicht omdat hij in de 3 stond. De auto achter hem ging gelijk toeteren en gooide de auto voor onze auto. Tja, dan moet je niet een turbo onder je kont hebben liggen, want dan is het heel verleidelijk om gas te geven. Persoonlijk zou ik dat ook doen hoor, maar niet 50 of 60 te hard.

Maar mijn vriend trok de auto dus inderdaad ook flink door en we gingen echt te hard te bocht door naar mijn idee. Zat helemaal opgepropt op mijn stoel haha.
Dus ik heb hem een heel hartig woordje toegeschreeuwt. Dat hij verdorie voorzichtig moest doen met zichzelf maar vooral met mij, dat mijn moeder zn kop eraf trekt als er iets met me gebeurt. dat het zinloos is en achterlijk blablabla. Hij kalmeerde en zei sorry. Verder heb ik hem nog nooit op zoiets betrapt. Maar soms heb je inderdaad van die dagen dat alles misgaat en dan irriteer je je vrij snel. Ik heb trouwens ook gezegd: zet de auto aan de kant, ik rij. Maar dat hoefde niet, hij zou zich gedragen. Nouja prima.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:06

Ik rijd ook wel eens te hard, 30 km p/u bijv. Maar zodra ik dat doorheb ga ik wel weer terug naar de normale toegestane snelheid. Ik heb het soms gewoon niet door dat ik te hard rijd. Ook een reden waarom ik eigenlijk niet zo heel veel autorijd :')

Maar jouw vriend TS.... die speelt BEWUST met zijn eigen en jouw leven. Hij rijd te hard omdat het even tegen zit en hij uit dit door hard op het gaspedaal te drukken met JOU naast zich. Dit is gewoon levensgevaarlijk en ik zou dus gewoon niet meer bij hem in de auto stappen tot je zelf je rijbewijs hebt.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:49

Als jij aangeeft dat hij rustiger moet rijden en hij doet het niet???

112 bellen en melden wat er aan de hand is, met welke snelheden er wordt gereden en je kenteken en positie doorgeven.

Achterlijke vent dat het is. Iemand zal maar ergens zijn route kruisen....