Boot overtocht, iets anders gelopen dan verwacht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:25

:oo

Mijn god. Wat een verschrikking, wat zullen jullie bang zijn geweest! En wat een wonder dat het goed is afgelopen. Je moet er toch niet aan denken dat zo'n boot wel om gaat. Vreselijk, heb kippenvel over mijn hele lichaam.

Als de captain wel bewust is gaan varen ondanks negatieve adviezen en stakend personeel... :n :n Daar kun je toch als normaal denkend mens niet bij. Wát een risico.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:33

Jeetje, wat een verhaal! Had het al gehoord in 'ons topic', maar zo het complete verhaal inclusief foto's maakt het wel heftig!

en 51 graden kanteling, wat een geluk dat jullie het nog kunnen navertellen! Ik zou ook verwachten dat de boot dan had moeten kiepen, en volgens berekeningen was dat ook zo?

Dit gaat je niet in de koude kleren zitten :(:)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 14:34

Nee dat vind ik dus ook... Ik bedoel, wij gaan voor het eerst zo'n tocht maken, en hebben geen verstand van weer en wat wel kan en wat niet met een boot.. Je gaat ervan uit dat zo'n man toch weet wat hij doet en dat als ze uitvaren het ook wel veilig zal zijn. Ik heb truckdrivers gesproken die al 15 jaar wekelijks met ferry's gaan en die dit nog nooit hadden meegemaakt..

Overigens pikant detail, de vrachtwagen van de foto hierboven had ook nog 4 pallets hash bij zich :') Ik vond het al zo vreemd dat niemand zei poedersuiker die wagen is van mij _O- _O-

Berdien schreef:
:oo

Mijn god. Wat een verschrikking, wat zullen jullie bang zijn geweest! En wat een wonder dat het goed is afgelopen. Je moet er toch niet aan denken dat zo'n boot wel om gaat. Vreselijk, heb kippenvel over mijn hele lichaam.

Als de captain wel bewust is gaan varen ondanks negatieve adviezen en stakend personeel... :n :n Daar kun je toch als normaal denkend mens niet bij. Wát een risico.

Anoniem

Re: Boot overtocht, iets anders gelopen dan verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:35

Omg drugsmokkel vrachtwagen :') , mooi detail haha

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 14:36

Ja daar kon ik dan wel weer om lachen ;)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:39

Oh wat een vreselijke ervaring moet dat geweest zijn! Helaas komen dit soort perikelen vaker voor dan dat je denkt. (https://youtu.be/rbueFXCsyD0)
De zee kan zo verraderlijk zijn en is zo immens meedogenloos sterk.
Zeker op de Noordzee kan het behoorlijk lelijk spoken. (Net als in het Kattegat, de golf van Biskaje en kaap de goede hoop.)
Weer kan ineens heftiger worden dan verwacht. Heet niet voor niets een voorspelling...
Zonde van de auto, maar het is maar blik. Gelukkig zelf oke... Dochterlief was godzijdank bij oma moet je maar denken en heeft hier dus weinig van meegekregen.
Goed dat je niets hebt ondertekend. Het is nu aan de verzekering om het uit te vechten.
De rederij is ongetwijfeld verzekerd voor zulke zaken.

Een ding, houd vooral je bier goed vast als de stoelen schuiven gaan...
https://youtu.be/rMN0dH95JHY

loadihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:39

Jeetje wat heftig.. veel sterkte met het verwerken hiervan en hoop dat jullie ook de schade kunnen verhalen
Laatst bijgewerkt door loadihra op 08-03-16 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:40

Jeetje wat een verhaal en wat een foto's :oo :oo :oo

Mensen die mij kennen weten wel dat ik altijd genoeg te zeggen heb, maar dit?? Wat zeg je daar op??

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:43

Hier nog bewegende beelden van de storm waar jullie inzaten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:51

Dat gerinkel hadden wij ook op de veerboot naar Vlieland idd, herinner me dat ik de hele tijd aan tafel heb gezeten om al het glaswerk tegen te houden Gaf me iig iets om me op te richten omdat ik het zo eng vond. Maar bij ons was het na 10 minuutjes wel over (hoewel het veel langer leek te duren) omdat de boot dan niet meer dwars op de golven ligt en weer richting Waddenzee gaat. Als ik die beelden zie krijg ik spontaan de bibbers zeg.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:53

Wow echt heftig TS! Snap wel dat je hier wat angst aan overgehouden hebt! Als ik de filmpjes van hierboven zie dan denk ik dat die niet echt op een heftig moment gemaakt zijn gezien de schade die er is..

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 15:06

Jeetje wat een nachtmerrie :( doodeng......
Gelukkig zijn jullie levend en wel weer thuis gekomen.
Natuurlijk balen van de auto en de spullen,
maar het belangrijkste is dat jullie de kleine weer in jullie armen konden nemen!

