Jumbo - houdbaarheidsdatum van vandaag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: Jumbo - houdbaarheidsdatum van vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:38

Whut? Ik hoor dit echt voor het eerst :=
Niet dat ik ernaar ga zoeken, als ik thuis toevallig iets heb wat over de datum is, beland het gewoon in de prullenbak. Groente bij de konijnen. Zie mezelf echt niet graaien of zoeken naar dingen in de aanbieding :)

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:47

Jumbo kassière hier, zijn enorm veel mensen die dit doen! Helaas mogen wij dit zelf niet (igg niet in eigen winkel)

Let vooral ook op rot/niet goed fruit, krijg je een vers tas mee met 5 euro aan groente en fruit ;)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:52

Ik vind het ook een beetje iets asociaals hebben als je speciaal op zoek gaat naar producten over datum om het zo maar gratis te kunnen krijgen. Als je het nou per ongeluk tegen komt zonder er moeite voor te doen vind ik het een prima idee van de Jumbo. Snap het prima dat ze het soms ook weigeren als ze doorhebben dat ze zo'n schooier voor hun neus hebben die er z'n hobby van maakt om gratis spul te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:53

Ik vind het wel top van Jumbo dat ze dit doen :)

Vind het jammer dat er zaken zijn die de avond voor de datum al alles weghalen.. er zijn zat mensen die producten nog gewoon meenemen op de dag zelf. Zeker bijvoorbeeld met korting erop.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:55

Nou ik snap het wel hoor, leven is nou eenmaal niet goedkoop. Vind het ook mooie acties van de supermarkten :j. Alleen zie het mezelf niet doen :)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:01

Ja maar je hebt mensen ''hee das handig, dit is goedkoper (met hbhdatum op vandaag)''en je hebt ''ik ga de heeeeele winkel uitspitten op zoek naar dingen wat over datum is''. En voor die laatste groep ben ik lichtelijk allergisch en snap ik het volkomen als Jumbo ze gratis spul weigert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:03

Snap echt niet waarom ze dat doen. In de vuilbak of mee met de klant maakt voor de zaak toch geen verschil...

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:09

Ik snap wel dat ze het weghalen. Jumbo doet het ook 's ochtends toch? Maakt juist voor de zaak verschil.
Anders wordt het heel makkelijk. Gaat iedereen kijken naar wat er nog voor die dag gebruikt kan worden, dat gratis meenemen in plaats van het product te kopen. En dat de dag erna weer, en daarna weer.. Want ja als je gratis producten aanbied ga je die niet meer kopen natuurlijk. Je spendeert dan als klant minder bij de supermarkt, en heeft de supermarkt minder winst

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:10

Iemand die gewoon boodschappen doet en dan een paar producten zou vinden. Dat is natuurlijk geen probleem. Echter de graaiers daar houden we niet zo van.
We hebben zelfs een man in de winkel gehad die bewust spullen die bijna over datum waren achter iets anders verstopte en dan de dag van de datum het eruit viste en voor gratis claimde. Dat is natuurlijk niet de bedoeling en die meneer is dan ook niet meer welkom bij ons in de winkel...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:14

little_birdy schreef:
silvericathy schreef:
eigenlijk zouden ze bij jumbo een bak moeten maken met de datum van morgen / overmorgen met 50% korting. ik denk dat dit ook zou zorgen voor minder verspilling van voedsel. eventueel alles in een winkelwagentje plaatsen zodat deze aan het einde van de dag makkelijk weggehaald kan worden.
of een gedeelte van de koeling inrichten voor dit soort producten. ik zou vleeswaren zeker kopen... dat gooi ik wel in de diepvries, net zoals brood en vlaai. pudding is nog zeker een week goed, en eten wij hier toch meestal op 1/2 dagen op.

Bij 90 % van de jumbo's is dit ook :) tenminste de paar die ik ken wel

wijchen Nijmegen druten beneden leeuwen dreumel Hellevoetsluis Brielle

Hellevoet heeft enkel een bak van 35% korting :j

Grappig, nooit geweten dit. Maar moet zeggen dat ik ook iets pak van een datum wat langer houdbaar is..

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:16

DeMolenhoek schreef:
Snap echt niet waarom ze dat doen. In de vuilbak of mee met de klant maakt voor de zaak toch geen verschil...