Wat een drama zeg. Sterkte met het verwerken van deze doodenge ervaring :(:)

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 15:12

Heb je zinnetje '4 pallets' wel even 3x moeten lezen.... ik las '4kg'..... :)* 4 pallets :oo :oo :oo

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 15:22

Een wonder dat die vrachtwagen door de douane is geraakt. :wow: 4 pallets verstop je niet zo maar eventjes.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 15:28

Bloody hell wat een ravage zeg!!
Het is maar goed dat je tijdens zo'n tocht niet bij de auto's in het ruim mag komen, zie je maar weer.
Ik kan me voorstellen dat je deze trip niet nog eens wilt maken.
Kun je er een beetje met je man en familie over praten? Want dit moet je natuurlijk wel op de één of andere manier een plaatsje kunnen geven.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 15:29

Poeh wat een nachtmerrie zeg! Als het verhaal klopt van die kapitein dan vind ik deze actie nog gevaarlijker dan dat costa concordia verhaal :x :x

Sterkte met dr verwerking! Gelukkig was jullie dochtertje veilig thuis!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 15:44

Jeetje wat een verhaal, jullie hebben echt een engeltje op jullie schouder gehad.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 16:04

Ik wordt al zeeziek als ik er naar kijk :r

Had je daar nog last van TS?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 16:15

Wat vreselijk heftig, ik hoop echt dat je je nare gevoel snel kwijt bent en alles soepel gaat laten met de verzekeringen. Zodat je niet een enorme nasleep hebt. Sterkte nog met alles!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 16:17

Wow! Wat een verhaal ts. Ik heb er ook wel eens over gedacht om met eigen auto naar Ierland te gaan en dan via Cherbourg, maar nu ik dit weet hoef ik niet meer.

Wat een doodsangsten moeten jullie hebben gekend! Dat je nu nog shaky bent, kan ik me goed voorstellen. Maar je zal ook blij zijn dat je het na kan vertellen. Het had zomaar anders af kunnen lopen.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 16:27

Potverdorie zeg, wat een overtocht! :oo
Moest wel een beetje denken aan die keer dat wij naar Engeland gingen met de boot. Ergens in de vorige eeuw was dat. Een beste storm (vonden we) met rinkelend glaswerk, kotsende mensen en kunnen surfen in de gangen. Maar verder echt niet te vergelijken. Wij hadden gelukkig geen gewonden of losgeslagen auto's en zelfs geen angstige nasmaak, in tegendeel, broerlief en ik hebben een dolle nacht gehad toen.

Maar dit dan, als je ook zo die foto's ziet, jemig...Was d'r wel even stil van. Kan me wel heel erg voorstellen dat je nog flink de bibbers hebt. Heel veel sterkte met alles te verwerken en de afwikkeling van de verzekering. En wat een geluk inderdaad, dat je dochtertje veilig thuis was en dat jullie er nog zo goed vanaf gekomen zijn. Juch, krijg er gewoon nog de kriebels van.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 16:29

Allemachtig, wat een nachtmerrie! Jullie zijn blijkbaar echt door het oog van de naald gegaan. Van dit verhaal wordt ik nu al zeeziek, maar ja, dat word ik al op de boot van Vlissingen naar Breskens. En dan te bedenken dat we laatst eens wat aan het rondkijken waren voor een cruise...

Ik hoop dat jullie het gebeuren een plaatsje kunnen geven. De materiele schade is maar bijzaak, hoeveel tijd, geld en ergernis het ook kost om het te vervangen of alle rompslomp te regelen. Jullie zijn er nog om je er aan te ergeren!

Ergens vraag ik me af in hoeverre zo'n kapitein niet door bijvoorbeeld de reder/directie oid gedwongen wordt om toch uit te varen. Dat ontslaat hem natuurlijk niet van zijn verplichtingen en de verantwoordelijkheid voor de veiligheid van zijn passagiers en lading, maar wie weet hoeveel druk er op zo'n man is gezet. Het verhaal is dan toch wat anders dan bij de Costa Concordia, waar het puur om een geintje ging (en stoerdoenerij) van de kapitein.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 16:58

Wat een ravage. En wat een mazzel dat iedereen veilig aan wal is gekomen. Daar hebben een aantal beschermengelen overuren gedraaid.

Nu 25 jaar geleden heb ik op een cruiseschip ook half slagzij gemaakt in windkracht 11 voor de kust van Madeira. Het lukte niet tijdig veilig de haven binnen te komen. En het schip moest draaien met de kop in de wind, waardoor het bijna omsloeg. De paniek en alle ravage zie ik nu nog voor me.. en als ik jouw verhaal lees, komt het meteen weer boven.
Daar was geen losse vracht aan boord zoals op een ferry, alleen passagiers.
Als je al geen respect voor Moeder Natuur had, dan krijg je het na zulke nachtdn op zee echt wel.

Dikke knuffel

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:06

:brr: wat een nachtmerrie TS!

Ik moest wel grinniken om die hash. :=

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:20

Idd een verschrikkelijke nachtmerrie zeg!
Ik wil je nog wel 1 tip meegeven: zorg dat de vrijwaring etc van de auto goed geregeld is.
Je wil niet weten hoeveel mensen er gedoe krijgen met het CJIB (boetes voor onverzekerd rijden, geen geldige APK etc) voor een auto die in het buitenland gesloopt is.