Toch even onder m'n steen weg;
als ik normaal gewoon appels zou kopen en ze nu gratis krijg, koop ik ze niet meer.
Dat jumbo die appels weg doet maakt ze niks uit dat men dat gratis meeneemt maar ze verdienen niet meer aan mij omdat ik de gratis appels haal en niet de gewone :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:31

Ok, zo ver had ik nog niet gedacht :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:21

Toch wel grappig, naar aanleiding van dit topic toch maar eens op het pak vruchtendrank gekeken wat we gisteren gekocht hebben en waar mijn vriend en ik -waarschijnlijk- maagzuur van krijgen. Blijkt dat ook al over de houdbaarheidsdatum te zijn. Al vraag ik me af of dat werkelijk daar door komt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:33

Ik let altijd erg op houdbaarheidsdatum. Tik overgehouden van lang bij een supermarkt werken. Maar ik kijk er wel naar, ls het op de rand zit ga ik altijd op zoek naar de bedrijfsleider of ik het goedkoper of gratis mee kan krijgen, vooral bij groente of fruit is het zo zonde als een appel met een plekje of sla die die dag op moet weggegooid wordt.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:39

Daantjee12 schreef:
Jumbo kassière hier, zijn enorm veel mensen die dit doen! Helaas mogen wij dit zelf niet (igg niet in eigen winkel)

Let vooral ook op rot/niet goed fruit, krijg je een vers tas mee met 5 euro aan groente en fruit ;)

Met verstassen komen wij ook regelmatig thuis... Gister nog een paprika tegen gekomen die gesmolten leek te zijn (was nog wel geel, maar hemaal ingezakt en blubberig) en een groene sinaasappel :') Dan doe in nog niet eens moeite om wat te vinden, maar zie het gewoon liggen als ik fruit/geronte haal. Ik vraag me echt af waarom dat de medewerkers zelf niet op valt...
Of bij de uitverkoop hoek dingen die ergens achter uit t magazijn gevist zijn en in het ergste geval meer dan een jaar over datum zijn :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:40

Rienn schreef:
Toch wel grappig, naar aanleiding van dit topic toch maar eens op het pak vruchtendrank gekeken wat we gisteren gekocht hebben en waar mijn vriend en ik -waarschijnlijk- maagzuur van krijgen. Blijkt dat ook al over de houdbaarheidsdatum te zijn. Al vraag ik me af of dat werkelijk daar door komt.

Welke sap is het?

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:44

Waar staat dit ? kan het op de site nooit goed vinden. Hoe zit het trouwens met 4de wachtende, boodschappen gratis?

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:45

Ik let er echt op bij de winkels waar ik kom, en dus niet alleen de Jumbo. Ik maak dan eerst een rondje door de winkel en dan bekijk ik dat soort dingen. Indien ik iets zie, pak ik het mee en pas ik mijn maaltijd/boodschappen erop aan. Moet af en toe wel. Ik moet rondkomen van 20 euro voor alles per week(dus als ik tandpasta nodig heb, gaat dat eraf) En nu is vooral witlof en prei in de aanbiedingen (en natuurlijk de diverse potten, denk aan hutspot, stoofpot) en dat komt op een gegeven moment echt mijn neus uit. En soms krijg ik nog wel eens een sms van vriendinnen die bij andere supermarkten komen.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:50

Annettu_ schreef:
Waar staat dit ? kan het op de site nooit goed vinden. Hoe zit het trouwens met 4de wachtende, boodschappen gratis?

Je bent pas 4e wachtende als jij de 5e klant bent in de rij. Want de 1e klant aan de kassa wordt al geholpen, dus dat is geen wachtende. Vanaf daar moet je gaan tellen. :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:57

Sammie schreef:
Rienn schreef:

Welke sap is het?

Van Appelsientje, zal allemaal wel mee vallen, maar beter opletten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:00

Wel goed geschud? Want kan ook een oorzaak zijn dat er het eea zinkt naar de bodem.

Meestal zit er in die sappen zoveel suiker dat je t een maand na datum nog kan drinken. ( zeker als t nog niet open is geweest)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:02

Hebben goed geschud, dat doen we eigenlijk altijd wel. :j

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:08

Fira schreef:
Annettu_ schreef:

Je bent pas 4e wachtende als jij de 5e klant bent in de rij. Want de 1e klant aan de kassa wordt al geholpen, dus dat is geen wachtende. Vanaf daar moet je gaan tellen. :)

En wanneer alle kassa's bezet zijn telt deze regel niet, ook handig om te weten :o

En denk eraan dat alcohol, tabak en medicijnen niet gratis meegegeven mogen worden. Kan een hoop teleurstelling schelen :')

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:13

Haha dat klopt ook! Had laatst ook iemand aan de kassa die ging schreeuwen dat hij vierde wachtende was ...
Ja erg jammer meneer, maar er zijn nog twee andere kassa's open :')

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:21

DeMolenhoek schreef:

Jawel, dat maakt wel degelijk verschil. Vandaar dat wij er ook goed op moeten letten.
Maargoed, ik sta op vleeswaren en ik maak gewoon van alles wat niet meer verkocht gaat worden aan datum een proeverij.

edit: en dan bedoel ik niet enkel wat betreft omzet, maar qua registratie maakt het wel erg veel uit.